Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg  (gelezen 15894 keer)

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #20 Gepost op: 8-01-2023, 11:27:03 »
Omdat ik natuurlijk met de overzichtskaart van de locaties bezighoud, kom je soms nog wel eens achter productionele aanpassingen om het verloop van het spel kloppend te maken. Volkomen logisch natuurlijk (of niet...?), maar te leuk om niet ook eventjes te delen.

De punten op de kaart bij de kandidaten staan niet allemaal op de juiste daadwerkelijke locatie, als je de kisten in Google Maps zou pinnen. Als je de kisten in het echt op dezelfde manier zou kruisen als op de kaart in het spel, kom je op een hele andere locatie uit.
Overigens: als je alle kisten met alle andere kisten zou verbinden, dan klopt het weer wel haha :)

Offline nwanzi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #21 Gepost op: 8-01-2023, 12:13:15 »
Nabil en Ranomi klappen hun kaart uit voordat duidelijk is welke stippen het meest voorkomen op hun krat. Hiermee wordt het indien de mensen buiten niet onder de kaart checken onmogelijk om vast te stellen dat dit de blauwe krat is omdat er een blauwe stip volledig wordt afgeschermd door de kaart. Wel erg toevallig dat dit nou net het verschil zou kunnen maken bij een krat met volgens de mensen buiten evenveel stippen van elke kleur.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #22 Gepost op: 8-01-2023, 12:17:37 »
Maar die mensen zeiden van elk 2, toch? Dus dan snapten ze er niks van en maakt een stip meer of minder niet uit.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #23 Gepost op: 8-01-2023, 12:59:27 »
Jurre had lijnen getekend op zijn kaart naar vijf locaties, terwijl hij er maar drie wist.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #24 Gepost op: 8-01-2023, 13:05:12 »
Volledig mee eens foxhunter en de drie locaties die hij wist ( battery park, green point park en city hall) lagen alle drie in het noordelijke deel van de kaart, dus dat ze bij cov vergetables kwamen zou je een  wilde gok kunnen noemen . Voor hetzelfde geld lag de vierde kist ergens noordoostelijk op de kaart en zou het midden compleet ergens anders zijn geweest.

  Echter met een kaart waarop bepaalde locaties anders zijn weergeven , is het zeer aannemelijk dat die locaties iets bijzonders zijn ( in dit geval de kisten ). Dus met de drie genoemde punten en wat out of the box denken, is het wel te verwachten dat ze naar cov vegetable moesten gaan . Dat punt lag op de lijn green point park en city hall en op een zuidwestelijke lijn vanuit battery park

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #25 Gepost op: 8-01-2023, 13:35:58 »
Het oogt mols om de verkeerde kleur te kiezen (Nabil), omdat ze er op die manier nooit uit zouden komen. Het te winnen bedrag liep wel snel op, naarmate er meer koppels op de juiste plaats kwamen. Nu waren het er twee voor 500. Daarna zou het bedrag volgens mij steeds sneller oplopen. De laatste duo's zijn het duurst, dus wil je als mol liefst blijven zitten.

Overigens is het weglopen van de eigen geopende kist ook niet helemaal onverdacht. Er is inmiddels geen communicatie meer mogelijk over antwoorden.

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #26 Gepost op: 8-01-2023, 14:10:07 »
Citaat van Geralda (op ander fan forum):
Op de kist van Nabil en Ranomi in het park waar Rik op uitkijkt staan de letters en cijfers N 348. De N van Nabil ? Hij is 38 jaar. De 4 er tussenin nog geen idee. De opdracht op de wand bij het eerste duo Jurre en Sarah lijkt alsof de mol dit heeft geschreven en ieder bij hem zal samenkomen? Ik verdenk Nabil (nog) niet maar dit viel me op.
Eh, foutje, dit was opdracht 2. De mol telefoon was opdracht 1.


N 348
348=15=O
NO

Guldenmiddenweg... precies het midden van... raNOmi

Offline poploo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #27 Gepost op: 8-01-2023, 14:39:59 »
Het oogt mols om de verkeerde kleur te kiezen (Nabil), omdat ze er op die manier nooit uit zouden komen. Het te winnen bedrag liep wel snel op, naarmate er meer koppels op de juiste plaats kwamen. Nu waren het er twee voor 500. Daarna zou het bedrag volgens mij steeds sneller oplopen. De laatste duo's zijn het duurst, dus wil je als mol liefst blijven zitten.

