Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders  (gelezen 16210 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Gepost op: 28-01-2023, 14:51:52 »
Bespreek hier de eerste opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2023, 20:38:52 door D*N »
I will follow my inner gold

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #1 Gepost op: 28-01-2023, 20:41:03 »
Lijkt sterk op pacman, de video game. Daniël heeft veel invloed door als eerste te gaan.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #2 Gepost op: 28-01-2023, 20:55:05 »
Ik denk dat de mol flink wat pakbonnen heeft kwijtgemaakt. Ik denk dat de mol bij de eerste drie zit.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #3 Gepost op: 28-01-2023, 21:12:53 »
Erg dom van de kandidaten dat ze niet gelijk afspreken dat de eerste paar geen pakbonnen meenemen
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #4 Gepost op: 28-01-2023, 21:48:55 »
Ik moest denken aan het doolhof systeem van Wie is de mol Australië seizoen 1. Ook daar moesten kandidaten elkaar door een parcours loodsen als ware het levend pacman. Beste tactiek blijft pakbonnen hamsteren en je laten insluiten. Sowieso is vast wel vast te stellen wie de meeste van de 13 pakbonnen heeft weten weg te nemen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #5 Gepost op: 28-01-2023, 22:05:19 »
Soy, nog steeds bovenaan in de peilingen, gaat als laatste. Doet ook geen enkele moeite om eerder te willen. Als je hem nog niet had afgestreept lijkt het me nu wel duidelijk dat hij het niet kan zijn. Geen molspositie.
Het is 1 van de eerste drie.
Ik blijf op op Jurre.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #6 Gepost op: 28-01-2023, 22:38:47 »
Een van de eerste drie inderdaad,

Daniël kan als eerste bonnen hebben weggemaakt en de walkietalkie talkie uit hebben gezet (waardoor nabil eerst geen contact had). Daniël was wel fanatiek en drukte zsm op de rode knoppen waardoor hij zichtbaar was voor de anderen.
 
Nabil had ook tijd/kans om
Bonnen kwijt te maken, hij liep ook een rode knop voorbij en walkietalkie talkie deed het niet. Niet mols dat hij bonnen voor Jurre achter liet bij de ingang.
 
Jurre mols door zich met veel geld te laten pakken (en weer anderen de schuld te geven), en je ziet hem zelf geen bonnen pakken (terwijl hij ze vast gezien heeft, heeft hij er een paar weggegooid?)

Al met al Jurre ook voor mij op 1!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #7 Gepost op: 28-01-2023, 22:41:55 »
Voor mij is jurre door deze opdracht ( en ook wat door de laatste minuut van de eend ) wel wat verdachter geworden .  Hij doet steeds heel fanatiek en soms ook zelfs goede dingen maar wil nergens de eindverantwoordelijkheid voor opeisen .  Niet mijn manier van mollen , maar toch heeft het wel wat Mols. “Kijk ik heb dat niet alleen bedacht “ - filosofie , als t misgaat

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #8 Gepost op: 28-01-2023, 22:44:26 »
Nabil zou als mol ook onrechtstreeks 450euro in de pot spelen als Jurre gewoon door het doolhof gaat. Jurre hier het verdachtst toch wel.
Als mol wil je als eerste of een van de eersten gaan, pakbrieven onderscheppen die anderen niet meer kunnen pakken, de communicatie uitschakelen en je laten pakken door het mannetje in het doolhof.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #9 Gepost op: 28-01-2023, 23:35:55 »
Hier weer het handig overzicht van Moltalk:


Er zijn 13 pakbonnen meegenomen waarvan er 3 buiten beeld spoorloos zijn geraakt. Twee pakbonnen zijn dus nooit van de muur gescheurd.
Van de 10 getoonde pakbonnen zijn er maar twee door Ranomi verzilverd. 

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #10 Gepost op: 28-01-2023, 23:42:20 »
Zijn er 3 pakbonnen verdwenen?

En sloeg Nabil naast een rode knop ipv erop?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #11 Gepost op: 28-01-2023, 23:48:39 »
Nabil zou als mol ook onrechtstreeks 450euro in de pot spelen als Jurre gewoon door het doolhof gaat. Jurre hier het verdachtst toch wel.
Als mol wil je als eerste of een van de eersten gaan, pakbrieven onderscheppen die anderen niet meer kunnen pakken, de communicatie uitschakelen en je laten pakken door het mannetje in het doolhof.
Ik vond dat Jurre ook zich heel slim op de derde positie wist te manoeuvreren. Ben er niet over uit of de Mol dat per se wil, maar  hij buit het hier wel goed uit. Deed me denken aan Merel die zich tactisch als tweede (derde?) naar binnen wist te smokkelen bij de laseropdracht waar ze iets uit te vreten had.
...óf niet!

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #12 Gepost op: 28-01-2023, 23:57:36 »
Mijn strategie als mol zou toch zijn, een paar pakbonnen verduisteren en dan nog meer pakbonnen pakken en daarmee gepakt worden. Verduisteren doe je natuurlijk daar waar de camera nog uit staat.

