Auteur Topic: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo  (gelezen 24798 keer)

Offline Demolition

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #140 Gepost op: 7-03-2023, 00:43:06 »
Is het ooit gebeurd dat de mol niet wordt geraden?

De regisseur heeft ooit gezegd dat hij een seizoen waarbij niemand van de finalisten de mol goed heeft als totaal mislukt zou beschouwen. In zijn ogen was dat niet leuk voor de kijkers. Dus stel dat dat dreigt te gebeuren dan grijpt hij denk ik wel in door de mol opdracht te geven zich wat verdachter te gedragen of desnoods expres door de mand te laten vallen, om het seizoen te redden. Waarschijnlijk is dat dus ook gelijk de reden dat het nooit voorgekomen is.

Los daarvan, is het in vrijwel elk seizoen zo dat de mol en de winnaar elkaar verdenken. Het is in al die jaren tot nu toe maar twee keer gebeurd dat dat niet zo was. Dat is ook logisch, want de mol wil iemand verdenken die ver komt. Zodat er een goede verklaring is waarom hij zelf nooit afvalt en hij ook niet steeds hoeft te switchen van verdachte. Dus dan kun je het beste diegene terug verdenken die jou als mol door heeft.

Ranomi valt vanwege beide redenen dus af. Op dezelfde manier kon je Fresia vorig jaar ook al wegstrepen als mol, want zij werd in de finale ook door niemand verdacht toen.

Offline FardoNL

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #141 Gepost op: 7-03-2023, 12:36:35 »
Dit is de reden waarom Ranomi kandidaat is en blij was dat ze de finale heeft gehaald (edit: was winnaar .. maar dat wordt zaterdag pas bekend gemaakt)

 Ze stuurde een videoboodschap naar haar vriend die toen bezig was met de opnamens van expeditie Robinson. Volgens mij was dit de afspraak die ze maakte om aan te geven hoe ver ze was gekomen met het spel ;) bij videoland kan je ook geen screenshots maken van de ze aflevering.

Dit was de tekst die ze uitsprak
"Oja, Ik heb een superlekkere wijn opengetrokken"
"Weet je nog die lekkere fles wijn die ik had gekocht"
"Die ik ooit heb gegeven die in de kelder staat?"
"Die is goed. Ik heb daar heel erg van genoten"
"Sorry dat ik hem zonder jou heb opgedronken"

Ik vond het toen al raar dat ze die opmerking plaatste, maar als ze verloren had. Dan had ze waarschijnlijk zoiets gezegd

"Oja,..."
"Weet je nog die lekkere fles wijn die ik had gekocht"
"Die ik ooit heb gegeven die in de kelder staat?"
"Die gaan we samen open maken, als je thuiskomt"
"..."

Bron: Expeditie Robinson 2022 (videoland) aflevering 13 0.35.00 -0.35.35 zelfde periode opgenomen als wie is de mol. Ferry is haar vertrouwenspersoon
« Laatst bewerkt op: 7-03-2023, 13:34:10 door FardoNL »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #142 Gepost op: 7-03-2023, 12:42:49 »
Goed gespeurd FardoNL, maar je conclusie moet denk ik andersom.
Als ze gewacht had dan hadden ze samen wat te vieren gehad.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2024, 10:13:50 door foxhunter »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #143 Gepost op: 7-03-2023, 12:45:54 »
Ik denk dat het gewoon betekende dat ze de finale heeft gehaald.
Ik vraag me af of ze zelf überhaupt al weten wie de mol is, laat staan de winnaar (mocht Daniël de mol zijn)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FardoNL

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #144 Gepost op: 7-03-2023, 12:46:13 »
Goed gespeurd FardoNL, maar je conclusie moet denk ik andersom.
Troost gezocht bij een fles wijn want ik was teleurgesteld.
Als ze gewacht had dan hadden ze samen wat te vieren gehad.


