Auteur Topic: [Kandidaat] Daniël Verlaan  (gelezen 51984 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #280 Gepost op: 18-02-2023, 01:10:29 »
Hij maakt een gebaar met zijn gezicht van "nou ik weet het al?". Mogelijk, omdat hij zelf de mol is
Waarom zou je laten merken dat je het al weet wie de Mol is als je dit zelf bent? Als je het namelijk niet weet heb je meer redenen om voor jokers te gaan i.p.v. voor geld. Aan geld heb je niets als je eruit ligt.
We weten dat Jurre de hoofdverdachte van Daniel is. Wat nu als Jurre zaterdag naar huis moet. Wordt het dan niet erg voor de hand liggend dat Daniel de Mol is? Maar goed, dat gaat niet gebeuren want de Mol gaat nooit naar huis.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #281 Gepost op: 18-02-2023, 06:57:19 »
Leuk, ja. Sander heel ongemakkelijk op de foto (ik heb het niet over de cover)  ::rofl::

Ik vond sommige antwoorden van Daniël verdacht.

Over z'n favoriete Mollen: (Patrick en Jan) "Maar ik weet ook vaak nog de winnaars, die vind ik zo gaaf! Het lijkt me heel cool om de mol te ontmaskeren."

^ verlegt meteen de focus van Mol naar kandidaat.

Het zwaarst van WIDM vond hij de eerste nacht. Hij heeft toen niet geslapen en was na de volgende draaidag 'supergaar' . Daniël kan niet goed met andere mensen op één kamer slapen. Hij is zich enorm bewust van zichzelf. "Dat vond ik altijd zo erg met daten."

Merkte ik ook in z'n voorstelvideo. Dat hij de kijker of lezer probeert te overtuigen van iets - of van iets af te leiden - en er dan van alles bijhaalt.

Daniël zegt dat hij in z'n rol als journalist op tv altijd zakelijk is, nooit zichzelf kan zijn. Over WIDM: "Ik vond het heel spannend om deze keer mezelf te laten zien, een enthousiaste gek die door het dolle rondrent."

Hij trok vanaf het begin het meest naar Anke ...wilde het spel met haar spelen. "Tijdens het wachten op de koffers in Kaapstad heb ik mijn tactieken al met haar staan delen."

Hij is over z'n grenzen heen gegaan, maar kan niet zeggen welke dat waren.

Of z'n verwachtingen zijn uitgekomen: "Ik vond het zwaar. Stel, je zit lekker met z'n allen te eten en iemand vertelt iets over thuis, dan denk je: interessant. Maar ik had het voor geen goud willen missen."

Daniël is de enige deelnemer die ongevraagd aangeeft dat hij het zwaar vond. Anderen worden ernaar gevraagd. Daarna een zin die je als afleiding zou kunnen zien van de echte reden dat hij het lastig had.

Mee eens! En ook opvallend: knalroze in zijn outfit. Ik ben vrij zeker van de roze draad hint (Erasmusbrug, profielfoto, kleur van zijn boek), roze komt veel terug in de afleveringen. Des te opvallender dat hij hier weer roze aan heeft. Er staat nog net geen badeendje op  ::rofl::

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #282 Gepost op: 18-02-2023, 09:46:23 »
Mmhmjanssen vogelt uit dat bij het nest 2x het 4e ei gekozen moet worden. Het gescheurde briefje in het ei lijkt 2x een groen briefje van 100 te zijn. Het geld lijkt een kleurverloop te hebben van geel naar groen.
Als Daniel op het ei staat zegt hij ‘moet je ze kapot maken?’ Doelt hij op het ei of op het geld? Daniel maakt bij het eierenlopen het eerste ei kapot, alle eieren kapot maken is de snelste manier om bij het kistje te komen (l-EI-densweg voor de eieren).

