Auteur Topic: [Kandidaat] Daniël Verlaan  (gelezen 52189 keer)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #260 Gepost op: 15-02-2023, 17:00:29 »
Ik zit opeens te denken, heeft Daniel wel een keer zijn scherm gezien?
En zo nee, waarom niet? Ik denk omdat zijn gezicht verraadt dat hij geen mol is, hij lijkt me te eerlijk.
In ieder geval 1 keer, toen bij de kofferopdracht en wij het van iedereen hebben kunnen zien.

Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #261 Gepost op: 15-02-2023, 17:49:37 »
maar niet als de anderen en er iemand naar huis moet..

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #262 Gepost op: 15-02-2023, 23:13:31 »
Bij de stoelendans zegt Daan; " Eigenlijk zei ik gelijk al ik wil graag de (groeps)verdeling doen. Ik denk dat je daarmee ook weer invloed op het spel kan hebben en dat dat ook de plek is waar de MOL zou willen zitten."

Bij de road trip pakt Daan het ei nr. 1 al op het moment dat Soy aan Anke vraagt of zij wil dubbel checken.


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #263 Gepost op: 16-02-2023, 21:54:22 »
Is er iemand die het handschrift van Daniël in 1.2,  bij de liedteksten, en op de spiegel  in het spookhuis zou kunnen vergelijken?

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #264 Gepost op: 16-02-2023, 22:09:56 »
Is er iemand die het handschrift van Daniël in 1.2,  bij de liedteksten, en op de spiegel  in het spookhuis zou kunnen vergelijken?

Dat is al gedaan (credits voor Mollenjagers op Insta).
Ik twijfel, het lettertype op de spiegel is op meerdere plekken een font genoemd en is inderdaad wel erg regelmatig. Maar wellicht zien jullie hier toch iets in.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #265 Gepost op: 16-02-2023, 22:18:09 »
Ze gaan toch echt niet 2x dezelfde hint gebruiken, denk dat dit niets is.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #266 Gepost op: 16-02-2023, 22:58:30 »
Welbedankt Daniëlle! Misschien dat wat hij schreef in 1.2 meer duidelijkheid kan geven? Ik vind de R trouwens ook wel lijken.
Er is natuurlijk rekening mee gehouden dat hiernaar gekeken zou worden.Jammer dat wij geen voorbeelden van de anderen hebben.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #267 Gepost op: 16-02-2023, 23:04:22 »
Je kunt ook met een eenvoudige app je handschrift als font maken. Dan schrijf je elke letter een keer en kun je daarmee typen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #268 Gepost op: 16-02-2023, 23:05:37 »
De t lijkt dan weer heel anders?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #269 Gepost op: 16-02-2023, 23:09:30 »
Wie zegt dat Daniël dat heeft geschreven daar?
Ranomi stond daar ook veel op te schrijven namelijk

En de s lijkt ook niet echt

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #270 Gepost op: 16-02-2023, 23:20:21 »
Ik denk toch echt dat dit geschreven is door iemand, wie dan ook, die vreselijk zijn best heeft gedaan zijn/haar handschrift te verdraaien.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #271 Gepost op: 17-02-2023, 17:08:24 »
Ik zie geen enkele gelijkenis, ieder uiteinde wijst een andere richting op.

De l en de i vallen de andere kant op.
Bij de bovenste s staan uiteinden naar binnen, bij de onderste naar buiten.
de w en de t en b zijn anders.
bij de bovenste e wijst het uiteinde naar boven, bij de de onderste naar beneden.
De bovenste k is lang naar rechtsboven en kort naar rechtsbeneden, bij de onderste is dit andersom.
De o is boven kleiner dan de e, onder groter dan de e.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2023, 17:16:29 door Ronaldanius »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #272 Gepost op: 17-02-2023, 18:41:01 »
Heeft iemand al gezegd dat alle letters van het bericht hetzelfde zijn?

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #273 Gepost op: 17-02-2023, 20:33:51 »
Heeft iemand al gezegd dat alle letters van het bericht hetzelfde zijn?

