Auteur Topic: [Kandidaat] Daniël Verlaan  (gelezen 52209 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #340 Gepost op: 25-02-2023, 22:59:54 »
Ik vrees dat deze tunnel echt niet meer houdbaar is na vanavond.  :-\\ En dat Jurre is wat het lijkt. Of is er toch nog ergens een aanwijzing naar Daniël?

Die aanwijzing zat in MOltalk. Daniël is de journalist.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #341 Gepost op: 26-02-2023, 08:50:39 »
Daniël wordt superirritant nu hij weet dat de anderen op de verkeerde mol zitten, en hij achterover kan leunen. De makers vinden dat weer superirritant dus worden de testvragen in de toekomst gesteld, waardoor Daniël moet dimmen.  ;D

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #342 Gepost op: 26-02-2023, 09:13:15 »
Daniël wordt superirritant nu hij weet dat de anderen op de verkeerde mol zitten, en hij achterover kan leunen. De makers vinden dat weer superirritant dus worden de testvragen in de toekomst gesteld, waardoor Daniël moet dimmen.  ;D
Dan zou het wel heel erg zijn mocht hij door een foute inschatting van deze 5 vragen (sturen lukt niet altijd) eruit komt te liggen. Na als enige zolang goed te zitten. Dit indien hij niet de mol is, wat er steeds meer op lijkt.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #343 Gepost op: 26-02-2023, 09:28:28 »
Je zou bijna willen dat Daniël het toch is. Maar waarom heeft hij dan zo weinig geld uit de pot gespeeld en meermaals de pot wel gespekt? Dat valt toch niet meer goed te praten?

Ja daar zit ik ook mee, al heeft hij ook vaak geld uit de pot gehouden of erop gestuurd dat er geen of minder geld (bijv paragliden) in de pot kwam.. maar toch een paar keer onnodig geld in de pot (met name geld ipv joker en alsnog een goede foto insturen). Maar Daniël krijgt nog altijd punten van me, kan hem niet helemaal los laten omdat het er bij Jurre zo dik
Op ligt..

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #344 Gepost op: 26-02-2023, 12:14:08 »
Eens Tunnelgraver!
Het enige wat mij nu nog in deze tunnel houdt, is dat Daniël wel heel erg overkomt als de ideale kandidaat (en bv ook bij de foto-opdracht het heeft over de groep/kudde). Ik vraag me af of het zo is bij hem.
Zwak argument misschien, de aanwijzingen naar Jurre lijken sterker, maar ik krijg nog steeds geen 100% kandidaat gevoel bij hem.
En in eerdere afleveringen vond ik hem op sommige momenten megaverdacht.

Samen met Jurre de meest verdachte persoon in deze serie, wat mij betreft. Dus toch wel molpunten.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #345 Gepost op: 26-02-2023, 12:42:59 »
Of een gigantische hint, of een fantastisch dolletje.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #346 Gepost op: 26-02-2023, 20:05:11 »
Daniël wordt superirritant nu hij weet dat de anderen op de verkeerde mol zitten, en hij achterover kan leunen. De makers vinden dat weer superirritant dus worden de testvragen in de toekomst gesteld, waardoor Daniël moet dimmen.  ;D
Ik vond zijn reactie in het busje juist getuigen van lef. Hij weet dat hij goed zit, ja duh... hij is de mol. Dus hij heeft geen vrijstelling nodig en hoeft niets op te schrijven. Dat zag ik in het 'achteroverleunen'. Hij speelt echter de kandidaat die mega zeker is van mol Jurre. Door de Analoge Test kan hij zomaar Soy en/of Ranomi daarmee van zichzelf afleiden en/of op het foute Jurre spoor zetten. Zo zag ik dat fragment.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #347 Gepost op: 26-02-2023, 20:07:28 »
Ja daar zit ik ook mee, al heeft hij ook vaak geld uit de pot gehouden of erop gestuurd dat er geen of minder geld (bijv paragliden) in de pot kwam.. maar toch een paar keer onnodig geld in de pot (met name geld ipv joker en alsnog een goede foto insturen). Maar Daniël krijgt nog altijd punten van me, kan hem niet helemaal los laten omdat het er bij Jurre zo dik
Op ligt..

