Auteur Topic: [Aflevering 2] - Kunstgreep  (gelezen 8258 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #80 Gepost op: 16-01-2023, 14:50:45 »
Dan zou het mogelijk moeten zijn om die op te lossen zonder maar één keer de balk te raken, zeker als je 9 keer onderweg een rustpunt hebt.
Heb jij ooit wel eens een spiraal gedaan? Dan weet je dat zoiets, ondanks 45 minuten nagenoeg onmogelijk is. Daarnaast ga ik ervan uit dat Sarah toch wel op zijn minst enigszins gespannen is of het wel zou lukken om terug te kunnen keren...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #81 Gepost op: 16-01-2023, 14:56:43 »
Heb jij ooit wel eens een spiraal gedaan? Dan weet je dat zoiets, ondanks 45 minuten nagenoeg onmogelijk is. Daarnaast ga ik ervan uit dat Sarah toch wel op zijn minst enigszins gespannen is of het wel zou lukken om terug te kunnen keren...
Ja ik heb vaker zo'n spiraal gedaan.
Het zijn de makers die bepalen hoe groot de ring is ten opzichte van de balk en dus hoe moeilijk de spiraal is. Het zou betere televisie hebben opgeleverd als Sarah wel die €1500 had gehaald en er dus maar een bescheiden bedrag in de pot zou zijn gekomen. Daarom kun je verwachten dat die spiraal niet al te moeilijk was, maar dat blijft een inschatting.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #82 Gepost op: 16-01-2023, 14:58:39 »
Het viel me nog mee hoe een vaste hand ze had. Je kan ook enorm gaan trillen van de zenuwen. Dit is een spel met veel zaken die je niet kunt voorspellen, ze hebben de moeilijkheidsgracht verkeerd ingeschat gezien het resultaat, want Sarah deed het helemaal niet slecht. Misschien heeft ze onwijs vaak de ring aangeraakt maar dat hebben we dan niet gezien.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 15:02:33 door Run »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #83 Gepost op: 16-01-2023, 15:15:54 »
Leuke opdrachten weer! Geweldige locatie bij de eerste opdracht. Alleen deze groep irriteert me nu door alle chaos/door elkaar praten en schreeuwen. Hopelijk wordt het wat beter zodra er minder mensen over zijn.


Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #84 Gepost op: 16-01-2023, 15:48:33 »
Ik vraag mij af wat mijn strategie als MOL zou zijn geweest, wetende dat Sarah een kans kreeg om terug te komen.

Zou ik haar proberen te helpen? En dan waarom? Wat is mijn winst?
...
Een MOL gunt een kandidaat alleen iets als hij/zij er zelf beter van wordt.
Kan daar hier sprake van zijn? Kan niets verzinnen.
Ik denk niet dat de mol Sarah kon helpen. Maar wanneer Sarah in haar opzet geslaagd was, dan was er geld uit de pot verdwenen, daar lijkt me de winst voor de mol te zitten wanner Sarah het wel haalt. De kans dat de mol er in geslaagd was om het totale bedrag onder de 500 euro te houden zonder dat Sarah terug zou komen is heel klein. Dus om het bedrag dat in de pot gaat zo laag mogelijk te houden is het voor de mol zaak dat Sarah slaagt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #85 Gepost op: 16-01-2023, 17:39:11 »
Soy doet een poging maar faalt door de stroomschok.
Dat was veel eerder in de opdracht. Ik heb het in feite over de finale. Soy was wel mols geweest als hij een ware poging gedaan had toen. Hij had inderdaad wel de 1500 verkend, tegen het besluit van Annick in. Maar hij laat zich dan zelfs afschieten, ja, dat is dan niet mols meer.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #86 Gepost op: 21-01-2023, 10:51:13 »
Volgens mij heeft Sarah het vooral aan zichzelf te danken dat ze niet terugkwam. Ze gaf zelf toe dat ze heel vaak de ijzeren balk heeft geraakt. Dit kost niet alleen een paar keer een heel bord met knikkers wat wij hebben gezien, maar het remt ook de brancards af want iedereen moet een tijdje dekking zoeken. Je kon zien dat een bord knikkers goed was voor €200 in de €1000 bak. In de €500 bak was dit maar €100.
Die schokken hebben er ook voor gezorgd dat ze niet geprobeerd hebben om de €1500 bak te vullen omdat ze hiervoor 4 etages omhoog moesten. De kans dat je dan onderweg een bord verliest vanwege die schokken is dan erg groot. Wat ik hier ook al eerder zei is dat Sarah maar liefst 45 minuten had voor die spiraal. Dan zou het mogelijk moeten zijn om die op te lossen zonder maar één keer de balk te raken, zeker als je 9 keer onderweg een rustpunt hebt.


Precies! Ze heeft zelf ook aangegeven enorm vaak de spiraal te hebben aangeraakt, waardoor er een schok werd uitgedeeld én drones de lucht in gingen.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #87 Gepost op: 21-01-2023, 12:02:41 »
Op deze foto's kun je zien dat er vet veel ruimte is. Wat ook helpt is dat alles vrij groot is, waardoor kleine trillingen met de hand niet meteen fataal zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #88 Gepost op: 14-02-2023, 20:17:42 »
Titelverklaring kan zijn:
Soy heeft ook wel een mooie kunstgreep als hij in zijn eentje een brancard met enkele keitjes sjouwt.