Auteur Topic: [Aflevering 5] - Portretten  (gelezen 12727 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #80 Gepost op: 5-02-2023, 15:11:10 »
Eens.

Nogmaals, die anderen hebben er niks mee te maken, er is geen stemming ofzo wie die joker gaat krijgen. En ja, dan is de scene waarin Soy probeert om de Joker te krijgen. Hij hoeft 'zijn mensen' niet te overtuigen, waarom zou hij? Hij geeft aan de joker te willen en ook dat Nabil goede argumenten had inderdaad, daarom laat hij het er ook bij.

Behalve zijn eigen goede argumenten is ook wat ik al eerder noemde: dat het levensgevaarlijk is om een joker aan een directe concurrent te geven. Nabil is geen bondje, hij heeft getunneld op hem, etc. Dit is eigenlijk het enige argument van alle argumenten die Nabil en Soy noemen in biechten en alles, de rest doet allemaal niet ter zake. Maar omdat Soy ZO'N lieverd is geeft hij met gemak de joker af. En.... kreeg Jurre toch gelijk dat hij zijn joker pakte, want van Soy had hij nooit wat gekregen. Dus zit er toch nog een rauw randje aan, want Soy brak toch zijn woord. Hij kan ook niks goed doen  ::rofl:: ::hypocriet::


Ik denk dat er best gestemd kan zijn. We hebben geen idee of dat dat wel of niet gebeurd is. We zien alleen het aanloopje er heen dus we kunnen dat niet met zekerheid zeggen. Maar lijkt mij zeker niet onwaarschijnlijk dat de kandidaten hebben gezegd dat ze vonden dat Nabil de joker het meest verdiende van hun 2.

Wat er ook is gebeurd Nabil lijkt de joker te hebben en die geeft hem niet af aan Soy. Soy heeft hier verder weinig in te brengen gehad zoals ik het zie.

Maargoed jij vind dat Soy de joker heeft afgegeven aan Nabil. Prima. Dat blijft denk ik een ja nee discussie dan, want ik zie dat nergens terug dus ik snap niet zo goed waar je dat vandaan haalt. Maargoed. Iedereen zijn eigen interpretatie dan maar. 😉
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 15:13:16 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #81 Gepost op: 5-02-2023, 16:46:14 »
Ik heb het net weer gezien, en bij Anke is er niet eens enige argumentatie. Het enige wat Soy zegt is "wat denk je zelf?" En dat het in feite simpel is. Kies maar een envelop, 50-50. Dat is inderdaad het spel. Argumentatie hoort er niet bij.
Iedereen zijn eigen interpretatie dan maar. 😉
Ja interpretaties alom. Ik had vorig jaar een topic aangemaakt genaamd Molposities. Nu lees ik her en der dat Anke in slechte molposities zit. Nou, ik denk hier dat ze echt de Queen is van de molposities. Ze heeft ze zelf gecreeerd. En speelt vervolgens zelf al het geld uit de pot. Mijn interpretatie is dat de mol zelf geld uit de pot speelt als die een kistje heeft. Nou zijn degenen die dat doen alleen Jurre en Anke. Die hebben dus de beste molpositie, maar Anke heeft het gecreeerd dus wint op punten.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #82 Gepost op: 5-02-2023, 16:51:38 »
En die joker is daar nog helemaal niet, Rik geeft die echt niet aan Nabil mee. Ze wachten op uitsluitsel bij de crew. Soy kan alleen maar uitroepen "waarom speel ik dit spel toch zo eerlijk" als hij dan akkoord gaat met Nabil en joker. Lieverd  ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #83 Gepost op: 5-02-2023, 16:54:40 »
Jep Anke is mijn wensmol. Ze zou een hele goede mol kunnen zijn want ze is heel opmerkzaam. Maar ze heeft mede daardoor ook veel goede dingen gedaan waardoor ze bij mij telkens niet op 1 staat. Ik denk dat ze de winnaar gaat worden als ze niet de mol is.  Ze zit natuurlijk ook op Nabil.

Voor mijn gevoel is die joker er wel al meestal wordt die toch gewoon meteen uitgedeeld samen met de verdiensten.  Maar dat weten we idd niet 100% zeker want we zien hem niet. Maar de manier van het gesprek doet wel vermoeden dat Nabil hem al heeft.
Uitsluitsel bij de crew? Waarom zou Rik daar op wachten? Wat heeft de crew met die jokers te maken?

« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 16:58:06 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #84 Gepost op: 5-02-2023, 17:15:34 »
Alles. Die zal toch de joker moeten uitreiken. Dat is daar duidelijk nog niet gebeurd.

Ik zie ook de anderen niet advies of wat dan ook geven. Die weten dat ze er ook niks mee te maken hebben.

Rik zal wel gewoon gezegd hebben "kom er onderling maar uit, dan hoor ik het wel".
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #85 Gepost op: 5-02-2023, 17:20:21 »
Ik vond het weer een goede aflevering!

