Auteur Topic: [Kandidaat] Soy Kroon  (gelezen 27136 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #40 Gepost op: 4-02-2023, 12:10:25 »
Molprofiel: acteert een kandidaat die geen goede pokerface kan houden. Alsof hij vaak een open boek is. (via Dusss). Gespeeld naïef verwarren.

Wil de Mol ontmaskeren ten koste van alles. Is niet geïnteresseerd in geld verdienen (voorstelvideo). Is een Mol met een groot ego. Als de kandidaten nepmollen doet Soy er een schepje bovenop, want er is er natuurlijk maar één. (Molboekje)


afl. 1

Soy komt na Anke als 2e binnen. Als ze nog met z'n tweeën zijn zegt Soy tegen haar dat hij de telefoon wil opnemen. Als de groep compleet is en de telefoon gaat neemt Anke die als eerste op. Soy wacht veel langer.

Als Soy van Everon z'n rol te horen krijgt zie je eerst teleurstelling. Jurre merkt het op, van: 'die moest je wel even wegslikken' (dat je het niet geworden bent). Soy lacht het weg als een boer met kiespijn: 'haha, nee hoor!'

De Mol had mogelijk voorkennis ...vooral om na het telefoontje van Everon teleurstelling te acteren. Soy kon daarnaast Anke manipuleren om later als 1e naar de telefoon te rennen. Zo breng je het spel op gang. Anke is leidinggevende met een enorme drive, de ideale kandidaat hiervoor. De focus ligt nu op haar ...de 1e kandidaat bij de telefoon is logischerwijs lang in beeld.
 

1.1 Is gekoppeld aan de meest warrige kandidaat. Zie: Jan Versteegh in de openingsopdracht van S18. Corrigeert foute antwoorden van Annick om kandidaats over te komen. Ze komen niet vrij.

Opdrachttitel: Gulden Middenweg. "De kandidaten verzamelen zich bij kist N348. Dat is een (midden)weg door Deventer, de stad waar Soy als kandidaat werd aangekondigd. Gulden kan weer een link zijn naar Kroon." - Dusss


1.2 Soy trekt bij uitleg Rik zelfde gezicht als toen hij tijdens z'n mollicitatie z'n pokerface liet zien. Manoeuvreert zich handig in het groepje waar hij +1000 weg kan spelen. De Mol heeft niet per se een heel goed muzikaal oor.

Soy met slakkenpas achter dirigent langs om maar ontdekt te worden. Dat mislukt. Viert overgeacteerd het gewonnen geld. (via Chardo)


afl. 2

2.1 Mislukte opdracht voor de Mol. Soy probeert mogelijk om net genoeg geld te verdienen zodat Sarah het uit de pot kan spelen, maar krijgt stroomstoot. Vraagt aan Annick om nog even naar boven te rennen om te kijken welke pot daar staat. Annick gaat er niet in mee. Een lading balletjes extra en Sarah en de Mol hadden het gehaald. (alles via Lo). Soy kijkt teleurgesteld als Rik hen vertelt dat er veel geld is verdiend (foxhunter).

Soy beklaagt zich in een biecht over de stroomstoten. Die doen pijn (en daardoor mogelijk molactie mislukt). Zegt: "niet handig, Soy", maar zou je kunnen zien als een verwijt aan de productie.  (Ronaldanius)

2.2. Schiet lukraak foute foto's. Was na 2 geslaagde opdrachten nodig om hier keihard te mollen. Onterecht afgedaan als 100% nepmolgedrag m.i.

executie: mogelijk overgeacteerde reactie op groen scherm. Lijkt glimlach te verbergen na het rode scherm van Froukje.


afl. 3

3.1 Soy zaait verwarring bij de tijdsklok. Wil de groepen opsplitsen en wil nog verder zoeken terwijl ze in het veld tot de conclusie komen dat ze er al zijn. Wordt eerst gecontroleerd door Ranomi, daarna gevolgd door Annick (alles via foxhunter). "Enerzijds het beste jongetje van de klas zijn door Annick te controleren, maar anderzijds mollen door op te splitsen zou perfect molgedrag kunnen zijn" - Heinz

3.2 het 1e woord is 'glansgans' (celebrity). Soy maakt er eend van. Badeendhint en hint naar hemzelf? Soy is vooral bekend als BN'er. Soy en Ranomi verdienen (ook relatief) weinig geld.

