Auteur Topic: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem  (gelezen 15547 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - ????
« Reactie #80 Gepost op: 20-02-2022, 13:15:31 »
Dit meen je toch niet? Werden er ooit winkeliers overvallen met een opdracht bij WIDM?

Niet letterlijk. :P Maar ik bedoel maar dat zo'n productie als WIDM en een cameraploeg en een enthousiaste kandidaat (die ook maar soms met tegenzin, zie Thomas, eerder Diederik Jekel het beste ervan maakt) in je winkel best overweldigend kan zijn en dat je jezelf misschien een flauwerik vindt als je dan niet meewerkt.

Dat er tapijten teruggehaald werden, het is allemaal afgesproken werk, juist leuk.

Dat weten we nog helemaal niet.

Maar goed, ik was al de discussie voorbij eigenlijk en was al op zoek naar molacties en zo. Ik ben nog wel benieuwd naar het moment met de boze man en Everon. Was het inderdaad gespeeld en hoorde het bij het plan van de Mol? Misschien zegt de boze man wel "mol" of iets dergelijks tegen Everon.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - ????
« Reactie #81 Gepost op: 20-02-2022, 13:18:32 »
Ik ben nog wel benieuwd naar het moment met de boze man en Everon. Was het inderdaad gespeeld en hoorde het bij het plan van de Mol? Misschien zegt de boze man wel "mol" of iets dergelijks tegen Everon.
Everon houdt wel van een toneelstukje.  :D

Dankzij WIDM veel meer kleden verkocht
De presentator vertelt dat de winkeliers juist de vruchten plukken van de WIDM-opdracht en er een traditie van willen maken. "We hielden nog contact daarna en hoorden zelfs dat er veel meer kleden verkocht zijn die dag door alle toeristen die we trokken met de opdracht. De winkeliers hebben nu bedacht om dit daarom vaker te doen voor toeristen."
https://www.televizier.nl/amusement/rik-van-de-westelaken-kritiek-tapijtopdracht-widm
« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 13:31:27 door Run »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #82 Gepost op: 20-02-2022, 13:55:31 »
Het molboekje van Kim is trouwens een tapijt patroon.


Offline Miu nishan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #83 Gepost op: 20-02-2022, 14:07:38 »
Los van de hele discussie over de opdracht maar gewoon nieuwsgierigheid en misschien interessant in de zoektocht naar de Mol:

Is er iemand die kan vertalen wat de man tegen Everon zegt? (Rond 04:45 in het YT-filmpje van de opdracht)



Ik kan wel een lelijk Engels scheldwoord erin horen maar dat zal hopelijk niet. (Het is dezelfde man aan wie Everon eerder vroeg of hij wat mee mocht nemen. Everon zei niet te weten of het nou wel of niet mocht en besloot wel wat mee te nemen.)

Zijn geen Albanese woorden. Volgens mij zegt de man 'good harvest' tegen Everon.....

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #84 Gepost op: 20-02-2022, 14:58:33 »
Kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat ze die vloerkleden niet aan de straatstenen kwijt kunnen  :)

En wat betreft die strekkende meter, Fresia zegt heel duidelijk in de biecht dat de straat bedekt moest zijn van stoeprand tot stoeprand. En nee, dit is geen molactie want zo worden standaard in WIDM de details van een opdracht gepresenteerd.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #85 Gepost op: 20-02-2022, 15:31:44 »
Ik heb nog teruggezocht of te zien is wie de kleden heeft gehaald bij de boze mensen die hun kleden weer terug kwamen pakken, maar dat is niet te zien. Behalve de man die zn kleden allemaal buiten had liggen. Die had Everon gepakt, maar daarvan was ook in beeld dat hij twijfelde of het mocht.

Verder was te zien dat bepaalde winkels dubbel werden bezocht. Fresia kwam in een winkel waar Thomas eerder al kleden had gehaald en kreeg daarom niks meer mee, maar dat kan ook toeval zijn.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - ????
« Reactie #86 Gepost op: 20-02-2022, 17:05:28 »
Everon houdt wel van een toneelstukje.  :D

Dankzij WIDM veel meer kleden verkocht
De presentator vertelt dat de winkeliers juist de vruchten plukken van de WIDM-opdracht en er een traditie van willen maken. "We hielden nog contact daarna en hoorden zelfs dat er veel meer kleden verkocht zijn die dag door alle toeristen die we trokken met de opdracht. De winkeliers hebben nu bedacht om dit daarom vaker te doen voor toeristen."
https://www.televizier.nl/amusement/rik-van-de-westelaken-kritiek-tapijtopdracht-widm

Uiteraard. Dat is precies hoe marketing in zo'n opdracht werkt, de inkomsten wegen ruim op tegen de eventuele kosten. Zoals ik al eerder zei.