Opdrachten zaten leuk in elkaar. Ik was even bang dat het vinden van het speelgeld een beetje voor de show was, maar toch goed om te zien dat het wel degelijk invloed had.

Wel jammer dat er nu eigenlijk 2 afleveringen achter elkaar een behoorlijke hap uit de pot kon worden genomen. De schade is nog een soort van beperkt gebleven, maar dit had toch ook wel anders gekund.
Daarnaast ben ik er echt behoorlijk klaar mee om voor de tigste keer te zien dat kandidaten een keuze kunnen maken tussen jokers of geld. Een non-twist en non-dilemma wat mij betreft.

Heel benieuwd naar volgende aflevering, het klinkt een beetje als de oregontrail wat ze gaan doen. De vooruitblik geeft nog weinig prijs, dus ik verwacht iets spectaculairs. (nieuw land wellicht?)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #86 Gepost op: 5-02-2023, 17:27:09 »
Jep me eens BRTM
Ik heb ook heel veel zin in komende opdracht. Ben heeeeel benieuwd. Verwacht ook iets spectaculairs.

@Lo. Soy zegt ik snap dat Nabil er voor kiest om de joker te houden. Lijkt me duidelijk toch.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 17:29:33 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #87 Gepost op: 5-02-2023, 17:29:52 »
ander land zal het toch niet zijn. Ze moeten nog naar Karoo en Wildernis.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #88 Gepost op: 5-02-2023, 17:30:11 »
Nou een nieuw land niet. Maar de Big 5 wel haha. We zien toch ook al giraffes enzo in de vooruitblikken?!?!   ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #89 Gepost op: 5-02-2023, 17:31:29 »
Ik vond het weer een goede aflevering!

Opdrachten zaten leuk in elkaar. Ik was even bang dat het vinden van het speelgeld een beetje voor de show was, maar toch goed om te zien dat het wel degelijk invloed had.

Wel jammer dat er nu eigenlijk 2 afleveringen achter elkaar een behoorlijke hap uit de pot kon worden genomen. De schade is nog een soort van beperkt gebleven, maar dit had toch ook wel anders gekund.
Daarnaast ben ik er echt behoorlijk klaar mee om voor de tigste keer te zien dat kandidaten een keuze kunnen maken tussen jokers of geld. Een non-twist en non-dilemma wat mij betreft.

Heel benieuwd naar volgende aflevering, het klinkt een beetje als de oregontrail wat ze gaan doen. De vooruitblik geeft nog weinig prijs, dus ik verwacht iets spectaculairs. (nieuw land wellicht?)
En als Ranomi de mol is en zelf ervoor had gezorgd dat zij het woord klein heeft en dus niet aan tafel ‘mag’. Haar geld is al weg, ze heeft geen joker nodig als mol. En daar ging de hele opdracht over geld of joker. Ranomi heeft zitten genieten achter haar krokodillentranen.
Dit geeft een hele andere kijk op de opdracht als de mol zit toe te kijken.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 17:33:15 door foxhunter »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #90 Gepost op: 5-02-2023, 17:35:10 »
Daarnaast ben ik er echt behoorlijk klaar mee om voor de tigste keer te zien dat kandidaten een keuze kunnen maken tussen jokers of geld. Een non-twist en non-dilemma wat mij betreft.
Die dilemma's zijn inderdaad geen dilemma's. Maar hier was het geen dilemma maar een pure gok. Hoeft voor mij overigens evenmin.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #91 Gepost op: 5-02-2023, 17:47:38 »
En als Ranomi de mol is en zelf ervoor had gezorgd dat zij het woord klein heeft en dus niet aan tafel ‘mag’. Haar geld is al weg, ze heeft geen joker nodig als mol. En daar ging de hele opdracht over geld of joker. Ranomi heeft zitten genieten achter haar krokodillentranen.
Dit geeft een hele andere kijk op de opdracht als de mol zit toe te kijken.

Hoe zie je dat voor je dan? Ze was niet bij de knopjes en ze heeft niets gedaan bij het ontcijferen van de morse want ze had daar de porto vast. 
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #92 Gepost op: 5-02-2023, 20:14:06 »
Waarom geeft ie dan die joker zo makkelijk weg aan Nabil?
Er was niets weg te geven. Soy en Nabil hadden afgesproken dat Nabil de enveloppen voor Ranomi en Daniel zou maken en Soy die voor Jurre en Anke. Als er een joker wordt verdiend dan is die uiteraard voor degene die deze kandidaat 'deed'.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #93 Gepost op: 5-02-2023, 20:20:29 »
Dat is niet de juiste uitleg van het spel. Heel basaal: 1 joker aan de twee. Ieder een halve joker. Ik miste nog het grapje van iemand die zei een zaag te hebben meegenomen.

Kortom, wat voor argumenten je ook op tafel kan gooien, als je het hard (basic) speelt is er alleen een muntje opgooien mogelijk.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #94 Gepost op: 5-02-2023, 20:49:40 »
Citaat
Kortom, wat voor argumenten je ook op tafel kan gooien, als je het hard (basic) speelt is er alleen een muntje opgooien mogelijk.