3.3 Leidt Daan en Jurre maar naar de ijsblokken als het te lang gaat duren.

Het gaat weer niet snel genoeg. Soy "grijpt in en zegt 'we weten toch dat het schip is'. Als Daniël 'schipperen' zegt zie je een flauw lachje bij Soy (toch gelukt lijkt hij te denken)" - Rozz75

Daan en Jurre vieren de jokers met elkaar. Soy viert de niet verdiende +2000 met Rik (maakt oogcontact)

Eerder, bij het verlaten van het 'gymnasium' op het schip maakt Soy een M-teken  (via Dusss)


afl. 4

4.1 Deze opdracht is anders dan soortgelijke opdrachten uit het verleden. Vooral omdat je nu in real time mee kunt kijken waar de kandidaten zich in het doolhof bevinden. Als Mol wil je  de porto misschien wel. om het overzicht en de controle te houden. Je kan de kandidaten zo makkelijk de verkeerde kant op sturen. Mol Soy gaat zelf als laatste, met een overgeacteerde run. Nabil: "Heb je geld?" Soy: "Niet gepakt."

4.2 Maakt persoon die naast lekke band liep (Nabil?) verdacht in een biecht. Soy houdt weer de controle. Neemt telefoon van Ranomi over. Nerveuze Jurre drukt door dat ze naar boven moeten rennen met de opgefokte badeend (alleen mols als de opdracht pas op het laatste moment moest mislukken ...risico). Soy zegt op het laatst dat hij het vliegtuig in de gaten houdt, maar doet dat niet of nauwelijks. Leidt de rest daarmee af. Roept: "Lees, maak open!" Jurre doet dat vervolgens. Weer een succes voor de Mol.

4.3 Acteert mogelijk nogal overdreven dat hij een rood scherm had. Probeert zo de verdeling van de koffers te beïnvloeden. Het idee was om de persoon met het rode scherm een koffer met een laag bedrag te geven. Anke heeft het vertrouwen van de groep maar gaat er niet in mee, mogelijk (deels) omdat ze hem verdenkt. Geeft 2 van haar 3 hoofdverdachten een dure koffer, waaronder Soy. Geeft de andere aan Daan. Soy blijft daarna overacteren. Te zien in het extra beeldmateriaal.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2023, 16:57:04 door Amethyst »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #41 Gepost op: 4-02-2023, 13:52:45 »
Voor mij is Soy slechts een kandidaat die overacteert. Een echte MOL (ja, wat je daaronder verstaat) zou naar mijn idee niet de zo duidelijk verkeerde muurschilderingen fotograferen, om maar wat te noemen.
Denk dat Jurre en hij de volgende afvallers zijn.

PS denk niet dat Soy met Jan Versteegh te vergelijken is.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #42 Gepost op: 4-02-2023, 13:56:21 »
Ik denk dat een rood scherm heel veel met je doet, de meesten hadden geen pokerface kunnen behouden.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #43 Gepost op: 4-02-2023, 14:25:40 »
Vond je dat Soy een pokerface liet zien?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #44 Gepost op: 4-02-2023, 15:11:14 »

PS denk niet dat Soy met Jan Versteegh te vergelijken is.

Ja, eens. Ik vergeleek Annick met Jean-Marc van Tol ...alleen in de zin van dat de Mol wel met hen zou willen beginnen. (Ze zijn verder heel anders.)

Leonie en Rob in de escape room vind ik ook wel een goed voorbeeld. Leuk dat die twee nog steeds vrienden zijn, trouwens.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #45 Gepost op: 4-02-2023, 15:48:05 »
Mooie opsomming, Amethyst.

Deze zijn ook leuk:

Aflevering 1 opdracht 2 (gulden middenweg):

De kandidaten verzamelen zich bij kist N348. Dat is een (midden)weg door Deventer, de stad waar Soy als kandidaat werd aangekondigd. Gulden kan weer een link zijn naar Kroon.

En in aflevering 3 opdracht 3:
Bij het verlaten van het 'gymnasium' op het schip maakt Soy een molteken.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #46 Gepost op: 4-02-2023, 17:01:42 »
Mooi, ik heb het daarnet aangepast. Ik vind de omgekeerde M niet zo duidelijk, eerlijk gezegd. In het begin wel met wijsvinger tussen duim en andere vingers in, dus ja, het kan. 


Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #47 Gepost op: 4-02-2023, 17:15:58 »
Hebben we het over hetzelfde moment? In de deuropening. Hij spreidt zijn wijs- en middelvinger en lijkt zijn hand daar speciaal te plaatsen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #48 Gepost op: 4-02-2023, 17:48:08 »
Hebben we het over hetzelfde moment? In de deuropening. Hij spreidt zijn wijs- en middelvinger en lijkt zijn hand daar speciaal te plaatsen.

Ja, zelfde moment. Je gaf hierboven de tijdcode. Ik ben het met je eens dat het er nogal bedacht uitziet.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #49 Gepost op: 4-02-2023, 22:13:22 »
Soy begint te begrijpen dat hij Judas vertrouwd heeft …  ::schaam::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #50 Gepost op: 4-02-2023, 22:15:21 »
Soy begint te begrijpen dat hij Judas vertrouwd heeft …  ::schaam::

Soy was opzettelijk onvolledig tegen jurre toch?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #51 Gepost op: 4-02-2023, 22:26:45 »
Soy balanceert op een dun koord. Heeft veel van zijn goodwill verspeeld. Het wordt nu extra duidelijk dat hij een kandidaat is.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #52 Gepost op: 4-02-2023, 22:27:58 »
Soy begint te begrijpen dat hij Judas vertrouwd heeft …  ::schaam::
Daar lijkt het wel op, maar ik vind dat Soy hier wel heel makkelijk het geld verspeelt. Hij kon in mijn ogen weten dat Jurre voor de jokers zou gaan en had dus het geld bij de jokers moeten stoppen.  Hij leek het ook niet erg te vinden zat er met een smile bij. Soy is mijn mol niet maar ik vond dat verre van slim gedaan. Mits hij de mol is dan is het wel slim.
 
« Laatst bewerkt op: 4-02-2023, 22:30:50 door Lonneke*L »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #53 Gepost op: 4-02-2023, 23:30:12 »
Daar lijkt het wel op, maar ik vind dat Soy hier wel heel makkelijk het geld verspeelt. Hij kon in mijn ogen weten dat Jurre voor de jokers zou gaan en had dus het geld bij de jokers moeten stoppen.  Hij leek het ook niet erg te vinden zat er met een smile bij.
Ik denk dat Jurre uiteindelijk had toegezegd dat hij het geld zou pakken omdat daar iets tegenover zou staan. Soy zei eerder: Jurre vertrouwt mij. Toen hij toch de joker pakte zag je Soy vol verbazing en geschrokken kijken. Achter die lach zat een rood hoofd van schaamte.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2023, 23:35:18 door Run »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #54 Gepost op: 4-02-2023, 23:33:50 »
Ja Run, ik denk dat hij zich al zorgen maakte maar het geld was al verdeeld voor het gesprekje met Jurre, hij kon dus niets meer doen behalve hopen dat Jurre toch voor geld zou gaan. Maar onmols van Soy.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #55 Gepost op: 4-02-2023, 23:40:29 »
Hij zegt eerst dat geld geld is. Later andersom, als Jurre zegt dat hij geen geld wil. Hij heeft gewoon de verkeerde persoon vertrouwd. De keuze was al gemaakt en Jurre wist genoeg.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #56 Gepost op: 5-02-2023, 02:09:23 »
Ik denk dat Soy hier wel heel gekeken of hij Jurre niet toch moest gaan meenemen in zijn test.
Hij deed alsof geld joker was tegen Jurre.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #57 Gepost op: 5-02-2023, 07:09:31 »
Soy was opzettelijk onvolledig tegen jurre toch?
Slim gespeeld. Jurre foute informatie geven zodat die hem tijdens de keuze niet vertrouwt en gaat afwijken van de aanvankelijk voorgestelde envelop. Bij Anke de onterecht gewantrouwde kandidaat uithangen zodat ze erop vertrouwt dat er in de jokerenvelop een joker zit. Waardoor ze beiden voor de joker kiezen. Terwijl het lijkt alsof Soy van tevoren bij Jurre op het geld had aangedrongen.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #58 Gepost op: 5-02-2023, 08:11:53 »
Onder de schilderijen staat "Ik ben".
Soy betekent "Ik ben" in het Spaans.
Duidelijker kan haast niet.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #59 Gepost op: 5-02-2023, 14:38:35 »
Een vergezochte uit de vorige aflevering:
De piloot had het over een djellow eend. Een Spaanse hint naar Soy?