Met deze gegevens ga puzzelen (ik kan het niet laten ::tandpastasmiley::).
Twee briefjes van 100. Binair 100 is decimaal 4. Twee keer het 4e ei gekozen.
Twee keer briefje 100 en twee keer 4e ei. Decimaal 2 is binair 10. Twee keer het cijfer 2, dan ook twee keer binair 10.
Een kleurverloop is een gradiënt. ‘Datering’ is een anagram van gradiënt. De 10 en 10 kan je als datering 10 oktober zien. Datum 10 oktober is de 283e dag van het jaar. Decimaal 283 is hexadecimaal 11B. En Daniel is 11 februari jarig.
Kan ik hier een nieuwe tunnel graven die weer gaat instorten ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #283 Gepost op: 18-02-2023, 10:57:24 »
Gelukkig begrijp je het zelf! ::rofl:: Mij ben je al kwijt bij 'binair 100' ::)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #284 Gepost op: 18-02-2023, 11:42:28 »
Gelukkig begrijp je het zelf! ::rofl:: Mij ben je al kwijt bij 'binair 100' ::)
Decimaal is tientallig stelsel, 10 cijfers 0-9
Binair is 2-tallig stelsel 0 en 1 (0000 = 0; 0001=1; 0010=2; 0011=3; 0100=4)
Hexadecimaal is 16-tallig 0-9 en ABCDEF
Makkelijker: een converter gebruiken.
Binair en hexadecimaal is de basis van computers, Daniel zou het begrijpen ;).
Ik vind het gewoon grappig uitkomen, dus verwacht weer een doodlopende tunnel ::jaja::.

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #285 Gepost op: 18-02-2023, 12:05:10 »
Opvallend, dat het briefje in 3 stukken is gescheurd.
Waaronder een stukje met 00 en een stukje met 10.
Misschien inderdaad om aandacht te vestigen op computertaal (binaire code), zoals Crapuleke aangeeft. En computertaal verwijst naar Daniël, om het eenvoudig te houden.
Binaire code werkt met nullen en enen.

Ps. 1000 in binaire stelsel staat voor 8. 8 staat voor mol.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #286 Gepost op: 18-02-2023, 14:19:24 »
Ps. 1000 in binaire stelsel staat voor 8. 8 staat voor mol.
Met (te) veel fantasie zoek ik overal iets achter. Maar waarom 8 voor mol staat kan ik even niet verzinnen, wil je hem uitleggen?

Wel weer grappig (geen argument hoor) dat bij een rijtje ’10 gevaarlijkste virus- en malwaredreigingen 2023’ het 8e gevaar Social engineering is, gebruik maken van de menselijke psychologie en misleiding. Precies wat een mol doet.


Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #287 Gepost op: 18-02-2023, 18:35:45 »
Met (te) veel fantasie zoek ik overal iets achter. Maar waarom 8 voor mol staat kan ik even niet verzinnen, wil je hem uitleggen?

Zie archief Widm hints, seizoen 8 / hint 2
Weet niet hoe ik spoilertags moet gebruiken, vandaar even de verwijzing naar het archief.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #288 Gepost op: 18-02-2023, 21:45:30 »
Toch weer behoorlijk wat geld verdiend.  ??? Of de kans op +2000 laten schieten?

Deze tunnel blijft voor mij wankel, want weer geld binnengehaald + Jurre veel verdachter, maar toch...
Ik vond het gedrag van Daniël weinig oprecht overkomen op het jokeraanbod van Ranomi en bij de eliminatie.

Ik ben hier nog wel, maar nog steeds met heel veel vraagtekens.

Edit:
mogelijke aanwijzingen:
Een analoge eliminatie ipv de computer (hint naar beroep Daniël?)
Snel uitvallen bij de laatste opdracht en daar in ieder geval niet voor geld zorgen (en wellicht Jurre overhalen om geld in te leveren?
Moeilijk uit het raam kijken toen de rest zat te speculeren over de molafspraak van Jurre

« Laatst bewerkt op: 18-02-2023, 21:48:31 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #289 Gepost op: 18-02-2023, 22:10:38 »
Ik blijf ook hier. Het ruikt allemaal zo naar Jurre, dat het verdacht wordt. En Jurre heeft ook 600 euro verdiend.

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #290 Gepost op: 18-02-2023, 22:12:16 »
En zoals Soy geloof ik zei, letterlijk een code in het zand schrijven.

