Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 96817 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #420 Gepost op: 29-01-2023, 13:01:15 »

In de Wie verdenkt wie wordt hij ook gestreept omdat Froukje er op hem uitvloog.

Dat was Sarah.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #421 Gepost op: 29-01-2023, 13:03:11 »
Volgens Amethyst niet
Froukje --> Nabil, Ranomi, Jurre (hoofdverdachten).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #422 Gepost op: 29-01-2023, 13:05:02 »
Volgens Amethyst niet

 ::rofl:: sorry dacht dat je over Daan had. Nog niet helemaal wakker.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #423 Gepost op: 29-01-2023, 13:21:22 »
Anke kan t alleen nog zijn als ze niet op de hoogte was dat Annick de 2e afvaller zou zijn.

Die hoge bedragen voor de vlg aflevering had de mol natuurlijk zelf gewild om nog invloed te hebben. Eigenlijk betekent dit dat Anke af is als mol. Waarom aan Soy en Nabil geven. Doesnt make sense at all

Jurre had ik in afl 1 omdat hij bij t koor iedereen aan t afleiden was door telkens vragen te stellen en er doorheen te ratelen als anderen aan t oefenen waren. Daarnaast verloor hij geld.
Hij ging daarna van mn radar maar na n nachtje slapen is hij er weer vol op.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #424 Gepost op: 29-01-2023, 13:22:15 »
Twijfel tussen Anke en Jurre, maar neig nog iets meer naar Anke omdat Jurre in afl 1 zo verdacht in beeld werd gebracht.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #425 Gepost op: 29-01-2023, 14:52:25 »
Ja, het is Anke of Jurre.

Na een uitgebreide analyse van de opdrachten, en na punten toegekend te hebben aan wat ik verdacht vind, staat Jurre met stip op 1.

Wat de kofferverdeling van Anke betreft, ze geeft de hoge bedragen aan haar 2 grote verdachten, Soy en Nabil, en aan haar bondje Daniël. Best logisch als kandidaat. Immers, de mol heeft geen rood scherm, en ze denkt dat haar bondje dat ook niet heeft.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #426 Gepost op: 29-01-2023, 15:00:20 »
Wat de kofferverdeling van Anke betreft, ze geeft de hoge bedragen aan haar 2 grote verdachten, Soy en Nabil
Ja, dit versterkt de visie dat zij wil vingerwijzen naar deze heren, dat zij de mol zijn. Dan blijft ze zelf onverdacht. Heel mols dus.

Ze weet dat zij verdacht zijn in de groep. En ze redt er dus een rood scherm mee, dus die verdachte blijft lekker in het spel. Ook kon ze al niet anders meer want ze vertelt haar bondgenoot op wie ze zit. Was wel heel vreemd naar hem geweest als ze bijv. opeens Jurre en Annick had uitgekozen voor de hoge koffertjes. Daniel weet dat Anke als eerste op Nabil zit, daarna op Soy (en Ranomi).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #427 Gepost op: 29-01-2023, 15:26:56 »
Het kan beide kanten op uitgelegd worden, als mol of als kandidaat.

Volgende week wordt interessant wat er met de koffers werkelijk gaat gebeuren.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #428 Gepost op: 29-01-2023, 15:31:26 »
Ja, dit versterkt de visie dat zij wil vingerwijzen naar deze heren, dat zij de mol zijn. Dan blijft ze zelf onverdacht. Heel mols dus.

Ze weet dat zij verdacht zijn in de groep. En ze redt er dus een rood scherm mee, dus die verdachte blijft lekker in het spel. Ook kon ze al niet anders meer want ze vertelt haar bondgenoot op wie ze zit. Was wel heel vreemd naar hem geweest als ze bijv. opeens Jurre en Annick had uitgekozen voor de hoge koffertjes. Daniel weet dat Anke als eerste op Nabil zit, daarna op Soy (en Ranomi).

Niks raar naar Daniel als ze niet voor Soy en Nabil kiest. Het is niet omdat  Daniel weet op wie zij zit dat zij dat per se naar de rest moet signaleren. Dat valt makkelijk uit te leggen. Temeer omdat ze Soy sowieso wel moet meenemen als hij het rode scherm had. Kan altijd zijn dat ze aan Nabil als mol gaat twijfelen zogezegd.

