Auteur Topic: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig  (gelezen 14561 keer)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #20 Gepost op: 19-02-2022, 22:47:18 »
Ze moesten alle vragen beantwoorden er bleef 1 container over: daar zat het geld in.

Ze hielden alleen meer containers over dus werd het een gok.

Mogelijke oorzaken:
- niet alle vragen beantwoord (werd er 1 in Moltalk getoond)
- er waren minimaal 2 containers met zelfde antwoord. Die hadden beide weggehaald moeten worden.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #21 Gepost op: 19-02-2022, 22:48:32 »
In Moltalk werd duidelijk dat er meerdere containers waren met dezelfde antwoorden erop, namelijk een wit/blauwe Maersk, en daarna dezelfde namen op een rode achtergrond.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #22 Gepost op: 19-02-2022, 23:15:11 »
In Moltalk werd duidelijk dat er meerdere containers waren met dezelfde antwoorden erop, namelijk een wit/blauwe Maersk, en daarna dezelfde namen op een rode achtergrond.

En Kim-Lian maar telkens roepen ''Snel weg halen. Pakken!!''. Molactie!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #23 Gepost op: 19-02-2022, 23:39:07 »
Opvallend dat je van Maersk Masker kunt maken. Niet dat we er iets mee kunnen?

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #24 Gepost op: 19-02-2022, 23:40:49 »
Nee, denk het niet. Het zou bijna verdacht zijn als er juist geen Maersk containers bij waren, die komen echt zo vaak voor...

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #25 Gepost op: 19-02-2022, 23:54:02 »
Nee, denk het niet. Het zou bijna verdacht zijn als er juist geen Maersk containers bij waren, die komen echt zo vaak voor...

Je hebt ook een (container) rederij MOL (Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL)). Was leuk geweest als daar ook een container van was geweest met de naam van de mol erop.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #26 Gepost op: 20-02-2022, 00:02:20 »
Je hebt ook een (container) rederij MOL (Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL)). Was leuk geweest als daar ook een container van was geweest met de naam van de mol erop.


Ja daar dacht ik ook aan. Helaas waren die kennelijk niet beschikbaar.
Graven, graven, graven...

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #27 Gepost op: 20-02-2022, 15:25:07 »
De mol weet in welke container het geld zit. De mol hoeft één keer een foutief antwoord te geven en de goede container laten weghalen, dan kan er sowieso niets verdiend worden. Als er 5 containers overblijven met één ervan het geld in kunnen de mannen nog steeds op de juiste container gokken.
Ik weet zeker dat in geen van de overblijvende containers het geld zat en de molactie erin bestond een foutief antwoord te geven waardoor de container met het geld ten onrechte werd weggehaald.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 20:54:45 door Luc »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #28 Gepost op: 20-02-2022, 18:41:51 »
Edit: Deze post klopt niet, want uitgegaan van 20 containers. Bij tijd en gelegenheid ga ik dit proberen recht te zetten. Had er al aardig wat werk in zitten.

Everon heeft aantoonbaar een container verwijderd die niet mee deed. Er stonden 20 containers, maar er deden er maar 18 mee. De grijze met de gele pijl en recht de rode op de achterste rij stonden er voor de bühne.

Op de vraag: Wie zaten er bij de opdracht (af)troeven in de groep troeven geeft F het juiste antwoord: AHTSWL , Thomas wijst de juiste container aan (de grijze voor de grijze-met-de-gele-pijl) en Everon haalt de container met de gele pijl weg. Dit is fout.
Everon geeft als instructie : "The last one in the back". Thomas zal zoiets als die achterste hebben gezegd, Everon maakt daar de container van die niet meedoet.

Ook de Fresia container die K+F akkoord geven als antwoord "Wie hebben tijdens de opdracht vakmanschap Schapen in het vak Kim-Lian gedaan" gaat Everon graag akkoord met antwoord Fresia, maar hij haalt vervolgens een rode container weg, 1 van de 2 die iets in het midden staan.

« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 10:31:32 door foxhunter »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #29 Gepost op: 20-02-2022, 19:56:21 »
De foto geeft volgens mij de beginsituatie weer en er staan toch 18 containers (waar die waar de gele pijl naar wijst bij hoort): twee rijen van 5 en twee rijen van 4.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #30 Gepost op: 20-02-2022, 20:15:53 »
Beste molpositie is beneden toch? Op het juiste moment gewoon die geld-container naar de kant laten brengen... en klaar.

