Auteur Topic: [Aflevering 6] - Lijdensweg?  (gelezen 14177 keer)

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #60 Gepost op: 12-02-2023, 00:51:30 »
En weten alle kandidaten van t afvallershotel nu?
Aangezien ze t er in 1 van de auto’s over hebben.
Is er naast Ranomi nog iemand met een link naar t koningshuis?
Volgens mij woont prinses Irene in de katoog waar de roadtrip was.
Al is dat vast geen hint.
Verder viel op dat Anke als enige haar hoofd niet onder de grond stak met die struisvogelkijk opdracht.
En dat beide groepjes tot precies dezelfde foute conclusie kwamen. (Ei 1)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #61 Gepost op: 12-02-2023, 00:54:15 »
Ach, het is een wat beknopte, maar mijns inziens wel adequate samenvatting  ::rofl::
Smaken verschillen, ik vond het een leuke aflevering om naar te kijken.

Ja, de opdrachten waren wat simpel (maar dat zien wij bij onze zuiderburen ook regelmatig gebeuren). Toch viel er gedrag etc genoeg te beoordelen voor mij.

Daarnaast hoop ik dat het afstraffen van dat graaien positief gaat uitpakken voor volgende seizoenen. Dat er misschien door kandidaten wat minder snel voor vraagtekens en andere zaken wordt gekozen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #62 Gepost op: 12-02-2023, 00:55:42 »
Erg constructieve bijdrage... :-X

Kan er helaas niet meer van maken

De twist met de stoelen ja tja het is een twist maar of het nou spannend is, ik vond het niet. Ik snapte ook niet waarom de groene schermers opeens weg moesten, voegde echt precies 0 toe aan de spanning, sterker nog: het was duidelijk dat de laatste die zijn scherm te zien ging krijgen zou afvallen vanaf het moment dat Ranomi weg moest.
De "opdrachten" sloegen nergens op en behoudens de mooie plaatjes, waar heb ik in godsnaam naar zitten kijken.

Nee, dit kon mij zeker niet bekoren.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #63 Gepost op: 12-02-2023, 01:33:23 »
En waarom moet de eieren van de struisvogels hier voor gebruikt worden? Niet cool.
Waren alleen de schalen van de eieren. De inhoud hadden ze er al uitgehaald (je ziet de gaten gewoon zitten). Zie ik niet zo'n probleem in.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #64 Gepost op: 12-02-2023, 01:38:51 »
Iets met mol onder de grond in een grot.
Je kop in het zand steken, dat doet een mol graag.
Daniël is nog de enige over die in beeld een schep in zijn handen had in de fabriek.
Iets met graven en molshopen.
Een mol eet eieren. Werd er ook struisvogelei gegeten?
Ranomi die een ei leeg haalt als twee heren met hun kop onder de grond zitten?
Drie overtuigende reacties op het groene scherm.

Een mol kan heel goed zwemmen.
Een mol heeft ruimte tussen zijn tenen.

Langdradig is het juiste woord voor deze aflevering.


« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 02:00:40 door foxhunter »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #65 Gepost op: 12-02-2023, 02:25:54 »
Waren alleen de schalen van de eieren. De inhoud hadden ze er al uitgehaald (je ziet de gaten gewoon zitten). Zie ik niet zo'n probleem in.

Dat waren de eieren met het geld er in. In de opdracht “op eieren lopen” zie je eigeel uit de gebroken eieren seipelen.

Ik en mijn gezin vonden dat ook zonde van die eieren. En dat voor een flauw spelletje…

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #66 Gepost op: 12-02-2023, 02:31:52 »
Dat waren de eieren met het geld er in. In de opdracht “op eieren lopen” zie je eigeel uit de gebroken eieren seipelen.

Ik en mijn gezin vonden dat ook zonde van die eieren. En dat voor een flauw spelletje…
Ook daar zie je onderaan gaten (maar er zal misschien een enkele keer wat van het ei achtergebleven zijn). Zie op 14.18 als de eieren wegrollen bij Soy en Daniel. Door de gaten bleven ze eerst ook staan.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 02:39:18 door Vonne1968 »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #67 Gepost op: 12-02-2023, 02:52:43 »
Een struisvogel op zo'n farm legt tot wel 130 eieren per jaar: we hebben hier niet te maken met een bedreigde diersoort. De hashtags kunnen dus in de verpakking blijven.
Woosie down?

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #68 Gepost op: 12-02-2023, 08:34:04 »
Ik heb er niet zo’n moeite mee dat er geld uit de pot gehaald kon worden. Als ze de opdracht goed hadden gedaan hadden ze denk ik 6000€ kunnen hebben? Dus zelfs met alle stoeltjes was dat nog 4000€ winst geweest. De opdrachten leken me niet onhaalbaar. Verder vond ik het best een oké aflevering. Niet de beste, maar zeker leuk.

