Auteur Topic: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen  (gelezen 12924 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #60 Gepost op: 30-01-2022, 11:46:14 »
Er wordt in ieder geval alles aan gedaan om Kim verdacht neer te zetten. Al bij het eerste deel van de opdracht loopt ze vertraging op. "Bij het paaltje waar ik vast zit," zegt ze. Om vervolgens een stukje terug te lopen, nog een heel stuk ketting over te houden tot aan het paaltje en dus op een willekeurige plaats te gaan graven naar de sleutel.

En dan dus ook nog het modderbad, dat waarschijnlijk qua chronologie niet klopt. Overigens vind ik dat modderbad typisch zoiets dat pas bij de ontknoping getoond wordt bij de mol...

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #61 Gepost op: 30-01-2022, 11:47:44 »
Ik heb ook het gevoel dat dat qua chronologie niet klopt. Het lijkt nu een molactie, maar zonder aanwijzingen/sleutel heb je feitelijk ook niets te doen.

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #62 Gepost op: 30-01-2022, 12:07:15 »
Misschien heb ik iets gemist, maar hoe kon in deze opdracht €2000 in totaal worden verdiend? Er waren 5 kandidaten op de grond en twee verdubbelaars. Thomas en Laetitia hadden beiden €250 gevonden. Dat zou dan €250x2x2 + €250x3 = €1750 zijn, als we aannemen dat iedereen €250 kon vinden op de grond. Waren de bedragen niet gelijk of was er ergens anders ook €250 te verdienen?

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #63 Gepost op: 30-01-2022, 12:18:40 »
Als 1 kandidaat beide verdubbelaars krijgt kom je tot 1000 + 4 x 250

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #64 Gepost op: 30-01-2022, 12:39:15 »
Natuurlijk! Goed gezien! ::ok:: Dan is het wel interessant dat Sahil als tweede overvliegt en zo al €250 uit het spel houdt door de 2x bij Thomas te gooien. En Everon die de kettingreactie breekt en zo Hila buiten spel zet (de onverdachte kandidaat waarvan je verwacht dat ze de 2x zou krijgen).

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #65 Gepost op: 30-01-2022, 13:28:52 »
Overigens vind ik dat modderbad typisch zoiets dat pas bij de ontknoping getoond wordt bij de mol...

Hier zit ik ook heel erg mee.. Zit behoorlijk diep in de Kim-tunnel, maar qua montage zou je dit niet verwachten bij de mol, maar juist bij een kandidaat die verdacht gemaakt moet worden. Bij de mol idd pas bij de ontknoping "kijk eens hoe stout de mol is geweest!".

Bij Laetitia zie je de haar in de ontknoping al dat roze zakje ff verder het water inschoppen zodat ze er niet bij kan in het volgende shot ;) Maar verdenk Laetitia dan verder eigenlijk weer helemaal niet.. En bij de mol hadden ze dat shot dat ze er bij lijkt te kunnen er natuurlijk ook niet in gehouden....

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #66 Gepost op: 30-01-2022, 13:32:28 »
Mwah ik zit er niet zo mee. de modderarmen van Kim waren goed zichtbaar tijdens de opdracht, en ook bij de nabespreking met de groep. Dus dat valt niet zo makkelijk te verbergen voor leuke beelden na de finale.

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #67 Gepost op: 30-01-2022, 13:38:35 »
Ja, dat is wel een goed punt idd ;) Blijf ik toch maar gewoon in de Kim-tunnel

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #68 Gepost op: 30-01-2022, 14:26:44 »
Vanuit de Kim-tunnel moet ik toch zeggen, dat Fresia hier óók een sleutelrol heeft. Als die alles verkeerd gooit, dan zitten we naar niets te kijken. Vijf mensen op de grond aan een ketting die niet weten wat ze moeten doen... Het goed gooien is voor mij eerder mols dan onmols.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #69 Gepost op: 30-01-2022, 14:28:25 »
Zoals Sahil aangeeft is het gooien best moeilijk en komt heel precies. Knap van Fresia dat ze er dus zoveel goed gooit, geoefend? En daarmee een kettingreactie in gang gezet? Als er niets goed was beland was alles in de soep gelopen..

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #70 Gepost op: 30-01-2022, 15:27:50 »
Hoe vroeg zou sahil tegen de piloot “finished “ hebben gezegd? Door het niet kunnen vinden ( lees niet willen vinden ) maakt hij de kans op slagen stukken kleiner en het is enkel door het goede mikken van fresia dat er mensen vrij kunnen komen.

