Auteur Topic: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen  (gelezen 13187 keer)

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #80 Gepost op: 30-01-2022, 19:45:24 »
Het is toch niet noodzakelijk om altijd de tocht naar de opdracht te filmen?
Ik denk het wel. Voor de onderlinge gesprekjes (je weet maar niet wat er gezegd wordt), maar ook voor jokerdiefstal en speltactiek etc.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #81 Gepost op: 30-01-2022, 20:10:36 »
Laetitia zit bij het 2e shot nog steeds aan de ketting, die boten kwamen pas later langs. Je ziet ook geen enkele beweging in het water.

Het zou mij niet verbazen dat we dit terugzien na de ontknoping: Laetitia haalt het zakje uit het water (bij screenshot 1 kan ze er al bij), laat even zien dat er een verdubbelaar in zit, en legt het zakje daarna weer terug bij het water.  ::vergroot::
Waarom gooit ze dat zakje dan niet verder weg in het water om te laten zien dat ze er echt niet bij kan? Zo lijkt het wel een vooropgezet plan;"Kijk mij eens mollen"
Laetitia stond ook al te zwaaien naar de gliders voordat ze on zien wie er in zat en wat de bedoeling was.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #82 Gepost op: 30-01-2022, 20:24:52 »
Mij viel juist op, en het is hier nog niet uitgebreid genoemd, hoe Everon zichzelf buitenspel plaatst en daarmee zijn geld en dat van Hila frustreert, we hebben geen poging gezien om bij het zakje te komen, wellicht dat het wel te halen was. We hebben hem niet serieus zien graven, we zien Everon om aandacht roepen met een glider in de lucht, maar die echo vond ik artificieel -moet t nog terugluisteren- wat kan betekenen dat hij op een ander moment heeft staan roepen en met glider in beeld zijn mond niet open deed. Dit was frustrerend volgens hem. maar voor hem of voor de groep? Heel goed molgedrag.
En Thomas, 'i got the power', met het idee dat er over een paar afleveringen misschien een veiling of ander graai-uit-de-pot moment komt moeten het groot verdiende bedrag van hem nog even met reserve bekijken.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2022, 20:58:07 door Mollem »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #83 Gepost op: 30-01-2022, 20:34:44 »
Mij viel juist op, en het is hier nog niet uitgebreid genoemd, hoe Everon zichzelf buitenspel plaatst en daarmee zijn geld en dat van Hila frustreert, we hebben geen poging gezien om bij het zakje te komen, wellicht dat het wel te halen was. We hebben hem niet serieus zien graven, we zien Everon om aandacht roepen met een glider in de lucht, maar die echo vond ik artificieel -moet t nog terugluisteren- wat kan betekenen dat hij op een ander moment heeft staan roepen en met glider in beeld zijn mond niet open deed. Dit was frustrerend volgens hem. maar voor hem of voor de groep? Heel goed molgedrag.
En Thomas, 'i got the power', met het idee dat er over een paar afleveringen misschien een veiling of ander graai-uit-de-pot moment komt moeten het geld verdiende bedrag van hem nog even met reserve bekijken.

Precies wat ik ook elders gepost heb. Iedereen geeft wel Fresia de schuld van slecht gooien, maar we kunnen nergens zien dat het etuitje inderdaad buiten zijn bereik was. Dat gebeurt wel vaker bij molacties. Sowieso zijn de molacties tegenwoordig wel vaker de zaken die we niet zien, maar wel kunnen beredeneren. Dus dit zou er zo maar een kunnen zijn.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #84 Gepost op: 30-01-2022, 20:40:06 »
Inderdaad verdacht dat we helemaal niet zien waar het zakje bij Everon landt.

Wat ik daarbij ook nog een beetje verdacht vind is Everons biecht later in de opdracht nadat we hem tevergeefs naar Sahil zagen zwaaien. Everon: "Ik had gehoopt dat ik nog een aanwijzing zou krijgen."

