Auteur Topic: [Kandidaat] Anke de Jong  (gelezen 31357 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #60 Gepost op: 17-01-2023, 00:04:28 »
Nee dat zegt werkelijk helemaal niets. Kijk goed wat er daarvoor gebeurt, ze wilde helemaal niet lonken naar Ranomi. En kijk hoe dit achteraf verwoord wordt. Anke die dit aangrijpt als een kandidaatsmoment, mooie sier maken. Voor mij is het nu 100% zeker. Anke is de mol ::love:: ::trots:: ::ok::
Hoezo is dit nou mols? Ik zie er niks mols in. Een mol gaat helemaal niet zoveel aandacht trekken met dat kinderachtige getouwtrek wie in welk busje moet zitten, heeft niks met opdracht saboteren en geld uit de pot spelen te maken. Onnodig aandacht trekken, kandidaats dus.

Anke heeft wel gerend, hebben we gezien, samen met Jurre, dat heeft Soy blijkbaar niet gezien. Maar hier zegt dat ze niet van fysieke inspanning houdt, dus ze laat Soy in de waan dat ze niet haar best heeft gedaan oftewel ze vindt het prima als Soy haar verdenkt.
Scherp! Dat is erg kandidaats.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2023, 00:06:42 door Theovv »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #61 Gepost op: 17-01-2023, 15:43:41 »
Een mol gaat helemaal niet zoveel aandacht trekken met dat kinderachtige getouwtrek wie in welk busje moet zitten, heeft niks met opdracht saboteren en geld uit de pot spelen te maken. Onnodig aandacht trekken, kandidaats dus.
Exact! 100% met jou eens.... dit is precies wat ik dus bedoel. Je ziet dat mol Anke absoluut niet zo in de spotlights gezet wil worden, ze protesteert, maar wordt bijkans uit het busje geduwd door alle anderen. Bij Ranomi gebeurt precies waar de mol al bang voor was: een zeer anti ressentiment. Dus direct bij het eerste weerwoord zegt ze al "ja prima, blijf gewoon" en maakt dat ze wegkomt (als ze nu echt zo dolgraag zelf Ranomi erbij gehad willen hebben had ze wel geanimeerd en haar geprobeerd over te halen).

Maar dan! Net zoals Ranomi zich vervolgens bedenkt, bedenken ook mol+productie hoe dit achteraf te spinnen. Zo komt Anke ons in de biecht vertellen dat ze toch maar zo zoooooo dolgraag Ranomi bij haar in de bus wilde hebben. Onnodig aandacht trekken, het was zo ongemakkelijk geweest, maar ze spinnen het nu naar een prachtig nietszeggende kandidaatsactie...... werd haar zo in de schoot geworpen.

En nu dus even analoseren. Waarom opeens in die biecht er een totaal ander verhaal van maken? Juist, dat kan maar 1 ding betekenen. Anke is de mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #62 Gepost op: 17-01-2023, 15:56:53 »
Het is trouwens allemaal ondertiteld, je kunt het makkelijk nakijken. Soy zegt: we kunnen ook Ranomi vragen of ze bij ons komt. Nee, zegt Anke. Jawel, doen!, gebiedt Jurre. Nee zegt Anke weer. Jawel! En zowel Jurre als Soy beginnen Ranomi te roepen. Anke lacht heel ongemakkelijk want zij wordt nu in de spotlights geplaatst.

Wat hieraan voorafgaat is inderdaad dat het bondje Anke/Daniel blijkbaar heeft afgesproken het nu wel goed te doen.... dus niet bijelkaar. Dat is al gelukt. Daniel zit nu in het andere busje en heeft met Soy geruild. Dus Anke was helemaal niet meer bezig nog een tweede 'kandidaatsactie' te plegen. Maar kan het handig wel zo spinnen in de biecht.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #63 Gepost op: 17-01-2023, 16:04:35 »
Zowel in de eerste alsook de tweede opdracht van aflevering 2 vond ik haar erg secundair opereren. Dat zou een klassieke molstrategie kunnen zijn, of montage. Ik hoop dan het laatste.
Maar waarom zou de productie de mol als eerste de telefoonkamer laten binnengaan?
Nee, ik ben nog niet overtuigd.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #64 Gepost op: 17-01-2023, 16:07:10 »
Maar waarom zou de productie de mol als eerste de telefoonkamer laten binnengaan?
Dat begrijp ik ook niet. Er werd gezegd dat ze de letter M kon lopen in die lege kamer voordat ze op de stip ging staan. Geloof ik niet zo in want dan zou ze al weten dat ze de mol was. Ik denk uiteindelijk dat de productie ZO overtuigd was van haar pokerface dat ze dit wel aandurfden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #65 Gepost op: 17-01-2023, 20:01:52 »
Dat begrijp ik ook niet. Er werd gezegd dat ze de letter M kon lopen in die lege kamer voordat ze op de stip ging staan. Geloof ik niet zo in want dan zou ze al weten dat ze de mol was. Ik denk uiteindelijk dat de productie ZO overtuigd was van haar pokerface dat ze dit wel aandurfden.

