Auteur Topic: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem  (gelezen 15524 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #20 Gepost op: 19-02-2022, 21:57:26 »
Verder vreemde montage wat betreft biechten. Om de halve minuut een biecht van Kim-Lian... het leek wel een luisterboek :P

Viel mij ook al op ::rofl::. Fresia kwam overigens met twee grote kleden aan, maar dat mochten we natuurlijk niet goed zien.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #21 Gepost op: 19-02-2022, 21:57:52 »
Zie op Moltalk dat Thomas en Kim-Lian kleden hebben meegenomen naar huis. Ik hoop dat Avrotros na de opdracht alle kleden heeft opgekocht  :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #22 Gepost op: 19-02-2022, 21:59:01 »
Eens met Heinz. Ik schaam me.

Rijke West-Europeanen die voor ons entertainment in een minder rijk land dingen waar mensen hard voor werken om geld te kunnen verdienen op de grond gooien om te laten vertrappelen en vies te maken.

En dat is dan voor ons gedaan…  :-[ :-\\

Ik hoop inderdaad dat de winkeliers iets van vergoeding hebben gekregen en dat ieder in de warboel van tapijten zijn eigen waren nog terug heeft kunnen krijgen. En dat ze het niet zelf achteraf zijn moeten gaan zoeken, maar het keurig terug gebracht werd.
Eens. Ik hou sowieso al niet van opdrachten waarbij je de locals moet lastig vallen, maar dit was wel echt een dieptepunt. Ik hoop ook dat het goed geregeld was en ze er een vergoeding voor hebben gehad, maar gezien het aantal mensen wat de tapijten terug kwam halen zodra bleek dat er op gelopen werd vrees ik van niet.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #23 Gepost op: 19-02-2022, 21:59:42 »
Trek je daar wel de waarde af van de kleedjes die lelijk of onverkoopbaar zijn geworden door deze opdracht?

Zeker, wat denk je dat een kwartier reclame op prime time televisie, bij een van de best bekeken programma's van Nederland normaal kost? En dan is het nog maar de vraag hoeveel kleedjes onverkoopbaar zijn na er over heen te lopen, want dat doe je met een kleed, toch  >:D

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #24 Gepost op: 19-02-2022, 22:05:14 »
Zeker, wat denk je dat een kwartier reclame op prime time televisie, bij een van de best bekeken programma's van Nederland normaal kost? En dan is het nog maar de vraag hoeveel kleedjes onverkoopbaar zijn na er over heen te lopen, want dat doe je met een kleed, toch  >:D

Ik weet zeker dat de Albanese winkeliers heel blij zullen zijn met de exposure voor hun winkelstraat op de Nederlandse televisie, en de 2 extra klanten die ze hier aan over houden.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #25 Gepost op: 19-02-2022, 22:06:00 »
Zeker, wat denk je dat een kwartier reclame op prime time televisie, bij een van de best bekeken programma's van Nederland normaal kost?
Als we nu allemaal naar Gjirokaster gaan en een kleed aanschaffen, halen ze het er misschien nog uit  ::)
Tell me what your telescope says

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #26 Gepost op: 19-02-2022, 22:18:19 »
Ik vond het op zich wel een leuke opdracht. Veel chaos en bar weinig verdiend voor hoeveel meter ze hadden (had echt veel meer mogen/moeten zijn). Ik neem aan dat het productietechnisch goed geregeld is (was in Colombia ook met die kleren dus waarom zou dat hier anders zijn?). Qua molacties kan ik er jammer genoeg weer weinig uithalen, niet zo'n goede proef.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #27 Gepost op: 19-02-2022, 22:18:35 »
Heet zoiets niet ramptoerisme? :-X Alle gekheid op een stokje: ik denk dat er prima iets anders leuks gedaan had kunnen worden waar de lokale ondernemers van tevoren in werden betrokken. Toeristen komen er toch wel ::jaja::
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #28 Gepost op: 19-02-2022, 22:26:42 »
Ja, ik vond het ook wel wat té allemaal. Ik hoop maar dat het goed is afgestemd met de winkeliers daar. Groot gelijk dat sommigen kun kleden weer terug pakten.
En ook het einde. "Kom, we gaan douchen" en klaar.
Echt? Lijkt mij echt een verkeerd signaal. Sterker nog: als ik dit soort dingen zie, schaam ik mij voor het feit dat ik Nederlander ben.  :-X

