Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg  (gelezen 16035 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #60 Gepost op: 10-01-2023, 14:52:28 »
Ik denk dat we de opdracht nu gewoon zelf ingewikkelder maken dan dat deze is. Er is gekozen voor termen als: "jullie gezamenlijk" "jullie bij elkaar opgeteld" "het vaakst gegeven antwoord" "jullie favoriete" "de meesten van jullie" "jullie het vaakst" "jullie in totaal" "in jullie groep" > Dit leidt vanzelf tot jullie als groep van 10 kandidaten. Immers, als het gaat om jullie favoriete dans en Kandidaat X zit bij Y en ze hebben elk een andere favoriete dans, kan het niet anders dan de favoriete dans van de hele groep moeten zijn.  De meesten van jullie kan ook nooit bij twee kandidaten horen. En zo kunnen we doorgaan.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #61 Gepost op: 10-01-2023, 15:01:23 »
Mee eens widm ,dat dit de uitleg is voor de vragen , het zijn algemene Groepsvragen .En elk duo moet de vragen maken die bij de kleur van de box horen waarin zij zitten. Maar dat het duidelijker had gekund in de uitleg bleek ook wel bij Annick /soy met die vraag over de oppervlakte van de woning (?) . Zij willen dat in eerste instantie van enkel hun twee woningen invullen .

Als mol spring je daar tuurlijk op in en ga je mee in die foute gedachte.  De enige die echt goed bezig is in deze opdracht is sarah, open communiceren , voorstel om als groep dit aan te pakken .

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #62 Gepost op: 10-01-2023, 16:32:22 »

Dit waren meestal alleen "wie" of "wat" vragen, vragen die op één kandidaat sloegen. Zoals, wie had als bijbaantje .... (Victor Brand). Ben even kwijt wat dat bijbaantje precies was. Iets met honden of belastingen?

Volgens mij werkte hij als inspecteur voor de hondenbelasting. Dus met honden én belastingen.  ;D

Ik had helemaal niet door dat sommige vragen op de hele groep zouden slaan; in die zin is Jurre (als stoorzender en snel weg willen zonder te communiceren) verdacht.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2023, 17:02:41 »
Niet persé. Snel vertrekken betekent sowieso geen inkomsten van de andere teams.
Je kunt er ook van zeggen dat het aan de Productieassistent Mol is om uit de kist te komen.... stel IEDEREEN was erin gebleven..... niet leuk voor de productie.

Maar dan.

Ga dan WEL VERKEERD.

Je hoeft toch niet naar Rik te gaan en geld te halen? Ga er snel uit en dan heel ergens anders heen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2023, 19:07:08 »
Op één kist staat N348. Het boek 'ik weet je wachtwoord' van Daniël telt volgens een aantal bronnen 348 pagina's, terwijl ik ook bronnen vind met 347 pagina's. Ik heb het boek niet thuis en kan het dus niet controleren, maar ben nu wel benieuwd... De 'N' kun je zien als afkorting voor aantal.
Iemand die het boek thuis heeft en dit kan controleren?

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2023, 19:22:15 »
Je kunt er ook van zeggen dat het aan de Productieassistent Mol is om uit de kist te komen.... stel IEDEREEN was erin gebleven..... niet leuk voor de productie.

Maar dan.

Ga dan WEL VERKEERD.

Je hoeft toch niet naar Rik te gaan en geld te halen? Ga er snel uit en dan heel ergens anders heen.

Misschien was dat de opzet tot er nóg een duo op de locatie aan kwam?
(Tevens vroeg ik me nog even af of ze niet Rick op zijn balkon hadden moeten vinden en dat dit een ingreep was zodat er toch nog iéts verdiend werd)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2023, 20:20:46 »
En weer laten we de productie maar ingrijpen als het even niet goed uitkomt. Jongens ze kunnen wel wat bijsturen maar wat velen bier denken is echt dat de productie alles maar naar hun hand gaan zetten om de mol niet te laten zien, om uitkomsten te fixen etc.  Als dat werkelijk zo zijn is er tich helemaal geen programma meer nodig . In elk geval geen waar ik naar zou willen kijken .

Ik hoop echt dat dat een vd veranderingen dit jaar is dat de mol wel productie assistent mag spelen , maar niet andersom dat de productie assistent mol speelt

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2023, 22:52:14 »
Nou, er lijken toch ook vragen bij die op de hele groep slaan, zoals die van het sterrenbeeld. Mooie bron van verwarring dus, waar de mol handig gebruik van zou kunnen maken. Toch nog eens even terugkijken bij welke groep juist die groepsvragen later of niet aan bod komen…

En zeker interessant dat het er meer dan 15 zijn... Moesten ze misschien 3 van de 4 vragen goed hebben om uit de kist te komen?

