Poll

Wie had het oorspronkelijke rode scherm?

Daniël
26 (12.7%)
Nabil
31 (15.1%)
Soy
148 (72.2%)

Totaal aantal stemmen: 205

Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren  (gelezen 20944 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #20 Gepost op: 28-01-2023, 22:01:04 »
Ik denk wel dat de mol is ingelicht wie oorspronkelijk het rode scherm heeft gezien. Maar wie dan als een na laatste aan de beurt zou zijn is denk ik niet verteld. Geeft je dus alle kans om er vol in te duiken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #21 Gepost op: 28-01-2023, 22:05:27 »
Dan had mol Anke ook Annick als afvaller hoog bedrag gegeven dat dan uit de pot was gegaan .

Oja das waar. Zo had ik het ook in mn notities staan ::rofl::

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #22 Gepost op: 28-01-2023, 22:06:14 »
Ook al had de op een na slechtse kandidaat een hoog bedrag, hij/zij ging er alsnog uit toch? Die twist gold toch alleen voor degene met t rode scherm?
ja, maar die nam dan wel dat hoge bedrag mee uit de pot

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #23 Gepost op: 28-01-2023, 22:07:18 »
Ik denk dat het hier mogelijk als mol niet alleen interessant is om de uiteindelijke afvaller een hoog bedrag te geven, de positie van de twee hoogste koffers is hier ook belangrijk.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #24 Gepost op: 28-01-2023, 22:07:52 »
Als Anke kandidaat zou zijn, waarom zou ze dan het risico lopen om geen hoog bedrag te pakken?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #25 Gepost op: 28-01-2023, 22:08:01 »
Opvallend dat Nabil en Daniel naar de hoge koffers graaien nadat Ranomi de 0-euro koffer pakt. Als mol wil je een lage koffer, zodat de kans groter is dat een hoge koffer bij de afvaller komt. Of ze moeten deze koffer in de opdracht in de volgende aflevering makkelijk weg kunnen spelen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #26 Gepost op: 28-01-2023, 22:09:00 »
Jammer dat we niet weten hoeveel de mol hier wist

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #27 Gepost op: 28-01-2023, 22:10:12 »
Ik denk dat het hier mogelijk als mol niet alleen interessant is om de uiteindelijke afvaller een hoog bedrag te geven, de positie van de twee hoogste koffers is hier ook belangrijk.

Dit denk ik ook. De mol leek wel tevreden met de verdeling van Anke want er was niet veel discussie meer. Ook al zat het rode scherm dus bij de hoogste drie.
Dat doet me vermoeden dat de mol ook graag een hoge koffer wilde en dus Nabil of Soy (maar vooral nabil) is.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #28 Gepost op: 28-01-2023, 22:16:50 »
Dit denk ik ook. De mol leek wel tevreden met de verdeling van Anke want er was niet veel discussie meer. Ook al zat het rode scherm dus bij de hoogste drie.
Dat doet me vermoeden dat de mol ook graag een hoge koffer wilde en dus Nabil of Soy (maar vooral nabil) is.
Maar waarom wil de mol dan een hoge koffer? Om die in de volgende aflevering kwijt te spelen? Anders wil de mol toch liever dat de hoge koffer bij de afvaller komt?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #29 Gepost op: 28-01-2023, 22:19:09 »
Nabil volgens mij de enige die nog een 2e keer zijn scherm bekeek. Ik had het gevoel dat hij een rood scherm heeft gezien. Ook vanwege zijn reacties aan de tafel.

Anke voor mij definitief geen mol. Als zij de mol zou zijn dan had ze geweten dat Annick haar niet verdacht. En Annick gaf al aan maar op 1 iemand in te hebben gezet. Dus zelfs als ze als mol niet had geweten wie de afvaller zou zijn, is de kans groot dat Annick zou afvallen. Die had je dan toch een hoger bedrag gegeven.

Nog even terugkijken, maar het leek alsof Jurre helemaal zijn scherm niet bekeek (leek omhoog te kijken op dat moment).
« Laatst bewerkt op: 28-01-2023, 22:28:00 door Vonne1968 »

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #30 Gepost op: 28-01-2023, 22:24:14 »
Het was sowieso soy!!! Dat gezicht meteen al
Zeker weten!

Ik denk dat de mol wel wist wie de test het slechtst gemaakt had en dus een rood scherm kreeg te zien. En daarmee ook kan zorgen dat het hoge bedrag bij één van de rode schermen terecht komt. Door zelf ook een koffer met veel geld te pakken, is de mol 'één van de drie met het rode scherm'. Nabil zei direct dat hij het niet was. Daarmee blijven er twee over die mogelijk niet de mol zijn. Ideaal voor de mol, want je wordt dan wellicht minder verdacht.
En de mol weet dat de twee hoogste bedragen in actie mogen komen. Wie had wel een hoog, maar niet de twee hoogste bedragen? Eerst zelf gepakt en daarna van zijn bondje gekregen? Daniël. Hij liet Anke bepalen, een fantastisch bondje dat hem nu heel goed helpt. Hij had altijd kunnen ingrijpen als er een andere verdeling door Anke was gekozen, maar leek hier dik tevreden mee.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2023, 22:29:54 door DanielleHaarman »

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #31 Gepost op: 28-01-2023, 22:37:11 »
Maar waarom wil de mol dan een hoge koffer? Om die in de volgende aflevering kwijt te spelen? Anders wil de mol toch liever dat de hoge koffer bij de afvaller komt?

