Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 96819 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #220 Gepost op: 17-01-2023, 18:54:30 »
Ach, dat dachten we verleden week ook toen Nabil vet bovenaan stond, dus ik zou er niet te bang om zijn.

Helemaal waar, maar ik houd ook rekening met de mogelijkheid (wat o.a. Heinz zegt) dat de montage ons een bepaalde richting in wil duwen.

Ik heb in bijna elke tunnel nog een teen staan. Alleen Daniel als mol heb ik afgestreept. Vond hem in aflevering 1 al erg kandidaats bezig, maar die goede foto insturen... Vind ik echt niet kunnen als mol (viel daar verder ook geen geld te verdonkeremanen zoals Merel nog deed).

Ook waar. Maar ik herinner mij ook dat vorig jaar de mol in afl. 2 (of toch 3) een van 'de wonderboys' was en gouden ballonnen succesvol lekprikte. Dus af en toe geld binnenbrengen (om niet verdacht te zijn of toch per ongeluk?) gaat een mol wel doen. Ik ben benieuwd naar afl. 3. Wie weet wordt het dan wat duidelijker.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #221 Gepost op: 17-01-2023, 19:03:35 »
Er is ook al ergens opgemerkt dat er tenminste één goede foto ingestuurd moest worden om de rebus te redden. Dus om die reden zou ik Daniel ook zeker niet afstrepen.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #222 Gepost op: 17-01-2023, 19:43:06 »
Ik zie persoonlijk de logica niet waarom die rebus perse gedaan moest worden. Rik had daar ook gewoon kunnen gaan staan van "jammer dan".

Af en toe geld binnenhalen voor een wit voetje en daardoor niet verdacht snap ik. De ontsnappers uit aflevering 1 streep ik daardoor niet af. Maar was al een foute foto ingestuurd. Dan vind ik persoonlijk het niet kunnen dat een mol alsnog een goede gaat insturen. Maar meningen verschillen, anderen vinden dit blijkbaar prima. Voor mij is de lol eraf als een mol dit soort dingen zou gaan doen.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #223 Gepost op: 17-01-2023, 19:43:44 »
Ik heb uit beide afleveringen stukjes gemist en ik wil het graag nog even terugkijken, maar mijn eerste ingeving na aflevering twee was dat de Mol tussen Sander, Anke, Jurre en Nabil zit.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #224 Gepost op: 17-01-2023, 20:07:57 »
vind ik persoonlijk het niet kunnen dat een mol alsnog een goede gaat insturen. Maar meningen verschillen, anderen vinden dit blijkbaar prima. Voor mij is de lol eraf als een mol dit soort dingen zou gaan doen.
Helemaal eens. Wat een onzin. Productieassisent OK... maar niet als het om geld gaat. En het om een wel heel erg bijzonder sullig iets als deze domme rebus gaat. Straal onmogelijk om die op te lossen met 1 woord, zelfs met 3 a 4 al moeilijk. Het stelt ook niks voor, een paar voorbereide bakken met een prop in de wagen, dat is alles wat het is. Niveau fanserie (heb ik zelf gedraaid) niet van The Real Deal. Hadden ze beter helemaal weg kunnen laten. Ik snap het nog steeds niet..... waarom mag het ene team nog een toetje met een rebus en het andere krijgt niets.... ook al raar.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #225 Gepost op: 18-01-2023, 07:40:05 »
Na afl 1:
Verdacht: Anke, Sander, Daniel
Twijfel: Ranomi, Nabil, Soy, Jurre
Niet verdacht: Froukje, Annick, Sarah

Na afl 2:
Verdacht: Anke, Nabil, Sander
Twijfel: Daniël
Niet verdacht: Soy, Annick, Ranomi, Jurre
« Laatst bewerkt op: 18-01-2023, 07:41:45 door Geel scherm »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #226 Gepost op: 18-01-2023, 08:21:30 »
Ik kwam - zonder de rest te lezen - ook voor nu even bij Anke uit. Ze was waar alles fout ging bij de street art. Vanuit de achtergrond ondersteunt ze alle slechte keuzes van Soy zonder daarvoor verantwoordelijkheid te dragen. Ik had haar wat laag staan omdat ik haar eerst wat afstandelijk vond overkomen. Maar nu zie ik dat totaal niet meer.

