Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning  (gelezen 27150 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #60 Gepost op: 5-02-2023, 00:21:14 »
Citaat
De basis ligt bij hoe Anke de macht greep en de koffers verdeelde vorige week

En toen 0 gaf aan Annick. En anderen 4 koffers liet verdelen. En zelf slechts 1 koffer kon kiezen. En het zelf het beste deed bij de kerkopdracht. En geen invloed had op de koffers van anderen door verkeerde morse te kiezen.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #61 Gepost op: 5-02-2023, 00:24:15 »
Ja ik dacht ook aan een S, ik denk dat Snel de goede is dan ::bravo::Volgens mij klopt je cijferwerk niet helemaal maar hier ben ik het volledig mee eens. Ik vind dat er in Moltalk gewoon overheen gepraat werd hoe groot deze aflevering eigenlijk is. Er gaat een enorm bedrag de pot uit. Precies dat had ik ook als voorwaarde gesteld voor Anke als mol... de pot wordt zomaar gehalveerd. De basis ligt bij hoe Anke de macht greep en de koffers verdeelde vorige week. En ja, ik zou ook nog graag een link zien naar Anke met de verkeerde code van Ranomi. Maar zoals ik het in eerste lezing zag waren het toch de buitenmensen met de kansen om die codes te verknallen.

Er is 2.250 uit de pot gegaan, dus dat is niet de 2.500 van Ranomi, maar daarom zeg ik "vooral". ;)

Het is inderdaad lastig te linken aan Anke dat Ranomi de verkeerde code had. Ze was even alleen, dus wie weet heeft ze inderdaad aan een lichtknopje gezeten, zodat er een ander woord uit kwam? Nabil was ook even alleen, dus die had hetzelfde kunnen doen. Geen smoking gun in beeld helaas, dus het blijft giswerk.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #62 Gepost op: 5-02-2023, 00:26:16 »
Even terug naar het koffers graaien van vorige week.
Wil de mol nou zoals Nabil en Soy de envelop-inhoud bepalen, of aan de overkant van de tafel zitten?

Als ontvanger van de enveloppen kun je eigenlijk alleen voor het verlies van je eigen bedrag zorgen. En mogelijk proberen iemand anders te beïnvloeden, zodat die de joker pakt. We zien alleen Jurre dit doen, bij Anke.

Als verdeler van de enveloppen kun je ook net niks, er is geen garantie dat de anderen kiezen wat je aanbeveelt. Men krijgt met reversed psychology te maken, of zelf dubbel of trippel doordenkers.

Het enige wat ik hier uit haal is dat ik Anke nu afstreep. Hiervoor was het niet waard de afvaller met 0 euro naar huis te sturen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #63 Gepost op: 5-02-2023, 00:27:05 »
Als Daniel molt geeft hij verkeerde signalen door, maar grijpt Ranomi die meekijkt niet in en neemt Jurre klakkeloos over.
Als Jurre molt schrijft hij hele andere morse codes op maar corrigeert Daniel hem niet, Ranomi lijkt afzijdig.
Als Ranomi molt, zou dat direct invloed moeten hebben gehad op een van de twee bovenstaande acties, maar dat lijkt erg sterk.
Of Ranomi heeft Mol Daniel al lang in de smiezen, en laat hem gaan en weet alleen niet dat dat in het kistjesspel nare consekwenties heeft voor haarzelf.
Of Daniel heeft Mol Jurre in de smiezen en laat het zo, toevallig bij Ranomi haar woord. Waarschijnlijk omdat Jurre Ranomi zo snel mogelijk wil lozen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #64 Gepost op: 5-02-2023, 00:28:18 »
Je wilt natuurlijk aan een kistje komen, dat is duidelijk. Soy en Nabil kun je daarom al strepen als mol. Wie heeft ervoor gezorgd dat ze een kistje had? Anke met al haar macht. Dus die krijgt de meeste molpunten.
Er is 2.250 uit de pot gegaan, dus dat is niet de 2.500 van Ranomi
Hoe kom je aan deze cijfers? Er ging alleen al 2250 uit de pot bij Anke en Jurre. De hele koffer van Soy. Dan nog het bedrag van Ranomi, maar geen 2500 want een deel zat in Daniel zijn kistje.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #65 Gepost op: 5-02-2023, 00:33:37 »
Er ging 4.750 uit de pot, en 2.500 komt er weer in. Misgelopen verdubbeling tel ik niet als iets wat uit de pot gaat.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #66 Gepost op: 5-02-2023, 00:41:36 »
Koffer 2500 van Nabil: helft weg bij Ranomi, twee keer de helft winst bij Daniel = 0 euro
Koffer 2250 van Soy: deel van Jurre weg, deel van Anke weg = -2250 euro

Verlies = 0 + 2250 = 2250 euro

Is het zo te begrijpen?