We hebben al eerder mollen gezien die een opdracht gewoon langs zich heen lieten gaan en zelfs op een terrasje wat gingen drinken .


Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #71 Gepost op: 30-01-2022, 15:28:08 »
Het "hee we zijn al begonnen"-moment vond ik ook erg gescript over komen, maar er zijn wel opties om dit te verklaren:
- Wellicht hebben ze van te voren samen ontbeten en toen al kandidaten gemist.
- Was er niet al een busje weg?

Wat dacht je van het feit dat het inladen in de bus met cameraman is. Dan sta je direct aan (mogelijk ook al telefoons ingeleverd?)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #72 Gepost op: 30-01-2022, 15:35:01 »
Ik denk dat je hier niet zoveel waarde aan moet hechten. Naast dat afzondering van kandidaten al vaker is voorgekomen in WIDM (de fameuze 'ontvoeringen'), wordt er ook gewoon tv gemaakt. Voor de verhaallijn was het goed dat dit in beeld kwam. Is het de eerste keer niet gefilmd volgt 'gewoon' een retake. Ook dit is in het verleden al vaker voorgekomen, denk aan 1-op-1 gesprekjes tussen kandidaten of Kees die twee keer moest bungyjumpen omdat de camera de eerste keer had gehaperd.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #73 Gepost op: 30-01-2022, 15:44:36 »
Hoe vroeg zou sahil tegen de piloot “finished “ hebben gezegd? Door het niet kunnen vinden ( lees niet willen vinden ) maakt hij de kans op slagen stukken kleiner en het is enkel door het goede mikken van fresia dat er mensen vrij kunnen komen.

We hebben al eerder mollen gezien die een opdracht gewoon langs zich heen lieten gaan en zelfs op een terrasje wat gingen drinken .

Ik vond het hier onmols dat Sahil goed beredeneerd de verdubbelaar bij Thomas dropte die was al los. Fresia maakte blijkbaar een andere afweging?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #74 Gepost op: 30-01-2022, 15:50:14 »
Natuurlijk! Goed gezien! ::ok:: Dan is het wel interessant dat Sahil als tweede overvliegt en zo al €250 uit het spel houdt door de 2x bij Thomas te gooien. En Everon die de kettingreactie breekt en zo Hila buiten spel zet (de onverdachte kandidaat waarvan je verwacht dat ze de 2x zou krijgen).
Ik denk niet dat een kandidaat zou bedenken dat het handig is om de verdubbelaar bij dezelfde kandidaat te gooien om €250 te verdienen. En als Mol gooi je de verdubbelaar het liefst in het water of naar een kandidaat die nog vast zit.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #75 Gepost op: 30-01-2022, 15:58:32 »
Ik denk niet dat een kandidaat zou bedenken dat het handig is om de verdubbelaar bij dezelfde kandidaat te gooien om €250 te verdienen. En als Mol gooi je de verdubbelaar het liefst in het water of naar een kandidaat die nog vast zit.
Dit is waar zo’n spel preparation fout. Hoe vaak vliegen de deelnemers niet head first in zon spel . Als fresia en sahil beide kandidaat zijn willen ze zoveel mogelijk geld in het spel mogelijk maken ( evt nepmollen en profileren buiten beschouwing gelaten ). Dus zou een analyse hebben geleerd dat je het best die twee verdubbelaar bij dezelfde persoon kan droppen die los is .  Maar door speladrenaline gebeurt zo’n analyse bijna nooit vooraf ( Zweedse mol is eigenlijk de eerste keer dat ik dat wel paar keer zag gebeuren )

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #76 Gepost op: 30-01-2022, 16:56:49 »
Het "hee we zijn al begonnen"-moment vond ik ook erg gescript over komen
Dat had ik dus totaal niet. Er komen twee kandidaten aan bij een busje, er staat geen tweede busje en één busje is te klein voor de hele groep. Toen zei ik meteen "er zijn er al een paar weg". Dat is niet voor het eerst he, dat er 's ochtends iemand weg blijkt te zijn.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #77 Gepost op: 30-01-2022, 17:24:11 »
Volgens mij paste het wel in een busje: 3 achterin, 3 in het midden en 1 voorin naast de chauffeur..

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #78 Gepost op: 30-01-2022, 17:41:55 »
Volgens mij paste het wel in een busje: 3 achterin, 3 in het midden en 1 voorin naast de chauffeur..
Er moet ook een cameramens mee in het busje.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #79 Gepost op: 30-01-2022, 19:21:19 »
Het is toch niet noodzakelijk om altijd de tocht naar de opdracht te filmen?