Uit de conversatie tussen Soy en Nabil maak ik op, dat Nabil de joker heeft en Soy hem eigenlijk wel wil hebben. Hoe dan ook... Soy had geen redelijk argument. Hij had al eens de joker gepakt, die Nabil in het spel had gebracht. Hij had ook de enige kandidaat in portefeuille die geld verdiende (en die dus een joker opleverde). Op basis waarvan zou Soy hier aanspraak op kunnen maken? Nabil stond eenvoudigweg veel sterker in deze disussie.

Als muntje opgooien was geweest, zou Soy als goede kandidaat hebben moeten zeggen: "Laten we dan het muntje maar opgooien." Niet gebeurd. Voor Nabil ideaal om de kandidaat uit te hangen, terwijl het geld al (deels) weg was.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #95 Gepost op: 5-02-2023, 21:00:13 »
Uit de conversatie tussen Soy en Nabil maak ik op, dat Nabil de joker heeft en Soy hem eigenlijk wel wil hebben. Hoe dan ook... Soy had geen redelijk argument. Hij had al eens de joker gepakt, die Nabil in het spel had gebracht. Hij had ook de enige kandidaat in portefeuille die geld verdiende (en die dus een joker opleverde). Op basis waarvan zou Soy hier aanspraak op kunnen maken? Nabil stond eenvoudigweg veel sterker in deze disussie.

Als muntje opgooien was geweest, zou Soy als goede kandidaat hebben moeten zeggen: "Laten we dan het muntje maar opgooien." Niet gebeurd. Voor Nabil ideaal om de kandidaat uit te hangen, terwijl het geld al (deels) weg was.

Exact dit, maar laat het Waardenburg. We hebben dit al met 2/3 man proberen uit te leggen maar Lo ziet dat anders.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #96 Gepost op: 5-02-2023, 21:54:03 »

Hoe stel je je dat dan voor je? Rik geeft Nabil de joker omdat hem dat ook het meest billijk lijkt? Nee natuurlijk niet. Rik gaat geen positie innemen. De crew is neutraal. Die laten het echt wel aan de twee heren om dit uit te vechten.

En stel ze komen er niet uit? Dan wordt het pas interessant. Maar dit is nog nooit gebeurd. Ook met het  koffertjes kiezen lieten ze gerust de hele nacht de camera's draaien. Zo van, kom er onderling maar uit. En Anke moest de knoop doorhakken.

Ook Nabil en Soy hadden een godganse dag om eruit te komen wat zij in die enveloppen zouden stoppen. Terwijl de rest van de groep een zware opdracht speelden rond een kerk.

Dus die joker kwam pas los toen Nabil en Soy overeenstemming hadden, dat lijkt me logisch.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #97 Gepost op: 5-02-2023, 22:01:48 »
Citaat
Hoe stel je je dat dan voor je? Rik geeft Nabil de joker omdat hem dat ook het meest billijk lijkt? Nee natuurlijk niet. Rik gaat geen positie innemen. De crew is neutraal. Die laten het echt wel aan de twee heren om dit uit te vechten.

Volgens mij zegt Nabil letterlijk dat hij hem niet gaat afgeven. Dat betekent, dat hij hem al heeft. Ik zie niet hoe dat anders uitgelegd kan worden. Hoe hij hem heeft gekregen is niet eens zo relevant. Hij heeft hem en geeft hem niet af.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #98 Gepost op: 5-02-2023, 22:21:55 »
Er is ook gesproken over de verdeling die ze gemaakt hadden tijdens de opdracht. Soy zegt dat ook nog eens letterlijk tegen Anke. Dus het was voor iedereen inclusief Rik duidelijk dat Soy Jurre en Anke hun enveloppen had gedaan en Nabil de andere 2.
Is overigens zo vaak gebeurd ook in voorgaande seizoenen dat de jokers gewoon werden gegeven random aan bv een duo of groep en dat ze het zelf moesten verdelen of uit mochten vechten. 
Hoe je het ook went of keert het is niet zo dat Soy de joker aan Nabil geeft zoals jij zegt. Soy probeert  hem nog heel even te krijgen, maar Nabil geeft de joker niet af aan Soy. Dat zegt Soy ook nog eens letterlijk duidelijk in de biecht dus ik snap deze discussie oprecht niet. 
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #99 Gepost op: 5-02-2023, 23:20:24 »
Dat is niet de juiste uitleg van het spel. Heel basaal: 1 joker aan de twee. Ieder een halve joker. Ik miste nog het grapje van iemand die zei een zaag te hebben meegenomen.

Kortom, wat voor argumenten je ook op tafel kan gooien, als je het hard (basic) speelt is er alleen een muntje opgooien mogelijk.
Nabil en Soy moesten gezamenlijk die enveloppen vullen. Als ze dit voor elke kandidaat samen hadden gedaan dan was het inderdaad ieder een halve joker. Dat ze het opsplitsten kon Rik niet bevroeden.
Dat opsplitsen was ook handig want dan heb je geen zaagje nodig.