1. De 5 beroepen achterhalen door de teksten.
2. De beroepen van de mensen in beeld achterhalen.
3. De foto's van de 5 mensen vinden
4. Op de achterkant van de juiste foto's staan letters waarmee je het beroep van de persoon met het geld kunt puzzelen.
5. Met het juiste beroep kom je met het adres bij de juiste spion die het geld heeft. De anderen hebben waarschijnlijk allemaal -geld.
Die stappen had ik begrepen inderdaad. Ik dacht alleen dat ze op het einde een envelop met hierop, in tekst, het beroep pakten. In dat geval kon je stap 2 overslaan, want dat is dan niet relevant.
Maar het kan zijn dat de enveloppen bij een foto van de mensen stond of er op de envelop een foto stond, dat had ik even gemist. In dat geval is stap 2 wel relevant uiteraard.
Maar anyway, het is duidelijk wat hier de molactie is. De mol weet precies welke foto(‘s) essentieel is/zijn voor het raden van het woord. En welke verkeerde foto ervoor in de plaats moet komen.
De namen van de beroepen lijken niet op elkaar, dus het is bijna een wonder hoe je op het verkeerde woord terecht kan komen. Dan moet je al minimaal de helft verkeerde foto’s hebben.