Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen  (gelezen 11855 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #120 Gepost op: 19-01-2023, 06:06:34 »
Is natuurlijk gewoon een slimme kandidaat. Immers, de mol weet dat zijn missie niet geslaagd is, en dat het niet betekent dat er 200 uit de pot gaat.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #121 Gepost op: 19-01-2023, 07:30:52 »
Dat waren Jurre (-200) en daarna Nabil (precies).

Deze opdracht lijkt wel ontworpen om exact 1500 euro te verdienen en dan door Sarah op 0 uit te komen. Vervolgens is de keuze aan de mol, volg ik het script of ga ik mijn eigen weg?
« Laatst bewerkt op: 19-01-2023, 09:34:39 door foxhunter »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #122 Gepost op: 19-01-2023, 09:03:41 »
Op het moment dat Rik uitlegt dat Sarah de drone en schokken aanstuurde en als opdracht had om 1500 euro af te snoepen van het bedrag dat de groep moest verdienen, lijkt het mij heel logisch dat de groep even denkt dat dat gelukt is, ze hebben immers maar 1300 van de 3000 euro verdient. Met de informatie die Rik op dat moment vertelt zou je ook heel goed kunnen denken dat Sarah doelbewust die drone stuurde en schokken toediende om te voorkomen dat er geld verdiend werd, dus 1700 euro uit de pot gehouden heeft en dat daarmee haar opdracht geslaagd is. Er is echter één persoon die meteen "-200" zegt. En daarna, bevestigend, "precies, -200". Dat lijkt Jurre te zijn. Zou hij zich soms versproken hebben?
::vergroot::   ::ok::
Dat was mij ook opgevallen maar ik heb daar verder geen acht meer opgeslagen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #123 Gepost op: 19-01-2023, 14:48:02 »
Als de mol voor het minimale zou gaan, zou het maar flauw zijn allemaal. De mol moet net zoveel mogelijk wegspelen, en als dan bij de strategie een beetje je best doen tot een bepaald punt dan moet het maar zo. De andere kandidaten moeten ook slim genoeg zijn om te kunnen redeneren dat dat voor de mol het meest ideale was.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #124 Gepost op: 20-01-2023, 10:39:09 »
Het lijkt mij, dat de mol probeert in ieder geval op 1500 uit te komen. Alles daaronder is gegarandeerd binnen. In principe zou de mol dus zijn best moeten doen en haast willen maken. Daar past de tactiek van Soy en Nabil wel in (levens inzetten om tijd te winnen). Het niet kunnen vinden van een brancard lijkt dan weer onlogisch.

Op het einde is het van belang of de mol weet wat de stand van zaken aan de spiraal is. Ik denk, dat hij/zij dat zal moeten interpreteren aan de hand van het aantal drones. Weinig drones is een hoog percentage, veel drones vermoedelijk een laag percentage. Als de inschatting is, dat de 1500 (en de 100%) niet gehaald worden, is het opeens niet meer van belang om snel te gaan en nog iets in de pot te stoppen.

Wat dat laatste betreft... Nabil laat zich uitschakelen. Dat wordt dan mols. Jurre loopt tegen het eind met een vol bord de trap op, maakt ook een beweging alsof hij nog balletjes deponeert. Als je goed kijkt, zie je dat hij onderweg alles al verliest en dat het bord al leeg is als hij boven is. Hij doet alsof hij nog iets in de pot stopt, maar in werkelijkheid houdt hij alleen zijn lege hand boven de koker. Er was niets meer en er valt niets meer in.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #125 Gepost op: 20-01-2023, 10:52:27 »
Het aantal drones zegt niets over het bereikte percentage. Het zegt alleen iets over hoe vaak Sarah de spiraal geraakt heeft.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #126 Gepost op: 20-01-2023, 11:03:17 »
Met voorkennis weet je redelijkerwijs wel hoeveel tijd er nodig is om die spiraal goed te doen. Hoe meer drones, hoe vaker Sarah terug moet en hoe kleiner de kans dat ze tot 100% komt. Bovendien... Zolang er drones zijn, weet je zeker dat ze in ieder geval niet op 100% zit. 90% zou kunnen, maar met weinig tijd weet je dan ook dat 90% 1500 euro moet zijn en dat het totaal dus 1666 euro moet zijn. Met die twee kokers van 1000 en 500 ga je dat nooit halen en is er dus zeker op het laatst geen reden meer om je best nog te doen. Wat mij betreft begint de mol fanatiek, maar moet hij/zij op het laatst alsnog vertragen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #127 Gepost op: 20-01-2023, 11:11:02 »
Ze hoeven toch niet te stoppen als de €500 vol is? Eén bord vol levert in de €1500 bak al €300 op. Samen €1800.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #128 Gepost op: 20-01-2023, 11:15:43 »
Citaat
Ze hoeven toch niet te stoppen als de €500 vol is? Eén bord vol levert in de €1500 bak al €300 op. Samen €1800.