De enige reden van Nabil af te stappen is dat Froukje zegt hem te verdenken. Niet genoeg om hem af te schrijven, maar hij daalt wel naar plaats 2.

Sander heeft ook een goede persoonlijkheid en aanwezigheid om eventueel de mol te zijn, al is het lijstje mogelijke acties niet erg concreet. Annick heeft wat warrige acties maar haar warrigheid is meer ruis dan dat het direct de opdrachten raakt.

Ik heb niet echt een reden om Ranomi te verdenken en sporters beginnen dit spel vaak met een achterstand omdat ze erg prestatiegericht zijn. Dat kwam er in de staalfabriek niet echt uit, maar dat was nou net het moment waarbij die prestatie drang voor een mol handig zou zijn.

Niet
Soy - te veel, te duidelijk en krijgt ook veel verdenkingen voor de groep
Jurre - deed het zo slecht nog niet, maar krijgt wel veel flack van de groep
Daniël - deed het het beste deze aflevering

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #227 Gepost op: 18-01-2023, 23:38:39 »
Ik switch van Anke naar Sander. Zijn biechten klinken nuchter en naturel zoals hij altijd praat. Het zou me niet verbazen dat hij op deze manier de boel belazert.

Anke is veel in beeld geweest in de afgelopen aflevering en in de extra video's. Ze is mij te passief voor een goede mol. Haar verkeerde keuzes bij het zoeken van de muurschilderingen liggen er te dik op, net als eerder het gemol van Annick, Soy en Nabil. Jurre en Daniel zijn verdacht neergezet naar de anderen. Volgens mij gebeurt dat zo vroeg in het spel niet met de mol, die waarschijnlijk nog even onder de radar wordt gehouden.

Edit: Op basis van Propvol sluit ik Annick ook niet uit. Zij stelt voor om te beginnen met de schildering van de olifant, die het verst weg is.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2023, 11:56:47 door Delightz »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #228 Gepost op: 19-01-2023, 00:32:52 »
Bij nader inzien switch ik toch nog maar even terug naar Nabil. Ik was even vergeten dat Anke twee keer geld ophaalde in de eerste aflevering.
De eerste keer is niet duidelijk hoeveel zij bijdroeg aan het resultaat, de tweede keer ging het om klein grut. Maar als mol alleen maar geld ophalen in de eerste aflevering gaat me toch wat ver, dus genoeg om haar nog even van de eerste plaats af te houden.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #229 Gepost op: 19-01-2023, 11:04:45 »
Als er geen enkele goede foto was ingestuurd, hadden ze de rebus toch eenvoudig kunnen laten vervallen? Dan was het spel gewoon al klaar geweest. De rebus voegde niet zo gek veel toe eerlijk gezegd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #230 Gepost op: 19-01-2023, 13:17:43 »
Ik was al een tijdje molloos, maar denk dat ik voor Sander of Annick ga.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2023, 22:52:36 door Amethyst »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #231 Gepost op: 19-01-2023, 14:35:22 »
Het gedrag van Daniël in propvol kan ik toch maar moeilijk plaatsen bij een mol. Dan zou Daniël heel veel moeten acteren en zelfs de regie mee moeten werken om Daniël onder de radar te houden tot aflevering 3. Hij is daar een paar keer oprecht geïrriteerd bij verkeerde foto's.
Voor de rest zie ik nog mogelijkheden bij Annick.
Sander zou kunnen, maar is wel erg open, met een kwetsbare dekmantel.
Soy eigenlijk al in de prullenbak, misschien moet ik deze later er nog uit vissen.
De rest is het denk ik niet. Ranomi molt in de verste verte niet. Jurre en Nabil verspraken zich. Anke zoekt jokers, staat in de etalage als mol.
Dus eigenlijk staat Annick nu op plaats 1, wat ik voor mezelf dan weer verrassend vind, want vaak is diegene die zegt er tot het einde in te blijven er al snel uit. En ik heb wel eens gezien, dat een ouder familielid van in de 70 jaren oud destijds, de boel op soortgelijke wijze ging belazeren.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #232 Gepost op: 19-01-2023, 19:44:48 »
Ik blijf bij Sander ☺️

