Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 96818 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #860 Gepost op: 26-02-2023, 21:58:43 »
Volgens mij zit Ranomi nog steeds verkeerd.


Nee, bij het lasergamen wil Jurre het geld dat Ranomi heeft opgehaald van haar aanpakken, maar dat voorkomt ze op bijna brute wijze, waarbij ze het gauw aan Daniël geeft.

En na de executie waaraan Jurre niet meedeed, valt het haar op dat Jurre nauwelijks verrast lijkt als ze hem vertellen dat ze vragen hebben gehad over toekomstige opdrachten en wat die inhouden. Ze zegt daar zelfs iets over en schrikt dan van zichzelf en probeert haar opmerking weer in te slikken. Kijk maar naar 43:14. (Ze zegt letterlijk: 'Je kijkt ehmm...' Maar als ze ziet dat Soy haar aandachtig aankijkt, schrikt ze een beetje.)

Dus Ranomi zit helemaal niet verkeerd; ze zit ook op Jurre. Dat we echter dat van haar in biechten niet volmondig te horen krijgen, maar wel van Daniël, duidt erop dat Daniël volgende week nog voor de grote shock gaat zorgen. Dan denkt het zaterdagavondpubliek 'WTF? Jurre toch niet de Mol?!' En dat is natuurlijk de bedoeling. Daarom zetten ze Soy nu nog verdacht neer. Ranomi is teveel de ideale kandidate, die kunnen ze niet echt meer verdacht maken.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2023, 22:02:01 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #861 Gepost op: 26-02-2023, 22:06:50 »
Je kan om sommige dingen niet heen als regie. Iedereen z’n praatje tijdens de foto’s moet in beeld. Jurre’s slecht gespeelde reactie op het verdienen van de vrijstelling kun je niet eruit knippen. Ze zitten daarmee gewoon klem. Maar goed, ze plaatsen zichzelf sowieso al in een hoek door opdrachten te verzinnen waarbij de mol maar op één manier kan mollen.
Precies dit. En aangezien ze uiteindelijk toch niet kunnen verhullen dat Jurre de Mol is dan kunnen ze misschien nog wel beter zoveel mogelijk molacties in beeld brengen. In de hoop dat men het dan te veel vindt en alsnog in een andere tunnel kruipt.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #862 Gepost op: 26-02-2023, 23:10:41 »
Nee, bij het lasergamen wil Jurre het geld dat Ranomi heeft opgehaald van haar aanpakken, maar dat voorkomt ze op bijna brute wijze, waarbij ze het gauw aan Daniël geeft.

Dat viel me ook op. Ze had ook al een tag in de richting van Daniël gegooid, waar Jurre iets centraler stond.

Kijk maar naar 43:14. (Ze zegt letterlijk: 'Je kijkt ehmm...' Maar als ze ziet dat Soy haar aandachtig aankijkt, schrikt ze een beetje.)

Hier zoek ik persoonlijk niets achter. Volgens mij wou ze hier zeggen dat hij niet blij lijkt (bij zo’n vette opdracht).

Ik volg je analyse wel. Een shock exit van Daniël (de kandidaat die “het allemaal al weet”) die het nog spannend moet maken. Het zou best kunnen.

 


« Laatst bewerkt op: 26-02-2023, 23:28:46 door Molekule »

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #863 Gepost op: 27-02-2023, 01:33:42 »
Als ik mij goed herinner waren er al vraagtekens mbt Jurre bij 1.2 het koor. Daar viel hij al erg op door zgn niet te kunnen zingen en dat hij het zoooo moeilijk vond, terwijl hij een musicalopleiding heeft.
Maar nu met die vrijstelling wordt weer gezegd dat zijn blijdschap zo duidelijk geacteerd was, de bevestiging dat hij de mol is. Terwijl musical niet alleen zingen en dansen is maar ook acteren. Je zou denken dat je als mol dan wel iets beter je blijdschap kunt faken.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #864 Gepost op: 27-02-2023, 11:17:17 »

Nee, bij het lasergamen wil Jurre het geld dat Ranomi heeft opgehaald van haar aanpakken, maar dat voorkomt ze op bijna brute wijze, waarbij ze het gauw aan Daniël geeft.

