Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders  (gelezen 15940 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #60 Gepost op: 30-01-2023, 18:51:37 »
Nabil heeft het geld niet naar de uitgang gebracht maar weer teruggelegd bij de ingang en dat telt niet.
Jurre zou dit geld mee moeten nemen naar de uitgang maar dat is dus mislukt.
Dus dat is een molactie van Nabil. Jurre heeft hier geen invloed op. Ranomi liet de pakbonnen vervolgens helemaal niet liggen maar nam ze wel mee.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #61 Gepost op: 30-01-2023, 19:20:01 »
Daniël loopt met minstens 4 pakbonnen rond. Hoeveel hij er aan de groep heeft doorgegeven is onbekend.
Aan de randrichting van de middelste pakbon (onder zijn arm) te zien, zijn dit er zelfs 5. Dus dan zijn de 3 missende pakbonnen gevonden! ::ok::

Ik heb geen HD-versie, maar het lijkt alsof hij nog maar 2 pakbonnen in zijn hand heeft als hij afgaat? ???

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #62 Gepost op: 30-01-2023, 19:28:55 »
Aan de randrichting van de middelste pakbon (onder zijn arm) te zien, zijn dit er zelfs 5. Dus dan zijn de 3 missende pakbonnen gevonden! ::ok::

Ik heb geen HD-versie, maar het lijkt alsof hij nog maar 2 pakbonnen in zijn hand heeft als hij afgaat? ???
En dan zegt hij tegen de groep: "Je kan door de boxen heen kijken"  ::rofl::
Altijd handig om wat bonnen door te laten verdwijnen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #63 Gepost op: 30-01-2023, 19:35:07 »
Daniël loopt met minstens 4 pakbonnen rond. Hoeveel hij er aan de groep heeft doorgegeven is onbekend.
Oeh, dit is potentieel wel een Rob-momentje (met de routes die niet overeen kwamen met wat hij door de porto riep).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #64 Gepost op: 30-01-2023, 20:13:32 »
Ik heb geen HD-versie, maar het lijkt alsof hij nog maar 2 pakbonnen in zijn hand heeft als hij afgaat?
Hier weer het handig overzicht van Moltalk:

'Moltalk' heeft Daniel ook 2 pakbonnen toegerekend. Twee lijkt dus ook de officiële strekking te zijn. Het verbaasd me enorm om dit shot van 4 (of 5) pakbonnen te zien!!  ::oink:: Wow. Kun je het tijdsmoment aangeven waarop dit shot te zien was?


Daniël loopt met minstens 4 pakbonnen rond. Hoeveel hij er aan de groep heeft doorgegeven is onbekend.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2023, 20:17:26 door daniwidm »

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #65 Gepost op: 30-01-2023, 20:29:40 »
In mijn HD download is de frametijd 09:13.760. Vlak nadat hij rechtsonder de beveiliger ontwijkt.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #66 Gepost op: 30-01-2023, 20:35:01 »
Tja, waarom zou een kandidaat dat doen, niet toch?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #67 Gepost op: 30-01-2023, 20:41:14 »
In mijn HD download is de frametijd 09:13.760. Vlak nadat hij rechtsonder de beveiliger ontwijkt.
Daar nog een stukje voor, als hij zijn tweede pakbon (in beeld) pakt, heeft hij er ook al minstens 3. Die kan ik zonder HD zelfs goed zien.

Het niet vol in beeld brengen maar goed genoeg om het te laten ontdekken, kan een verdachte montage zijn. Toch is het raar dat hij eindigt met (wat ik zie) maar 2 pakbonnen. Hoeveel zie jij er in je HD download?