Overigens is het weglopen van de eigen geopende kist ook niet helemaal onverdacht. Er is inmiddels geen communicatie meer mogelijk over antwoorden.

En dan wel doen alsof je "iets" oplost, namelijk de kaart uitklappen. Maar zodra zij eruit zouden zijn, zouden ze geld verdienen (ze stonden al op de goede plaats). Dus moet je er zo hard mogelijk voor zorgen dat je niet uit de kist komt... Hoe doe je dat? Verkeerde kleur noemen, en snel 3x foute antwoorden invoeren.

Ik ga dit jaar al heel snel de Nabil tunnel in voel ik  :-X ;D

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #28 Gepost op: 8-01-2023, 15:54:22 »
In deze opdracht gaat het vooral mis op de communicatie (zoals bijna altijd). Hierin zal de mol zeker hebben meegeholpen:
- er wordt niet duidelijk gecommuniceerd hoe de kleur bepaald kan worden, het eerste team had dit door moeten geven
- er wordt niet duidelijk gecommuniceerd welke kleuren al 'uit' het spel zijn. Als je succesvol bent ontsnapt met geel, hoeft een andere team de gele vragen niet meer te bekijken
- de locaties waar iedereen zit worden ook niet duidelijk gecommuniceerd
- de antwoorden en vragen komen niet goed door, doordat iedereen door elkaar praat (etherdiscipline!)

Een mol zal willen vertragen. Vertragen gaat goed door dit soort cruciale informatie niet door te geven. Uiteindelijk ga ik er overigens wel vanuit dat de mol ontsnapt is (maar misschien niet op tijd is aangekomen?).

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #29 Gepost op: 8-01-2023, 16:08:48 »
En dan wel doen alsof je "iets" oplost, namelijk de kaart uitklappen. Maar zodra zij eruit zouden zijn, zouden ze geld verdienen (ze stonden al op de goede plaats).

Was nog maar afwachten of ze dan ook op die plek bleven of toch elders zouden gaan zoeken.
(Maar verder tunnel ik mee)


Iemand een idee of die woonoppervlakte vraag echt alleen over Soy & Annick ging? Ik ging uit van de hele groep

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #30 Gepost op: 8-01-2023, 16:33:10 »
Bij de kist van Nabil en Ranomi  gaat het bepalen van de kleur volledig mis. Ten eerste zorgen ze dat de kaart wordt geopend voordat ze de kist uit zijn. Dit lijkt door Nabil te komen, maar het lijkt ook te gebeuren doordat de persoon buiten de lichtschakelaar niet vind en is waarschijnlijk niet vooraf geplant. Ten tweede gaat het bepalen van de kleur volledig mis op het moment dat wordt aangegeven dat er van iedere kleur 2 stippen zijn, wat volledig niet klopt. Al had de mol hier als strategie om uit te breken, op dat moment werd dat volledig onmogelijk om te doen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #31 Gepost op: 8-01-2023, 16:47:21 »
De kandidaten moesten zich verzamelen bij de vegetable garden. Na beetje googlen is er maar een kandidaat echt vegetarisch, dit vond ik in een artikel over Afrikaans eten. Hint naar de mol?

https://www.smaakmag.nl/kramer/
Hm, maar een niet-vegetarier eet toch ook groenten (vegetables)? Of het moeten allemaal carnivoren zijn.

Echt hartstikke leuk dat die kisten er waren. Ik zie mij dat die hele middag nog volgen in al die steden. En de koppels van de eerste aflevering wisten we dus al tijden. Grappig.

Sarah/Jurre en Sander/Anke kunnen we nu ook wel schrappen als mollen. Totaal onnodig om geld te pakken.
Is toch juist heel mols om een klein bedragje te pakken in de allereerste opdracht (vertrouwen winnen) en zo de rest antwoorden te ontzeggen, want vroeg weg, waardoor het bij 500 euro bleef ipv 4000 euro. 3500 euro weggespeeld.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #32 Gepost op: 8-01-2023, 16:50:13 »
Is toch juist heel mols om een klein bedragje te pakken in de allereerste opdracht (vertrouwen winnen) en zo de rest antwoorden te ontzeggen, want vroeg weg, waardoor het bij 500 euro bleef ipv 4000 euro. 3500 euro weggespeeld.