Ja volgens mij al ergens gelezen. Maar je zou natuurlijk wel een font kunnen maken met met letters die door de mol zijn geschreven. Als dacht ik ook ergens gelezen te hebben dat het een bestaand font zou zijn, maar dat kan ik niet meer terugvinden 🙈

Ik heb mijn wensmol Daniël na het laatste extra filmpje (waarin nabil nog even afscheid komt nemen) wel definitief afgeschreven. Zo naturel in zijn emoties, geloof niet dat dat te acteren valt, maar we gaan het zien
« Laatst bewerkt op: 17-02-2023, 23:00:24 door Eva88ab »

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #274 Gepost op: 17-02-2023, 20:41:00 »
Ik heb ook meerdere keren gelezen dat het een bestaand font is. Dus ik denk niet dat er iets in dat handschrift zit.
Ik ben erg benieuwd naar morgen!
Ik denk dat je als mol ook wel emoties hebt en kunt laten zien als een gezellige kandidaat vertrekt. Ook voor een mol is afscheid nemen een dingetje, dus
Daniël afschrijven als mol ga ik zeker niet doen, deze tunnel is veel te comfortabel :-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #275 Gepost op: 17-02-2023, 20:53:18 »
Bestaand font lijkt me niet want de letters staan niet gelijk. Ik denk dat wel het handschrift van iemand, bv de mol gekozen is, maar dat het alfabet 1x gekopieerd is en de letters die nodig waren meerdere keren gekopieerd en dat met de losse letters geschoven is.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #276 Gepost op: 17-02-2023, 21:32:44 »
Opvallend moment wanneer Anke, Soy en Daniël voor de eerste keer bij de kisten staan. Anke heeft erover hoe ze alle drie niet zeker zijn van wie de mol is. Soy is het er ook mee eens, maar Daniël is stil en zegt niks op die vraag. Hij maakt een gebaar met zijn gezicht van "nou ik weet het al?". Mogelijk, omdat hij zelf de mol is ::vergroot::. Lijdensweg? zou hier op kunnen slaan, want dat slaat weer op ben je zeker van je zaak? Bij de mol is dat altijd een ja, want hij weet dat hij het zelf is. Dit is precies de reactie die Daniël gaf.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #277 Gepost op: 17-02-2023, 22:14:57 »
En voordat ze wegrijden nog even poseren.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #278 Gepost op: 17-02-2023, 23:04:06 »
Ik heb ook meerdere keren gelezen dat het een bestaand font is. Dus ik denk niet dat er iets in dat handschrift zit.
Ik ben erg benieuwd naar morgen!
Ik denk dat je als mol ook wel emoties hebt en kunt laten zien als een gezellige kandidaat vertrekt. Ook voor een mol is afscheid nemen een dingetje, dus
Daniël afschrijven als mol ga ik zeker niet doen, deze tunnel is veel te comfortabel :-)

Het ging me vooral om zijn reactie op de ontknoping met de koffers die in dit filmpje te zien is. Dat voelde zo naturel. Zou het wel echt leuk vinden als ik er naast blijk te zitten en Daniël toch de mol blijkt te zijn.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #279 Gepost op: 17-02-2023, 23:41:41 »
Leuke uitgave van ELLE. Alle kandidaten aan het woord. Kan er echter niets bruikbaars uithalen.

Leuk, ja. Sander heel ongemakkelijk op de foto (ik heb het niet over de cover)  ::rofl::

Ik vond sommige antwoorden van Daniël verdacht.

Over z'n favoriete Mollen: (Patrick en Jan) "Maar ik weet ook vaak nog de winnaars, die vind ik zo gaaf! Het lijkt me heel cool om de mol te ontmaskeren."

^ verlegt meteen de focus van Mol naar kandidaat.

Het zwaarst van WIDM vond hij de eerste nacht. Hij heeft toen niet geslapen en was na de volgende draaidag 'supergaar' . Daniël kan niet goed met andere mensen op één kamer slapen. Hij is zich enorm bewust van zichzelf. "Dat vond ik altijd zo erg met daten."

Merkte ik ook in z'n voorstelvideo. Dat hij de kijker of lezer probeert te overtuigen van iets - of van iets af te leiden - en er dan van alles bijhaalt.

Daniël zegt dat hij in z'n rol als journalist op tv altijd zakelijk is, nooit zichzelf kan zijn. Over WIDM: "Ik vond het heel spannend om deze keer mezelf te laten zien, een enthousiaste gek die door het dolle rondrent."

Hij trok vanaf het begin het meest naar Anke ...wilde het spel met haar spelen. "Tijdens het wachten op de koffers in Kaapstad heb ik mijn tactieken al met haar staan delen."

Hij is over z'n grenzen heen gegaan, maar kan niet zeggen welke dat waren.

Of z'n verwachtingen zijn uitgekomen: "Ik vond het zwaar. Stel, je zit lekker met z'n allen te eten en iemand vertelt iets over thuis, dan denk je: interessant. Maar ik had het voor geen goud willen missen."

Daniël is de enige deelnemer die ongevraagd aangeeft dat hij het zwaar vond. Anderen worden ernaar gevraagd. Daarna een zin die je als afleiding zou kunnen zien van de echte reden dat hij het lastig had.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2023, 00:08:07 door Amethyst »