Auteur Topic: [Kandidaat] Soy Kroon  (gelezen 26737 keer)

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #60 Gepost op: 5-02-2023, 19:14:37 »
Hebben we het al eens over dat sleuteltje aan zijn nek gehad? Viel me op in de aflevering op het schip, ze zochten sleutels en ineens kwam die ketting in beeld. Maar misschien is dit al ontkracht en kan ik het weer loslaten..l

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #61 Gepost op: 5-02-2023, 22:10:11 »
Dacht dat het een muziek sleutel was
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #62 Gepost op: 6-02-2023, 07:15:09 »
Soy in biechten.
Aflevering 4: de op twee na slechtste naar huis ipv op een na beste (moet dan naar huis)
Aflevering 5: de roze roze kerk.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #63 Gepost op: 6-02-2023, 11:56:15 »
Mijn theorie: Soy heeft zich om laten praten door Nabil (mol of zelf een te eerlijke kandidaat, kan beiden). Van "Kom, we doen alles heel eerlijk in de goede enveloppen en dan kiezen ze het geld". Natuurlijk niet. Misschien Ranomi, maar die stond buiten spel. Daniël was misschien een verrassing.

Ik zag Soy al verschieten in het gesprek met Jurre toen die zei "maar ik wil helemaal geen geld, ik wil een joker". Kandidaat Jurre of mol Jurre, dat kan je op je tien vingers uittellen dat hij dat wil. Soy had echt verwacht dat Jurre voor het geld zou gaan en toen dat niet zo bleek te zijn, kwam dit rauw op z'n dak.

Soy dacht toen al "shit", maar kon niet meer terug. Probeert hem nog een joker te beloven op een vage manier, maar mislukt. Vervolgens zegt ook Anke aan tafel dat ze altijd voor een joker zou gaan. Soy lijkt verbaasd en volgens mij geeft hij het aan tafel een beetje op. Hij kan er nu toch niks meer aan veranderen.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 11:58:08 door JeaNinja »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #64 Gepost op: 7-02-2023, 12:11:56 »
Toen Anke ook in het spookhuis wilde, zei Soy 'dan geen Daniël naar binnen'. Soy wilde wel heel graag naar binnen.
Binnen kon hij het licht van de school uitzetten en het licht van de naastgelegen roze kerk aanzetten. Een knipperende Jezus aan het kruis. Dat is een hint naar Soy, die in de Passion Jezus vertolkte.

En inderdaad heel opzichtig de waarheid spreken aan tafel , hierbij de jokers aangeboden door 'Soy Kroon".
Soy had dan niet het rode scherm! Dat heeft ie dan goed gespeeld, als hier een (bijna) heel forum er in is getrapt.

Maar voor Soy hetzelfde argument als voor Jurre: in 1.2 zijn er letters omgewisseld van de muziekproef die Daniel zo goed deed.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2023, 20:53:41 door foxhunter »

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #65 Gepost op: 7-02-2023, 12:21:27 »
Ook leuk: hij blijft staan treuzelen bij de klok in de kamer met de spiegel. Op die klok staat morsecode lang lang oftewel de M van mol.

En deze. Wat vergezocht, maar dat mag de pret niet drukken.

We hadden al de letters van de hotelkamers waarmee je KRO kan maken. Nu las ik op een website dat room 14 de kamer is waar het het vaakst schijnt te spoken. 14 = N.

Room 14. Reputedly the hotel’s ‘busiest’ room and where many have seen a woman sitting at the edge of the bed – watching…

« Laatst bewerkt op: 7-02-2023, 13:00:38 door Dusss »

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #66 Gepost op: 7-02-2023, 14:21:30 »
Maar voor Soy hetzelfde argument als voor Jurre: in 1.2 zijn er letters omgewisseld van de muziekproef die Daniel zo goed deed.
Dat zou een bak zijn. Ranomi het woord klein, want een mol is klein.
Ze glunderde toen Rik in de kerk tegen haar zei dat dat geen karaktereigenschap is.

Het KRO en de DJellow eend kunnen ook op haar slaan.

