Auteur Topic: [Aflevering 6] - Lijdensweg?  (gelezen 14178 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Gepost op: 11-02-2023, 19:13:20 »


Bespreek hier alles over de aflevering wat je niet in de afzonderlijke opdrachtentopics kwijt kunt.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 12:57:25 door Heinz »
I will follow my inner gold

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #1 Gepost op: 11-02-2023, 20:53:37 »
"proost op de Mol"
Anke: "thanks"

Ik hoop het des te meer, zou super brutaal zijn.

Offline MartinKurv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #2 Gepost op: 11-02-2023, 21:25:15 »
Wat me deze aflevering opvalt is dat Soy een shirt aan heeft met een rode A met een Hartje er bovenop. Geen bekend merk ofzo naar mijn idee. Exact dit logo had Niels ook op zijn shirt in seizoen 2019. (ik meen o.a. in aflevering 3, opdracht 3). Zou er dit jaar een verwijzing zitten in de shirt naar winnaars/finalisten van eerdere seizoenen?

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #3 Gepost op: 11-02-2023, 21:26:13 »
Ranomi komt na haar groene scherm naar buiten en nog voordat ze iets zegt, zegt Jurre: “Je bent door!”
Daniel vraagt: “ben je door?”

Hoe wist Jurre dit?
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #4 Gepost op: 11-02-2023, 21:29:27 »
Leuke twist, maar ik vond de opdrachten wat minder dit keer. De mol moet er van de productie natuurlijk voor zorgen dat sowieso iemand buiten de mol zelf zo’n stoel pakt, anders hebben ze potentieel een probleem. Dat maakt Jurre wel extra verdacht omdat hij gelijk zo radicaal voor Ranomi pusht tijdens de eerste kistenronde.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #5 Gepost op: 11-02-2023, 21:34:06 »
Sorry Maar wat was dit, road-trip was prachtige natuur, maar opdrachten van drie keer niks .  Leuke grap met de stoel meenemen naar eliminatie, maar verder was dit niet mijn ding deze hele aflevering

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #6 Gepost op: 11-02-2023, 21:35:32 »
Ik vond de opdrachten echt heel matig, De twist vond ik wel heel leuk. Was ook het eerste wat ik dacht. De mol hoeft zelf geen vrijstelling en dan is er ook nog een vrijstelling minder naar een kandidaat. Jurre stuurde er bewust op aan dat hij geen kist wilde.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #7 Gepost op: 11-02-2023, 21:37:55 »
Ik ben ook echt niet enthousiast. Dit waren meer spelletjes dan opdrachten, en voor m'n gevoel weinig uit te halen. Doordat er na elk spelletje weer geld uit kon, is het maar gissen of de mol wel of geen geld wil winnen bij elk spelletje.
 
Sowieso vind ik het zelf niet oké dat 3 kandidaten twee volledige dagen van de mol waren afgezonderd, en dat er in de test vragen waren over de andere groep, waarbij er dus simpelweg gegokt moest worden. Dat heeft niks te maken met het idee van de test, namelijk: 'wie heeft de meeste KENNIS van de mol', dus niet 'wie gokt bij de meeste vragen het antwoord dat bij de mol past'.

Om wel even positief af te sluiten: prachtige twist met de stoelen! Zag die niet aankomen.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #8 Gepost op: 11-02-2023, 21:38:24 »
Ranomi komt na haar groene scherm naar buiten en nog voordat ze iets zegt, zegt Jurre: “Je bent door!”
Daniel vraagt: “ben je door?”

Hoe wist Jurre dit?

Het lijkt me logisch dat een afvaller niet na deze eliminatie naar de kandidaten die al door zijn loopt maar de auto ingaat en naar het afvallershotel rijdt.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #9 Gepost op: 11-02-2023, 21:39:40 »
De opdrachten waren simpel (maar bij De Mol wordt dat wel eens charmant genoemd..). Ik vond die onder de grond kijken wel leuk. De andere opdrachtjes hadden wel iets grappigs maar bovenal plat.

Maar Nabil zat toch op Ranomi? Waarom geeft hij haar dan een joker??