Ah wacht vergeet wat ik eerder hier schreef, 
Nog even teruggekeken en het lijkt mij dat er totaal in elke kist 15 vragen zouden moeten zijn.. Van elke kleur 3. En het is de bedoeling dat ze de vragen in hun eigen kist beantwoorden, Dus niet de vragen van hun eigen kleur uit een andere kist. Dan zouden er dus in totaal 5x15=75 vragen moeten zijn geweest?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #68 Gepost op: 11-01-2023, 10:59:31 »
Die rekensom had ik ook al gemaakt en het leken mij wel erg veel vragen.
Ik had eerder al opgemerkt dat er 8 vragen met nummer 1 te zien zijn en dit zijn ook toevallig allemaal "jullie" vragen. Wellicht zijn alleen deze vragen met nummer 1 verschillend.

Anders was de kans groot geweest dat we 2 andere vragen met dezelfde kleur en nummer hadden gezien en ik heb ze niet gezien. Ook bedacht ik dat met alleen vraag 1 verschillend een duo pas bij vraag 2 erachter zou kunnen komen dat de verkeerde kleur is gekozen. Dan is er al tijd verloren.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #69 Gepost op: 11-01-2023, 11:12:27 »
Je kunt er ook van zeggen dat het aan de Productieassistent Mol is om uit de kist te komen.... stel IEDEREEN was erin gebleven..... niet leuk voor de productie.

Maar dan.

Ga dan WEL VERKEERD.

Je hoeft toch niet naar Rik te gaan en geld te halen? Ga er snel uit en dan heel ergens anders heen.

Ik weet even niet goed wat zeggen. Je hebt helemaal gelijk gewoon. Ontsnappen en naar de verkeerde plek gaan is de moltactiek in deze opdracht.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #70 Gepost op: 11-01-2023, 12:56:42 »
Hier zie je de box van Soy en Annick op het verlaten strand van Maiden's Cove. Weinig kans dat hier snel iemand voorbij komt die je kan helpen. Bovendien staat deze box ook op ver weg de grootste afstand van het verzamelpunt. Om hier niet op tijd uit te komen hoef je niet de Mol te zijn.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #71 Gepost op: 11-01-2023, 13:09:40 »
Ja, dat dacht ik ook. Zeker in contrast met de box naast het voetbalveldje. Aan de andere kant (ik ben zelf nooit in Kaapstad geweest helaas), is dit shot wel waar ik aan denk bij Kaapstad. Dit uitzicht lijkt me dus wel een toeristische trekpleister voor het perfecte plaatje. Dan zouden er wellicht juist wel veel toeristen in de omgeving kunnen zijn.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #72 Gepost op: 11-01-2023, 14:37:55 »
Daar liepen, niet opvallend laat, genoeg mensen omheen die het licht aandeden en de juiste kleur noemden, ze gingen alleen de fout in -lijkt het- met het huisoppervlak en konden zo niet ontsnappen. Het had ze misschien niet kunnen lukken als ze te verafgelegen waren, dan zou je de reistijd moeten bepalen naar VOC Veg. Garden in welke minimale tijd het ze gelukt zou zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #73 Gepost op: 11-01-2023, 15:24:15 »
Tijdschema : 45 minuten de tijd.
37 minuten over: Mensen buiten bij Soy en Annick
30 minuten over: Mensen buiten bij Ranomi en Nabil
26 minuten over: Mensen bij Daniel en Froukje
14 minuten over: Anke en Sander noemen VOC garden, maar gaan nog niet, want ze hebben maar twee punten, Green point park en City Hall. Daartussen liggen VOC garden en Lion Battery.

Reistijd Soy en Annick met de auto naar VOC garden: 12-22 minuten (langste)
Reistijd Jurre en Sarah: 9-20 minuten
Reistijd Froukje en Daniël: 5-14 minuten
Reistijd Anke en Sander met de auto naar VOC garden: 4-9 minuten.
Bekeken op een zondagmiddag.

