Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte  (gelezen 11538 keer)

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #20 Gepost op: 28-01-2023, 22:48:53 »
annick haalde het bloed onder mijn nagels vandaan.
Ik snap ook niet hoe mensen haar leuk vinden. Ze is (of doet?) zo dom, irritant, onhandig en onbenullig, ik zou haar niet kunnen uitstaan als ik meedeed aan het spel.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #21 Gepost op: 28-01-2023, 23:01:31 »
Wat is Daniël slim!! Dit is duidelijk voorkennis. Briljant.
Welke van de twee? ::rofl:: Hij is toch juist of slim bezig óf hij heeft voorkennis :P.

Annick deed me aan de telefoon sterk denken aan Lottie Hellingman die vanaf een rijdende trein een vraag stelde aan iemand bij de spoorwegovergang: "Hellooo! What is the name of the villaaaage... ::rofl::
Dachten wij ook gelijk aan ::rofl::. Heerlijke tv!

Als mol wil je die eend naar boven sleuren lekke band of niet. Of het wiel volledig krom geslagen is of niet. En wie zat zo te pushen: Jurre en Nabil vlak voordat ze er waren. Wie zat te pushen openen dat vraagteken: Jurre. Daniel wilde gewoon zijn Daniel Boissevain stoer doen momentje hebben.

Ik denk niet dat de mol inspiratie heeft gehaald bij onze Vlaamse collega's door een punaise door de band te jagen. Het maakt het enkel lastiger om tijdig het kistje open te krijgen en dat vraagteken te ontrafelen.
Nouja over de lekke band, als de eend niet boven komt heeft dat hetzelfde resultaat als dat ze het vraagteken openen toch? 0 euro ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #22 Gepost op: 28-01-2023, 23:03:05 »
Welke van de twee? ::rofl:: Hij is toch juist of slim bezig óf hij heeft voorkennis :P.
 Dachten wij ook gelijk aan ::rofl::. Heerlijke tv!
 Nouja over de lekke band, als de eend niet boven komt heeft dat hetzelfde resultaat als dat ze het vraagteken openen toch? 0 euro ;D.

Haha allebei. Hij is slim, maar moet ook slim lijken van de productie. Dit was voorkennis. Glashelder wat mij betreft. :)

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #23 Gepost op: 28-01-2023, 23:07:25 »
Degene die het telefoonnummer zo nodig wilde onthouden zou ik ook doorstrepen, daar ben je als mol niet mee bezig. Daarbij kon het ook wel dat die 2 (Annick en Daniël) veel sneller achter de coördinaten waren gekomen, ik zou als mol niet halverwege het traject met de eend al een vliegtuig met een telefoonnummer boven mijn hoofd willen hebben. Al leek het wel dat Jurre en Soy heel graag die enveloppe open wilden hebben.

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #24 Gepost op: 28-01-2023, 23:13:57 »
Ik denk dat de groep de envelop met het vraagteken toch wel zou openen. Want hoezo zouden ze Annick vertrouwen dat ze deze niet moeten openen? Annick en Daniel hadden net zo goed een vrijstelling kunnen verdienen of een aantal jokers als de envelop ongeopend bleef.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #25 Gepost op: 28-01-2023, 23:22:08 »
2 dingen:
Waarom geeft Ranomi de telefoon aan Soy na het intoetsen van het vliegtuignummer? En waarom lijkt iedereen daar steeds mee in te stemmen. Bij het doolhof pakte hij ook gelijk de porto.

Waarom grijpt niemand in als Jurre onmiddellijk de envelop uit het kistje pakt? Hij staat er al klaar voor en wurmt de omslag los. Voor de vorm zegt hij "openen?" maar is al bezig. Soy zegt dan doe maar.

Later zegt Jurre dat hij met ieders instemming de enveloppe heeft geopend.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #26 Gepost op: 28-01-2023, 23:29:09 »
2 dingen:
Waarom geeft Ranomi de telefoon aan Soy na het intoetsen van het vliegtuignummer? En waarom lijkt iedereen daar steeds mee in te stemmen. Bij het doolhof pakte hij ook gelijk de porto.

Waarom grijpt niemand in als Jurre onmiddellijk de envelop uit het kistje pakt? Hij staat er al klaar voor en wurmt de omslag los. Voor de vorm zegt hij "openen?" maar is al bezig. Soy zegt dan doe maar.

