Vanwege dat er voorheen een patroon was dat de mol in de eerste aflevering werd verdacht door de afvaller of helemaal niet, ging ik even goed kijken naar Sarah en Froukje. Interessant dat Ranomi er nog extra duidelijk erbij wordt gehaald bij Froukje.
Sarah: Froukje, Ranomi, Daniel, Sander
Froukje: Nabil, Ranomi, Jurre (maar blijkt achteraf vooral Nabil te zijn geweest)
Voor de verdenkingen van Soy is het duidelijk dat hij al vanaf aflevering 2 naar een Nabil-tunnel aan het werken was. Hij dacht er zelfs uit te vliegen in aflevering 6, omdat hij “alleen nog met de mol overbleef”.
Afl 1: Niet Nabil (biecht afl 2), Daniel #1 (biecht afl 3)
Afl 2: Nabil, spreiden, Ranomi ook (biecht afl 3)
Afl 3: Neigt naar Nabil-tunnel, spreiden, niet Sander (extra beeld met Nabil), niet meer Daniël
Afl 4: spreiden op 4, maar neigt naar tunnel, niet Jurre
Afl 6: Nabil
Ik ben benieuwd waar hij nu naar toe zal gaan.
Ik heb geprobeerd te vinden wie van de drie mannen (Nabil, Daniël, Soy) het rode scherm kreeg in aflevering 4, aangezien Nabil heeft aangegeven een groen scherm te hebben gehad.
Soy’s verdenkingen staan hierboven en voor Daniël is:
Afl 3: *knip* 'Ranomi, Soy en Annick vooral' 'tunnelvisie op 2 hoofdverdachten' (Niet: Nabil)
Afl 4: #1 Jurre, Soy, Ranomi, ±Annick
Afl 6: #1 Jurre, twijfelt over spreiden
Ze lijken allebei niet te zijn veranderd van hoofdverdachte, wat wel erg opmerkelijk is na een rood scherm. Dat kan toch bijna niet? Of is het dat de afvaller dacht dat iedereen op dezelfde zat en vanaf nu minder gaat spreiden?