Ze komt echt als een kandidate binnen en straalt dat ook enorm uit. Mooi meegenomen als eerste indruk. In combinatie met haar pokerface (haar sterkste wapen) na het telefoontje een krachtige combi die haar werk doet.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #66 Gepost op: 17-01-2023, 21:32:11 »
In het filmpje dat vandaag online is gezet, voert Anke weer de boventoon. Zeer opvallend. Dat betekent wat mij betreft dat Anke of ver komt of de mol is.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #67 Gepost op: 17-01-2023, 22:20:25 »
Waarom ik vorig jaar van Anke ben afgestapt en haar nooit meer heb overwogen als schot-voor-de-boeg-Mol:



Dit is toch een kandidaat? Die micro-expressies zijn zo moeilijk te faken.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #68 Gepost op: 17-01-2023, 22:23:47 »
Waarom ik vorig jaar van Anke ben afgestapt en haar nooit meer heb overwogen als schot-voor-de-boeg-Mol:



Dit is toch een kandidaat? Die micro-expressies zijn zo moeilijk te faken.

Ga er maar vanuit dat er vrij weinig verdachte dingen in dit promomateriaal zit. Deze video's worden duizend keer gecheckt voor ze online komen. Als de Mol er opvallend uit zou komen, zouden ze het met de montage oplossen. (Tenzij er bewust een hint inzit zoals bij de Mol van S15

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #69 Gepost op: 18-01-2023, 10:23:11 »
Bij Ranomi gebeurt precies waar de mol al bang voor was: een zeer anti ressentiment. Dus direct bij het eerste weerwoord zegt ze al "ja prima, blijf gewoon" en maakt dat ze wegkomt (als ze nu echt zo dolgraag zelf Ranomi erbij gehad willen hebben had ze wel geanimeerd en haar geprobeerd over te halen).
Of ze aarzelde omdat haar bondje met Daniël ermee in gevaar kwam. Daniël zou de kandidaten in de andere auto, waaronder Ranomi, in de gaten houden en het achteraf met haar bespreken. Lijkt juist erg kandidaats.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #70 Gepost op: 18-01-2023, 11:19:54 »
Maar dan! Net zoals Ranomi zich vervolgens bedenkt, bedenken ook mol+productie hoe dit achteraf te spinnen. Zo komt Anke ons in de biecht vertellen dat ze toch maar zo zoooooo dolgraag Ranomi bij haar in de bus wilde hebben. Onnodig aandacht trekken, het was zo ongemakkelijk geweest, maar ze spinnen het nu naar een prachtig nietszeggende kandidaatsactie...... werd haar zo in de schoot geworpen.

En nu dus even analoseren. Waarom opeens in die biecht er een totaal ander verhaal van maken? Juist, dat kan maar 1 ding betekenen. Anke is de mol.
Ik snap niet wat er hier valt te spinnen. We zien heel duidelijk dat Anke graag wil dat de boel door elkaar wordt gegooid. Van het vragen of Ranomi in Anke's busje wil komen zien we alleen het laatste fragment. De opmerking "We kunnen ook gewoon Ranomi vragen", komt niet uit de lucht gevallen. Anke zal hebben aangegeven dat ze bijvoorbeeld graag Ranomi erbij had gehad, maar vond het wellicht een beetje gênant om te vragen. Waarop Soy en Jurre zeggen "doe het gewoon". Die biecht achteraf past voor mij prima bij dit beeld.
Ik zie ook niet of dit kandidaats of mols is. Voor de Mol is het ook handig om de anderen wat meer te leren kennen en heeft er belang bij om met zoveel mogelijk kandidaten een band te hebben. Dat Anke hier bewust als kandidaat wordt geframed omdat zij de Mol is zie ik persoonlijk niet.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #71 Gepost op: 21-01-2023, 23:34:19 »
Anke op de kamer met Ranomi zegt dat ze haar niet helemaal vertrouwt, dat het een gezellige tijd met elkaar wordt op de hotelkamer met elkaar, maar ze denkt dat Ranomi de mol is en zegt dat ze Ranomi allerlei dingen hoort zeggen in haar slaap. Inside joke voor molloten vond ik, of zouden zij echt allemaal de Vlaamse Mol hebben bekeken of hebben besproken? Zeker Anke moet dat incident hebben gezien als ze zoiets zegt nietwaar? Vond ik raar.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #72 Gepost op: 21-01-2023, 23:38:02 »
Ik vond Anke wel onmols in de 7 knoppen wel of niet ingedrukt discussie.
Anke: "Waar zoeken we naar?"
Jurre: maar wie zei dat we er 7 hadden?
Anke: Ik!


Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #73 Gepost op: 22-01-2023, 00:20:44 »
Ik vond Anke wel onmols in de 7 knoppen wel of niet ingedrukt discussie.
Anke: "Waar zoeken we naar?"
Jurre: maar wie zei dat we er 7 hadden?
Anke: Ik!