Ik denk boven. Beneden kan je hebben dat de ander het ziet. Boven kan je verkeerde antwoorden doorgeven of juist sturen om de goede weg te laten halen. Wat subtieler

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #31 Gepost op: 20-02-2022, 20:22:36 »
Ik denk boven. Beneden kan je hebben dat de ander het ziet.

als 2 van de 3 kandidaten op je tunnelen wil je als Mol beneden staan met die eerste 2 kandidaten boven.

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #32 Gepost op: 20-02-2022, 20:23:50 »
Everon heeft aantoonbaar een container verwijderd die niet mee deed. Er stonden 20 containers, maar er deden er maar 18 mee. De grijze met de gele pijl en recht de rode op de achterste rij stonden er voor de bühne.

Op de vraag: Wie zaten er bij de opdracht (af)troeven in de groep troeven geeft F het juiste antwoord: AHTSWL , Thomas wijst de juiste container aan (de grijze voor de grijze-met-de-gele-pijl) en Everon haalt de container met de gele pijl weg. Dit is fout.
Everon geeft als instructie : "The last one in the back". Thomas zal zoiets als die achterste hebben gezegd, Everon maakt daar de container van die niet meedoet.

Ik denk dat Everon vanaf de plek waar de heftruck stond redeneerde. De container die hij dan liet ophalen is de tweede van onder in de laatste rij. De onderste is dan al weg. En dat klopt dan ook volgens mij.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #33 Gepost op: 20-02-2022, 20:28:42 »
Ik denk boven. Beneden kan je hebben dat de ander het ziet. Boven kan je verkeerde antwoorden doorgeven of juist sturen om de goede weg te laten halen. Wat subtieler
De twee boven staan naast elkaar en bepalen samen de antwoorden. Lastig om te mollen lijkt me. Ik vraag me ook af of van die hoogte de naambordjes op de containers goed te lezen zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #34 Gepost op: 20-02-2022, 20:34:27 »
Ik denk dat Everon vanaf de plek waar de heftruck stond redeneerde. De container die hij dan liet ophalen is de tweede van onder in de laatste rij. De onderste is dan al weg. En dat klopt dan ook volgens mij.
Everon haalde zogenaamd de container van Thomas op, Thomas haalde de container van Everon op die jij beschrijft. Everon haalt een container op die niet eens meedoet, die naast de door Thomas aangewezen container staat.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 20:37:28 door foxhunter »

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #35 Gepost op: 20-02-2022, 20:46:24 »
Foxhunter kun je met wat screenshots, of beter nog verwijzingen naar min/sec komen, van die momenten waar je dat op uit kunt maken?
Je stelt dingen alsof ze feiten zijn, maar ik kan je niet volgen.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #36 Gepost op: 20-02-2022, 20:57:26 »
Ik denk boven. Beneden kan je hebben dat de ander het ziet. Boven kan je verkeerde antwoorden doorgeven of juist sturen om de goede weg te laten halen. Wat subtieler
Ik ben het ermee eens. Die twee boven zorgen voor de antwoorden en bepalen welke containers weggehaald moeten worden.

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #37 Gepost op: 20-02-2022, 21:02:59 »
als 2 van de 3 kandidaten op je tunnelen wil je als Mol beneden staan met die eerste 2 kandidaten boven.

Maar niemand had deze strategie. Fresia en kim wilden boven.

Everon baalt zichtbaar. Maar dat kan 2 redenen hebben. Hij zit niet bij zijn mol Kim of hij is de mol en wilde boven.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #38 Gepost op: 20-02-2022, 21:14:08 »
Everon haalde zogenaamd de container van Thomas op, Thomas haalde de container van Everon op die jij beschrijft. Everon haalt een container op die niet eens meedoet, die naast de door Thomas aangewezen container staat.
Volgen mij was er geen container die niet meedeed. Er stonden er 18, zoals Rik ook aangaf.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #39 Gepost op: 20-02-2022, 21:15:22 »
Ik zie in geen enkel shot in de opname 20 containers, Max 18 het aantal dat ook genoemd werd .