Auteur Topic: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem  (gelezen 15520 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Gepost op: 19-02-2022, 18:26:46 »


Bespreek hier de 1e opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2022, 21:56:30 door Heinz »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - ????
« Reactie #1 Gepost op: 19-02-2022, 20:42:28 »
Dit is niet om aan te zien.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - ????
« Reactie #2 Gepost op: 19-02-2022, 20:45:10 »
Prachtige opdracht  ::bravo:: ::bravo::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - ????
« Reactie #3 Gepost op: 19-02-2022, 20:46:38 »
Dit is niet om aan te zien.
Ik ben dus niet de enige die dit genant vind.  :-X Net zoals de opdrachttitel overigens.  ;D

"Een strekkende meter is een lengte van 1 meter, ongeacht de breedte. O.a. vloerbedekking wordt meestal verkocht per strekkende meter. Als de rol dan bijvoorbeeld 4 meter breed is, koopt u voor 10 m1 (10 strekkende meter) 4 x 10 = 40 m2 vloerbedekking (vierkante meter)."

Kim-Lian zegt dat het van stoep tot stoep moet liggen...
« Laatst bewerkt op: 19-02-2022, 20:52:14 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - ????
« Reactie #4 Gepost op: 19-02-2022, 20:47:36 »
Tenenkrullende opdracht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - ????
« Reactie #5 Gepost op: 19-02-2022, 20:48:36 »
Prachtige opdracht  ::bravo:: ::bravo::

Echt? Ik krijg er plaatsvervangende schaamte van. De winkeliers doen maar uit vriendelijkheid mee (terwijl ze door een cameraploeg overvallen worden) maar echt blij zullen ze er niet mee zijn.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - ????
« Reactie #6 Gepost op: 19-02-2022, 20:49:31 »
mee eens!

wel heel grappig, thomas die zegt: world record carpet streeting

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - ????
« Reactie #7 Gepost op: 19-02-2022, 20:51:48 »
Hopelijk heeft iedereen zijn kleedjes terug gekregen.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - ????
« Reactie #8 Gepost op: 19-02-2022, 20:52:30 »
Echt? Ik krijg er plaatsvervangende schaamte van. De winkeliers doen maar uit vriendelijkheid mee (terwijl ze door een cameraploeg overvallen worden) maar echt blij zullen ze er niet mee zijn.
Ach, alles zal wel besproken zijn met de lokale autoriteiten en de winkeliers zullen wel op de hoogte gebracht zijn. Ik denk daarom dat de meesten wel oprecht bereid zijn om te helpen. Een paar uitzonderingen daar gelaten, maar dat blijf je toch houden.

Nee, ik vind dit soort opdrachten leuk  ::bravo:: Geen moeite mee

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #9 Gepost op: 19-02-2022, 20:56:07 »
Applaus voor degene die de naam heeft bedacht. Mooie kleden! Niet zo’n fan van de opdracht, alhoewel ik de chaos wel kon waarderen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #10 Gepost op: 19-02-2022, 21:05:26 »
Eens met Heinz. Ik schaam me.

Rijke West-Europeanen die voor ons entertainment in een minder rijk land dingen waar mensen hard voor werken om geld te kunnen verdienen op de grond gooien om te laten vertrappelen en vies te maken.

En dat is dan voor ons gedaan…  :-[ :-\\

Ik hoop inderdaad dat de winkeliers iets van vergoeding hebben gekregen en dat ieder in de warboel van tapijten zijn eigen waren nog terug heeft kunnen krijgen. En dat ze het niet zelf achteraf zijn moeten gaan zoeken, maar het keurig terug gebracht werd.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #11 Gepost op: 19-02-2022, 21:33:38 »
Eens met Heinz. Ik schaam me.

Rijke West-Europeanen die voor ons entertainment in een minder rijk land dingen waar mensen hard voor werken om geld te kunnen verdienen op de grond gooien om te laten vertrappelen en vies te maken.

En dat is dan voor ons gedaan…  :-[ :-\\

Ik hoop inderdaad dat de winkeliers iets van vergoeding hebben gekregen en dat ieder in de warboel van tapijten zijn eigen waren nog terug heeft kunnen krijgen. En dat ze het niet zelf achteraf zijn moeten gaan zoeken, maar het keurig terug gebracht werd.
Precies dit

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #12 Gepost op: 19-02-2022, 21:39:53 »
Poeh, waarom deze opdracht. Ik kreeg ook enorm draai in mn buik toen de eerste winkeliers hun koopwaar terecht weer kwamen innemen omdat er overheen gelopen werd... Oei oei wat hou ik niet van zulke opdrachten. Omdat er ook nog eens - 'zand erover' - een tweede opdracht met nogal interferentie met plaatselijke mensen was, is dit voor mij geen leuke aflevering.