Haha dat kan natuurlijk ook ;)

Offline FardoNL

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #145 Gepost op: 7-03-2023, 13:35:17 »
Ik denk dat het gewoon betekende dat ze de finale heeft gehaald.
Ik vraag me af of ze zelf überhaupt al weten wie de mol is, laat staan de winnaar (mocht Daniël de mol zijn)
ja dat klopt.. de winnaar wordt zaterdag pas bekend gemaakt. Maar we weten zeker dat Ranomi een kandidaat is (door deze opmerking). Want Ferry was haar vertrouwenspersoon, dus wist dat ze wel of niet de mol was ;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #146 Gepost op: 7-03-2023, 13:58:57 »
De laatste opdracht van het seizoen was wel op een soort Ferry. Zou ze dan toch de mol zijn?

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #147 Gepost op: 8-03-2023, 14:25:06 »

Online Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #148 Gepost op: 8-03-2023, 15:34:00 »
Ze kan toch gewoon bedoelen dat ze genoten heeft van WIDM ongeacht hoe ver ze is gekomen en welke rol ze had?  ???

Ik sluit haar uit als mol, maar niet hierdoor :)

Offline FardoNL

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #149 Gepost op: 8-03-2023, 18:13:14 »
Even wat research gedaan ;) Wie is de mol is opgenomen rond 23-6 t/m 28 juli. Expeditie Robinson (bron: officiële insta van Roninson) is gestart op 16-6 en was klaar met filmen op 18-7. De videoboodschap is dus na widm opgenomen

Dus verwacht dit zeker een hint was dat ze de finale heeft gehaald.

Ferry is haar vertrouwenspersoon persoon, dus die wist al dat ze of kandidaat of mol os geweest. Beide wisten dat ze meegingen doen voor een programma. De mol werd bekend gemaakt 3 weken voor vertrek (dus rond 25 mei), dus ze heeft Ferry verteld welke rol ze had. ;) Dus dit was de hint dat ze de finale heeft gehaald
« Laatst bewerkt op: 8-03-2023, 19:03:00 door FardoNL »

Offline FardoNL

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #150 Gepost op: 8-03-2023, 19:11:57 »
Even wat research gedaan ;)

Even wat research gedaan ;)
 Wie is de mol 18 days Thu 23-6-22 Mon 18-7-22

Expeditie Robinson 35 days Thu 16-6-22 Wed 3-8-22 (bron: officiële insta van Robinson) .
 De videoboodschap is dus na widm opgenomen


De videoboodschap is dus na widm opgenomen

Dus verwacht dit zeker een hint was dat ze de finale heeft gehaald.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #151 Gepost op: 8-03-2023, 20:03:40 »
Waar ik wel heel benieuwd na ben en hopelijk wordt dit zaterdag nog even besproken: waarom best veel kandidaten op Ranomi zaten! Ene kant snap ik het, want er zijn wel wat kleine dingetjes wat ik kan opnoemen, zoals haar reactie na dat Everon gebeld heeft van als ze nog niet weet als ze opgelucht is met haar rol als kandidaat of mol. Maar bij veel dingen begrijp ik het echt niet.
En als ze door had dat ze paar keer op haar zelf gestemd had in de test.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2023, 22:12:04 door Mol1991 »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #152 Gepost op: 9-03-2023, 14:18:22 »
Voor de mensen die willen, ik zag gisteren bij de Instagram bij Ranomi dat ze dingen verkoopt ook van widm items van aflevering 3 + aflevering 7 speciaal voor molloten zegt ze. Interesse? Klik dan op deze link: https://www.catawiki.com/en/s/?q=ranomi&fbclid=PAAaanj-CLG8UZG0R-JNqhQ6yQ9L95GWl6bQKSmYNMv7qxrypDN7K3a3iAzJA

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #153 Gepost op: 11-03-2023, 13:17:10 »
Leuk als ze de mol zou zijn, maar dan zit ik er compleet naast!  ::rofl:: Mooi dat ze zo ver is gekomen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #154 Gepost op: 12-03-2023, 21:52:13 »
Ik vraag me af of Ranomi in de tussenliggende tijd nog steeds overtuigd was van Jurre of inmiddels geswitcht was naar Jurre na het zien van de afleveringen. Heeft iemand daar toevallig al iets over gezien/ gelezen? En wat de andere kandidaten dachten?

