Auteur Topic: [Kandidaat] Soy Kroon  (gelezen 27548 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #180 Gepost op: 27-02-2023, 16:41:18 »
Ja, klopt. Daarnaast wisten ze van Soy dat hij in Het Perfecte Plaatje mooie foto's maakte.

Als een van de andere drie de Mol is is het helemaal gek dat die niet voor de vrijstelling ging. Stel je voor: kandidaat Soy levert een hardstikke mooie serie af. Moet je daar als Mol nog overheen. Wordt het wel heel ongeloofwaardig.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #181 Gepost op: 27-02-2023, 17:27:56 »
- Wellicht wist hij al wie ging winnen, na de fotoshoot, waardoor hij zich kon voorbereiden op de strategie
Ja, hier zat ik ook aan te denken. Stel mol Soy wist al wat de anderen hadden gedaan, voordat hij zijn eigen foto's ging selecteren. Was er iemand met buitengewoon goede foto's en 0 euro in de envelop, dan kon hij het risico nemen om zelf een matige reeks af te leveren. Die persoon zou winnen en òf zijn envelop houden, òf (en dit is dus het risico) waarschijnlijk voor de envelop van Soy gaan kiezen, die zo gewild was. In beide gevallen 0 euro verdiend.

Had degene met de beste foto's 1.000 of 2.000 euro in de envelop, dan kon Soy zelf zijn beste foto's selecteren. En vervolgens winnen en zijn eigen envelop niet ruilen.

Dit theorietje veronderstelt dat Soy ook betere foto's had dan die hij inleverde, en dat Jurre 0 euro in zijn envelop had.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #182 Gepost op: 27-02-2023, 17:28:25 »
Ik vond alleen vooral Soy hier echt gekke dingen doen deze aflevering. Die zwart-wit foto sloeg ook nergens op toch?

Het was toch Ranomi die zwart-wit foto's had?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #183 Gepost op: 27-02-2023, 17:29:46 »
Het was toch Ranomi die zwart-wit foto's had?
Ja zij de hele serie, maar Soy had er wel eentje tussen zijn serie.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #184 Gepost op: 27-02-2023, 17:32:12 »
Ah, oke, dan heb je beter opgelet dan ik.   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #185 Gepost op: 27-02-2023, 17:54:28 »
Ik zie eigenlijk niets vreemd aan Soy deze aflevering, maar dat is mijn mening. Hij doet braaf wat mol Jurre hem opdraagt. Hij lijkt oprecht heel gefrustreerd dat hij zijn vrijstelling kwijt was, zoals hij oprecht ook al triest was met zij rode scherm.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #186 Gepost op: 27-02-2023, 19:21:56 »
Ik zie eigenlijk niets vreemd aan Soy deze aflevering, maar dat is mijn mening. Hij doet braaf wat mol Jurre hem opdraagt. Hij lijkt oprecht heel gefrustreerd dat hij zijn vrijstelling kwijt was, zoals hij oprecht ook al triest was met zij rode scherm.
Is natuurlijk wel acteur, dus of het echt oprecht was?

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #187 Gepost op: 28-02-2023, 00:19:28 »
Ik zit me net te bedenken dat het vreemd is dat ik Jurre nooit als mol heb gezien en dat hij nu plots de aandacht op zich richt met zijn genepjuich bij de vrijstelling en bij het doorgaan van de hele groep. Daniel maakt de groep al een tijdje duidelijk dat hij denkt dat Jurre de mol is. Zou wel heel grappig zijn als Jurre niet de mol is, maar op deze manier de andere kandidaten wel laat dénken dat hij het is. En dat dan toch Soy de mol is die met zijn snaakse lachje de vrijstelling laat kiezen, zoals hij eerder Jurre bespeelde bij de envelopkeuze na de morse.

Bij Om Leiding was Soy wel erg goed bezig. Zou dan om de tuin leiden kunnen zijn, zand in de ogen strooien, om in de luwte te mollen. Soy heeft niet zo veel geld verdiend, afgezien bij de lasergame. Maar als je daar met 2 kandidaten makkelijk 2 kooien kan openen, was de pot met 4 kandidaten groter geweest.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #188 Gepost op: 28-02-2023, 10:45:26 »
Bij Om Leiding was Soy wel erg goed bezig.
Probeerde Soy juist niet de groep op te splitsen? Daniel wilde de groep bijeen houden, en Jurre werkte ook braaf mee met alles. Soy het meest verdacht daar, dacht ik.

