Auteur Topic: [Aflevering 2] - Kunstgreep  (gelezen 8261 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 2] - Kunstgreep
« Gepost op: 14-01-2023, 17:12:24 »


Bespreek hier alles over de aflevering wat je niet in de afzonderlijke opdrachtentopics kwijt kunt.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 12:59:33 door Heinz »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #1 Gepost op: 14-01-2023, 21:33:26 »
Ik vond het weer een erg goede aflevering. Vond het niet eens zo erg dat er geen 3e opdracht was.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #2 Gepost op: 14-01-2023, 21:33:59 »
Meer airtime voor beide gelaagde opdrachten. Helemaal prima  ::bravo::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #3 Gepost op: 14-01-2023, 21:41:07 »
Ik vond de opdrachten niet slecht maar hoe overzichtelijk het in beeld werd gebracht was matig vind ik.  Van heel die eerste opdracht heb je geen idee wie hoeveel keer een trap op ging met hoeveel knikkers. Of waar de drone kwam en wie waar verstopt ging etc.

En bij de tweede opdracht zou een overzichtskaart waar de juiste graffiti’s waren ons een idee kunnen hebben gegeven wie wat evt over het hoofd zou zien.  De foto’s in de tweede opdracht waren echt hilarisch slecht, maar ja daar hebben minimaal 4 kandidaten mee ingestemd .

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #4 Gepost op: 14-01-2023, 21:44:58 »
Jammer dat ondanks dat Sarah het zo goed deed ze toch nog een keer teleurgesteld werd. En dat terwijl de Mol misschien niet eens zo gesaboteerd heeft die opdracht. Het hield ook een beetje de vaart uit de aflevering zo'n afvaller die niet terugkeert.

Verder hele leuke aflevering met prima opdrachten. Gelaagd ja, joepie! ::bravo::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #5 Gepost op: 14-01-2023, 21:46:00 »
Eerste opdracht leuk, heeeeel jammer van Sarah. De smaakmaker er meteen uit.
En nu froukje eruit. Echt zonde. Leken me 2 hele leuke spelers.

Soy irriteert me al lichtelijk, echt zo iemand die echt van tevoren heeft besloten extreem veel te gaan nepmollen. Of hij is de Mol maar dan meteen ook geen beste.

De tweede opdracht veel te chaotisch in beeld gebracht, maar dat is ook logisch met zo’n opdracht. Ben er nooit fan van. Ik mis echt opdrachten die gaan over informatie van kandidaten, of opdrachten waarin kandidaten tegenover elkaar staan en het echt gaat om liegen, informatie bij elkaar weg proberen te peuteren etc.
Opdrachten voor volgende week zien er wel erg veelbelovend uit moet ik zeggen en hopen dat dit keer een man het strijdtoneel moet verlaten.


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #6 Gepost op: 14-01-2023, 21:46:23 »
Wie grapte er trouwens in de busjes over iets met quads doen toen ze onderweg waren naar opdracht 1? We hebben natuurlijk wel eens gehad (vorig seizoen nog) dat iemand iets voorspelde dat ze daadwerkelijk gingen doen. Maar hoe grappig is het als je als mol iets noemt, dat de groep 2/3 dagen later gaat doen? (want we zagen in de vooruitblik de quads in aflevering).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #7 Gepost op: 14-01-2023, 21:47:25 »
Ben benieuwd hoeveel mensen bij Sarah’s shirt echt dachten die komt terug ! Lol

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #8 Gepost op: 14-01-2023, 21:47:52 »
Jammer dat ondanks dat Sarah het zo goed deed ze toch nog een keer teleurgesteld werd. En dat terwijl de Mol misschien niet eens zo gesaboteerd heeft die opdracht. Het hield ook een beetje de vaart uit de aflevering zo'n afvaller die niet terugkeert.