Later zegt Jurre dat hij met ieders instemming de enveloppe heeft geopend.
Ja, super verdacht allemaal, daarom geloof ik het ook niet.
Ik zie Daniël dat vliegtuig instappen en die gewoon een ander richting opsturen om dan helemaal op het einde een paar x over te vliegen. Het was denk ik ook Soy die zei dat er informatie op het vliegtuig te lezen was.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #27 Gepost op: 28-01-2023, 23:34:50 »
Heerlijke aflevering, was ook hard nodig want ik begon mijn interesse in dit seizoen al bijna te verliezen. Opdracht twee deed me denken aan de Vlaamse De Mol; weer eens wat fysiek werk, gelaagd en vooral ook: hilarisch!

Persoonlijk blij dat Annick eruit ligt. Ik heb het gevoel dat we nooit Annick hebben gezien maar altijd een overdreven acteur.

Daniel echt zo slim? Hij heeft in een eerdere uitzending al toegegeven dat hij bij de test al meerdere malen op de afvaller zat. Als je die lijn doortrekt zou hij nu zo rood gehad kunnen hebben, en is het vooral geluk dat Anke hem koos omdat ze hem vertrouwt. Dat ze een band hebben (hoewel we van hun bondje alweer even niks hebben gezien - ik blijf het vreemd vinden dat we daar niks meer van zien behalve even kort van die twee, maar dat terzijde) heeft hem misschien wel het vege lijd gered.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #28 Gepost op: 28-01-2023, 23:36:16 »
Waren het Anke en Nabil die zo snel mogelijk weer verder wilden toen de anderen het vliegtuigje zagen? Vond Nabil hier het verdachtst door zo fanatiek iedereen aan te sporen.

Nabil riep nog snel het telefoonnr.. had de mol vast niet gedaan ;-)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #29 Gepost op: 28-01-2023, 23:40:54 »
Nabil riep nog snel het telefoonnr.. had de mol vast niet gedaan ;-)

Ja? Maar was dit het juiste nummer?

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #30 Gepost op: 28-01-2023, 23:52:55 »
Ik denk dat de groep de envelop met het vraagteken toch wel zou openen. Want hoezo zouden ze Annick vertrouwen dat ze deze niet moeten openen? Annick en Daniel hadden net zo goed een vrijstelling kunnen verdienen of een aantal jokers als de envelop ongeopend bleef.
Ik ben hier niet helemaal mee eens. In IJsland was er een zelfde soort opdracht waar het er om ging dat de groep niet een toren op mocht. In die opdracht was er contact en ging die groep daadwerkelijk niet die toren op.

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #31 Gepost op: 28-01-2023, 23:56:45 »
Sinds vorige week ben ik geswitcht van Anke naar Jurre. Het is echt opmerkelijk hoe vaak hij zich op de goede plek weet te krijgen en veel inspraak heeft in wat er gebeurt.

Als je vanuit een tunnel naar Jurre kijkt, zie je dat hij precies doet wat een mol moet doen: als een van de eerste 3 het doolhof in. Je in het doolhof laten pakken met veel geld.
Maar ook: het vliegtuigje vliegt over en soy roept “maar wat is er met dat vliegtuigje?” Waarop jurre roept “nee nee!” Hij probeert iedereen snel naar boven te krijgen zodat die kist snel open kan. Hij roept dat ze snel doormoeten naar boven.
Hij pakt de envelop en begint meteen te roepen “openmaken?”
Zo ligt de verantwoordelijkheid ook bij anderen, maar gaat die envelop wel snel open voordat Annick iets kan zeggen.

Ik ga all in op jurre.
Ik denk ook dat Daniël een groen scherm had, hij zit vooral op Jurre. Nabil zegt echt wel een groen scherm te hebben gehad. Soy zei bij de onderhandelingen dat hij een hoog bedrag wil, zonder reden. Ik gok op een rood scherm bij Soy
Deze hobby kost me echt teveel tijd...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #32 Gepost op: 29-01-2023, 00:03:38 »
1. Als Daniël de MOL is wil hij die coördinaten niet vinden. Geen vliegtuig, geen tel. nr. Ze maken de envelop toch wel open, geen geld in de pot.

2. Als Daniël de MOL is wil hij graag dat vliegtochtje maken, hij weet dat die coördinaten daarvoor nodig zijn en vindt ze. Maakt hem niet uit dat ze het tel.nr. lezen, de envelop wordt toch wel opengemaakt.

