Auteur Topic: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad  (gelezen 18317 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #60 Gepost op: 28-01-2023, 20:26:56 »
Sorry Crapuleke, dat had ik gemist. Ere wie ere toekomt :)

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #61 Gepost op: 28-01-2023, 22:26:49 »
Ik verdacht hem al maar na deze aflevering staat Nabil bij mij op 1.

In de eerste opdracht gaat hij als tweede, mooie tactische positie.
Het contact was meteen kwijt, in die tijd kon hij mooi wat pakbonnen kwijtmaken. Hij legt wel een bedragje van €450 bij de ingang wat jurre uiteindelijk verliest (ook verdacht).
Nabil gaat ook niet af en mag terug naar de controlroom waar hij dus het hele spel nog invloed heeft.

In opdracht twee is hij ongelooflijk fanatiek en lijkt hij ook precies hard schreeuwend te gaan aanmoedigen als het vliegtuig in de buurt komt.
Jurre is hier ook verdacht, maar de edit wil wel heel graag dat wij denken dat hij in zijn eentje besluit om die envelop open te maken.

In de laatste opdracht denk ik dat de mol graag een hoge koffer wilde, omdat dat volgende week een voordeel is, en de afvaller het op 4 na hoogste bedrag. Ik denk dat de mol weet wie de afvaller is maar niet dat Annick de test daarna het slechtst had gemaakt.
Na Ankes verdeling is er nog weinig discussie, ook al weet de mol dat het rode scherm bij de hoogste drie zit. Ik denk dus dat de mol toch enigzins tevreden was met die verdeling en dus een hoge koffer had. Nabil (of Soy) dus.

Jurre houd ik ook nog in de gaten, maar voor mijn gevoel wordt Nabil door de montage meer uit de wind gehouden dan jurre dus hij staat toch een streepje voor bij mij.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #62 Gepost op: 29-01-2023, 00:09:32 »
Ik verdacht hem al maar na deze aflevering staat Nabil bij mij op 1.

In de eerste opdracht gaat hij als tweede, mooie tactische positie.
Het contact was meteen kwijt, in die tijd kon hij mooi wat pakbonnen kwijtmaken. Hij legt wel een bedragje van €450 bij de ingang wat jurre uiteindelijk verliest (ook verdacht).
Nabil gaat ook niet af en mag terug naar de controlroom waar hij dus het hele spel nog invloed heeft.


Ja hier heb je een punt. Daar had ik overheen gekeken. Het gaat steeds over de derde, Jurre, als beste molpositie maar, Nabil kan er op gokken dat Jurre wordt gearresteerd of bewust het de bonnen kwijtraakt. Bovendien zijn er bonnen zoekgemaakt en dat kan Nabil zeker zelf gedaan hebben.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #63 Gepost op: 30-01-2023, 12:10:53 »
Nabil is mijn Mol.
Als Nabil de Mol blijkt te zijn dan vind ik zijn werkwijze tot nu toe echt geniaal.
Zeer doortastend, sluw en munitie neerleggen, die door anderen worden opgepakt en gebruikt of in de meeste gevallen verbruikt.
Ik hou daar enorm van!




Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #64 Gepost op: 30-01-2023, 12:22:41 »
Nabil is mijn Mol.
Als Nabil de Mol blijkt te zijn dan vind ik zijn werkwijze tot nu toe echt geniaal.
Zeer doortastend, sluw en munitie neerleggen, die door anderen worden opgepakt en gebruikt of in de meeste gevallen verbruikt.
Ik hou daar enorm van!