Verder hele leuke aflevering met prima opdrachten. Gelaagd ja, joepie! ::bravo::

Eens, ik vond het ook gek dat haar terugkeer zoveel in de handen van de kandidaten lag. Maar opzich was het een fair game.. zou de Mol Sarah niet terugwillen als bliksemafleider en extra goed zijn/haar best hebben gedaan?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #9 Gepost op: 14-01-2023, 21:49:11 »
Als de mol extra goed zijn best deed was de kans dat Sarah terugkwam toch juist hoger .   Met een maximale opbrengst bij de groep zou Sarah slechts 50% moeten halen om terug te kunnen .

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #10 Gepost op: 14-01-2023, 21:49:54 »
Wat een leuke aflevering weer. Je ziet dat ze echt proberen gelaagdheid te maken.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #11 Gepost op: 14-01-2023, 21:50:35 »
Wat een leuke aflevering weer. Je ziet dat ze echt proberen gelaagdheid te maken.

Dit bedoel ik niet negatief maar gewoon uit interesse. Waar zat de gelaagdheid in opdracht 2?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #12 Gepost op: 14-01-2023, 21:52:28 »
Ik vond het een matige aflevering met opdrachten die nooit een maximaal resultaat konden opleveren. Chaotische opdrachten. Chaotisch in beeld gebracht ook weer. Teleurstellend na aflevering 1.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2023, 21:53:19 »
Dit bedoel ik niet negatief maar gewoon uit interesse. Waar zat de gelaagdheid in opdracht 2?

De rebus. Tja alleen als ze de foto's iets beter hadden gemaakt of herkent, maar dat kunnen de producers ook niet weten.

Offline NLMF26

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2023, 21:54:01 »
Leuke aflevering. Ze lijken de keuze te maken meer aandacht te geven aan minder opdrachten, maar twee opdrachten per aflevering vind ik wel een beetje weinig.

Offline Femke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Waarom duurt een week altijd zo lang?
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #15 Gepost op: 14-01-2023, 21:54:24 »
Ik vond dat met Sarah zo raar. Kan me niet voorstellen dat de productie haar terug in het spel zou willen laten. Straks redt ze het tot de finale en dan weet iedereen al dat één van de finalisten sowieso niet de Mol is...

Verder leuke aflevering met leuke opdrachten. Vooral die tweede opdracht was erg leuk; de eerste vond ik moeilijker te volgen. Baal er wel van dat dit nu de tweede aflevering op rij is met twee opdrachten in plaats van drie. Toch weer een stuk minder opdrachten waar ik dan mijn verdenkingen op kan baseren.
Niets is wat het lijkt...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #16 Gepost op: 14-01-2023, 21:56:06 »
Door de rebus toe te voegen voeg je een extra laag toe aan de kunst opdracht. Want zo kunnen de zoekers van de graffiti’s invloed uitoefenen op die rebus zonder dat ze direct daar zijn, dit is de gelaagdheid die hier vaak bedoeld wordt .

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #17 Gepost op: 14-01-2023, 21:57:05 »
Baal er wel van dat dit nu de tweede aflevering op rij is met twee opdrachten in plaats van drie. Toch weer een stuk minder opdrachten waar ik dan mijn verdenkingen op kan baseren.

Kan je nagaan hoe het voor de kandidaten is die een test moeten maken over potentiële mollen die ze amper aan het werk hebben kunnen zien. Het is toch wel een grote loterij zo in het begin.

Offline Femke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Waarom duurt een week altijd zo lang?
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #18 Gepost op: 14-01-2023, 22:00:46 »
Kan je nagaan hoe het voor de kandidaten is die een test moeten maken over potentiële mollen die ze amper aan het werk hebben kunnen zien. Het is toch wel een grote loterij zo in het begin.

Oh absoluut, voor de kandidaten lijkt het me nog lastiger
Niets is wat het lijkt...

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Kunstgreep
« Reactie #19 Gepost op: 14-01-2023, 22:03:49 »
Fenomenale aflevering  ::bravo:: Ik zit er helemaal in dit seizoen, wat een sterke start  ::bravo::