Ergo zoek het maar uit ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #33 Gepost op: 29-01-2023, 02:33:59 »
Nouja over de lekke band, als de eend niet boven komt heeft dat hetzelfde resultaat als dat ze het vraagteken openen toch? 0 euro ;D.
Precies! Daarom was wat Jurre deed kandidaats. Hij gaf precies deze perfecte logica: als we niet boven komen hebben we sowieso niks. Klopt als een bus. Kandidaat.

Anke daarentegen was verdacht gepositioneerd toen de lekke band ontstond. Ik denk dat de mol geprobeerd heeft te saboteren en te vertragen. Juist niet opzwepen om het toch vooral op tijd te halen zoals Jurre en Nabil deden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #34 Gepost op: 29-01-2023, 02:44:11 »
Net nadat de envelop geopend is horen ze Annick zeggen dat je het KISTJE niet mag open maken.
Nabil zegt meteen daarna: o, dus we mochten de envelop met vraagteken niet opemmaken. Hoe weet hij dat? Annick zei niets over een envelop. Voorkennis?



Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #35 Gepost op: 29-01-2023, 06:59:16 »
Hoe ver weg van beide locaties stond dat vliegmachientje van die oude goudzoeker? In de montage leken Annick en Daniël de coördinaten betrekkelijk snel gevonden én correct geïnterpreteerd te hebben, maar uiteindelijk bereikte het vliegtuig de eendenkudde pas in de laatste paar minuten. ???
Woosie down?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #36 Gepost op: 29-01-2023, 08:29:42 »
Ik vraag me af of de regie een beetje gemorreld heeft met deze opdracht. Het komt allemaal net iets te precies op de last minute aan. Het vliegtuig komt pas op het laatste stuk erbij en de badeend komt echt vlak voor het einde aan.

Los daarvan: Soy en Jurre vallen natuurlijk het meest op de envelop met vraagteken. Jurre pakt de envelop maar zoekt naar bevestiging van de groep om hem open te maken (mols) en Soy geeft die bevestiging luidkeels (mols). Beiden kunnen de verantwoordelijkheid afschuiven (al lijkt Jurre daar meer naar te zoeken).

Nabil en Anke (maar vooral Nabil) hebben de telefoon, maar lijken een stukje weg te stappen bij het kistje en zorgen voor een kleine vertraging die uiteindelijk ervoor zorgt dat de envelop geopend wordt. Als ze weten dat er heel weinig tijd is (waar ik vanuit ga), is dat ook verdacht.

Ranomi heeft de hele tijd de telefoon, maar als het belangrijk wordt geeft ze de telefoon uit handen (onmols). Daniel lijkt de badeendtjespuzzel vrij snel op te lossen (onmols) maar komt alsnog pas vrij kort voor het einde met het vliegtuig aan (mols, het is mogelijk dat hij ergens anders buiten beeld tijd heeft verspeelt).

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #37 Gepost op: 29-01-2023, 10:11:23 »
Ja? Maar was dit het juiste nummer?

Ja ze kregen toch Annick aan de lijn..??

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #38 Gepost op: 29-01-2023, 10:14:13 »
Net nadat de envelop geopend is horen ze Annick zeggen dat je het KISTJE niet mag open maken.
Nabil zegt meteen daarna: o, dus we mochten de envelop met vraagteken niet opemmaken. Hoe weet hij dat? Annick zei niets over een envelop. Voorkennis?

Nee, in de envelop zit een briefje waarop staat dat ze 0 euro in de pot hebben omdat ze de envelop hebben opengemaakt. Dit lezen ze nog net voordat Annick zegt dat het kistje niet open mag. Dus ze hadden het zelf al gelezen, vandaar dat Nabil het weet.
Deze hobby kost me echt teveel tijd...

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #39 Gepost op: 29-01-2023, 10:18:22 »
Precies! Daarom was wat Jurre deed kandidaats. Hij gaf precies deze perfecte logica: als we niet boven komen hebben we sowieso niks. Klopt als een bus. Kandidaat.

Anke daarentegen was verdacht gepositioneerd toen de lekke band ontstond. Ik denk dat de mol geprobeerd heeft te saboteren en te vertragen. Juist niet opzwepen om het toch vooral op tijd te halen zoals Jurre en Nabil deden.

Kan kandidaats zijn, Het alternatief was stil te gaan staan, maar als mol wil je toch ook kandidaats en fanatiek overkomen, vertrouwen krijgen en de groep pushen? Je weet toch dat je bovenaan die envelop kunt los trekken. Was wel flauw geweest om überhaupt niet boven te komen.

Anke liep op een gegeven moment achteraan en hielp niet meer mee, liep zij weg? (Weglopen).