Ik denk oprecht dat we van die paar acties waar Daniël 'onnodig' geld in de pot speelt, gaan zien dat er iets gebeurd is waardoor hij dit wel moest doen. Ik zie ook heel veel momenten waarop hij wel de opdrachten heeft gesaboteerd en/of op de juiste positie zat. Denk aan het doolhof, de foute morsecode van Ranomi en nog veel meer.
Ook de keuze voor envelop 2 in de laatste aflevering zette hij in gang.

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #348 Gepost op: 26-02-2023, 20:12:09 »
Ik hoop heel erg dat hij de verrassende mol van het seizoen is. Ik denk dat hij best wel eens veel uitgespookt zou kunnen hebben als mol (wat niet altijd te zien was in beeld) inderdaad. Dat hij zo aanstuurde op envelop 2 is weer een moment waarop hij verdacht bezig was en ik zou dat persoonlijk een veel leukere molactie vinden dan de overduidelijke manier van mollen van Jurre.

Toch lijkt bij Jurre alles net iets te goed te kloppen en heeft Daniel veel meer (onnodig) geld binnen gehaald, dus het zal vast niet zo zijn.  :\'(

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #349 Gepost op: 28-02-2023, 14:11:49 »
Of een gigantische hint, of een fantastisch dolletje.

 ;D  ::ok::


Ik hoop heel erg dat hij de verrassende mol van het seizoen is. Ik denk dat hij best wel eens veel uitgespookt zou kunnen hebben als mol (wat niet altijd te zien was in beeld) inderdaad. Dat hij zo aanstuurde op envelop 2 is weer een moment waarop hij verdacht bezig was en ik zou dat persoonlijk een veel leukere molactie vinden dan de overduidelijke manier van mollen van Jurre.

Toch lijkt bij Jurre alles net iets te goed te kloppen en heeft Daniel veel meer (onnodig) geld binnen gehaald, dus het zal vast niet zo zijn.  :\'(

Dat gevoel heb ik ook, maar ik blijf erbij dat ik het te duidelijk vind bij Jurre.
(maar dat heb ik vaker: bij een overduidelijke mol zit ik vaak in een verkeerde tunnel  :-X)

Eigenlijk vind ik deze tunnel veel leuker.  ::jaja::
Maar wankel is het wel; bij Jurre klopt het plaatje. Naast Jurre kan alleen Daniël het nog zijn, maar die geld-momenten zitten mij niet lekker.
Diep tunnelen doe ik niet, maar blijf hier gezellig zitten.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2023, 14:16:33 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #350 Gepost op: 28-02-2023, 15:08:20 »
Ik vond Nathan ook een veel leukere mol dan Rob. Maar hij was het niet.

En bij Renee vond ik het ook te obvious. Maar ze was het toch.

Dus obvious of niet, Jurre is de mol. Voor mij in ieder geval.

Daniël wordt de winnaar. Hoop ik in ieder geval.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #351 Gepost op: 28-02-2023, 20:30:33 »
Klopt Contraspion; als Jurre de mol is, dan gun ik Daniël de winst.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #352 Gepost op: 28-02-2023, 20:44:49 »
Mijn zus zegt vaak dat je denkt van oh het is zo logisch, dat je toch switch maar eigenlijk gewoon van het begin goed zit. En dit is denk ik ook vaak het probleem, dat veel niet willen dat het zo logisch is, maar achteraf zijn de meeste mollen heel logisch als je erbij stil staat. Betekent niet dat je altijd goed hebt, daar zijn de makers en hulpmollen voor.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2023, 20:59:49 door Mol1991 »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #353 Gepost op: 28-02-2023, 21:00:45 »
De enige reden waarom Daniël als Mol geld zou pakken bij het kofferdillema geld-joker is dat hij het echt niet wist. Wat ook heel flauw zou zijn. Voorkennis is oke, dat hoort erbij, maar als je vooraf weet wat andere kandidaten kiezen, wordt het te gemakkelijk.

Ik vind het zelf lastiger, dat hij bij Op Een(d)zame Hoogte een positie had waar hij weinig mee kon. Ja, hij zorgde dat het vliegtuig de lucht in ging maar hoefde er niet zelf in. Aan de telefoon of op de berg had hij altijd meer invloed.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #354 Gepost op: 28-02-2023, 21:31:06 »
Als Daniel nou eens bij de koffertjesopdracht volledig op Jurre zijn test gemaakt heeft en vervolgens een rood scherm krijgt, dit teniet wordt gedaan door de koffertjesdeal, dan weet hij dus dat hij compleet fout zat. Vervolgens wordt in de edit er elke keer op gehamerd dat hij goed zat op zijn mol. Veel mensen hebben nu hun punten "veilig gesteld" door op Jurre in te zetten. Nu kan Jurre niet meteen afvallen bij de eerst volgende test afvallen, maar wel kan hij aan het eind bekend worden gemaakt als eventueel verliezend finalist. Dan raken er alsnog veel mensen de punten kwijt. De vraag is echter of wij nog de mogelijkheid krijgen om de punten gedurende de aflevering in te zetten, omdat "WIDM" vaak niet live wordt gekeken, is dat wel erg lastig en zullen maar weinig kijkers en app-spelers dit kunnen waarderen.