En na de executie waaraan Jurre niet meedeed, valt het haar op dat Jurre nauwelijks verrast lijkt als ze hem vertellen dat ze vragen hebben gehad over toekomstige opdrachten en wat die inhouden. Ze zegt daar zelfs iets over en schrikt dan van zichzelf en probeert haar opmerking weer in te slikken. Kijk maar naar 43:14. (Ze zegt letterlijk: 'Je kijkt ehmm...' Maar als ze ziet dat Soy haar aandachtig aankijkt, schrikt ze een beetje.)

Dus Ranomi zit helemaal niet verkeerd; ze zit ook op Jurre. Dat we echter dat van haar in biechten niet volmondig te horen krijgen, maar wel van Daniël, duidt erop dat Daniël volgende week nog voor de grote shock gaat zorgen. Dan denkt het zaterdagavondpubliek 'WTF? Jurre toch niet de Mol?!' En dat is natuurlijk de bedoeling. Daarom zetten ze Soy nu nog verdacht neer. Ranomi is teveel de ideale kandidate, die kunnen ze niet echt meer verdacht maken.

Mooi uitgedacht, maar ik denk gewoon Soy met een rood scherm als die de Mol niet is. Ze tonen Ranomi's verdenkingen niet meer, maar laten wel zien dat Soy Jurre al een paar afleveringen meeneemt.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2023, 14:37:18 door Amethyst »

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #865 Gepost op: 27-02-2023, 12:26:49 »
Mooi uitgedacht, maar ik denk gewoon Soy met een rood scherm. Ze tonen Ranomi's verdenkingen niet meer. Boodschap: die zit nog op Soy. Maar laten wel zien dat Soy Jurre al een paar afleveringen meeneemt.
Of het heeft een andere reden.
Stel, Daniel valt af. Dan kan de kijker nog denken: Daniel zat op Jurre maar Ranomi waarschijnlijk ook. Dus Jurre kan de mol nog zijn.
Maar als bekend is dat Ranomi nog altijd voornamelijk op Soy zit (even aangenomen), dan wordt het Jurre-verhaal moeilijker te verkopen. Want dan zou Ranomi naar huis moeten zijn gegaan. Dan weet de kijker meteen dat Soy de mol is.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #866 Gepost op: 27-02-2023, 12:49:40 »
Ik geloof ook niet in deze theorie, hij zou kunnen, maar is niet waarschijnlijk, om het simpele feit dat het dan wel helemaaaaaal een dead give away wordt vanaf afl. 5 al af aan. Want Ranomi en Soy zijn al meermaals uitgesloten als mol, vele kandidaten die er op hun uitvlogen.

Daniel heeft dat dan tenminste nog NIET en staat hier ook met een goede 10% nog tweede in de poll. Zonder hem blijft er niks over. WIDM gaat vaak naar de finale met 1 kandidaat die wel uit te sluiten is, maar 2 ??? Nee ::)

We denken volgens de poll in de bewuste thread ook dat Soy destijds het rode scherm kreeg dus die heeft extra info. Grotere kans dat hij nu de puzzelstukjes bijelkaar heeft. Dus dan gaat Ranomi van wie we niks meer over de verdenkingen horen eruit, die zal er dan uitvliegen op Soy.

Want inderdaad vertrouwt ze Jurre ook niet maar als je al het hele seizoen op Soy zit en dan van spreiden moet gaan naar een tunnel dan kies je toch wat je steeds gered heeft, het oude vertrouwde, zoals het doolhof heel recent nog aanwees.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #867 Gepost op: 27-02-2023, 13:01:27 »
De zogenaamde afvallersspoiler (sturing van de productie is geen spoiler) leidt wel iets te makkelijk naar Soy als laatste afvaller, inderdaad. Ik hoop dat een van jullie theorietjes klopt, Tunnelgraver, Dusss en Lo. En dan het liefst die van Dusss.



Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #868 Gepost op: 27-02-2023, 13:30:19 »
Ik weiger nog steeds Jurre als MOL in te vullen.
Hij zal het wel zijn maar zo'n slechte acteur....... ::schaam::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #869 Gepost op: 27-02-2023, 13:49:42 »
ben weer terug geswitcht naar Soy Daniël


Want inderdaad vertrouwt ze Jurre ook niet maar als je al het hele seizoen op Soy zit en dan van spreiden moet gaan naar een tunnel dan kies je toch wat je steeds gered heeft, het oude vertrouwde, zoals het doolhof heel recent nog aanwees.

Goed punt, ja. Ranomi had het in afl. 8 ook nog over Soy, die de 2e envelop met de vrijstelling pakte. Als je al het hele seizoen op Soy zit zie je dat denk ik als een bevestiging.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2023, 20:20:35 door Amethyst »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #870 Gepost op: 27-02-2023, 23:46:52 »
Ik heb mn pool ook op Soy ingezet. Het is me iets teveel met Jurre. Ergens nog hoop dat de makers dit niet zo zouden doen 🤞🏻

(Ondanks dat t bijna niet anders kan 😬)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #871 Gepost op: 28-02-2023, 08:24:19 »
Het zou Jurre moeten zijn als je alles zo ziet, maar ook in mijn pool blijf ik gewoon voor Soy gaan! (ik denk ook eerlijk gezegd dat hij het best nog zou kunnen zijn)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #872 Gepost op: 28-02-2023, 08:51:34 »
Ranomi heeft alvast 1 vraag beter dan Soy: is de mol een man of een vrouw.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #873 Gepost op: 28-02-2023, 12:58:17 »
Ben heel blij dat die vraag er nog gewoon inzit en de mol zich niet moeit met de wokepolitiek.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #874 Gepost op: 28-02-2023, 16:14:38 »
Ranomi heeft alvast 1 vraag beter dan Soy: is de mol een man of een vrouw.

Als Soy niet op Ranomi zit, heeft Soy die vraag ook goed, dus niet beter voor Ranomi.


Ben heel blij dat die vraag er nog gewoon inzit en de mol zich niet moeit met de wokepolitiek.

Mee eens.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #875 Gepost op: 28-02-2023, 18:25:47 »
Als Soy niet op Ranomi zit, heeft Soy die vraag ook goed, dus niet beter voor Ranomi.

Ik vrees dat Jurre Soy heeft ingepakt door hem zogenaamd in vertrouwen te nemen. Dan gaat Soy voor Ranomi kiezen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #876 Gepost op: 28-02-2023, 20:15:19 »
Dat betwijfel ik, want Soy zegt nadat we dat hernieuwde bondje hebben gezien dat hij Jurre niet echt vertrouwt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #877 Gepost op: 28-02-2023, 20:23:38 »
Ik denk zelf ook dat het kan zijn dat hij inderdaad toch vol op Ranomi gaat, omdat Jurre hem ingepalmd heeft. En voor mijn gevoel, misschien zit ik helemaal mis, maar zo voelt het wel twijfelt Soy nog het meest aan dat Jurre het is.

De afvaller kan ook nog steeds Ranomi zijn, maar ik denk dat de analoge test haar meer heeft geholpen dan we nu toe weten met het feit dat Jurre de mol is, maar we gaan het zien.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #878 Gepost op: 28-02-2023, 21:10:28 »
Dat betwijfel ik, want Soy zegt nadat we dat hernieuwde bondje hebben gezien dat hij Jurre niet echt vertrouwt.
Dat hij Jurre niet vertrouwt, hoeft niet perse te betekenen dat hij denkt dat de mol is. Kan ook zijn dat hij denkt: jij wilt dat ik penningmeester wordt voor je eigen gewin (en mogelijk in het nadeel van mij?). Kortom, dat Jurre nu zegt dat ik er wat voor terug krijg moet ik nog maar zien…

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #879 Gepost op: 28-02-2023, 23:48:14 »
Ja, dat kan ook. Maar dan zou Soy als penningmeester natuurlijk juist héél erg goed op de centjes kunnen gaan letten. En dan heeft Mol Jurre het nakijken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!