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #10 Gepost op: 11-02-2023, 21:42:16 »
Ik vond het ook geen vermakelijke aflevering. Twee groepen die na elkaar dezelfde opdrachten maken, is gewoon snel saai denk ik. Door die joker-weggeef-actie ben ik in de app halverwege van Jurre naar Nabil geswitcht...  :-X ::rofl::

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #11 Gepost op: 11-02-2023, 21:42:51 »
Sowieso vind ik het zelf niet oké dat 3 kandidaten twee volledige dagen van de mol waren afgezonderd, en dat er in de test vragen waren over de andere groep, waarbij er dus simpelweg gegokt moest worden. Dat heeft niks te maken met het idee van de test, namelijk: 'wie heeft de meeste KENNIS van de mol', dus niet 'wie gokt bij de meeste vragen het antwoord dat bij de mol past'.

Is dat wel zo?? De vraag die in beeld kwam ging meer over in welke groep zat je? Die info weet je wel. Het waren dus Max 4 vragen waar potentieel het antwoord onbekend was, maar ik ga ervan uit dat het meer vragen zijn zoals: had de mol een kist etc?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #12 Gepost op: 11-02-2023, 21:47:01 »
Mooie twist bring your own elimination. Ach bij de buren ontploften bepaalde stoelen en hier een kwestie om geen koffer te pakken.

Qua roadtrip: mooie beelden van Zuid Afrika. Opvallend hoe Daniel en Jurre beide eerder super joker trigger happy zijn en nu niet echt een koffer willen hebben. En wel anderen in hun groepje een koffer in de maag splitsen  ::vergroot::

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #13 Gepost op: 11-02-2023, 21:47:54 »
Dit waren 1 van de minst leuke opdrachten ooit, vooral met die loopplanken. En waarom moet de eieren van de struisvogels hier voor gebruikt worden? Niet cool.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #14 Gepost op: 11-02-2023, 21:49:59 »
Matige aflevering. De twist was goed, alleen waarom moeten zulke dingen nou vrijwel altijd gepaard gaan met overdreven gesmijt met mingeld? Ik stoor me er inmiddels echt behoorlijk aan.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #15 Gepost op: 11-02-2023, 21:53:19 »
Is dat wel zo?? De vraag die in beeld kwam ging meer over in welke groep zat je? Die info weet je wel. Het waren dus Max 4 vragen waar potentieel het antwoord onbekend was, maar ik ga ervan uit dat het meer vragen zijn zoals: had de mol een kist etc?

Ik heb het toch maar even teruggekeken. De volgende vragen zagen we:
- 'Als hoeveelste liep de Mol weg van de test voordat de roadtrip begon?' Dit kan iedereen gewoon weten.
- 'Wat was het kenteken van de auto waarin de Mol zat tijdens de roadtrip?' Ook dit kan iedereen weten.
- 'Hoeveel eieren heeft de Mol geraakt tijdens de opdracht op eieren schieten?' Dit is echt een pure gok.
- 'Heeft de Mol diens kist meegenomen tijdens de roadtrip?' Ook dit kan iedereen weten.

De vijfde vraag weten we niet, maar het valt inderdaad dus wel mee. Dan nog ben ik er zelf niet zo'n fan van dat kandidaten twee dagen van de Mol zijn afgezonderd.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #16 Gepost op: 11-02-2023, 21:56:08 »
Weer een aflevering met geld binnenhalen en het weer uit de pot trekken. Wordt een beetje flauw en storend.

Nabil was mijn mol, voor mijn gevoel kan het alleen Jurre nog zijn.

Anke als laatste in de auto. Wil niet beslist een koffer meenemen. Daniël vangt de pijlen. Soy schiet de eieren. Soy en Daniël laten ei met geld liggen, Anke pakt het alsnog.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #17 Gepost op: 11-02-2023, 21:56:34 »
Matige aflevering. De twist was goed, alleen waarom moeten zulke dingen nou vrijwel altijd gepaard gaan met overdreven gesmijt met mingeld? Ik stoor me er inmiddels echt behoorlijk aan.

Dit vind ik ook. Al de derde aflevering op rij dat er een smak geld uit kan gaan.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #18 Gepost op: 11-02-2023, 21:58:31 »
Dan nog ben ik er zelf niet zo'n fan van dat kandidaten twee dagen van de Mol zijn afgezonderd.
Dat ben ik met je eens!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #19 Gepost op: 11-02-2023, 22:00:43 »
Probleem met de twist is dat de mol weet dat de kandidaten waarschijnlijk niet aan de verleiding van de kisten kunnen weerstaan .en dus bij de opdrachten gewoon goed voor de kan komen .