Ik kijk nog best met een schuin oog naar Soy, maar ik struikel over het ei van 1.000 euro dat hij schiet bij de roadtrip. Het is het derde ei dat hij raakt. Daniel en Anke zijn druk bezig met pijlen vangen, en zien het niet eens gebeuren! Leg dat maar eens uit, als Soy-verdenker.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #189 Gepost op: 28-02-2023, 11:43:10 »
Probeerde Soy juist niet de groep op te splitsen? Daniel wilde de groep bijeen houden, en Jurre werkte ook braaf mee met alles. Soy het meest verdacht daar, dacht ik.

Ik kijk nog best met een schuin oog naar Soy, maar ik struikel over het ei van 1.000 euro dat hij schiet bij de roadtrip. Het is het derde ei dat hij raakt. Daniel en Anke zijn druk bezig met pijlen vangen, en zien het niet eens gebeuren! Leg dat maar eens uit, als Soy-verdenker.
Dat opsplitsen kan ik mij niet meer herinneren, ik zat toen compleet vast in de Nabil tunnel en zag niet alles meer helder. En dat ei verklaren, dat gaat mij niet lukken hé ::ohno::

Misschien zit er nog een hint in de introductiesteden.
Soy mol: Stream bij mol Rob
Jurre wint: stream bij winnaar Sanne
Ranomi valt af: stream bij thomas 8e weg
Daniel moet dan de verliezer zijn


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #190 Gepost op: 28-02-2023, 12:10:41 »
Soy wilde inderdaad de groep opsplitsen, want anders zouden ze het niet redden binnen de tijd, en een verhaaltje houden bij de tijdsklok, de groep daar toespreken, maar toen was iedereen alweer weg. Hield wel de hand van Annick tegen bij de knoppen.

En die 1000 euro. Hij was met Daniël en Anke, twee slimme samenwerkende spelers. En als Daniël dan ook nog eens veel pijlen gaat vangen, dan is dit je kans om verdenkingen weg te spelen en bij beide uit beeld te geraken als mol.
Anke verdacht Soy toen nog en dit zal het moment zijn geweest waarop ze Soy heeft afgeschreven, en bleven voor haar alleen Nabil en Ranomi als verdachten over. Nabil was vlak daarna de afvaller, dus Anke vol op Ranomi.
Daniël is in de loop van de serie steeds meer Jurre gaan verdenken (afl.4 hoofdverdachte en spreiden) en daarna steeds meer op Jurre en steeds minder op Soy. Zou dan het laatste zetje zijn geweest om de allerlaatste verdenkingen van Daniël naar Soy weg te spelen, dan is 1000 euro wel veel.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #191 Gepost op: 28-02-2023, 12:31:21 »
Probeerde Soy juist niet de groep op te splitsen? Daniel wilde de groep bijeen houden, en Jurre werkte ook braaf mee met alles. Soy het meest verdacht daar, dacht ik.

Ik kijk nog best met een schuin oog naar Soy, maar ik struikel over het ei van 1.000 euro dat hij schiet bij de roadtrip. Het is het derde ei dat hij raakt. Daniel en Anke zijn druk bezig met pijlen vangen, en zien het niet eens gebeuren! Leg dat maar eens uit, als Soy-verdenker.

Dit.
Ik vind Soy ook best verdacht maar behalve het eieren schieten deed hij het ook goed bij het eieren lopen. Hij had in een circus gewerkt vertelde hij.   De 1000 bij het koor wil ik hem nog wel vergeven maar 2000 van de 3000 binnengehaald in deze opdracht.  ::ohno:: Er is weliswaar weer 1000 uit de pot gehaald maar dit team deed het vooral onder aanvoering van Soy veel beter dan het andere team.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #192 Gepost op: 28-02-2023, 12:55:51 »
maar dit team deed het vooral onder aanvoering van Soy veel beter dan het andere team.

Nabil was in de 1e deelopdracht met de eieren keihard aan het nepmollen. Jurre schoot toevallig rakelings langs het goede ei i.p.v. het te raken. Lijkt me even onmols.

