Auteur Topic: [Kandidaat] Anke de Jong  (gelezen 31364 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #180 Gepost op: 31-01-2023, 00:09:49 »
Anke is gewoon de mol hoor  ::joehoe::


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #181 Gepost op: 31-01-2023, 04:03:10 »
Egwel  ::vlaglinks:: ::vlagrechts:: ::cheerleader::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #182 Gepost op: 31-01-2023, 07:53:31 »
@miem nog verder daalt in de verdachtenlijst? En ze staat al onderaan. En dat test ze zogezegd? Met welk doel? Dat houdt m.i. allemaal weinig steek.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #183 Gepost op: 31-01-2023, 09:33:29 »
Anke heeft een bondje met Daniel waar we weinig van zien verder, maar als dat een serieus bondje is, kunnen ze wel eens tweede en derde worden (dan zie ik de mol als eerste).
« Laatst bewerkt op: 31-01-2023, 09:38:24 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #184 Gepost op: 31-01-2023, 09:36:23 »

Ik puzzel verder met Soy. Die kwam tenslotte in de stuurhut uit, terwijl ze op zoek waren naar het noodaggregraat.  ::rofl:: En ik heb geen rood scherm voor Soy gezien, maar een acteur.

Waarom was het zo te voorspellen dat jij in de Soytunnel zou zitten ;D ::ok:: ::joehoe::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #185 Gepost op: 31-01-2023, 13:11:27 »
Staat zonder twijfel bovenaan haar wensenlijstje.
Hoezo, ken jij haar? Ik denk dat alleen bange types zoiets op hun wensenlijstje hebben staan, niet een stoere vrouw als Anke. Nou was Anne Marie ook wel een stoere vrouw maar die werd van begin af verdacht. Anke juist andersom. Dus die gaat nu een hele grote greep uit de pot doen...... 4750 weg ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #186 Gepost op: 31-01-2023, 14:19:55 »
Hoezo, ken jij haar? Ik denk dat alleen bange types zoiets op hun wensenlijstje hebben staan, niet een stoere vrouw als Anke. Nou was Anne Marie ook wel een stoere vrouw maar die werd van begin af verdacht. Anke juist andersom. Dus die gaat nu een hele grote greep uit de pot doen...... 4750 weg ::love::

Stoer? Oké, daar komen we niet uit. (Tenzij je elke carrièretijger stoer vindt.)

Ik zal je m'n analyse van Anke besparen. Laten we het maar bij de feiten houden en haar mollicitatie er nog eens bij pakken. Anke over wat voor Mol ze zou willen zijn:

 '...een leuke, sympathieke Mol ....waarvan iedereen uiteindelijk denkt: Nee, dat meen je niet. Dat kan niet. Zij kan het gewoon niet zijn.'
« Laatst bewerkt op: 31-01-2023, 14:40:35 door Amethyst »

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #187 Gepost op: 31-01-2023, 20:57:10 »
@miem nog verder daalt in de verdachtenlijst? En ze staat al onderaan. En dat test ze zogezegd? Met welk doel? Dat houdt m.i. allemaal weinig steek.
Ik twijfelde of ik de aanname zou doen dat Anke doorgestreept zou worden als verdachte, of dat ik dat in het midden zou houden en het op deze manier zou verwoorden. Als ze al onderaan de verdachtenlijst van een kandidaat staat, is de kans groot dat ze daar voorlopig wel blijft staan.

Ja, als Anke de Mol is test zij hier het vertrouwen dat de groep in haar heeft. Door voor te stellen om het zelf maar te doen zegt ze eigenlijk: vertrouwen jullie mij genoeg om deze keuze te maken? En de groep zegt ja.
Anke weet nu heel concreet wat haar positie binnen de groep is, en als ze de Mol is geeft dit zelfvertrouwen. Het is een soort duimpje omhoog van de groep: goed bezig, ga zo door!   

Het doel, of het gevolg hiervan is dat de groep Anke zal (blijven) vertrouwen. De groep zal zo druk bezig zijn met zoeken naar wie het dan wel is, dat de focus op Anke verdwijnt. Dat geeft vrij baan om heel ontspannen te mollen en ongezien veel geld uit de pot te spelen. Dat effect kan nog doorwerken tot de finale en is veel meer waard dan eenmalig max 750,- uit de pot.
En als iemand haar ooit wel aanspreekt op iets, kan zij zeggen hoe goed ze het wel niet heeft gedaan in deze opdracht. Daarnaast zou ze dit ook nog kunnen inzetten tegenover Daniël, Nabil of Soy: "ik heb jou een hoog bedrag gegeven, en nu ... (vul maar in)"

