Op Instagram, bericht van Rick McCullough:
natuurlijk was alles keurig afgesproken en geregeld, zowel met de burgemeester als met de winkel eigenaren. [...
Zie origineel bericht: https://www.instagram.com/p/CaMcFX5ou9a/
Prima uitleg, en ik twijfel daar ook niet aan. Mijn dingetje was, noem het gewoon even in het programma. Rik kan makkelijk zoiets toevoegen in een inleidend praatje
Over de opdracht:
Ergens heb ik vernomen, (Niet de mol? Moltalk?) dat de meewerkende winkels een aantal (7 ?) kleden gemarkeerd hadden klaarliggen. Er waren dus ook tapijten die ze niet mochten gebruiken en die werden, denk ik terecht, teruggaand, ('bozig' want dat was niet de afspraak).
Rik is bij de uitleg niet geheel duidelijk, maar zegt in ieder geval twee dingen wel: 'alle straten' en 'strekkende meter'.
Strekkende meters
Een strekkende meter is altijd 1 meter lang, maar de breedte verschilt. Je kunt bijvoorbeeld tapijt hebben van 1 strekkende meter met een breedte van 4 meter of een breedte van 2 meter.Ik denk dat ze een ander idee hadden van de opdracht, de vijf straten zo ver mogelijk van een ononderbroken tapijtenloper voorzien. Het aantal tapijten dat ze konden gebruiken was hier waarschijnlijk op berekend, Bijkomend voordeel was dat toeristen/passanten niet over de kleden hoefden. Het was ook beter te mollen omdat 1 iemand aan het eind van een straat makkelijk een stukje straat zichtbaar kan maken.
Het had een mooi droneplaatje opgeleverd aan het eind tov het beginbeeld, nu vanaf het pleintje alle straten in een stervorm bekleed. Een van de vier moet verwarring hebben gezaaid over het volledig de breedte bekleden.