En op gepaste afstand sluit ik Nabil en Jurre ook nog niet uit

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #233 Gepost op: 19-01-2023, 21:12:45 »
Als er geen enkele goede foto was ingestuurd, hadden ze de rebus toch eenvoudig kunnen laten vervallen? Dan was het spel gewoon al klaar geweest. De rebus voegde niet zo gek veel toe eerlijk gezegd.

Ook al was er geen foto goed, dan hadden ze de rebus juist wel moeten laten zien. Want het zegt iets over de invloed van de ene groep op de andere. En dus zegt het iets over de mogelijke rol van de mol.

En ach, een rebus voor spek en bonen was ook best vermakelijk geweest.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #234 Gepost op: 19-01-2023, 21:16:05 »
Helemaal eens. Wat een onzin. Productieassisent OK... maar niet als het om geld gaat. En het om een wel heel erg bijzonder sullig iets als deze domme rebus gaat.
Zal er niet een addertje onder het gras zitten met die rebus? 'Deze rebus levert dubbel geld op',  misschien zit er een hint in die zin.

Ik blijf voorlopig bij Jurre ook al heeft die MOL bijna op zijn voorhoofd staan, en Daniel is bij mij nr 2, ook vanwege die rebus.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #235 Gepost op: 19-01-2023, 22:14:38 »
Zonder die rebus hadden we de geniale oplossing van Annick moeten missen waarvan ze zelf nog zegt, ik denk dat het goed is: deze opdracht levert 250 euro op. En waar iedereen het eens was.
Die rebus lag al die tijd al in de kisten. Hoe wisten ze van tevoren dat ze deze opdracht zo slecht gingen uitvoeren dat er maar één schildering werd gevonden. Nog even los van het uitbeelden van 250 in een rebus. Zal wel een grapje van Annick zijn geweest.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #236 Gepost op: 19-01-2023, 22:27:55 »
Zonder die rebus hadden we de geniale oplossing van Annick moeten missen waarvan ze zelf nog zegt, ik denk dat het goed is: deze opdracht levert 250 euro op. En waar iedereen het eens was.
Die rebus lag al die tijd al in de kisten. Hoe wisten ze van tevoren dat ze deze opdracht zo slecht gingen uitvoeren dat er maar één schildering werd gevonden. Nog even los van het uitbeelden van 250 in een rebus. Zal wel een grapje van Annick zijn geweest.
Je opmerking maakt ineens dat Annick stijgt op mijn lijstje. Want ze hadden toch 250 voor die foto? Dan klopt wat ze zegt dus met de echte oplossing. Verdubbeling van het bedrag, dus was de rebus echt 250 waard als die goed was.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #237 Gepost op: 19-01-2023, 22:54:10 »
Ja bij mij ook (ik moet even loslaten dat ik haar liever niet als mol zie), goed gevonden!
Bij die foto van de M met de letter A zie je op de letter A ook nog twee mini naaimachines staan wat precies twee liggende N’en zijn (kan geen foto maken).
Ze doet genoeg mols in ieder geval, wel erg over de top maar kan maar zo.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #238 Gepost op: 20-01-2023, 00:09:19 »
Ja bij mij ook (ik moet even loslaten dat ik haar liever niet als mol zie), goed gevonden!
Bij die foto van de M met de letter A zie je op de letter A ook nog twee mini naaimachines staan wat precies twee liggende N’en zijn (kan geen foto maken).

er staat nog een 3e naaimachine naast, te zien in een iets eerder shot

https://www.youtube.com/watch?v=mRoWiwRET60
46:49

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #239 Gepost op: 20-01-2023, 08:04:03 »
In de echte poll staat Sander met hoge voorsprong op 1, Anke op 2, respectievelijk 23 en 19 stemmen, de rest blijft ver achter, Daniel staat op 3 met 9 stemmen.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2023, 08:06:03 door Run »