Elke keer is het rode scherm voor de vierde die zijn/haar scherm te zien krijgt. Vierde letter in het alfabet is de letter D. Te makkelijk?

Al dat geld zit me ook niet echt lekker. Toch lukt het me nog niet om uit deze tunnel te komen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #291 Gepost op: 18-02-2023, 22:13:28 »
Ik denk dat hij bang was voor 3 personen op vak 2, dan is vak 1 een veilige keuze, zéker 1000 euro in de pot.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #292 Gepost op: 18-02-2023, 22:15:32 »
Ik blijf ook hier. Het ruikt allemaal zo naar Jurre, dat het verdacht wordt. En Jurre heeft ook 600 euro verdiend.
Zo moet je het denk ik niet zien. Dat geld werd altijd door iemand verdiend en je maakt me niet wijs dat er ook maar iemand zou zijn geweest die het vervolgens ook weer niet maximaal uitgegeven had. Dus 600 euro in de pot was een zekerheidje deze opdracht.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #293 Gepost op: 18-02-2023, 22:17:26 »
Ik denk juist dat hij het binnenhalen van de €2000 wilde voorkomen. Hij besliste op het laatste moment om naar de €1000 te gaan. Een andere mogelijkheid voor hem, als MOL, was te landen op een jokervak, dan waren de jokers ongeldig geworden. Maar dat was te veel opgevallen, toch?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #294 Gepost op: 18-02-2023, 22:21:57 »
Ik denk juist dat hij het binnenhalen van de €2000 wilde voorkomen. Hij besliste op het laatste moment om naar de €1000 te gaan. Een andere mogelijkheid voor hem, als MOL, was te landen op een jokervak, dan waren de jokers ongeldig geworden. Maar dat was te veel opgevallen, toch?
Nee hij denkt heel snel wat de mol zou kunnen doen en dat is zorgen voor 3 personen op vak 2.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #295 Gepost op: 18-02-2023, 22:22:52 »
Ik denk juist dat hij het binnenhalen van de €2000 wilde voorkomen. Hij besliste op het laatste moment om naar de €1000 te gaan. Een andere mogelijkheid voor hem, als MOL, was te landen op een jokervak, dan waren de jokers ongeldig geworden. Maar dat was te veel opgevallen, toch?

Misschien had Jurre op 1 moeten komen en schopte Jurre dit in de war omdat Jurre zijn mol Daniël niet vertrouwde. Mogelijk is de keuze dus wel te verklaren, maar wel wankel…

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #296 Gepost op: 18-02-2023, 22:33:09 »
Decimaal is tientallig stelsel, 10 cijfers 0-9
Binair is 2-tallig stelsel 0 en 1 (0000 = 0; 0001=1; 0010=2; 0011=3; 0100=4)
Hexadecimaal is 16-tallig 0-9 en ABCDEF
Makkelijker: een converter gebruiken.
Binair en hexadecimaal is de basis van computers, Daniel zou het begrijpen ;).
Ik vind het gewoon grappig uitkomen, dus verwacht weer een doodlopende tunnel ::jaja::.

Top gevonden. Deze haalt aflevering 10 niet vrees ik. Dit is een hint waarvan de makers hadden gewild dat ze hem bedacht hadden (en die voor het grote publiek te complex is). Maar ik vind hem erg leuk!

Offline FardoNL

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #297 Gepost op: 18-02-2023, 23:00:52 »
Hoi daar ben ik weer ... Daniel tunnel:

The polygraph machine, aka lie detector, was used for the first time on February 2, 1935.


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #298 Gepost op: 18-02-2023, 23:02:29 »
Leuk dat 'ie gaat winnen ::bravo::
...óf niet!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #299 Gepost op: 18-02-2023, 23:02:37 »
Nee hij denkt heel snel wat de mol zou kunnen doen en dat is zorgen voor 3 personen op vak 2.

Hoe had hij dat kunnen sturen denk je?

Verder vond ik het vreemd dat hij het touw niet los kreeg bij de paal. Daan is juist iemand die van alle spelletjes meteen de oplossing vindt. Hij laat dit gewoon lopen.
Moet hij eerder weg om te gaan telefoneren met Jurre?