Jurre, Sarah, Sander en Anke noemen door de telefoon VOC garden, daar staat een krat met Ranomi en Nabil.  Door VOC garden te noemen riskeren ze een verdubbeling van het bedrag, doordat Ranomi en Nabil dan weten dat ze al op de goede locatie zijn.
Dat de eindlocatie ook de locatie is van twee deelnemer maakt het minder waarschijnlijk dat de mol een beetje geld gaat verdienen en ook nog de eindlocatie doorgeeft aan de rest. Als je hier wilt mollen dan zitten Nabil en Ranomi perfect, als je als mol iets minder wilt opvallen dan doen Froukje en Daniël het goed, wel ontsnappen, maar niet op de eindlocatie komen, laat staan de eindlocatie doorgeven.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2023, 15:34:12 door foxhunter »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #74 Gepost op: 11-01-2023, 16:40:05 »
Jurre had lijnen getekend op zijn kaart naar vijf locaties, terwijl hij er maar drie wist.
Jurre is gewoon alvast wat aan het proberen. Hij trekt ook lijnen tussen locaties waar geen kisten staan. Vanaf Maiden's Cove (Soy en Annick) bv. trekt hij géén lijn, wel vanaf het nabij gelegen Camp's Bay Beach waar geen kist staat. Allemaal probeersels omdat ze nog geen andere locaties weten.

Maar hij trekt later wel één ferme goede lijn tussen de eerste twee locaties. Hij had ook (en als Mol misschien maar beter) 5 seconden kunnen wachten op de derde locatie, dan was het al minder duidelijk hoe de lijnen getrokken moesten worden. Sarah ziet nu meteen dat ze naar VOC Vegetable Garden moeten. Jurre gaat daar ook in mee.

Anke en Sander komen er ook op eigen houtje uit, vooral op voortouw van Sander, die de lijnen trekt. Hij heeft zijn vinger al op de goede plek als Anke zegt 'het zal een beetje in het midden zijn' Sander resoluut: 'Vegetable Garden'.

In eerste instantie denken ze nog dat ze fout staan. Jurre vraagt of zij dus ook dachten dat het deze plek was. Anke: 'Ja jullie zeiden dat, dus dan gaan wij ook maar'. Dat klopt dus niet.

Van deze vier is Ankes aandeel in het naar de juiste plek gaan m.i. het minste.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #75 Gepost op: 11-01-2023, 17:19:11 »
Ontsnappen en naar de verkeerde plek gaan is de moltactiek in deze opdracht.
Goed geanaloseerd!  ::bravo:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #76 Gepost op: 11-01-2023, 17:29:08 »
Eens met jullie allebei.


Leuke verbastering, Lo!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #77 Gepost op: 11-01-2023, 18:02:13 »
Anke: 'Ja jullie zeiden dat, dus dan gaan wij ook maar'. Dat klopt dus niet.

Van deze vier is Ankes aandeel in het naar de juiste plek gaan m.i. het minste.

Daarnaast probeert ze, zoals uit bovenstaande blijkt, ook nog verwarring te zaaien. Konden ze nog weglopen van de plek? Of is de plek waar de taxi ze afgezet heeft leidend?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #78 Gepost op: 11-01-2023, 18:50:22 »
...
Anke en Sander komen er ook op eigen houtje uit, vooral op voortouw van Sander, die de lijnen trekt. Hij heeft zijn vinger al op de goede plek als Anke zegt 'het zal een beetje in het midden zijn' Sander resoluut: 'Vegetable Garden'.
...

Klopt niet helemaal, het was maar een gok, want ze hadden geen crosslijn (naar Battery Park bv). Ze vermoeden VOC vegetable garden.
Nadat Sarah zegt we gaan naar dat VOC ding, gaan Anke en Sander ook naar de VOC en zeggen dit net zoals Sarah in de telefoon dat ze daar naar toe gaan.
Het is voor een mol niet handig om dit in de telefoon te roepen met het oog op de eindlocatie, waar zich ook kandidaten bevinden die hun locatie zoeken.



Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #79 Gepost op: 11-01-2023, 19:34:59 »
Een gok ja, maar de goede. Sarah en Sander waren allebei nogal stellig. Jurre en Anke leken minder overtuigd, maar ze gingen er niet tegenin.
Het is voor een mol niet handig om dit in de telefoon te roepen met het oog op de eindlocatie, waar zich ook kandidaten bevinden die hun locatie zoeken.
Klopt. Maar stel je bent de Mol, jij wilt al weg maar je partner zegt dat jullie wel nog even in de telefoon moeten roepen waar jullie naar toe gaan. Dan heb je pech en kun je nog maar het beste zelf naar die telefoon rennen en het roepen.