Sta deze editie echter nergens meer van te kijken.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #355 Gepost op: 28-02-2023, 22:03:11 »
Daniël vulde bij de analoge test nochtans bijna alle vragen in beeld in op Jurre. Dat zou toch heel dom zijn als je all in bent gegaan en een rood scherm zag, niet?


Offline eevski

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #356 Gepost op: 1-03-2023, 08:37:23 »
De enige reden waarom Daniël als Mol geld zou pakken bij het kofferdillema geld-joker is dat hij het echt niet wist. Wat ook heel flauw zou zijn. Voorkennis is oke, dat hoort erbij, maar als je vooraf weet wat andere kandidaten kiezen, wordt het te gemakkelijk.

Ik vind het zelf lastiger, dat hij bij Op Een(d)zame Hoogte een positie had waar hij weinig mee kon. Ja, hij zorgde dat het vliegtuig de lucht in ging maar hoefde er niet zelf in. Aan de telefoon of op de berg had hij altijd meer invloed.

Bij deze opdracht vond ik het juist slim om in het vliegtuig te zitten, maar het is maar net hoe je ernaar kijkt.

De kandidaten zorgen toch wel dat die eend zo snel mogelijk boven komt en ze zullen ook direct geneigd zijn de envelop te openen. Annick had hij op het hart gedrukt een uitgebreid pleidooi te voeren om ze te overtuigen i.p.v. heel kort en bondig direct 'niet openen' te zeggen + hij kon laag overvliegen en zorgen dat Annick niet of nauwelijks verstaanbaar was aan de telefoon.

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #357 Gepost op: 1-03-2023, 10:17:50 »
Als Daniel nou eens bij de koffertjesopdracht volledig op Jurre zijn test gemaakt heeft en vervolgens een rood scherm krijgt, dit teniet wordt gedaan door de koffertjesdeal, dan weet hij dus dat hij compleet fout zat. Vervolgens wordt in de edit er elke keer op gehamerd dat hij goed zat op zijn mol. Veel mensen hebben nu hun punten "veilig gesteld" door op Jurre in te zetten. Nu kan Jurre niet meteen afvallen bij de eerst volgende test afvallen, maar wel kan hij aan het eind bekend worden gemaakt als eventueel verliezend finalist. Dan raken er alsnog veel mensen de punten kwijt. De vraag is echter of wij nog de mogelijkheid krijgen om de punten gedurende de aflevering in te zetten, omdat "WIDM" vaak niet live wordt gekeken, is dat wel erg lastig en zullen maar weinig kijkers en app-spelers dit kunnen waarderen.

Sta deze editie echter nergens meer van te kijken.
Aangezien er volgende aflevering nog iemand afvalt, denk ik niet dat ze aan het einde ook nog een verliezer bekend gaan maken. Dan kun je gewoon voor volgende week je punten weer inzetten.

En wie zou in jouw scenario dan wel de mol zijn? Soy of Ranomi?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #358 Gepost op: 4-03-2023, 21:34:19 »
Helemaal mee eens! Mocht hij tot het einde als enige goed zitten, zou het het al helemaal glans geven natuurlijk. (Maar dat zal toch niet?)
Dus toch ::oink:: Een kandidaat die het helemaal goed speelt! Jammer dat hij het blauwe kistje niet kon voorkomen, maar dat hij als enige nu Jurre door heeft maakt hem inderdaad één van de beste winnnaars ooit. (Maar misschien spreek ik voor m'n beurt ::fluit::)
...óf niet!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #359 Gepost op: 4-03-2023, 21:36:32 »
Mocht hij de mol zijn dan was hij een hele leuke. Mocht hij de winnaar zijn dan was hij een hele goede, dus ik ben blij met beide situaties ::bravo::. Ik vond Daniël een hele leuke kandidaat dit seizoen.