Ik ben het hier eigenlijk niet mee eens. Op de eindlocatie staat ook een kist waardoor ook op de eindlocatie communicatie mogelijk is. Als ze de eindlocatie vroeg bereiken kunnen ze hun informatie dus nog gewoon doorgeven.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #33 Gepost op: 8-01-2023, 16:55:07 »
Ik ben het hier eigenlijk niet mee eens. Op de eindlocatie staat ook een kist waardoor ook op de eindlocatie communicatie mogelijk is. Als ze de eindlocatie vroeg bereiken kunnen ze hun informatie dus nog gewoon doorgeven.
Niet als ze laat aankomen en de kandidaten in deze kist ook al teveel foute antwoorden hebben geprobeerd. Het net op tijd binnen komen zodat je kandidaats lijkt maar niet veel toevoegd is echt iets mols.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #34 Gepost op: 8-01-2023, 17:01:17 »
Als kandidaten in de kist antwoorden versturen als gok lijkt me dat het probleem en niet het gebrek aan communicatie. Ik vind ook niet dat de kandidaten vroeg weg gaan. Ook als een team vastzit in de kist kan via hen informatie aan andere nog vastzittende kandidaten worden doorgegeven, ook over de locatie waar teams naar toe moeten die dat nog niet weten. Overigens is het Jurre die zegt dat sommige vragen te moeilijk zijn. Dit zorgt ervoor dat Annick en Soy niet ontsnappen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #35 Gepost op: 8-01-2023, 17:07:29 »
Als kandidaten in de kist antwoorden versturen als gok lijkt me dat het probleem en niet het gebrek aan communicatie. Ik vind ook niet dat de kandidaten vroeg weg gaan. Ook als een team vastzit in de kist kan via hen informatie aan andere nog vastzittende kandidaten worden doorgegeven, ook over de locatie waar teams naar toe moeten die dat nog niet weten. Overigens is het Jurre die zegt dat sommige vragen te moeilijk zijn. Dit zorgt ervoor dat Annick en Soy niet ontsnappen.
In de uitzending is duidelijk dat mensen antwoorden missen, en dat dat komt omdat groepjes al weg zijn. Snel uit de kist, veel tijd verspillen tussen uit de kist en bij het goede punt uitkomen, is het meest mols. Want zo lang ze buiten de kist staan te puzzelen doen ze ook al niet echt meer mee met communiceren. Want de telefoon hangt binnen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #36 Gepost op: 8-01-2023, 18:21:39 »
Sarah/Jurre en Sander/Anke kunnen we nu ook wel schrappen als mollen. Totaal onnodig om geld te pakken.

gevaarlijke uitspraak. de mol zou in het begin best een beetje geld kunnen pakken om niet verdacht over te komen, en aangezien dit echt een heel laag bedrag was, zou ik ze juist niet afstrepen

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #37 Gepost op: 8-01-2023, 18:46:37 »
Daarnaast zaten ze in duo's en kan je er niet zelf alles aan doen of iets lukt of niet. Zelfs al zou je als mol niet willen ontsnappen, maar er komen al snel mensen bij je kist die het licht aan zetten en je partner communiceert gewoon goed via de telefoon, kan je niet heel veel doen om dat tegen te houden.

'totaal onnodig geld pakken' vind ik dat je geld pakt op het moment dat je hier volledig zelf voor verantwoordelijk bent en niemand je kan controleren. En zelfs dat zien we mollen nog wel eens doen.  ::)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #38 Gepost op: 8-01-2023, 18:49:21 »
Daarnaast zaten ze in duo's en kan je er niet zelf alles aan doen of iets lukt of niet. Zelfs al zou je als mol niet willen ontsnappen, maar er komen al snel mensen bij je kist die het licht aan zetten en je partner communiceert gewoon goed via de telefoon, kan je niet heel veel doen om dat tegen te houden.

'totaal onnodig geld pakken' vind ik dat je geld pakt op het moment dat je hier volledig zelf voor verantwoordelijk bent en niemand je kan controleren. En zelfs dat zien we mollen nog wel eens doen.  ::)
Klopt, ik heb te vaak te snel mensen afgestreept om dit soort redenen. Een mol is niet altijd logisch en perfect handelend. Of het moet echt een Rocky die onnodig 2000 pakt-actie zijn, dan streep ik wel.

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #39 Gepost op: 8-01-2023, 20:42:07 »

Sarah/Jurre en Sander/Anke kunnen we nu ook wel schrappen als mollen. Totaal onnodig om geld te pakken.
[/quote]

Vergeet niet dat er sowieso wat geld in de pot moest ivm de afvallers herkansing.