Gaf Nabil gisteren niet aan dat hij vertrouwd werd in de groep, of vergis ik me?
« Laatst bewerkt op: 29-01-2023, 15:35:12 door Molekule »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #429 Gepost op: 29-01-2023, 15:31:31 »
En als je zo'n rangschikking moet maken op het terugkerende thema Pokerface? Ik vind die badeendjes geen hint maar dat Pokerface echt wel een grote hint. Als er iemand geen Pokerface heeft maar juist een face die werkelijk alle kanten opgaat is dat Jurre, dus die staat onderaan :o
Oef goeie vraag.. ikzelf kijk  (dit jaar) echt puur naar acties die wel/niet wat opleveren en kandidaats of molsgedrag. Dat is waarom ik Soy in eerste instantie had afgeschreven, maar de woorden 'maak open' bij de enveloppe ook nog in mijn achterhoofd spoken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #430 Gepost op: 29-01-2023, 15:41:45 »
Gaf Nabil gisteren niet aan dat hij vertrouwd werd in de groep, of vergis ik me?
Anke en Nabil hebben sowieso al de hele tijd een rare edit naar elkaar. Zij heeft hem als mol, hij haar absoluut niet. Wat bij mij dus het opzetje te binnen schoot dat zij finalisten zijn want ze benoemen elkaar nu al wel heel erg veel. Het laatste puzzelstukje vind ik het beste passen bij Daniel. En ik denk dat Ranomi en Soy grote ploffers worden voor een tunnelinstorting, dus halen dan de finale zeker niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #431 Gepost op: 29-01-2023, 17:07:40 »
Voor mij op dit moment nog steeds Jurre.
Als ik kijk naar het Wie verdenkt wie topic, heb ik het gevoel dat wij een finale gaan krijgen met Nabil, Daniel en Jurre. Die andere 2 houd ik dus ook nog even in de gaten.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #432 Gepost op: 29-01-2023, 19:40:12 »
Toch nog steeds Daniël als hoofdverdachte.  ::jaja:: Als ik de mol kon zijn, zou ik ook voor het vliegtuig kiezen.  ::rofl:: Dan ga je toch niet afzien met een badeend? Maar misschien is Daniël ook te mooi om waar te zijn? Hij speelt het briljant in ieder geval. Voorlopig toch maar deze tunnel.

Jurre of Nabil zou ook nog kunnen, denk ik. Beide - net als Daniël - een goede molpositie bij het doolhof. Jurre maakt er op sommige momenten echt een potje van, vind ik. Misschien heeft dat een reden.  ::vergroot::

Anke lijkt mij minder waarschijnlijk, ondanks dat ik haar laatste biecht heel verdacht vind. Maar als je de mol bent, laat je Annick toch niet gaan met 0 euro uit de pot?  ???

Soy en Ranomi heb ik definitief afgestreept.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2023, 19:43:30 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #433 Gepost op: 29-01-2023, 20:01:48 »
Citaat
Anke kan t alleen nog zijn als ze niet op de hoogte was dat Annick de 2e afvaller zou zijn.

Dan nog zou ze zelf als Mol de nul kunnen nemen en de rest willekeurig kunnen verdelen. Gegarandeerd iets uit de pot en minimaal 4250 volgende week om mee te spelen. Die kans laat ze liggen. Alles is gemonteerd naar Jurre is de Mol. Dus ga ik maar naar Nabil.

Offline Heyendaal

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #434 Gepost op: 29-01-2023, 21:51:55 »
Uit de koffertjes-onderhandeling kunnen we nu nog niet zoveel concluderen, aangezien we niet weten wat Anke-als-ze-mol-is wist, en aangezien die opdracht duidelijk een vervolg krijgt volgende week (leuk trouwens, langere verhaallijn!).
Enveloppe openen zorgt voor iets meer verdenking op Jurre (en Soy, maar die is het niet) maar voor mij niet genoeg om van mol te veranderen.

Nog steeds Anke dus.
Niet uitgesloten: Jurre, Ranomi.
Niet de mol: Daniël, Nabil, Soy.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #435 Gepost op: 29-01-2023, 23:56:53 »
Eens. Mogelijk ook wil Daniël zijn beroepseer niet laten aantasten door op zo'n moeizame wijze met een Rubber Duck te gaan sjouwen.  ;)

Toch nog steeds Daniël als hoofdverdachte.  ::jaja:: Als ik de mol kon zijn, zou ik ook voor het vliegtuig kiezen.  ::rofl:: Dan ga je toch niet afzien met een badeend? Maar misschien is Daniël ook te mooi om waar te zijn? Hij speelt het briljant in ieder geval. Voorlopig toch maar deze tunnel.


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #436 Gepost op: 30-01-2023, 00:03:09 »
Eens. Mogelijk ook wil Daniël zijn beroepseer niet laten aantasten door op zo'n moeizame wijze met een Rubber Duck te gaan sjouwen.  ;)


Dat zou ook prima kunnen inderdaad.  :D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #437 Gepost op: 30-01-2023, 10:58:04 »
Anke

Nabil


Jurre

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #438 Gepost op: 30-01-2023, 12:41:13 »
Jurre nog steeds hoofdverdachte, maar Anke sluit ik nog niet uit, al zou ze heel wat uit te leggen hebben na het verdelen van de koffers.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #439 Gepost op: 30-01-2023, 12:42:58 »
Soy hoofdverdachte met kort erachter Nabil en eventueel Jurre.
Ich bin ein Bärliner!