Op dat moment kon hij helemaal niet weten dat het een aanwijzing was die hij toegegooid kreeg. Achteraf wist hij dit natuurlijk wel, dus het kan ook een onschuldige biecht zijn, maar in het moment van de opdracht zelf zou deze gedachte verdacht zijn geweest.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #85 Gepost op: 30-01-2022, 20:43:45 »
Het leek mij meer een verspreking.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #86 Gepost op: 30-01-2022, 21:04:14 »
Ik vond al zijn momentjes aan de ketting nogal gespeeld "er moet hier toch ergens een sleutel liggen..?" Nu weet ik dat kandidaten helemaal alleen met een camera en geluidsman en draaiende camera erbij soms nogal onspontaan overkomen en behoorlijk gemaakt hardop moeten praten over wat ze doen maar bij Everon zie ik duidelijk een acteur die speelt dat hij in zijn eentje voor de camera moet praten.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #87 Gepost op: 30-01-2022, 21:46:37 »
Juist! En dan die zin; "Er moet hier toch ergens een sleutel LIGGEN"
Zin uit een script?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #88 Gepost op: 30-01-2022, 21:55:45 »
Ja, maar wat Kim-Lian hier doet is ook heel vreemd. Op het moment dat ze het  kistje opent heeft ze nog schone armen. Daarna zitten haar armen onder de modder en  krijgt ze  geen contact via de porto's. Denkt dat de aanwijzing in het kistje voor haarzelf bestemd is en gaat bij iedere pijl 3 meter graven.

Vervolgens hoort ze Hila op afstand door de porto.Geeft de informatie die voor Laetitia bestemd is door aan Hila (terwijl ze even daarvoor aan Hila vraagt hoe Hila weet dat de info voor haar is.) Hila legt vervolgens uit dat er een porto verzenden en een porto ontvangen is) Ze zou dus moeten weten dat ze informatie voor iemand anders moet doorgeven via "verzenden"

Kim doet niets met de info die ze van Hila heeft gekregen maar gaat zich verder insmeren met modder, ondertussen Hila door de porto negerend. Hila vraagt om nog een keer de informatie.

Onduidelijk is of laetitia uiteindelijk wel info heeft gekregen van Kim, Laetitia meldt zich via de porto maar er is geen zichtbaar contact. Laetitia heeft  haar geld wel gevonden.

Heel vreemd gedrag voor een kandidaat en ook heel ander gedrag dan Thomas, Laetitia en Hila die wel serieus bezig waren met de opdracht.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #89 Gepost op: 30-01-2022, 22:05:00 »
Ja, het contrast tussen heel scherp opmerken (nog voor Hila dit doorhad) dat de informatie van Hila misschien niet voor Kim-Lian was en de rest van haar communicatie is groot.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #90 Gepost op: 30-01-2022, 22:06:36 »
Is al eerder gemeld, maar hier is in de montage mogelijk de boel in de war gestuurd, het kan heel goed zijn dat Kim-Lian in afwachting van portocontact besloot even een modderbad te nemen. Het is standaardgedrag voor een mol die ongecontroleerd haar gang kan gaan. Maar we zien het vollop in beeld.

Eigenlijk kan het twee kanten op: 1) zulke beelden zie je normaal gesproken na de ontknoping, tot grote hilariteit van de anderen "oooo dat was je aan het doen! ik kreeg je de hele tijd niet te pakken!"  2) productie denkt: de mol is toch al gespoilerd, weet je wat, alles van Kim-Lian vollop in beeld brengen!
Ik houd meer vast aan 1)... 

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #91 Gepost op: 30-01-2022, 22:09:20 »
Klopt hoor, maar Moedermol merkte ook op dat Kim-Lian vaag bezig was met "verzenden" en "ontvangen" terwijl ze wel meteen aan Hila vraagt hoe ze weet dat de informatie voor haar bestemd is. Dat bij elkaar vond ik ook verdacht.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #92 Gepost op: 30-01-2022, 22:16:07 »
Dat moet ik nog even terugkijken dan, maar kan ook een monage ding zijn. Kim-lian geeft Hila informatie, ervolgend geeft Hila informatie terug en benadrukt dat dat aan kim-is omdat dat doot de zend-porto gaat, wat Kim-Lian later waarschijnlijk tochmet Laetitia doet -hoe komt Laetitia anders aan haar geld?
Maar nogmaals als dat qua beelden helemaal niet kan, heb ik hierover niets gezegd.
En ik blijf erbij dat we een kandidaat heel mols in beeld zien,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 30-01-2022, 22:23:27 door Heinz, Reden: je zou toch moeten weten dat dat in spoilertags moet »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #93 Gepost op: 30-01-2022, 22:22:58 »
Ja de montage was al eerder opgemerkt.

Ik kan me voorstellen dat je een modderbad neemt als je moet wachten en niet weet wat er gaat gebeuren maar op het moment dat je al los bent, de code van het kistje gekraakt hebt, een aanwijzing en 2 porto's vindt ga je toch met de opdracht aan de gang en niet even een modderbad nemen? Bovendien waren alleen haar armen vies ( kijk maar als ze bij iedere pijl 3 meter gaat graven)  pas later stond ze zich helemaal in te smeren en zat ook haar schoen nog vast. maar er wordt  geregeld gerommeld met de montage, ze kan haar benen ook nog tussentijds schoongemaakt hebben.

