Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 95772 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #240 Gepost op: 20-01-2023, 08:06:59 »
er staat nog een 3e naaimachine naast, te zien in een iets eerder shot

https://www.youtube.com/watch?v=mRoWiwRET60
46:49

Ja klopt had ik ook gezien!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #241 Gepost op: 20-01-2023, 09:14:24 »
In de echte poll staat Sander met hoge voorsprong op 1, Anke op 2, respectievelijk 23 en 19 stemmen, de rest blijft ver achter, Daniel staat op 3 met 9 stemmen.

Je bedoelt de pool hier op .com? Want in de app staat Sander juist helemaal onderaan met momenteel maar 6% van de stemmen.

Interessant dat Sander de nieuwe nummer 1 is en dat er een molduel Anke - Sander ontstaat. Voor mijn gevoel kunnen we er ook helemaal naast zitten dit keer zoals bij Jan bijvoorbeeld en staat de Mol nog heel laag in de poll.

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #242 Gepost op: 20-01-2023, 10:44:29 »
Zouden we ook het resultaat van de poll kunnen zien zonder al een stem uitgebracht te hebben?  ::hypocriet::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #243 Gepost op: 20-01-2023, 10:54:00 »
Zouden we ook het resultaat van de poll kunnen zien zonder al een stem uitgebracht te hebben?  ::hypocriet::

Dat kan nu als het goed is.

Offline johan1973

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #244 Gepost op: 20-01-2023, 11:00:28 »
Ik heb een theorie waarbij de mol in de eerste opdracht, of eerste aflevering al (nagenoeg) te ontmaskeren is.

In Tsjechië speelde Renee een toneelstukje in de eerste opdracht. Ze keek eerst onder het tapijt en daarna in een bureaulade. Veel logischer zou zijn eerst te zoeken in de bureaulade en daarna onder het tapijt. Voor mij viel ze daar dus al door de mand.

In Albanië staan na de eerste opdracht (Troeven en Aftroeven) beide groepen tegenover Rik. Uitgaanspunt voor mij was dat de mol in de groep Aftroeven zou zitten. Wanneer je dan naar de reacties kijkt wanneer Rik vertelt wat de uitkomst is, dan zie je (in meer of mindere mate) verbazing bij Kim Lian, Fresia, Sahil en Glen. Sahil stelt nog een vraag over jokers, dacht ik, die viel daardoor voor mij sowieso af. Alleen Everon heeft een grote smile en verraadt meteen dat hij de mol is.

In Toscane was het lastiger. Bij de eerste opdracht gingen namelijk 4 deelnemers voor een verkeerde spiegel staan. Het enige wat ik daar op dat moment aan had, was dat de mol bij die 4 zat en er iig 6 weggestreept konden worden. Het heeft vervolgens wel een paar afleveringen geduurd voor ik op Jeroen zat...

In China was het ook lastiger, omdat de opdracht bij de dam bij het groepje met Leonie en Nathan mislukte. Gedurende het seizoen was er een opdracht waarbij Buddy en Rob in beeld in een park een kaart voorbij reden. Daar werd ik pas achterdochtig richting Rob.

Het huidige seizoen vind ik ook lastig. Bij het telefoontje van Everon heb ik geprobeerd goed te kijken naar eventuele teleurstelling:
Anke: 'ok, heel duidelijk'
Jurre: opluchting, 'ik sta zo te trillen, dit is het moment waarop alles wordt bepaald'
Sarah: zegt niks, beweegt zenuwachtig, ('hoe voel je je?' antwoord:) 'ja, succes'
Ranomi: 'ok', een beetje angstig en zenuwachtig (ben je opgelucht? antwoord:) 'uh, weet ik niet'
Soy: een beetje teleurstelling, daarna glimlachen
Froukje: kijkt een beetje nors naar beneden, daarna glimlachen op reactie van groep (hoe voel je je? antwoord:) 'heerlijk!'
Annick: 'Ja', twijfelt vervolgens of ze de hoorn neer gaat leggen (verwacht ze nog iets? instructies?)
Daniel: niks
Sander: grinnik en 'ok, ja' en glimlach (Jurre: opgelucht toch? antwoord:) 'zeker'
Nabil: 'Top!' en glimlach, wanneer hij in de halve circel staat kijkt iedereen uit de groep naar hem (nieuwsgierigheid, Annick: ik zie opluchting), nu weten we dus allemaal