Viel me ook op. Maar het is mogelijk dat zo aan het eind van die opdracht, mol Anke allang had geaccepteerd dat er gewoonweg niet te mollen viel in deze opdracht. Soy met name zat er bovenop en liet niemand echt van de groep wegrijden. En dan kun je beter een wit voetje proberen te halen bij iedereen en zo'n teleurstelling in je voordeel ombuigen.

In de 2e opdracht deed ze het wel heel goed. Annick ook. Denk dat één van hen de mol is (gok zelf op Anke) en de opdracht had voorbereid. En de derde opdracht saboteerde zichzelf toen de jokeroptie in het spel kwam...

In het Wie verdenkt Wie topic komt Mol Anke ook als no. 1 naar voren.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #74 Gepost op: 22-01-2023, 04:13:54 »
In het Wie verdenkt Wie topic komt Mol Anke ook als no. 1 naar voren.
Het enige lastige is dat ze wel HEEL onverdacht uit de hoek komt..... niemand lijkt haar te verdenken, Nabil onderstreepte dat zelfs nog eens. Als ze nog aan penningmeesters deden konden we het beter zien.... zou zij dan echt gekozen worden? Of is het allemaal maar schijn en zijn er weldegelijk al een paar kandidaten op haar spoor? Soy is de grote bliksemafleider, alle kandidaten zitten wel op hem, maar wat zit daar net achter? Ergens hoop ik dat Soy eruit vliegt zaterdag en als Anke dan totaal onverdacht blijft, gaan de kansen dat zij de mol is wel enorm omlaag. Ik gok maar dat bijv. een Nabil toch langzaam is gaan schuiven en haar in het vizier krijgt, juist om die gekke opmerking van hem verleden week.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #75 Gepost op: 22-01-2023, 09:36:14 »
Het enige lastige is dat ze wel HEEL onverdacht uit de hoek komt..... niemand lijkt haar te verdenken, Nabil onderstreepte dat zelfs nog eens. Als ze nog aan penningmeesters deden konden we het beter zien.... zou zij dan echt gekozen worden? Of is het allemaal maar schijn en zijn er weldegelijk al een paar kandidaten op haar spoor?

Is m.i. geen schijn en een van de redenen waarom ik haar minder verdenk.

Annick en Anke controleerden Ranomi in opdracht 3.3. Wilden per se met haar. Niemand probeerde daar met Anke in een groepje te komen.

Anke leek geïrriteerd toen mensen haar vroegen of ze de Mol had willen zijn. Aan dat gesprekje merkte je ook dat iedereen haar daar als een kandidaat zag. Was de biecht van Nabil niet eens voor nodig.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2023, 10:00:16 door Amethyst »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #76 Gepost op: 22-01-2023, 12:27:01 »
Nabil's opmerkingen heb ik wel nodig voor mijn theorie. Net als die van Daniel.

Daniel zei in aflevering 1 al dat Sander en Anke zulke fijne open mensen waren. Niet voor niets koos hij later Anke uit om een bondje te vormen. Nabil zegt ook dat hij Anke totaal niet verdenkt. Verder hoor je niemand over Anke.

Ik denk dus dat het kwartje een keer gaat vallen. Moet vallen. Want anders is ze de mol niet. Dat kwartje moet bij de heren zijn gevallen nadat Ranomi en Soy naar huis zijn. Dus we hebben nog wel even om deze opbouw naar de finale die ik verwacht uit te kristalliseren.

Zaterdag zal een belangrijk testmoment zijn. Die opdracht met die koffertjes. Zal om vertrouwen gaan. Ben heel benieuwd wat daar uit blijkt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #77 Gepost op: 22-01-2023, 18:21:13 »
Interessant Lo! Ik ben er nog niet helemaal over uit met Anke. Hoop ergens op een over the top mol zoals in seizoen 2018, dus dan een Daniel of Soy. Maar Soy is het zeker niet m.i. Mocht Anke het zijn, dan is dat herhaaldelijk uitvergroten van hoe onverdacht ze is in de groep behoorlijk irritant aan het worden  ;D

Blijf een oog houden op jouw Wie zit op Wie topic.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #78 Gepost op: 22-01-2023, 19:46:45 »
Er is iets met Anke. Ze is aan de ene kant onopvallend, gaat een beetje mee met de rest. Aan de andere kant is ze wel elke keer precies op de juiste plek voor een mol, met name qua eindresultaat. Anke komt uit de kist in aflevering 1, Anke is totaal verbijsterd dat ze er niet uitgepikt wordt bij het zingen, Anke doet gekke suggesties bij het maken van de foto's, Anke doet de Afrikaanse opdracht bijzonder goed enz. In het extra materiaal wordt ze erg in de picture gezet, in de afleveringen bijna niet. Ook dat vind ik opvallend.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #79 Gepost op: 23-01-2023, 00:15:03 »
Een mol die in het begin niet fel verdacht wordt of waarvan de verdenkingen zwaar worden weggemonteerd komen wel vaker voor.

In de tweede opdracht zijn zij en Nabil eigenlijk de enige die verdacht zijn.

Anke blijft zeker op de radar. Of zij het nu is of Nabil, ze zijn elkaar op het spoor.