Zo kom ik ook bij Daniel of Jurre uit. Ik kan me niet inbeelden dat Nabil 7 pakbonnen graait, 3 weggooit en dan de andere 4 voor Jurre klaar legt.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #13 Gepost op: 29-01-2023, 00:30:53 »
Een mol gaat hier proberen om verwarring te scheppen over het doolhof an sich en pakbonnen niet naar de finish brengen, evt wegstoppen .

Dus zijn de mensen die vroeg gaan hier het meest verdacht . Daniël en nabil .

Wat nabil nog doet is pakbonnen terugbrengen naar het begin, dit lijkt onmols, maar wat als je er 3 verdonkeremaand en 4 terug brengt . Jij brengt zelf niks op en nabil heeft ook eigenlijk het einde van het doolhof niet verder in kaart gebracht dan Daniël had gedaan.

Maar wat te denken van de man aan de porto in control , de meest ongeschikte persoon volgens mij om daar te staan, staat daar toch maar met die porto .

Verder ben ik altijd zo dat onnodig geld binnen brengen onmols is dus moet ik Ranomi hier kandidaten punten geven

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #14 Gepost op: 29-01-2023, 00:40:31 »
Nabil lijkt hier goed mee te helpen, maar de uitgang is voor Jurre nog niet verkend. Er is dan een goede kans dat Jurre als hij de uitgang haalt, daar alsnog wordt gepakt. Dit zorgt ervoor dat ik de actie van Nabil ook goed vanuit een molperspectief kan plaatsen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #15 Gepost op: 29-01-2023, 02:26:53 »
pakbonnen niet naar de finish brengen, evt wegstoppen
Anke had er dan 1 in de hand maar ik denk dat ze er zeker een aantal verduisterd heeft. Je ziet op een gegeven moment dat ze het zwarte vlak inloopt, want daar heeft ze de knop nog niet ingedrukt. Daar kon ze dus makkelijk een paar pakbonnen wegstoppen. Zo bleef er niets meer over op het eind. Dit wordt ongetwijfeld een leuk Afl. 10 momentje voor de mol, die met nieuwe beelden zo wat pakbonnen wegstopt voor het oog van de camera.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #16 Gepost op: 29-01-2023, 10:10:06 »
Jurre laat zich pakken met 450 euro, daarbij weet hij zichzelf slim bij de eerste 3 te plaatsen. Dat in combinatie met dingen die later in deze aflevering gebeuren en die eerder gebeurden, maakt hem voor mij 99% zeker de mol
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #17 Gepost op: 29-01-2023, 10:19:51 »
Er komen twee pakbonnen redelijk goed in beeld. Ik probeer te achterhalen wat er op de pakbonnen staat.

Ik kom al tot:

  • Mol Fruit - since 1999
  • Datum 3 juli 2022 (dus die dag is de opdracht opgenomen)

Rechtsboven staat een adres met straatnaam, maar welk? Ook staat er - denk ik - een website www.molfruit.za. Dit is een niet-bestaande URL.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #18 Gepost op: 29-01-2023, 12:44:28 »
De edit van deze opdracht is weer zo verknipt en gestuurd dat Soy wel als het meest verdacht in de control room naar boven komt drijven. We zien en horen weing van de anderen daar, maar er zijn moment dat je bijvoorbeeld Anke zachtjes naast Soy hoort 'hier naar links' of 'naar die nis', waarop Soy dat luid en duidelijk door de porto roept. Juist Anke vind ik dat verdacht.
En over luid en roepen gesproken, Jurre die al schreeuwend door de porto roept dat er een moller achter hem aan zit maakt het zo wel heel makkelijk om gevonden te worden. Hij loopt zichzelf klem in een doodlopend stuk al roepend, de edit moet ons doen geloven dat Soy hem daar heen stuurt, maar ik denk dat Jurre dat allemaal zelf doet, verwijten roepend dat ze hem niet goed hebben gestuurd.

Offline poploo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #19 Gepost op: 29-01-2023, 13:11:09 »
Soy, nog steeds bovenaan in de peilingen, gaat als laatste. Doet ook geen enkele moeite om eerder te willen. Als je hem nog niet had afgestreept lijkt het me nu wel duidelijk dat hij het niet kan zijn. Geen molspositie.
Het is 1 van de eerste drie.
Ik blijf op op Jurre.

Plus ik denk dat hij het rode scherm heeft gekregen, aan zijn reactie te zien.

De beste molpositie is hier uiteraard bij de eerste drie. Daniël heb ik al afgeschreven eigenlijk. Ik zit overigens in een Nabil tunnel maar dit past er prima bij  ;D
Als tweede gaan, de porto doet het eerst even niet. Ik denk dat hier een aantal pakbonnen door de gleuven gegooid zijn. Maar wel weer genoeg pakbonnen mee terug nemen naar de ingang. Voordeel: "kijk eens wat ik al verzameld heb!" (zegt hij meermaals, "mijn 450 euro"). Geld gehaald maar toch niet in de pot. Gokje dat de volgende dat wel verspeelt (Jurre uiteindelijk), en voordeel dat je zelf weer in de control room staat. Maar wel weer net zo op de achtergrond, terwijl fanatieke Soy uitvoert.