Zo zou je het verschil ook kunnen verklaren.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #193 Gepost op: 28-02-2023, 12:59:26 »
Daniel vertelt ons dan nog eens dat hij een test volledig op Jurre heeft ingevuld. Klinkt niet als iemand die een rood scherm had.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #194 Gepost op: 28-02-2023, 12:59:45 »
Ik geloof dat de mol zeker niet in de groep van Soy, Anke en Daniël zat in deze opdracht. Waarom? Omdat zij ten eerste het meest geld verdienen en ja ze hebben twee kisten meegenomen, maar dan staat het op €0,- en als het goed is weet de mol niet wat de andere groep gedaan heeft. Dus dan kan je beter verzorgen dat de opdrachten mislukken en even twee kisten meenemen, waardoor je in de min staat in deze groep.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2023, 13:01:45 door Mol1991 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #195 Gepost op: 28-02-2023, 13:05:44 »
Daniel vertelt ons dan nog eens dat hij een test volledig op Jurre heeft ingevuld. Klinkt niet als iemand die een rood scherm had.

Ja, eens. Anke dacht dat Nabil het rode scherm had. Was misschien ook wel zo.

Met WIDM weet je het maar nooit  ; )

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #196 Gepost op: 28-02-2023, 13:14:11 »
Het grootste probleem bij Soy als mol is dat een acteur een reactie kan spelen, misschien 10 reacties kan spelen, maar niet continu alle reacties zal kunnen spelen. En daar lijkt het bij Soy inmiddels wel op, dat is na acht afleveringen wel duidelijk.

Dat een mol geen geld pakt wordt hier op het forum altijd rechtlijnig over gedaan, maar daar heb ik minder moeite mee, want een verborgen mol kan bij sommige opdrachten veel meer geld wegspelen dan eentje die in beeld is. Vind het altijd mooi als een mol wel eens geld pakt met als doel nog meer geld weg te kunnen spelen.
Dat een dirigent hem er niet uitpikt, is misschien de willekeur van de dirigent geweest, die zat meer fout dan goed (3 van de 5 fout). En voor die 1000 euro pijl en boogschieten is ook nog een behoorlijke verklaring te geven.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #197 Gepost op: 28-02-2023, 13:24:45 »
Mijn grootste ‘probleem’ bij Soy is dat ik hem al heel lang goed ken en hoe hij zich gedraagt ook bij een spelprogramma, naast zijn films en series als acteur. Ik heb dit vaker gezegd, maar ik zie hem hier als Soy die ik al jaren ken en super graag de mol wilde zijn, maar niet is gelukt, want wat Jurre zei na het telefoontje van Everon dat hij iets moest wegslikken dit zag ik ook duidelijk en nu wil hij alles aan doen om te winnen. En bij het gedeelte dat hij zo graag winnen wil, zie je 100% de Soy terug die aan spelletjes mee doet en dat hij werkelijk zenuwachtig is voor de test maken, executie etc.
Dan denken de mensen die Soy als mol zien, maar hij is toch acteur?! Klopt, maar bovenal hij blijft mens met emoties, ik ga nog steeds vanuit dat hij in aflevering 4 eigenlijk het rode scherm had, want zijn hele lichaam en gedrag verraadde dit.

Voorbeeld Klaas van Kruistum ken ik ook jaren, maar hij was toch wel een andere Klaas in wie is de mol dan ik hem ken en daarom had ik al door dat hij de mol was in aflevering 1.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #198 Gepost op: 28-02-2023, 13:30:02 »
Soy acteerde het rode scherm, als je het mij vraagt. Hij acteert zich een slag in de rondte, hij ziet het als een glansrol, voor mij juist extra reden om in de Soytunnel te blijven.

Chapeau Soy!

« Laatst bewerkt op: 28-02-2023, 13:36:35 door Dusss »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #199 Gepost op: 28-02-2023, 13:37:29 »
Soy acteerde het rode scherm, als je het mij vraagt. Hij acteert zich een slag in de rondte, hij ziet het als een glansrol, voor mij juist extra reden om in de Soytunnel te blijven.
haha prima dit mag, dan speelt Soy dit keer eindelijk zichzelf 😜