De twist met de stoeltjes was leuk en de titel wijst daar ook naar (lijdensweg: dragen van het kruis/dragen van de stoeltjes). We zagen die twist aankomen, maar we hebben de aflevering driftig gefilosofeerd wat er voor ellende in die koffers zou zitten (daar was ook tijd genoeg voor, want de aflevering ging heerlijk traag  ::rofl:: )

Ik ben het eens met DRenziboy, wij stelden ons in op vermaak en dat was wat deze aflevering deed.

Overigens zou de twist harder binnen zijn gekomen wanneer Rik niet al van tevoren had gezegd dat de koffers beter niet gepakt konden worden of zoiets. Dan waren we verbaasder geweest.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #69 Gepost op: 12-02-2023, 08:42:50 »
Ik vond de twist mooi. Had wel met het 'een voor een wegsturen bij excecutie' het gevoel dat er met de laatste 2 ook nog iets interessants zou gebeuren

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #70 Gepost op: 12-02-2023, 08:46:08 »
Ik vond de twist mooi. Had wel met het 'een voor een wegsturen bij excecutie' het gevoel dat er met de laatste 2 ook nog iets interessants zou gebeuren

Ja, wij ook. Dat de eliminatie pas volgende week zou komen, ze zouden moeten duelleren, niemand afviel, Nabil nog terug kon komen, etc. Maar helaas! Ik had Nabil graag nog wat langer in het spel gezien, vond het een leuke kandidaat.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #71 Gepost op: 12-02-2023, 08:47:31 »
Misschien zat degene met het echte rode scherm van eerder er tussen/was Nabil dat en wilden ze voorkomen dat dat uit kwam tegenover de hele groep?
(al zou dat dan weer 1 persoon mogelijk meer informatie geven)

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #72 Gepost op: 12-02-2023, 09:53:13 »
Deze aflevering draait om struisvogels en eieren. Bij het bestrijden van cybercriminaliteit is het struisvogeleffect (en letterlijk je kop in het zand steken zoals we in de aflevering ook zagen) wel iets dat echt veel gebeurt en Daniels werk uitdagend maakt. Want als je de risico's niet ziet of wilt zien, ben je ook minder geneigd er iets tegen te doen.

Krijgen we dit jaar als bonus bij WIDM een lesje over cybercriminaliteit;-)

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #73 Gepost op: 12-02-2023, 09:54:40 »
Misschien zat degene met het echte rode scherm van eerder er tussen/was Nabil dat en wilden ze voorkomen dat dat uit kwam tegenover de hele groep?
(al zou dat dan weer 1 persoon mogelijk meer informatie geven)
Nabil schrijft in het dagboek van de afvaller dat hij die keer een groen scherm had en dat Daniël zenuwachtig reageerde.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #74 Gepost op: 12-02-2023, 10:06:09 »
Dat waren de eieren met het geld er in. In de opdracht “op eieren lopen” zie je eigeel uit de gebroken eieren seipelen.

Ik en mijn gezin vonden dat ook zonde van die eieren. En dat voor een flauw spelletje…

Nee ze waren allemaal leeg, het voedsel was er uit of de baby struisvogels.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #75 Gepost op: 12-02-2023, 10:08:04 »
Nabil schrijft in het dagboek van de afvaller dat hij die keer een groen scherm had en dat Daniël zenuwachtig reageerde.
Lastige is dat hij ook schreef dat hij de eerste kist pakte (wat zeker niet klopte). Zit hij nou te mollen vanuit zijn dagboek?? Kortom ik ben geneigd dat te geloven en dan moet het bijna wel Soy zijn, omdat Daniël Soy ook deels meenam, maar… ik houd een kleine slag om de arm.

Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #76 Gepost op: 12-02-2023, 10:37:27 »
Kunnen we de stoelen nog linken aan de aflevering van vorige week van de dame die zogenaamd een wite broek en geel shirt aan had (de kleding van Jurre?)


Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #77 Gepost op: 12-02-2023, 10:41:41 »
Kunnen we de stoelen nog linken aan de aflevering van vorige week van de dame die zogenaamd een wite broek en geel shirt aan had (de kleding van Jurre?)

De EIER kamp collectie heeft wel een stoel die Jurre heet. 😉
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #78 Gepost op: 12-02-2023, 10:44:46 »
In dat geval zal de productie toch gewoon plan B in werking kunnen zetten? Alle nietgekochte stoelen staan dan in de executie-opstelling en Rik zegt dat degene die een stoel heeft gekocht dus niet aan de test/eliminatie mee hoeft te doen.
Dat is precies het tegenovergestelde en dan is de twist geen twist meer. Was de aflevering nog teleurstellender geweest dan hij nu al was. Het ging er juist om dat hebberigheid wordt gestraft.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #79 Gepost op: 12-02-2023, 10:46:03 »
Soy zegt bij de test: zit er tussen mijn vertrouwelingen ook niet gewoon een mol?

Dat klinkt ook weer erg bijbels. Soy/The Passion/Jezus.

Ze genieten van het laatste avondmaal voor de eliminatie.

Komt daar een Judasboom in beeld?
24m35.

Haha, ik ben hier een roepende in de woestijn, met mijn Soy-verdenking (op een paar anderen na).

Als hij zich maar niet aan een boom opknoopt.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 11:53:14 door Dusss »