Mooi omschreven, ik denk ook dat Nabil de mol is. Kom nog wel met motivatie.……

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #65 Gepost op: 30-01-2023, 13:04:50 »
Na deze aflevering is het duidleijk voor mij... Nabil is de mol.
1. Doolhof asap gaan om de boel te verzieken - geld vinden maar toch niet binnenbrengen maar wel overleven om erna nog invloed te kunnen uitoefenen in de groep en ervoor te zorgen dat de meesten gepakt worden
2. Met de bad eend lopen als een gek. Zelf met de platte band toch nog absoluut verder willen omdat hij absoluut wil lijken op een kandidaat die binnen wil zijn in tijd bij zijn 4 andere makkers maar ook omdat hij weet dat er mogelijk een vliegtuig komt en de hint van de enveloppe niet te openen
3. Bij de koffers van zodra Anke opmerkt dat er te weinig geld is en de anderen dus jokers gepakt hebben. Duidelijk maken dat Sander en hij voor het geld zijn gegaan en dus de groep en niet voor de jokers. Proberen zelf een relatief groot bedrag te pakken opdat de echte afvaller dat grote bedrag niet kan pakken en dit dus wel uit de pot gaat. Helaas neemt Anke hier het voortouw en dus moet hij aanpassen en dan is alternatief toch nog een koffer met veel geld en liefst top 2 want dan heb je invloed op volgend spel.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #66 Gepost op: 30-01-2023, 13:15:11 »
Nabil merkt in het doolhof na drie minuten op dat zijn porto uitstaat, zet 'm aan en zegt dan vervolgens verwijtend: "waarom hoor ik niks?". Huh?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #67 Gepost op: 30-01-2023, 13:33:53 »
twee drempels bij Nabil:
1) Froukje had drie hoofdverdachten waaronder Nabil en Jurre.
2) Nabil en Jurre verspreken zich bij de uitslag van de staalfabriek. Jurre met -200 , Nabil met 'precies ... -200'.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #68 Gepost op: 30-01-2023, 13:36:37 »
twee drempels bij Nabil:
1) Froukje had drie hoofdverdachten waaronder Nabil en Jurre.
2) Nabil en Jurre verspreken zich bij de uitslag van de staalfabriek. Jurre met -200 , Nabil met 'precies ... -200'.
1) kan eventueel nog verklaard worden door spreiding of zo. Het is aflevering 2 en nog steeds beetje een loterij. Soms zit de mol ook bij de verdachten van de eerste afvaller.

2) geen idee, dat moet ik even terugzien.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #69 Gepost op: 30-01-2023, 13:41:37 »
Ja, Froukje kan best de mist in zijn gegaan met spreiden ondanks dat ze Nabil verdacht.

En dat -200-momentje, ik zou er niet teveel waarde aan hechten. Volgens mij is het trouwens Soy die -200 zegt, niet Jurre. En het lijkt inderdaad Nabil daarna maar ook dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #70 Gepost op: 30-01-2023, 13:41:47 »
twee drempels bij Nabil:
1) Froukje had drie hoofdverdachten waaronder Nabil en Jurre.
2) Nabil en Jurre verspreken zich bij de uitslag van de staalfabriek. Jurre met -200 , Nabil met 'precies ... -200'.
3) Soy tunnelde op hem. Als Nabil de Mol is was de paniek van Soy echt ...had dan net een rood scherm gezien.


Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #71 Gepost op: 30-01-2023, 14:06:10 »
Nabil merkt in het doolhof na drie minuten op dat zijn porto uitstaat, zet 'm aan en zegt dan vervolgens verwijtend: "waarom hoor ik niks?". Huh?

En je kijkt toch meteen of ie uitstaat als er geen verbinding is?  Ik denk dat hij twee pakbonnen erafgetrokken heeft en ergens heeft weggewerkt.
En na de opdracht de aandacht naar Daniël verleggen. ‘Ik had de 450 maar die is gesneuveld,Ranomi had gelukkig 300 maar wat is er bij jullie nee bij jou in godsnaam gebeurd? ‘Wijst op Daniël. Aan Nabil wordt niks meer over die portofoon gevraagd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #72 Gepost op: 30-01-2023, 14:11:30 »
Dat zal vast nog gebeurd zijn, maar inderdaad: Nabil veegt direct z'n straatje schoon met z'n 450 (niet verdiende) euro en maakt de anderen verdacht. Al is het ook logisch kandidatengedrag om te willen weten wat er misging natuurlijk.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #73 Gepost op: 30-01-2023, 14:28:38 »
Mijn Nabil tunnel
Het is een soort patroon bij Nabil (oordelend vanuit mijn tunnel, al blijf ik ook Jurre in de gaten houden). Hij is altijd heel relaxt, alles valt van hem af, hij probeert te manipuleren (zegt hij ook in zijn voorstelvideo) soms lukt dat, soms niet en anderen krijgen de schuld.

1.1
- Geel hesje, we hebben geel en niet ontsnappen uit de kist. Dat gele hesje was al een soort red flag voor mij

1.2
- Pokerface en Bad Romance omdraaien
- Het afvallersnummer goed doen, maar wel als de tijd om is

2.1
- Brancard lijkt slim, maar daardoor is er een andere groep die niks kan verzamelen (kanttekening: je weet niet wat het plan van de mol hier is. Veel verdienen en geld uit de pot laten spel door Sarah, of die max 3.000 gewoon zo laag mogelijk houden, dan is die brancard actie wel een goede).