Strekkende meter lijkt wel volkomen verkeerd opgevat maar vanwege het 'volledig moeten bedekken' denk ik dat het toch over de hele breedte moest, maar waarom dan niet de smalle straten? 40 meter 400 euro vond ik tegenvallen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #13 Gepost op: 19-02-2022, 21:44:01 »
Strekkende meter lijkt wel volkomen verkeerd opgevat maar vanwege het 'volledig moeten bedekken' denk ik dat het toch over de hele breedte moest, maar waarom dan niet de smalle straten? 40 meter 400 euro vond ik tegenvallen.
Heeft Rik ergens gezegd dat de straten volledig bedekt moeten zijn? De uitleg kan buiten de camera gegeven zijn, maar een strekkende meter heeft een vrij duidelijke betekenis. Waarom wordt er anders niet gewoon "meter" gezegd in de uitleg. Het zou een goede molactie van Kim-Lian kunnen zijn die meteen tapijten in de breedte begint te leggen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #14 Gepost op: 19-02-2022, 21:46:50 »
Niet helemaal eens met de commentaren. De winkeliers hadden gewoon nee mogen zeggen. Ook marketingtechnisch is dit een prima opdracht:

Heel Nederland weet nu dat deze kleedjes daar te koop zijn, normaal betaal je veel meer voor die exposure. En dan ook nog eens de free publicity van de selfies die vast op Social media gedeeld zijn.

NB Daar heb ik dan wel weer problemen mee, als zoveel mensen selfies kunnen maken, is het een wonder dat de halve finalisten niet al bij voorbaat bekend waren...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - ????
« Reactie #15 Gepost op: 19-02-2022, 21:49:06 »
Echt? Ik krijg er plaatsvervangende schaamte van. De winkeliers doen maar uit vriendelijkheid mee (terwijl ze door een cameraploeg overvallen worden) maar echt blij zullen ze er niet mee zijn.
Ja, met een stel kandidaten die je winkel in komen hijgen omdat ze maar 45 minuten hebben. Het geldbedrag was sowieso te weinig - ze verdienden zo dus één euro per vierkante meter. Dat je een half dorp op z'n kop zet voor 450 vind ik inderdaad genânt :-[

De beelden waren leuk, maar dit had ook in een georganiseerde setting gekund. Denk aan de opdracht in China waar er serviesgoed klaarstond. Had als productie een paar kleden gekocht/laten maken en er een puzzel van gemaakt, genoeg te verzinnen zou ik zeggen.
...óf niet!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #16 Gepost op: 19-02-2022, 21:50:50 »
Niet helemaal eens met de commentaren. De winkeliers hadden gewoon nee mogen zeggen. Ook marketingtechnisch is dit een prima opdracht:

Heel Nederland weet nu dat deze kleedjes daar te koop zijn, normaal betaal je veel meer voor die exposure. En dan ook nog eens de free publicity van de selfies die vast op Social media gedeeld zijn.

NB Daar heb ik dan wel weer problemen mee, als zoveel mensen selfies kunnen maken, is het een wonder dat de halve finalisten niet al bij voorbaat bekend waren...

Trek je daar wel de waarde af van de kleedjes die lelijk of onverkoopbaar zijn geworden door deze opdracht?

Man man man, wat een plaatsvervangende schaamte tijdens deze opdracht.
Niet meer doen.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2022, 22:15:30 door Jordyep »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #17 Gepost op: 19-02-2022, 21:51:33 »
Niet helemaal eens met de commentaren. De winkeliers hadden gewoon nee mogen zeggen. Ook marketingtechnisch is dit een prima opdracht:

Nee zeggen met een camera op je neus?

Ik gewoon niet tegen plaatsvervangende schaamte tv, dus ik was blij toen de opdracht was afgelopen.
Verder eens wat met Robbieazerty zegt. Ben benieuwd hoe deze opdracht productie technisch is geregeld.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - ????
« Reactie #18 Gepost op: 19-02-2022, 21:52:16 »

"Een strekkende meter is een lengte van 1 meter, ongeacht de breedte. O.a. vloerbedekking wordt meestal verkocht per strekkende meter. Als de rol dan bijvoorbeeld 4 meter breed is, koopt u voor 10 m1 (10 strekkende meter) 4 x 10 = 40 m2 vloerbedekking (vierkante meter)."

Een strekkende meter is in dit voorbeeld dus altijd 1x4 meter. Je kunt meestal niet zomaar zeggen doe me maar 2 meter met 1 meter breedte.. Dus prima te verklaren dat dat nu ook niet kon.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #19 Gepost op: 19-02-2022, 21:55:51 »
Niet mijn type opdracht dit. Ongemakkelijk...
Vraag me ook af hoe ze dat geregeld hebben met terugbrengen. Wellicht zijn een deel van de kleedjes gewoon door de productie klaargelegd, althans dat hoop ik wel voor al die winkeltjes.
Verder vreemde montage wat betreft biechten. Om de halve minuut een biecht van Kim-Lian... het leek wel een luisterboek :P