Maar bij nader inzien lijkt het me sterk dat Ranomi iets in het hotel heeft kunnen uitspoken.
En Soy blijft Soy, dusss...
« Laatst bewerkt op: 7-02-2023, 20:01:16 door Dusss »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #67 Gepost op: 8-02-2023, 02:41:56 »
Nee, ik kan mij niet voorstellen dat er een opdracht is waar de mol niet aan meedoet. Dus Soy (en Nabil) zijn niet de mol. Wat mij betreft.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #68 Gepost op: 8-02-2023, 09:26:32 »
Als Soy de mol is weet ik niet welke mAlloot de testvraag van deze week had uitgekozen,  maar daar hebben mensen geheid verkeerd op geantwoord. Terwijl ze wel de goede mol voor ogen hadden.

Verdiende Soy wel of geen joker? Er staat bij 'in de roze kerk' maar man man, wat onduidelijk.

Niet iedereen heeft paraat dat het een testvraag uit het spel is en je dus moet vergeten dat je gezien hebt dat Nabil de joker hield.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2023, 09:39:40 door Dusss »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #69 Gepost op: 8-02-2023, 10:27:01 »
Toen Anke ook in het spookhuis wilde, zei Soy 'dan geen Daniël naar binnen'. Soy wilde wel heel graag naar binnen.
Binnen kon hij het licht van de school uitzetten en het licht van de naastgelegen roze kerk aanzetten. Een knipperende Jezus aan het kruis. Dat is een hint naar Soy, die in de Passion Jezus vertolkte.


We zijn het eens dat binnen de sleutelpositie was. Alleen hebben we een andere visie over wie de mol is.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #70 Gepost op: 8-02-2023, 11:13:48 »
Situatie: Nabil en Anke gaan naar de kinderkopjes in de hal. Daar vlakbij gaat een deur dicht. Dat is Soy die snel een schilderij gaat verwisselen. Namelijk in de kamer waar Nabil en Anke even later de schilderijen van Daniel en Ranomi aantreffen. Soy heeft daar een schilderij van een mol verwisseld met dat van Ranomi. De schakelaar naast haar schilderij geeft 'klein' door, de eigenschap van de mol.  ::vergroot::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #71 Gepost op: 8-02-2023, 16:03:32 »
Situatie: Nabil en Anke gaan naar de kinderkopjes in de hal. Daar vlakbij gaat een deur dicht. Dat is Soy die snel een schilderij gaat verwisselen. Namelijk in de kamer waar Nabil en Anke even later de schilderijen van Daniel en Ranomi aantreffen. Soy heeft daar een schilderij van een mol verwisseld met dat van Ranomi. De schakelaar naast haar schilderij geeft 'klein' door, de eigenschap van de mol.  ::vergroot::

;D Er is inderdaad heel veel creativiteit vereist om Soy nog als mol te zien. Maar knap dat jullie je zo blijven smijten.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #72 Gepost op: 10-02-2023, 13:13:52 »
;D Er is inderdaad heel veel creativiteit vereist om Soy nog als mol te zien. Maar knap dat jullie je zo blijven smijten.
Nee hoor. Rik zei het zelf: het draait dit seizoen meer om psychologische spelletjes. Pokerface komt voorbij, tijdens de mollificatie van Soy en ik geloof ook in het molboekje. Mensen denken: hij is het dus niet (omgekeerde psychologie). Wat is er nu een betere pokerface dan je verschuilen achter het tegenovergestelde, achter openheid? Een open boek spelen, dat doet Soy.
Daar wordt trouwens ook in het programma naar verwezen. OMdraaien, spiegels.
Gaaf om te zien.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #73 Gepost op: 10-02-2023, 14:55:55 »
Nee hoor. Rik zei het zelf: het draait dit seizoen meer om psychologische spelletjes. Pokerface komt voorbij, tijdens de mollificatie van Soy en ik geloof ook in het molboekje. Mensen denken: hij is het dus niet (omgekeerde psychologie). Wat is er nu een betere pokerface dan je verschuilen achter het tegenovergestelde, achter openheid? Een open boek spelen, dat doet Soy.
Daar wordt trouwens ook in het programma naar verwezen. OMdraaien, spiegels.
Gaaf om te zien.