2.2
- Zit op de plek waar foto's gemaakt moeten worden, heeft daar ook vast zijn invloed uitgeoefend, alleen kan ik me dat nu even niet helemaal voor de geest halen

3.1
- Wil splitsen bij de buggy's zodat de groep niet meer bij elkaar is (had hij door dat het té goed ging?)
- In de discussie opgegooid door Ranomi of ze 7 knoppen drukken hapt hij meteen, is er geen meerderheid dan toch maar niet (mislukte manipulatie)

3.2
- Anke en hij verspelen veel geld doordat anderen hun woorden aanzien voor juiste definities

3.3
- Sander en hij vinden joker dilemma, maar laat vooral Sander opdraven om dit op te gooien in de groep? (is een aanname van mij), maar wel betrokken bij cruciaal deel van de opdracht

4.1
- In het doolhof gaat hij als tweede, de perfecte plek om bonnen te verduisteren. Lijkt heel erg zijn best te doen, maar in feite verkent hij niks. Benadrukt ook nog eens dat hij zooooo hard voor de 450 werkt (ik geloof het niet). Bovendien komt hij weer terug in de control room en heeft zijn verkenning niks opgeleverd.

4.2
- Moedigt aan om de top te halen, want het is leuker om daar die 3.000 te verliezen (heeft daar zelf amper invloed op voor zover we zien op camera dat zijn Soy en Jurre), al zal het me ook niet verbazen dat hij of Jurre de band heeft gesloopt. In afl 10 zullen we vast een Kees Tol momentje zien van een mol waarbij die iedereen aanmoedigt te tillen en zelf niks doet.

4.3
- Op het moment dat Ranomi de voorzet geeft, claimt hij de koffer met veel geld. Daarna pakt Anke de macht, maar hij weet misschien ook dat zij hem verdenkt en dat ze hem een hoge koffer zal geven omdat een mol geen rood heeft. Zijn invloed om spel te veranderen is weg, maar met in zijn achterhoofd 2.500 nog speelgeld wordt. Kanttekening: Als zaterdag blijkt dat uit de pot kan gaan (weten we nu nog niet), is dit heeeeel verdacht.

Al met al, het is een patroon. Voor Jurre is net zo'n lijstje te maken. Die is ook zo fanatiek en overal bij betrokken waar geen geld verdiend wordt. Edit: ook dat lijstje met de nooduitgang is nu gemaakt ;D (en dan zul je zien: blijkt toch Ranomi of Soy de mol).

Misschien een leuk molduel als ze er over paar weken nog samen in zitten?
« Laatst bewerkt op: 30-01-2023, 14:45:57 door MollenvangR »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #74 Gepost op: 30-01-2023, 14:34:21 »
3) Soy tunnelde op hem. Als Nabil de Mol is was de paniek van Soy echt ...had dan net een rood scherm gezien.
Superdonker groen toch, mag ik hopen? anders klopt het spelletje niet.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #75 Gepost op: 30-01-2023, 15:00:15 »
Mooi lijstje

Mijn Nabil tunnel
[...]
1.1 - Geel hesje, we hebben geel en niet ontsnappen uit de kist. Dat gele hesje was al een soort red flag voor mij
[...]

Mijn reactie was op dat moment 'sjonge Nabil dat is wel erg simpel gedacht!' en vond het juist verdacht dat Ranomi daar zo makkelijk in mee ging...


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #76 Gepost op: 30-01-2023, 15:02:05 »
Dit is de hot topic van de dag.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #77 Gepost op: 30-01-2023, 15:06:27 »
En is Nabil echt zo naïef als ie zich soms voordoet? Niet alleen geloofde ie de jokerleugenaars maar ook zei ie te hopen dat degene met het rode scherm wel een laag bedrag zou pakken. Yeah right.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #78 Gepost op: 30-01-2023, 15:16:51 »
Superdonker groen toch, mag ik hopen? anders klopt het spelletje niet.

Precies. In dat scenario is Soy een kandidaat. We weten dat-ie er als een geslagen hond bij zat. Dat doe je alleen als je

- dat als Mol acteert om de verdeling van de koffers te beïnvloeden
- een kandidaat bent die net een rood scherm heeft gezien

Soy tunnelde op Nabil --> Nabil is niet de Mol

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #79 Gepost op: 30-01-2023, 15:25:45 »
Precies. In dat scenario is Soy een kandidaat. We weten dat-ie er als een geslagen hond bij zat. Dat doe je alleen als je

- dat als Mol acteert om de verdeling van de koffers te beïnvloeden
- een kandidaat bent die net een rood scherm heeft gezien

Soy tunnelde op Nabil --> Nabil is niet de Mol

Maar Soy zegt i.i.t tot test 3 (neigen naar Nabil tunnel) dat hij deze test over 4 gaat spreiden, Jurre te vertrouwen en zet in op iedereen die niet fysiek het kistje open maakte (Nabil, Annick, Daniël, Anke en Ranomi? die stond erbij, telt die?).

Of de montage knoeit met ons (dat is sowieso natuurlijk vaak met verdenkingen) of Soy heeft niet goed gespreid richting Nabil? al denk ik op basis van gezichtsuitdrukking dat Soy wel het rode scherm had.