Nee, ze moeten stoppen als de tijd om is en met nog weinig tijd en 1300 euro was er voor de mol geen reden meer om nog iets in te brengen. Ik schat in dat ze nog minstens drie borden nodig hadden om op 1666 te komen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #129 Gepost op: 20-01-2023, 11:33:26 »
Als:
- De drone onmiddellijk start op het moment dat Sarah de buis raakt en je die drone op dat moment kan horen,
- Je precies weet hoeveel tijd er nog over is en
- Je weet hoe lang iemand minimaal nodig heeft om van 90 naar 100% te komen,
dan kun je inderdaad als Mol uitrekenen dat de €1500 niet gehaald gaat worden en ervoor kiezen om een laatste bord met knikkers te laten vallen.

Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #130 Gepost op: 20-01-2023, 11:42:39 »
Ik denk dat ze die drone wel konden horen, in ieder geval waarschuwden ze elkaar telkens en zochten dekking.
Wel gek van die voeten in die pijp (van Sander dacht ik)- Jurre reageert van: jij ook hier? Lag Sander hier al wat langer? Lijkt me best lastig om je zo snel in een pijp te wurmen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #131 Gepost op: 20-01-2023, 21:42:57 »

 Jurre loopt tegen het eind met een vol bord de trap op, maakt ook een beweging alsof hij nog balletjes deponeert. Als je goed kijkt, zie je dat hij onderweg alles al verliest en dat het bord al leeg is als hij boven is. Hij doet alsof hij nog iets in de pot stopt, maar in werkelijkheid houdt hij alleen zijn lege hand boven de koker. Er was niets meer en er valt niets meer in.

Klopt helemaal ::jaja:: ::jaja::

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #132 Gepost op: 20-01-2023, 22:47:12 »
Als ik ieder frame kijk zie ik er nog twee bijvallen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #133 Gepost op: 21-01-2023, 00:30:24 »
Jurre loopt tegen het eind met een vol bord de trap op, maakt ook een beweging alsof hij nog balletjes deponeert. Als je goed kijkt, zie je dat hij onderweg alles al verliest en dat het bord al leeg is als hij boven is. Hij doet alsof hij nog iets in de pot stopt, maar in werkelijkheid houdt hij alleen zijn lege hand boven de koker. Er was niets meer en er valt niets meer in.
Als je goed kijkt zie je dat hij onder aan de trap al een aantal knikkers verliest, waarschijnlijk omdat hij aan het rennen is omdat er nog maar 10 seconden tijd is. Als ik het goed zie houdt hij er nog 4 over bij het omhoog lopen. En blijkbaar heeft hij nog 2 van die 4 erin gestopt. Wat voor het uiteindelijke resultaat geen verschil maakte. Hij heeft nog 4 seconden over. Maar dat kan ook gewoon montage zijn. Het is wel opvallend dat Jurre op het laatste moment knikkers verliest en hiermee (als mogelijke Mol) de schade met €100 kan beperken.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #134 Gepost op: 21-01-2023, 12:27:37 »
Ja, die had ik idd gemist

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #135 Gepost op: 2-02-2023, 07:35:20 »
Als Rik zegt dat het niet gelukt is hoor je een stem -200 zeggen. Oorspronkelijk dacht in Jurre te horen en iemand anders ook, maar Heinz dacht weer dat het Soy was.

Je hoort het hier: https://m.youtube.com/watch?v=mRoWiwRET60 vanaf 23:40.

Ik heb het inmiddels tig keer gehoord, maar hoor het gewoon niet meer wie het is.

Wat horen jullie?

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #136 Gepost op: 2-02-2023, 09:58:02 »
Ik hoor:

Soy: -200
Nabil: Precies. 200 er vanaf.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #137 Gepost op: 2-02-2023, 10:24:52 »
Ik hoor ook duidelijk Soy dit zeggen. Bovendien heeft Jurre voor en na die -200 een hand voor de mond. Die zou hij dan toch wel hebben weggehaald?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #138 Gepost op: 2-02-2023, 10:40:05 »
Dank beiden. Dan ga ik wat streepjes verzetten. 

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #139 Gepost op: 2-02-2023, 21:37:10 »
Dank beiden. Dan ga ik wat streepjes verzetten.

Ik kan het niet horen, maar op het laatst zie je nog wel Jurre met z’n hand voor z’n mond ‘nee’ knikken en lijkt te zeggen ‘200 ervan af’. Maar na heel vaak luisteren lijkt het of Nabil dit zegt terwijl ze Jurre in beeld houden met z’n hand voor z’n mond waardoor het lijkt dat Jurre het zegt. Maar die lijkt tegen Ranomi zoiets te zeggen van ‘ze komt niet terug’. Shot erna zie je Ranomi een hand op Jurre schouder leggen, zo van ‘nee inderdaad’. Dus lijkt het alsof ze Jurre kandidaats wilden neerzetten hier?

Maarja, allemaal interpretatie want ik dacht eerst dat het toch Jurre was en begon mijn tunnel toch even te wankelen ;-)