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #188 Gepost op: 31-01-2023, 21:17:35 »
Ik vraag mij af waarom mol Anke, totaal onverdacht door haar medekandidaten, hier niet een ferme graai uit de pot kan doen. Het verhaal van Annick was geloofwaardig. Sterker nog, Annick had al voor de opdracht in haar kaarten laten kijken over hoe ze haar test had ingevuld.
Da is toch het moment waarop je wil toeslaan als mol en Annick een hoog bedrag geven. "Oh, sorry Annick, ik dacht echt dat je safe was". Ze kon zelfs zeggen dat ze dacht dat Annick met voorkennis handelde door dat te delen met de groep.
Als je zo onverdacht bent kan je best een beetje risico nemen en ik denk niet dat ze daardoor extra verdacht zou zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #189 Gepost op: 1-02-2023, 15:04:25 »
Maar nogmaals, draai het om. Wie de mol ook is, de mol eindigt met 0 euro bij Annick.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #190 Gepost op: 1-02-2023, 18:18:59 »
Anke geeft niet enkel de koffer niet aan Annick, maar geeft ook nog eens het initiatief weg aan Soy om dat geld te verspelen in de volgende uitzending.

De echte mol doet m.i. wél een poging om de koffer nog tot bij Annick te brengen maar slaagt daar niet in door het initiatief van Anke. Maar hij (Nabil) krijgt wel een herkansing volgende week.

Een essentieel verschil toch.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #191 Gepost op: 2-02-2023, 00:38:18 »
Maar wat als de heren geld mogen gaan inzetten op de kandidaat die ze het meest vertrouwen, om dat geld te verdubbelen of te verliezen...? Klopt alles dat Anke dan gedaan heeft weer precies als een bus?
Ik zeg niet dat het zo zal gaan, alleen maar dat we niet weten wat het vervolg van de koffers gaat zijn en of het degenen met het geld zijn die de macht erover hebben of juist een ander...wat ik wel weet bij WIDM dat niets is wat het lijkt. Dus kandidaten met veel geld in hun koffers zegt me nu nog even helemaal niets.

Alles hangt af van wat er nog komt en zolang dat niet bekend is zie ik geen reden Anke af te strepen.


Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #192 Gepost op: 2-02-2023, 06:52:28 »
Ik zie drie grote nadelen tegen Anke als mol:

1. In de opdracht in de duinen, op de quads, is het Anke die blijft zeggen dat ze alle 7 stations hebben gehad. Daar wint ze vertrouwen mee, maar is erg onmols.
2. In het doolhof gaat ze als vierde. Lijkt mij vrij laat voor de mol. Dan geef je veel initiatief weg.
3. Annick gaat naar huis met 0 euro.

Potloodstreep door Anke. Ik hou de gum er bij zaterdag als er veel geld uit de pot gaat. Maar eerst zien.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #193 Gepost op: 2-02-2023, 09:29:12 »
Ik zie drie grote nadelen tegen Anke als mol:

1. In de opdracht in de duinen, op de quads, is het Anke die blijft zeggen dat ze alle 7 stations hebben gehad. Daar wint ze vertrouwen mee, maar is erg onmols.

De opdracht was gespeeld. Al het geld was verdiend. Het was klaar. De opdracht verlengen had geen verschil gemaakt. De mol wil dus net afronden.

Citaat
2. In het doolhof gaat ze als vierde. Lijkt mij vrij laat voor de mol. Dan geef je veel initiatief weg.

Misschien niet ideaal, maar uit elke opdrachtanalyse (van deze opdracht) komt zij er wel als mol uit.

[/quote]
3. Annick gaat naar huis met 0 euro.
[/quote]

Dit hebben vooral Lo en ik een beetje al uitgebreid in deze en de opdracht topic verklaard.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #194 Gepost op: 3-02-2023, 17:36:57 »
Lo en ik
Ja maar als je begint met waar jouw naam eindigt dan kom je ook weer op Lo uit.

En als je mijn naam drukt zie je dat ik 6009 berichten heb nu, dus als je dat omdraait is het nog steeds 6009.

Als je dat allemaal analoseert is Anke sowieso de mol  ::blond:: ::megafoon:: ::ontopic::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #195 Gepost op: 4-02-2023, 21:42:05 »
Nou Lo, er kan nu dus wel een dikke vette streep door Anke...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #196 Gepost op: 4-02-2023, 21:50:14 »
Waar ik Anke eerst nog verdacht, kan er nu inderdaad een streep door haar. Anke deed alles goed, op het kiezen van de joker na.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #197 Gepost op: 4-02-2023, 21:55:36 »
Vanuit het oogpunt van een onzekere kandidaat was het kiezen voor een joker anders wel een goede zet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #198 Gepost op: 4-02-2023, 22:23:34 »
Nou Lo, er kan nu dus wel een dikke vette streep door Anke...
Pardon? Zij speelt 4000 euro uit de pot, ik had gegokt op 4750, dat zit er niet ver vanaf.

Zij deelt hier de lakens uit. De mol wil bij een kistje zitten.

Alleen werd ze penningmeester, dat is een lastig verhaal :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #199 Gepost op: 4-02-2023, 22:29:11 »
Dan heb je niet goed opgelet: Jurre deelde de lakens uit en zorgde er hoogst persoonlijk voor dat Anke toch voor de joker ging.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!