Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette  (gelezen 14252 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #60 Gepost op: 16-02-2022, 09:39:43 »
Overigens heb ik begrepen dat de testvragen tijdens de opdrachten nog aangepast kunnen worden. Het gebeurt soms dat een opdracht  last minut  niet door kan gaan of aangepast moet worden.

Daar was hier ook tijd genoeg voor geweest. Als de kandidaten aankomen is het 8.00 uur op de klok. Bij de test is het al 12.30 uur.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #61 Gepost op: 16-02-2022, 10:45:34 »
Waarom niet?
Er is wel vaker aangegeven dat ze vinden dat de mol ontmaskerd moet worden. Dus uiteindelijk willen ze dat minstens 1 persoon de mol juist heeft.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #62 Gepost op: 16-02-2022, 12:00:57 »
Ik zou het anders wel gave televisie vinden als de mol een keer écht niet gevonden wordt. Dat de 2 overgebleven kandidaten in de finale elkaars naam invullen. Ik zie de noodzaak niet zo, maar ik ben dan ook geen programmamaker.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #63 Gepost op: 16-02-2022, 12:02:30 »
Ja das toch geweldig, dat niemand de mol verdenkt! Ik zie het probleem ook niet, als de mol door niemand ontdekt is kun je ook nog zeggen dat de pot naar de mol gaat  ::trots::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #64 Gepost op: 16-02-2022, 12:02:49 »
Ik zou het anders wel gave televisie vinden als de mol een keer écht niet gevonden wordt. Dat de 2 overgebleven kandidaten in de finale elkaars naam invullen. Ik zie de noodzaak niet zo, maar ik ben dan ook geen programmamaker.
Oh ja ik ben het daar ook helemaal mee eens ::jaja::. Zou het ook leuk vinden als het een keer gebeurt. Maar daar zijn de programmamakers dus niet op uit in ieder geval.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #65 Gepost op: 16-02-2022, 12:04:43 »
Ik zou t ook wel grappig vinden

Rick heeft echter uitgelegd waarom de pot nooit en never naar de mol mag gaan ivm belangenverstrengeling in het spel zelf wat super logisch is.
Misschien toch maar even zn interview lezen want hij heeft gewoon gelijk

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #66 Gepost op: 16-02-2022, 12:06:52 »
Maar de pot hoeft dan ook niet naar de mol. Ook wanneer de twee overgebleven kandidaten de mol niet in het vizier hebben zal één van de twee de meeste vragen goed beantwoorden of desnoods sneller invullen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #67 Gepost op: 16-02-2022, 12:11:42 »
Ja maar dat vinden zij dus geen leuk scenario en eigenlijk vind ik ook niet dat je de pot verdient als je de mol niet ontmaskerd hebt.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #68 Gepost op: 16-02-2022, 12:14:19 »
Ja maar dat vinden zij dus geen leuk scenario en eigenlijk vind ik ook niet dat je de pot verdient als je de mol niet ontmaskerd hebt.

Dan mag degene met de minste fouten geld doneren aan goed doel.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #69 Gepost op: 16-02-2022, 12:14:48 »
 ::ok::

Offline lolokane

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #70 Gepost op: 16-02-2022, 14:35:22 »
"de mol als productieassistent" vond ik Everon juust niet verdacht.
Ik denk zelf(s) dat het Everon is ingefluisterd over die 250 van Kim-Lian. En dat moest onder de aandacht gebracht worden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #71 Gepost op: 16-02-2022, 16:27:19 »
Oh ja ik ben het daar ook helemaal mee eens ::jaja::. Zou het ook leuk vinden als het een keer gebeurt. Maar daar zijn de programmamakers dus niet op uit in ieder geval.
Ik denk dat de programmamakers er geen enkel probleem mee hebben als één of twee kandidaten pas in de finale de Mol ontmaskeren. Is in de Vlaamse Mol ook wel eens gebeurd en daar vonden ze het prachtig.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #72 Gepost op: 16-02-2022, 21:11:41 »
In widm ook hoor. Sanne had Thomas pas door in de finale. Als enige in t hele seizoen

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #73 Gepost op: 17-02-2022, 00:10:20 »
Ik denk dat de programmamakers er geen enkel probleem mee hebben als één of twee kandidaten pas in de finale de Mol ontmaskeren. Is in de Vlaamse Mol ook wel eens gebeurd en daar vonden ze het prachtig.
Klopt, dat is ook niet wat ik zei  ;D. Het ging om niet ontmaskerd worden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #74 Gepost op: 17-02-2022, 00:14:48 »
Ja, dan snapte ik ook wel. Maar ik bedoelde eigenlijk dat het nog 2 afleveringen is tot de finale en de kans dat dan nog steeds niemand op de Mol zit niet erg groot is.

Edit. Maar wat bij mij steeds weer door het hoofd spookt is het volgende.
Stel dat Thomas niet de Mol is en dat hij een kandidaat aanwijst die een groen scherm krijgt. Vervolgens treedt het tweede scenario in werking. Nu wordt gekeken wie van alle kandidaten de test het slechts heeft gemaakt. Stel dat Thomas nu het rode scherm krijgt, wat mogelijk is als hij niet de Mol is.

Er komt nu heel wat informatie vrij. Van de 2 kandidaten die Thomas heeft aangewezen had eentje een rood scherm. Kunnen we dan geen kandidaten uitsluiten als Mol dan wel weten wie de Mol is?
Immers, van Kim-Lian is bekend dat ze vol op Everon zat. Als dan bijvoorbeeld Everon het rode scherm had, dan is het vrijwel zeker dat Kim-Lian de Mol is. En zo zijn er misschien wel andere scenario's te bedenken.

Maar ook als Thomas wel de Mol zou zijn en iemand aanwijst die een groen scherm krijgt, zijn er dan conclusies te trekken? Moeilijk allemaal.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2022, 00:32:45 door MartinJ »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #75 Gepost op: 17-02-2022, 00:30:39 »
Maar we weten niet of de verdenkingen die we te zijn krijgen ook 100% de verdenkingen zijn zoals die er toen op dat moment waren. Ik heb zelf de indruk dat men ons graag wil laten geloven dat iedereen (behalve het lijdend voorwerp zelf natuurlijk) op Kim Lian zat, maar dat er toen toch al in meer of mindere mate wat andere verdenkingen waren.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #76 Gepost op: 17-02-2022, 00:33:05 »
Vooral omdat de verdenkbiecht van Everon gekopieerd is uit een eerdere aflevering.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #77 Gepost op: 17-02-2022, 00:43:41 »
Inderdaad! We mogen duidelijk niet weten op wie Everon echt zat. De kans is dus aanzienlijk dat hij op Fresia of Thomas zat. Het lijkt dus echt georkestreerd: eerst moet iedereen richting Kim-Lian worden gezogen, zodat straks de Grote Klap kan komen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #78 Gepost op: 17-02-2022, 00:47:04 »
Je zou t bijna denken en vooral hopen maar ik geloof t niet

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #79 Gepost op: 17-02-2022, 07:18:08 »
In widm ook hoor. Sanne had Thomas pas door in de finale. Als enige in t hele seizoen
Sorry, klopt niet. Na het paardrijden al, toen hij deed alsof hij niets hoorde.