Ik vind het echter vreemd gedrag, ook haar communicatie met Hila zoals ik al eerder noemde.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2022, 22:29:47 door Moedermol »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #94 Gepost op: 30-01-2022, 22:45:21 »
Het zou best kunnen dat Kim eerder los was dan Laetitia en dat niemand reageerde via de porto. Laetitia blijft nog een tijd vastgeketend staan terwijl dat niet moest. Dat ze dan is gaan modderbaden tot ze Hila aan de porto kreeg. Hila had 3 zakjes nodig voor er eentje binnen bereik viel. Of had Kim haar info al doorgegeven aan Laetitia en kreeg ze niets door op haar ontvangst porto. Maar dat zien we niet. 
Uiteindelijk heeft Laetitia haar info gekregen en dat kan door niemand anders zijn doorgegeven dan door Kim, Hila en Laetitia stonden niet met elkaar in verbinding.
Waarom Kim haar geld niet vindt krijgen we ook niet te zien.
Ook waren er maar 4 kleuren en 5 kandidaten, dan had Everon een dubbele kleur? 11/22/ GroenGroen of zo?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #95 Gepost op: 30-01-2022, 22:49:45 »
4 kleuren, tja die stonden gewoon voor windrichtingen dus ja meer als 4 kunnen ze er dan niet instoppen .

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #96 Gepost op: 30-01-2022, 22:54:40 »
Ja de montage was al eerder opgemerkt.

Kim-Lian haar contact met Laetitia is naar mijn idee ook pas na het contact met Hila, maar we zien het eerder...
Later vraagt Hila -we zien Kim -weer?- een modderbad nemen- 'wat was jouw informatie nog een keer?' Terecht dat Kim dat negeert juist.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #97 Gepost op: 31-01-2022, 08:42:51 »
Ik denk het wel. Voor de onderlinge gesprekjes (je weet maar niet wat er gezegd wordt), maar ook voor jokerdiefstal en speltactiek etc.

Kan dit niet gewoon met go pro's gefilmd worden zoals in zoveel programma's

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #98 Gepost op: 31-01-2022, 09:46:24 »
Het zou best kunnen dat Kim eerder los was dan Laetitia en dat niemand reageerde via de porto. Laetitia blijft nog een tijd vastgeketend staan terwijl dat niet moest. Dat ze dan is gaan modderbaden tot ze Hila aan de porto kreeg. Hila had 3 zakjes nodig voor er eentje binnen bereik viel. Of had Kim haar info al doorgegeven aan Laetitia en kreeg ze niets door op haar ontvangst porto. Maar dat zien we niet. 
Uiteindelijk heeft Laetitia haar info gekregen en dat kan door niemand anders zijn doorgegeven dan door Kim, Hila en Laetitia stonden niet met elkaar in verbinding.
Waarom Kim haar geld niet vindt krijgen we ook niet te zien.
Ook waren er maar 4 kleuren en 5 kandidaten, dan had Everon een dubbele kleur? 11/22/ GroenGroen of zo?

Tja, die montage. We weten niets van de volgorde inderdaad. Ook niet hoelang het duurde voordat Thomas contact had met Laetitia, voor zijn gevoel duurde dat erg lang. De shots waarin de dames hun kistje openen zijn achter elkaar gemonteerd.

Daarnaast wordt er het nodige weggelaten, waarom vindt Kim haar geld niet? Maar we zien ook niet wat er met het zakje van Everon is gebeurd. Hij zegt dat het in het water terecht is gekomen en dat is best plausibel. Ook logisch dat hij daarna om nog een aanwijzing  vraagt.

Volgens mij niet toevallig dat de montage  Kim en Everon verdacht maakt, grote kans dat beiden de finale halen. Toch  blijf ik erbij dat uit het gesprek dat Kim met Hila heeft dat Kim  voorkennis lijkt te hebben.

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #99 Gepost op: 31-01-2022, 10:23:13 »
Plus dat er geen onbeperkte set cameramensen is, dus dat ze waarschijnlijk de eilandjes één voor één afgegaan zijn om shots te maken. Vanuit de lucht zie je ook geen cameramensen op de eilandjes staan. Dus dat zo'n uitspraak in beeld geacteerd is, geldt volgens mij voor iedereen...