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #155 Gepost op: 13-03-2023, 13:19:30 »
Ik vraag me af of Ranomi in de tussenliggende tijd nog steeds overtuigd was van Jurre of inmiddels geswitcht was naar Jurre na het zien van de afleveringen. Heeft iemand daar toevallig al iets over gezien/ gelezen? En wat de andere kandidaten dachten?

Ik lees net  in de Stentor (AD) dat ze eerst Soy verdacht ( dat wisten we) later Jurre maar op het laatste moment switchtte naar Daniël.
" Een grote fout" stelt ze na afloop nuchter vast. Ze heeft nog een medaille van Lavezzi gekregen.  ::rofl::

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #156 Gepost op: 13-03-2023, 13:41:48 »
Ik lees net  in de Stentor (AD) dat ze eerst Soy verdacht ( dat wisten we) later Jurre maar op het laatste moment switchtte naar Daniël.
" Een grote fout" stelt ze na afloop nuchter vast. Ze heeft nog een medaille van Lavezzi gekregen.  ::rofl::
Oh wat sneu, goed gespeeld van Daniël wel. Dus toch zat ze op Jurre inderdaad wat ik al dacht. En nu snap ik beter waarom ik het niet snapte dat ze ineens op Daniël zat.

Maar heeft dan denk ik tot Soy afviel vraag 20 op Soy ingevuld, want Daniël was de enigste die op vraag 20 Jurre ingevuld heeft en dan de finaletest op Daniël.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2023, 14:09:35 door Mol1991 »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #157 Gepost op: 13-03-2023, 15:02:04 »
Dit stond in de RTV Noord krant:
‘De laatste weken zat ik op Jurre, maar toen kregen we ineens een telefoontje van de mol (met een vervormde stem, red.) en dacht ik: het is Daniël. De stem vertelde dat de mol en ik dezelfde strategie hebben. En met hem heb ik veel overeenkomsten. We kennen het spel heel goed, we waren mega fanatiek en we zaten op het tactische. Toen dacht ik: het moet Daniël zijn.'

Dus dat is de reden dat ze geswitched heeft door één telefoontje en daarvoor zat ze niet op Daniël.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #158 Gepost op: 13-03-2023, 17:59:33 »
Dit is de reden waarom Ranomi kandidaat is en blij was dat ze de finale heeft gehaald (edit: was winnaar .. maar dat wordt zaterdag pas bekend gemaakt)

 Ze stuurde een videoboodschap naar haar vriend die toen bezig was met de opnamens van expeditie Robinson. Volgens mij was dit de afspraak die ze maakte om aan te geven hoe ver ze was gekomen met het spel ;) bij videoland kan je ook geen screenshots maken van de ze aflevering.

Dit was de tekst die ze uitsprak
"Oja, Ik heb een superlekkere wijn opengetrokken"
"Weet je nog die lekkere fles wijn die ik had gekocht"
"Die ik ooit heb gegeven die in de kelder staat?"
"Die is goed. Ik heb daar heel erg van genoten"
"Sorry dat ik hem zonder jou heb opgedronken"

Ik vond het toen al raar dat ze die opmerking plaatste, maar als ze verloren had. Dan had ze waarschijnlijk zoiets gezegd

"Oja,..."
"Weet je nog die lekkere fles wijn die ik had gekocht"
"Die ik ooit heb gegeven die in de kelder staat?"
"Die gaan we samen open maken, als je thuiskomt"
"..."

Bron: Expeditie Robinson 2022 (videoland) aflevering 13 0.35.00 -0.35.35 zelfde periode opgenomen als wie is de mol. Ferry is haar vertrouwenspersoon

Dit is terug gekomen in het dagboek van Ranomi: De oplettende kijker had al een filmpje van mij opgemerkt, iets over een fles wijn. Nu kan ik pas vertellen dat het gewoon was om Ferry duidelijk te maken dat ik in Zuid-Afrika zat! (Pas op Schiphol wist ik dat we naar Kaapstad zouden vliegen).

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #159 Gepost op: 13-03-2023, 22:51:51 »
Lijkt mij wel een leuke kanidaat voor het Perfecte Plaatje 2024 of extra seizoen mochten ze dat weer doen.