Hier neig ik naar Annick (twijfelt of ze de hoorn neer gaat leggen) en Nabil (top!). Ook omdat beiden niet uit hun kist kwamen. Annick gaf verkeerde antwoorden, Soy corrigeert haar (niet mols). Bij het vullen van de vragen vind ik Annick ook nogal acteren. Ook raar dat Nabil in de kist zijn zonnebril op heeft. Sander is erg druk (verbaal) na de opdracht met de kisten, een mol houdt zich hier meer op de achtergrond.
Probleem is dat Annick en Nabil in de tweede aflevering veel minder verdacht werden neergezet...
Soy en Anke wel en dat zie je ook terug in de landelijke statistieken.
Waar een hint in zou kunnen zitten, zijn de beelden bij de voice-over van Rik bij het invullen van de test, maar hier kan erg gestuurd zijn: '...van de mol' (Soy in beeld), 'voor degene met de meeste fouten (Froukje in beeld) is het spel voorbij', 'de mol (Anke met petje op in beeld) hoeft nooit naar huis'

Annick stuurt bij de Rebus op '250 euro' en 'ik denk dat het goed is'. Plus weer de handen voor haar mond.
Nabil met zijn 'smile' na de uitslag van de rebus vind ik ook nog steeds verdacht, maar wel minder.
En Anke stuurt op het maken van een foto van de muurschildering met zogenaamd een vis (met verder de juiste kleuren). Dus zou Anke er ook nog bij kunnen, al zie ik verder weinig verdachts van haar.

Ik denk in de richting van Annick, Nabil en Anke, maar ben nog niet overtuigd...
De kans op Jurre (verbaal druk en erg onzeker) en Ranomi (verontwaardiging in de kist omdat er geen etherdiscipline is), lijkt mij erg klein. En Soy vind ik m.b.t. de mol op Facebook veel te actief.

Overigens was er ongeveer een week voor de eerste aflevering een promo te zien met de 'eliminatie' en het angstige gezicht van Sarah. Die heb ik direct weggestreept en was ook de eerste afvaller...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #245 Gepost op: 20-01-2023, 16:53:02 »
Ik blijf maar bij mn gevoel.. Anke

Met Sander op 2

Rest verdenk ik niet

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #246 Gepost op: 20-01-2023, 17:53:25 »
Ik blijf nog ebben bij Sander hoek ik Annick nog niet uitvlak. In de eerste aflevering heel verdacht,  maar in de tweede minder en ik zie haar werk typische moldingetjes doen.
Volgens mij kan het ook volgens de social media wel kloppen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #247 Gepost op: 20-01-2023, 21:44:59 »
Eigenlijk komt het er vooral op neer dat ik het nog niet weet.

Als ik afga op de feiten zeg ik Sander of Jurre.
Als ik let op 'het telefoontje' en de pokerface in afl. 1, dan denk ik Anke of Nabil.
Mijn gevoel zegt: Daniël (minst logische molkeuze misschien, maar er is iets wat niet lijkt te kloppen, ondanks dat hij ook goede dingen heeft gedaan die onmols lijken)
En Annick: ik neig ernaar om haar weg te strepen en dat is een rode vlag: daarom ook verdacht.
Dus dan zal het wel Ranomi of Soy zijn.  ::rofl::

Maar voorlopig ga ik af op mijn gevoel en blijf ik bij Daniël. (al is Sander of Anke misschien toch logischer)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #248 Gepost op: 20-01-2023, 22:09:44 »
Ik ga voor Daniël. Hij beïnvloedt veel op een onopvallende manier.
Graven, graven, graven...

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #249 Gepost op: 20-01-2023, 22:52:59 »
Ik heb in bijna elke tunnel nog een teen staan. Alleen Daniel als mol heb ik afgestreept. Vond hem in aflevering 1 al erg kandidaats bezig, maar die goede foto insturen... Vind ik echt niet kunnen als mol (viel daar verder ook geen geld te verdonkeremanen zoals Merel nog deed).

Annick, ook wat lager op mijn lijstje. Van de rest kan het wat mij betreft iedereen nog zijn.

Voor nu toch een kleine voorkeur voor Jurre als mol. Hopelijk geeft aflevering 3 iets meer duidelijkheid.

Ik vond dat juist slim van Daniël: één goede foto omdat hij wist dat die ander fout is. Daardoor raakten de anderen geïrriteerd en wilden ook zonder overleg (foute) foto’s insturen. Het is maar 250 euro maar zo komt hij wel kandidaats over.

Ik heb sowieso mijn verdachten beperkt tot Sander, Daniël, Nabil en Jurre. De anderen geloof ik niet.
Graven, graven, graven...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #250 Gepost op: 21-01-2023, 09:58:14 »
Ik vond dat juist slim van Daniël: één goede foto omdat hij wist dat die ander fout is. Daardoor raakten de anderen geïrriteerd en wilden ook zonder overleg (foute) foto’s insturen. Het is maar 250 euro maar zo komt hij wel kandidaats over.
En slim van b-mol.
Je neemt precies die hobbel waar ik bij Daniël tegen aanliep.