Ja om die volgende week in te kunnen zetten.
En als de afvaller een van de drie hoogste koffers had ging diegene niet naar huis, dus dat wil je dan ook niet toch? Want dat was nu het geval maar dat was gunstig voor de pot.
Dus ik denk niet dat de mol per se zo laag mogelijk wilde zitten.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #32 Gepost op: 28-01-2023, 22:44:54 »
Ja om die volgende week in te kunnen zetten.
En als de afvaller een van de drie hoogste koffers had ging diegene niet naar huis, dus dat wil je dan ook niet toch? Want dat was nu het geval maar dat was gunstig voor de pot.
Dus ik denk niet dat de mol per se zo laag mogelijk wilde zitten.
Er zijn twee opties om hier geld te verliezen: ofwel krijgt de oorspronkelijke afvaller een koffertje met €750 of €350 euro, ofwel krijgt hij een van de hoogste bedragen (€2000/€2250/€2500) en de één-na-slechtste ook een zo hoog mogelijk bedrag. De winst is het grootst als de afvaller gered wordt en de tweede afvaller een zo duur mogelijk koffertje pakt. Dus wil je als Mol niet óók gaan voor een koffertje bij de bovenste drie, want dan wordt dat scenario een stuk onwaarschijnlijker.

Het is een interessante opdracht omdat de Mol hier in mijn ogen echt een ander doel heeft dan de kandidaten :D
...óf niet!

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #33 Gepost op: 28-01-2023, 22:58:33 »
Er zijn twee opties om hier geld te verliezen: ofwel krijgt de oorspronkelijke afvaller een koffertje met €750 of €350 euro, ofwel krijgt hij een van de hoogste bedragen (€2000/€2250/€2500) en de één-na-slechtste ook een zo hoog mogelijk bedrag. De winst is het grootst als de afvaller gered wordt en de tweede afvaller een zo duur mogelijk koffertje pakt. Dus wil je als Mol niet óók gaan voor een koffertje bij de bovenste drie, want dan wordt dat scenario een stuk onwaarschijnlijker.

Het is een interessante opdracht omdat de Mol hier in mijn ogen echt een ander doel heeft dan de kandidaten :D

Ja precies. Tenzij de mol dat geld volgende week alsnog weg kan spelen (waar het imo op lijkt). Dan wil hij dus wel een van de twee hoogste bedragen en heeft hij (helaas) weer hetzelfde doel als de kandidaten.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #34 Gepost op: 28-01-2023, 23:14:02 »
Ik vond Ranomi hier heel slim spelen. Zij daagde, door de koffer met €500 voor zich neer te zetten, de rest uit. Zij was sowieso veilig want er zat nog een bedrag van €0 onder en van €350.
Zij hoefde alleen maar toe te kijken hoe de anderen zich in allerlei bochten wrongen. Denk dat zij wel ver zal komen, finale!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #35 Gepost op: 28-01-2023, 23:28:36 »
Ja om die volgende week in te kunnen zetten.
En als de afvaller een van de drie hoogste koffers had ging diegene niet naar huis, dus dat wil je dan ook niet toch? Want dat was nu het geval maar dat was gunstig voor de pot.
Dus ik denk niet dat de mol per se zo laag mogelijk wilde zitten.
de mol gaat er zelf niet uit, dus wil zelf een laag bedrag. Dan is de kans t grootst dat er een hoge koffer bij de afvaller terecht komt (een na slechtste uit de test).

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #36 Gepost op: 28-01-2023, 23:42:30 »
de mol gaat er zelf niet uit, dus wil zelf een laag bedrag. Dan is de kans t grootst dat er een hoge koffer bij de afvaller terecht komt (een na slechtste uit de test).


Ja dat begrijp ik, tenzij de twee hoogste bedragen volgende week weggespeeld kunnen worden (waar het op lijkt vind ik)
Dan wil de mol misschien juist wel een hoog bedrag.
Daarnaast maakt het niet uit of de mol het hoogste of het laagste bedrag had als het doel is om de afvaller een gemiddeld bedrag te geven. En dat was denk ik het doel want als de afvaller 1 van de 3 hoogste bedragen had ging hij niet naar huis en dat bedrag dus ook niet.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #37 Gepost op: 28-01-2023, 23:44:20 »
Zou de productie er geen rekening mee hebben gehouden dat de kleur rood of groen een weerschijn zouden kunnen hebben op de kleding?
Mogelijk heeft er slecht ROOD of GROEN in letters op het scherm gestaan om dat te voorkomen.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #38 Gepost op: 28-01-2023, 23:48:45 »
Zou de productie er geen rekening mee hebben gehouden dat de kleur rood of groen een weerschijn zouden kunnen hebben op de kleding?
Mogelijk heeft er slecht ROOD of GROEN in letters op het scherm gestaan om dat te voorkomen.
Ik heb net nog even op mijn telefoon 3 schermen teruggekeken, maar ik zag niet echt een gloed. Ik gok dat ze er rekening mee hebben gehouden, maar wellicht heeft iemand zin om frame voor frame erin te duiken :)

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #39 Gepost op: 28-01-2023, 23:49:57 »
Overigens qua spanningsopbouw was ik verbaasd dat Rik bekendmaakte dat het de afvaller was gelukt. Dat kon alleen als de de één-na-slechtste niet óók een van de hoogste bedragen had. Anders zou de derde hoge-bedrager namelijk diegene met 100% zekerheid kunnen afstrepen.
Als zowel de slechtste als de op een na slechtse testmakers een top 3 bedrag hadden gehad was dit probleem er ook geweest als Rik niet bekend had gemaakt dat de afvaller een hoog bedrag had: als iemand met een top 3 bedrag afvalt is dat niet de persoon die de test het slechts heeft gemaakt, dus dat is de andere persoon met het top 3 bedrag.