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #67 Gepost op: 5-02-2023, 01:09:10 »
Snap niet waarom ze 9500 kunnen verdienen want de helft zat eigenlijk toch al in de pot? Ze kunnen geld verdienen dat ze al hadden? Want ze hebben het nooit echt officieel verloren door hun eigen fout oid, het ging er uit toen Rik de koffertjes meenam van Nabil en Soy. En nu is er dus niks verdiend maar wel geld kwijt? Snap hem niet helemaal

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #68 Gepost op: 5-02-2023, 01:09:45 »
Door 1 klein foutje bij de morse is dus én de kans op verdubbeling weg én 1250 van Ranomi. Dus wel erg mols van de drie die buiten waren. Morgen nog maar een keer terugkijken.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #69 Gepost op: 5-02-2023, 01:12:38 »
Snap niet waarom ze 9500 kunnen verdienen want de helft zat eigenlijk toch al in de pot? Ze kunnen geld verdienen dat ze al hadden? Want ze hebben het nooit echt officieel verloren door hun eigen fout oid, het ging er uit toen Rik de koffertjes meenam van Nabil en Soy. En nu is er dus niks verdiend maar wel geld kwijt? Snap hem niet helemaal

Ja exact dat irriteert mij ook een beetje. Ow kies wel de juiste koffers want de afvaller kan geld verliezen. Doen ze dat heel netjes met 0 euro voor Anique. En vervolgens worden de 2 hoogste bedragen alsnog afgepakt en moeten ze die eigenlijk weer terug verdienen met een opdracht waar ze niets extras verdienen met goede antwoorden maar wel meteen geld kwijtraken wat ze al hadden met 1 fout antwoord.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 01:14:18 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #70 Gepost op: 5-02-2023, 01:13:04 »
Snap niet waarom ze 9500 kunnen verdienen want de helft zat eigenlijk toch al in de pot? Ze kunnen geld verdienen dat ze al hadden? Want ze hebben het nooit echt officieel verloren door hun eigen fout oid, het ging er uit toen Rik de koffertjes meenam van Nabil en Soy. En nu is er dus niks verdiend maar wel geld kwijt? Snap hem niet helemaal

Ja, ik vind dat deze opdracht te veel vragen oproept. Moesten ze al het geld inzetten? Ze hadden het toch al verdiend? Raar om ze te verplichten ermee te gokken. Maar ook de kistjes bij Soy en Nabil vind ik vaag.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #71 Gepost op: 5-02-2023, 01:15:17 »
Konden ze niet alles in hun eigen kistje doen en dan gewoon zelf voor geld kiezen. 😉
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #72 Gepost op: 5-02-2023, 01:21:34 »
Konden ze niet alles in hun eigen kistje doen en dan gewoon zelf voor geld kiezen. 😉

Zou wel logisch zijn.
Best leuk al die twists en dubbele lagen maar als ze het de volgende keer even beter uitleggen zou ik het een stuk beter vinden.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #73 Gepost op: 5-02-2023, 01:44:32 »
Ik vraag me af of dat ze bij Ank en Jurre niet een soort van reversed reversed hebben gedaan die zogenaamd mislukt is of als 1 van 2 de mol was toch gelukt is. Soy zegt immers tegen Jurre kies voor het geld als je de joker wilt.

Zou Nabill te opvallend gemold hebben hier door tegen Ranomi te zeggen kies geld en daar juist de joker in te hebben gedaan dat ze achteraf dachten hm laten we dat kistje uit het spel halen. 
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline VonBraun

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #74 Gepost op: 5-02-2023, 02:04:44 »
Mij viel vooral in de aanloop naar de opdracht op dat Daniel flink leek te schranzen terwijl de rest rustig sprak.

Wist ie dat het diner onderbroken ging worden?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #75 Gepost op: 5-02-2023, 02:27:30 »
Daar heb ik ook op zitten letten, maar ze waren allemaal wel aan het eten volgens mij. Iig Soy en Ranomi en jurre ook.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #76 Gepost op: 5-02-2023, 08:24:54 »
Ja ik dacht ook aan een S, ik denk dat Snel de goede is dan ::bravo::
Er gaat een enorm bedrag de pot uit. de pot wordt zomaar gehalveerd.
Is snel wel een karaktereigenschap? Sluw/slinks/
Zijn semi-negatieve eigenschappen die iets zeggen hoe “slim” je het spel speelt. Ik vind snel niet in dat rijtje thuis horen. Er zou toch ook een hint inzitten om de juiste keuze te maken? Die zie ik zo nog niet, maar degene die we gezien hebben hadden ook allemaal de joker bij de joker. Mogelijk zat hij bij Ranomi andersom (verwacht ik ivm bondje met Nabil) en had zij daarom een woord dat niet met een S begon. [ver gezocht ik weet het ;)]

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #77 Gepost op: 5-02-2023, 08:30:26 »
Kien misschien voor Ranomi?
Dat klinkt aanneemlijk. De i en de e zijn makkelijk om te draaien.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #78 Gepost op: 5-02-2023, 08:39:26 »
Vilein voor Ranomi?
In morse is dat wel een groot verschil. Maar past wel mooi in het rijtje…
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 08:41:48 door annebeestje »

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #79 Gepost op: 5-02-2023, 08:41:57 »
Herkenden jullie ook het handschrift van Jeroen op die spiegel?  ::vergroot::

Nee geintje de hint naar de mol moeten we denk ik in de portretten zoeken. Anders was de afl titel wel iets met spiegels ;).