Daniël weer bovenaan mijn lijstje.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #251 Gepost op: 21-01-2023, 10:01:29 »
Ik weet het ook nog niet, en stel vast dat ik verschillende tunnels aan het verkennen ben.
Froukje, Nabil, Ranomi en Anke passeerden al de revue, maar ik raak niet overtuigd.
Anke, mijn meest recente tunnel, krijgt teveel airtime in de enige proef dat ze geld uit de pot houdt, en ook in de filmpjes deze week.

Op dit moment gaat mijn grootste verdenking ook uit naar Daniël, om verschillende redenen.
Lijkt fanatiek, maar waar hij in de zangproef de touwtjes echt in handen nam en veel goede antwoorden gaf (omdat mollen bij de niet-zangers toch niet veel impact heeft?), heeft hij in de proef met de schilderijen steeds de goede inschatting maar wel nul impact.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2023, 11:31:41 door Molekule »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #252 Gepost op: 21-01-2023, 12:17:37 »
Ik weet het nog steeds niet. Gisteren de pool dan maar op Daan ingevuld. De rest vind ik momenteel nog onmolser. Daan spelbepalend. Maar dan ook in elke opdracht.

Hij is vooralsnog niet m'n type mol, maar probeer die bias buiten de deur te houden. Vind ik heel lastig. Wil hem eigenlijk niet verdenken vanwege de hinderlijke hints naar hem. Het is teveel allemaal. En dat drammerige van hem hoeft voor mij ook niet per se.

Bij de rebus lieten ze die 5 kandidaten goed zien en zag ik in 2e instantie geen secundaire reacties. In het andere groepje vind ik Soy en Anke minder verdacht en was Daan zoals altijd bepalend. Foxhunter merkte terecht op dat Daan in opdr 2.1 resoluut voor de 1000 ging, wat mij ook de molkeuze lijkt als je nog niet weet hoe Sarah het doet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #253 Gepost op: 21-01-2023, 12:34:50 »
Voor mij is Daniel totaal uitgesloten als mol. Geen enkele mol zou uit eigen initiatief een bondje willen aangaan. En het was zelfs doordrammen zoals Daniel deed. Dat wil je niet omdat je dan 1 bepaalde kandidaat op een zeer unfaire achterstand zet, en het nergens goed voor is. Het riekt gewoon spelbederf..... en..... de mol is juist productieassistent. Die wil juist dat het spel goed gespeeld wordt en ziet dat als zijn 2e belangrijkste taak (na natuurlijk geld uit de pot spelen).

Ik ben blij dat Anke met 60 stemmen aan kop gaat hier. Ik geniet van dat bondjesmoment want je zou maar een bondje willen opstarten met de mol ::rofl::. Eigen schuld dikke bult.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #254 Gepost op: 21-01-2023, 12:35:22 »
Opdracht 2.2 Propvol staat bij uitleg van de rebus Rik naast een tafel waarop een ander tafeltje staat, de poten daarvan vormen een grote A. Links daarvan staat de letter M. Op het tafeltje ook nog naaimachines.

Hint naar Anke of Annick? Waarschijnlijk Anke, de naaimachines verwijzen naar haar job. (Opmerking van Foxhunter)

De foto staat op de topic Propvol blz. 8.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #255 Gepost op: 21-01-2023, 12:40:50 »
Ik vond dat juist slim van Daniël: één goede foto omdat hij wist dat die ander fout is. Daardoor raakten de anderen geïrriteerd en wilden ook zonder overleg (foute) foto’s insturen. Het is maar 250 euro maar zo komt hij wel kandidaats over.

Eens. Goed punt!  ::ok:: En dat maakt de keuze voor Daniël voor mij weer iets logischer.

Alles lijkt verder naar Anke te wijzen (vind ik dan) en dat is meestal geen goed teken. Ik denk dat ik haar dan toch voorzichtig afstreep. Tenzij ze vanavond echt megaverdachte dingen gaat doen, dan neem ik haar weer mee.  ;D
Ik houd Daniël op 1.
Sander op 2. Jurre op 3.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #256 Gepost op: 21-01-2023, 12:45:44 »
echt megaverdachte dingen
Je bedoelt dan echt megaONverdachte dingen he? Immers doet ze verdacht dan streep je haar als mol ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #257 Gepost op: 21-01-2023, 13:40:01 »
Je bedoelt dan echt megaONverdachte dingen he? Immers doet ze verdacht dan streep je haar als mol ;D

O ja, daarmee heb je een punt.  ::rofl::
Ik hoop echt op een individuele opdracht vanavond. Misschien dat de zoektocht naar de mol daarmee iets logischer wordt.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #258 Gepost op: 21-01-2023, 13:54:30 »
Sander

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #259 Gepost op: 21-01-2023, 14:45:48 »
Sanke  :D