Overigens vind ik kritisch zijn prima, maar soms heb ik wel het gevoel dat WIDM het nooit goed kan doen. Opdrachten zijn of te ingewikkeld, of te simpel, dan weer te veel interactie met de inwoners, dan weer te weinig, er worden te veel troeven in het spel gebracht, maar het mag ook niet alleen om geld draaien, de hints zijn te moeilijk als we ze niet vinden en te makkelijk als ze wel gevonden worden... Ik doe er soms ook aan mee hoor, maar wellicht kunnen we ook wel iets positiever blijven kijken naar wat de makers doen. We willen vernieuwing zien en verrast worden, al ruim 20 jaar. Ga er maar aan staan...

Om terug te komen op deze opdracht, die je best al dan niet leuk mag vinden... En als de winkeliers zelf willen klagen, prima - hun goed recht, maar het is niet aan ons om te bepalen of zij op dit spel zaten te wachten of niet zonder dat aan hen na te vragen of bewijs te hebben waaruit dit blijkt.

Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - ????
« Reactie #87 Gepost op: 20-02-2022, 19:16:06 »
Overigens vind ik kritisch zijn prima, maar soms heb ik wel het gevoel dat WIDM het nooit goed kan doen. Opdrachten zijn of te ingewikkeld, of te simpel, dan weer te veel interactie met de inwoners, dan weer te weinig, er worden te veel troeven in het spel gebracht, maar het mag ook niet alleen om geld draaien, de hints zijn te moeilijk als we ze niet vinden en te makkelijk als ze wel gevonden worden... Ik doe er soms ook aan mee hoor, maar wellicht kunnen we ook wel iets positiever blijven kijken naar wat de makers doen. We willen vernieuwing zien en verrast worden, al ruim 20 jaar. Ga er maar aan staan...

Helemaal mee eens ::jaja::::jaja::
Misschien iets voor volgend seizoen om een topic voor negatieve zeurpieten te starten? Dan kunnen wij het hier verder over tips, theorieën en verdachtmakingen hebben.  ::tandpastasmiley::

Om terug te komen op deze opdracht, die je best al dan niet leuk mag vinden... En als de winkeliers zelf willen klagen, prima - hun goed recht, maar het is niet aan ons om te bepalen of zij op dit spel zaten te wachten of niet zonder dat aan hen na te vragen of bewijs te hebben waaruit dit blijkt.

Een aantal keer werd de programmamakers westerse arrogantie verweten. Dat je überhaupt daaraan denkt (rijke Nederlanders tegenover arme Albaniërs), dat getuigt pas echt van arrogantie en armoe  ::ohno::

Ik zag dat de meerderheid van de winkeliers en natuurlijk ook de vele passanten en kinderen gewoon met veel plezier deze opdracht hebben meebeleefd.

En degenen die hun tapijtjes terug kwamen halen? Daar zit vast de mol achter! ::trots::

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - ????
« Reactie #88 Gepost op: 20-02-2022, 19:37:08 »
Overigens vind ik kritisch zijn prima, maar soms heb ik wel het gevoel dat WIDM het nooit goed kan doen. Opdrachten zijn of te ingewikkeld, of te simpel, dan weer te veel interactie met de inwoners, dan weer te weinig, er worden te veel troeven in het spel gebracht, maar het mag ook niet alleen om geld draaien, de hints zijn te moeilijk als we ze niet vinden en te makkelijk als ze wel gevonden worden... Ik doe er soms ook aan mee hoor, maar wellicht kunnen we ook wel iets positiever blijven kijken naar wat de makers doen. We willen vernieuwing zien en verrast worden, al ruim 20 jaar. Ga er maar aan staan...

Helemaal mee eens

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #89 Gepost op: 20-02-2022, 20:00:17 »
Zijn geen Albanese woorden. Volgens mij zegt de man 'good harvest' tegen Everon.....

Nu je dat zo zegt kan ik het er ook in horen, maar dan sla je wel het eerste stukje dat je slechter kan horen over. En het lijkt ook niet echt bij de gezichtsuitdrukking en lichaamstaal van de man te passen.

Hoe Everon er achteraan loopt "Sorry? Sorry?" vind ik trouwens erg grappig. ::rofl::

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #90 Gepost op: 20-02-2022, 20:24:07 »
Nu je dat zo zegt kan ik het er ook in horen, maar dan sla je wel het eerste stukje dat je slechter kan horen over. En het lijkt ook niet echt bij de gezichtsuitdrukking en lichaamstaal van de man te passen.

Hoe Everon er achteraan loopt "Sorry? Sorry?" vind ik trouwens erg grappig. ::rofl::

Zou ook best kunnen dat deze man niet bekend was met de opdracht. Hij had zijn waren buiten uitgestald, dus misschien was hij niet op de hoogte van het spel zoals de winkeliers met ‘vaste’ winkels.

Al gingen er uiteindelijk meer winkeliers kleden terughalen, dus ik hoop dat de mol zich hier mee bemoeid blijkt te hebben ☺️

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #91 Gepost op: 20-02-2022, 20:31:19 »
Mijn man zei dit, ik heb niet gecheckt of het klopt.

Op een gegeven moment zijn mensen selfies aan het maken. Er is dan een shot dat everon mensen weghaalt en het kleed recht legt.