Ik neem aan dat mensen achter de schermen allemaal alles hebben teruggebracht en/of afgerekend, maar respectvol vond ik het niet overkomen.  ::niet-ok::

Vorige week al met de schapen... Niet mijn ding. Ik heb wel moeite met dit soort opdrachten.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2022, 22:28:47 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #29 Gepost op: 19-02-2022, 22:32:21 »
kapotknallende en loswaaiende ballonnen op een strand anno 2022 was voor mij al een reden tot zeer fronsende wenkbrauwen, dat je hoopt dat elk stukje plastic wordt opgeruimd tot alles weer schoon is, dus ook hier had ik graag Rik horen vertellen dat het goed geregeld was met de winkeliers en hun tapijten, lijkt me helemaal niet erg dat gewoon even te noemen.


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - ????
« Reactie #30 Gepost op: 19-02-2022, 22:38:53 »
Echt? Ik krijg er plaatsvervangende schaamte van. De winkeliers doen maar uit vriendelijkheid mee (terwijl ze door een cameraploeg overvallen worden) maar echt blij zullen ze er niet mee zijn.
Ik denk echt dat ze van te voren zijn ingelicht en schadeloos worden gesteld.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #31 Gepost op: 19-02-2022, 22:42:22 »
Ik zag het terughalen van tapijten zelf direct als een mogelijke molactie. Mol loopt winkel binnen, en vraagt of de eigenaar dadelijk de boel weer wil komen ophalen. Goed verzonnen. Uitvoering alleen wat minder, omdat de kleden van die ene winkelier het verschil niet direct maken (behalve als dit vlak voor het einde was geweest).

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #32 Gepost op: 19-02-2022, 22:43:56 »
Ik dacht dat ook en het inspireert mogelijk ook andere verkopers?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #33 Gepost op: 19-02-2022, 22:46:06 »
Dit past wel in de trend van kritisch kijken (Eerst de genderneutrale vraag 2 en nu dit.)
Desondanks dat dit wel van een ander kalliber was dan wat was aan de lijn ophangen en al helemaal van een brug schilderen. (want dat is iets dat echt de buurt helpt.)
Is er vrij weinig dat ik zag wat een probleem vormde.

Ik denk dat als je zulke mensen hier dezelfde opdracht zou geven vrijwel iedereen meteen boos en onbehulpzaam zou zijn. Dus dat er dan nog mensen zijn in de wereld die niet zo egocentrisch zijn en voor anderen gaan invullen wat ze wel of niet moeten of kunnen doen is dan heel mooi om te zien. (Dat er mensen zijn die hun spullen terug pakken is goed te begrijpen hoor. Dat is eenmaal menselijk.)

Is geen verwijt naar jullie toe is gewoon een algemene trend die in het westen aan het optrekken is sinds sociale media.  ::hug::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #34 Gepost op: 19-02-2022, 22:48:47 »
NB Daar heb ik dan wel weer problemen mee, als zoveel mensen selfies kunnen maken, is het een wonder dat de halve finalisten niet al bij voorbaat bekend waren...

Dat is inderdaad een mazzel zeg
Geen Hollanders in de buurt.

NB; dus ook geen Hollandse badgasten en ook geen Hollandse containeruithalers. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 19-02-2022, 23:15:17 door Molle Pietje »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #35 Gepost op: 19-02-2022, 22:50:44 »
Alvast een beeld waar zomaar iets op de achtergrond had kunnen staan.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #36 Gepost op: 19-02-2022, 22:52:06 »
Dus credits naar de regie dat ze dit tegen hebben weten te houden toch?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #37 Gepost op: 19-02-2022, 22:53:41 »
Ik zou eerder zeggen puur geluk. En wellicht zijn er wel foto's te vinden...

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #38 Gepost op: 19-02-2022, 23:09:47 »
Plaatsvervangende schaamte
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #39 Gepost op: 19-02-2022, 23:11:47 »
Geen idee hoe dit gehaald kon worden eigenlijk...