Ja, dan snapte ik ook wel. Maar ik bedoelde eigenlijk dat het nog 2 afleveringen is tot de finale en de kans dat dan nog steeds niemand op de Mol zit niet erg groot is.
Edit. Maar wat bij mij steeds weer door het hoofd spookt is het volgende.
Stel dat Thomas niet de Mol is en dat hij een kandidaat aanwijst die een groen scherm krijgt. Vervolgens treedt het tweede scenario in werking. Nu wordt gekeken wie van alle kandidaten de test het slechts heeft gemaakt. Stel dat Thomas nu het rode scherm krijgt, wat mogelijk is als hij niet de Mol is.
Er komt nu heel wat informatie vrij. Van de 2 kandidaten die Thomas heeft aangewezen had eentje een rood scherm. Kunnen we dan geen kandidaten uitsluiten als Mol dan wel weten wie de Mol is?
Immers, van Kim-Lian is bekend dat ze vol op Everon zat. Als dan bijvoorbeeld Everon het rode scherm had, dan is het vrijwel zeker dat Kim-Lian de Mol is. En zo zijn er misschien wel andere scenario's te bedenken.
Maar ook als Thomas wel de Mol zou zijn en iemand aanwijst die een groen scherm krijgt, zijn er dan conclusies te trekken? Moeilijk allemaal.