Eerder in de opdracht lag, volgens hem, dat stukje kleed juist open en legt kim het dicht.

Gezien de montage soms niet chronologisch is, zou het andersom geweest kunnen zijn. Maar ik heb dus niet gecheckt of hey echt hetzelfde stuk is.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #92 Gepost op: 20-02-2022, 21:03:24 »
Op Instagram, bericht van Rick McCullough:

natuurlijk was alles keurig afgesproken en geregeld, zowel met de burgemeester als met de winkel eigenaren. Zij vonden het ontzettend leuk en grappig. alle tapijten waren van tevoren gemarkeerd per winkel. wij maken dit programma meer dan 20 jaar en weten heel goed hoe we om moeten gaan met deze sort opdrachten, met afspraken, met respect voor iedereen en vooral hoe dankbaar we moeten zijn voor medewerking. wij regelen werkelijk alles altijd vooraf.

Zie origineel bericht: https://www.instagram.com/p/CaMcFX5ou9a/

de tekst is inmiddels helemaal aangepast..

Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #93 Gepost op: 20-02-2022, 21:25:27 »
de tekst is inmiddels helemaal aangepast..

Nee hoor ???
Staat er nog gewoon bij - in de comments.

Maar bewijst dat er helemaal niets aan de hand was. Punt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #94 Gepost op: 20-02-2022, 21:26:06 »
Ik heb de opdracht nog eens bekeken, wat opvalt is dat er geen fiets, geen brommer, geen hond of huisdier in de buurt is en dat veel mensen gaan meehelpen, toeristen op de kleden selfies nemen. Ik vraag me af, zullen ze een aantal straten afgesloten hebben en zijn alle mensen daarbinnen geinstrueerd? Er worden een paar keer kleedjes teruggehaald maar ook zijn er winkeliers die ze al halverwege komen brengen.
En het is eigenlijk alleen Everon die kleden pakt zonder te vragen en daarvan ook nog een aantal aan Thomas geeft die er haast onder bezwijkt.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 21:27:57 door Run »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #95 Gepost op: 20-02-2022, 21:29:34 »
Aangezien alles dus heel goed is afgestemd met de winkeliers, wordt het wel erg interessant wat die man tegen Everon zei toen hij de kleedjes weer wegpakte. Heeft Everon hem hier gevraagd de kleedjes weer mee te nemen en was dit even een onderonsje met de Mol?  ::vergroot::

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #96 Gepost op: 20-02-2022, 22:00:40 »
. Ik vraag me af, zullen ze een aantal straten afgesloten hebben en zijn alle mensen daarbinnen geinstrueerd?

Ja ik denk dat ze dat gedaan hebben.
Ook bij de containeropdracht was het terrein vermoedelijk afgesloten .
Ik miste namelijk de uithalers  ::tandpastasmiley::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #97 Gepost op: 20-02-2022, 22:09:00 »
Ai 'asociaal' was het eerste dat in me op kwam. Verkoopwaar van locals smerig maken voor een tv-programma. Ik hoop van harte dat iedere winkelier die meewerkte dit van harte deed.


Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #98 Gepost op: 20-02-2022, 22:45:33 »
Mijn man zei dit, ik heb niet gecheckt of het klopt.

Op een gegeven moment zijn mensen selfies aan het maken. Er is dan een shot dat everon mensen weghaalt en het kleed recht legt.

Eerder in de opdracht lag, volgens hem, dat stukje kleed juist open en legt kim het dicht.

Gezien de montage soms niet chronologisch is, zou het andersom geweest kunnen zijn. Maar ik heb dus niet gecheckt of hey echt hetzelfde stuk is.
Nog wat olie op het vuurtje, wel chronologisch, maar backwards afgespeeld. Volgens mij is de editor daar nog nooit van beticht 🙄😂
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - ????
« Reactie #99 Gepost op: 21-02-2022, 00:00:04 »
Als dat zo was geweest waren er toch niet zoveel verkopers geïrriteerd hun tapijten terug komen halen toen bleek dat er op gelopen werd? Dat komt op mij toch over alsof ze, als ze al zijn ingelicht, niet goed zijn ingelicht wat ermee zou gebeuren en eventuele schade toch echt voor hun eigen risico was.
Misschien heeft de MOL de verkopers wel ingefluisterd dat ze de kleden terug moesten gaan halen.
Ik denk echt niet dat je handelaren zomaar kunt overvallen en hun waar op de grond kan gaan uitspreiden waar ook nog mensen erover heen gaan lopen en de kleden vuil maken ::ohno::.
Zou dit wel eens aan Rick willen vragen, hoe dat geregeld wordt.

Heb dit geschreven voordat ik notie had van het bericht van Rick. Zie je nu wel, we moeten vertrouwen hebben in de makers van het programma, deze weten best wel wat kan en wat niet door de beugel kan. Ben blij dat de handelaren zo'n goede dag hebben gehad. ::bravo:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 00:13:48 door Gadoesja »