Dus het geld doet dit seizoen niet meer mee? Dat blijft in mijn ogen de essentie van het spel. En op basis daarvan kunnen Soy of Daniel het niet zijn. Of we stevenen af op een Renée extreme.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #74 Gepost op: 10-02-2023, 17:05:38 »
Dus het geld doet dit seizoen niet meer mee? Dat blijft in mijn ogen de essentie van het spel. En op basis daarvan kunnen Soy of Daniel het niet zijn.

Soy is op de mogelijk mislukte molactie in het stadhuis na steed betrokken bij mingeld / niet verdiend geld.

In afl. 5 vertrouwen wekken over wat er in de enveloppen van Jurre en Anke zit, maar liegen over de jokers. Rik die daar de Mol even mee helpt. Zorg je voor een dodelijke combinatie van vertrouwen en wantrouwen.

De meeste andere mogelijke trolacties staan in het overzicht op de vorige blz. Vooral het doolhof vind ik een duidelijke. Wie kan er anders voor hebben gezorgd dat die opdracht bijna helemaal mislukte? Maar 1 iemand op de centrale trollpositie daar.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #75 Gepost op: 10-02-2023, 17:32:37 »
In afl. 5 vertrouwen wekken over wat er in de enveloppen van Jurre en Anke zit, maar liegen over de jokers.
Zeg dat. Vooraf Jurre bezweren dat hij niet zou liegen. 'Weet dat wat ik morgen zeg, ik lieg niet. Geld is geld, 100%'. Maar zodra Rik aan tafel zegt dat joker en geld ook wel eens verwisseld kunnen zijn, lacherig reageren met 'Ja'. Daar gaat dan je opgebouwde vertrouwen.

Dat Jurre ervanuit ging dat geld geld was, en joker joker, lijkt op voorkennis. Maar het kan ook te maken hebben met dat gesprekje een dag ervoor.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #76 Gepost op: 10-02-2023, 19:23:29 »
Dat zou een bak zijn. Ranomi het woord klein, want een mol is klein.
Ze glunderde toen Rik in de kerk tegen haar zei dat dat geen karaktereigenschap is.

Dat was echt geen glunderen, het huilen stond haar nader dan het lachen.

Wat mij betreft is Ranomi 100% kandidaat en Soy ook.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2023, 19:26:52 door Lonneke*L »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #77 Gepost op: 10-02-2023, 19:28:03 »
Toen Anke ook in het spookhuis wilde, zei Soy 'dan geen Daniël naar binnen'. Soy wilde wel heel graag naar binnen.
Binnen kon hij het licht van de school uitzetten en het licht van de naastgelegen roze kerk aanzetten. Een knipperende Jezus aan het kruis. Dat is een hint naar Soy, die in de Passion Jezus vertolkte.

En inderdaad heel opzichtig de waarheid spreken aan tafel , hierbij de jokers aangeboden door 'Soy Kroon".
Soy had dan niet het rode scherm! Dat heeft ie dan goed gespeeld, als hier een (bijna) heel forum er in is getrapt.

Maar voor Soy hetzelfde argument als voor Jurre: in 1.2 zijn er letters omgewisseld van de muziekproef die Daniel zo goed deed.
hoezo, letters verwisseld? Dat kunnen ook shots in een andere volgorde zijn. Die worden zo vaak niet in chronologische volgorde vertoond.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #78 Gepost op: 10-02-2023, 19:49:48 »
Dat was echt geen glunderen, het huilen stond haar nader dan het lachen.

Wat mij betreft is Ranomi 100% kandidaat en Soy ook.
Helemaal mee eens. Ze is geen actrice. En die biecht van haar was ook erg geloofwaardig.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #79 Gepost op: 10-02-2023, 20:16:55 »
Dat was echt geen glunderen, het huilen stond haar nader dan het lachen.
Ja aan tafel, ik bedoelde daarvoor.
Het was een korte overweging mijnerzijds, maar ik zit allang weer op Soy.