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #68 Gepost op: 30-01-2023, 20:55:04 »
Er zit teveel motionblur in om het goed te kunnen zien. Minstens 2, er is 1 frame waar ik misschien een derde bon zie.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #69 Gepost op: 30-01-2023, 21:02:03 »
Ik zie er ook maar 2. Hoe dan ook, hij heeft daarvoor met meer bonnen rondgelopen.
Erg sterk gevonden. Als het een molactie is, zou het ook verklaren waarom de porto bij Nabil uitstond. Die kan Daniël daarvoor uitgezet hebben.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #70 Gepost op: 30-01-2023, 21:04:38 »
Spannende ontdekking dit!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #71 Gepost op: 30-01-2023, 21:15:10 »
Op het laatst klopt het stukje met Daniel ook niet. Is de deur nou open zoals gezegd wordt, of is de deur nou dicht zoals we zien? Er zit ook een knip in. Op het laatst is het we zien geen deur meer. Dat stukje is dan opnieuw gedaan. Een slordige edit? Dat zal toch niet. Die enveloppen moeten door ons gevonden worden om Daniel verdacht te maken.

Als Nabil zijn ronde loopt hoor je op een gegeven moment Jurre roepen dat ie terug moet komen om de pakbonnen veilig te stellen. Hij moet op safe spelen en iets is beter dan niets. Dat (Jurre) is toch geen mol? Moet Nabil het terugbrengen, terwijl dat al de afspraak was zodat Nabil de laatste runner kon begeleiden, zodat Jurre het dan kwijt kan spelen? Rare tactiek.
Anke heeft geen enveloppen laten verdwijnen.
Soy weet Annick nog af te laten gaan met geld door haar weer het doolhof in te sturen.

Soy stuurt Daniël in een afgesloten hoek -> Daniël uit het spel, daarna stuurt hij Jurre op een deur af, met daarachter een bewaker, die niet zichtbaar in beeld stond. Jurre uit het spel.

En zijn eigen rondje is redelijk belachelijk, compleet geacteerd, niks normaals meer aan en met die zwaaiende handjes. Maar goed, dan kan hij nog de L maken en daarmee heeft hij na aflevering 2 met een M, aflevering 3 met een O nu in aflevering 4 een L met zijn handen gemaakt. Ik vind het maar opvallend. En dan ook nog zeggen: pakbonnen die zijn weg met een grijns.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #72 Gepost op: 30-01-2023, 21:40:41 »
Daniël loopt met minstens 4 pakbonnen rond. Hoeveel hij er aan de groep heeft doorgegeven is onbekend.

wauw, goed gevonden zeg  ::vergroot::

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #73 Gepost op: 30-01-2023, 21:57:53 »
Pffff, ik wil mensen afstrepen. Geen strepen weg moeten gummen  ::megafoon::

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #74 Gepost op: 30-01-2023, 21:59:28 »
wauw, goed gevonden zeg  ::vergroot::
Nice! Bevestiging van wat ik al dacht, de mol gaat als eerste en zet de porto uit. Nabil wordt door de groep verdacht, Nabil verdenkt de groep en de dader lacht het hardst. Welkom in de Daniël tunnel mensen, het is er vanaf november al fijn :)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #75 Gepost op: 30-01-2023, 22:02:11 »
Hij is uitgezet bij Daniël òf Nabil. Meer bewijs is er niet. Daarna kwam het niet meer voor.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #76 Gepost op: 30-01-2023, 22:22:57 »
Hij is uitgezet bij Daniël òf Nabil. Meer bewijs is er niet. Daarna kwam het niet meer voor.
Van de porto wel, maar dat Daniel maar 2 bonnen inlevert en op bepaalde beelden er 4 of 5 in handen heeft is op zijn minst vreemd toch.
En het is niet dat het heel opvallend is, buiten 1 persoon hier is het niemand opgevallen. Ik denk dan ook dat de gewone kijker denkt dat hij 2 pakbonnen had.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #77 Gepost op: 30-01-2023, 22:25:37 »
Kunnen het niet dubbelgevouwen bonnen zijn?

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #78 Gepost op: 30-01-2023, 22:42:04 »
Kunnen het niet dubbelgevouwen bonnen zijn?

Dat dacht ik ook al. Als hij er zichtbaar 2 vastheeft, zijn ze op A4 formaat, maar is het formaat ook te zien als hij er “4” bij zich heeft?
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #79 Gepost op: 30-01-2023, 22:58:05 »
Spannende ontdekking dit!

Ja, wauw!  ::oink::
Wordt het misschien toch nog druk in de Daniël-tunnel.  ::rofl::  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)