Auteur Topic: [Aflevering 6] - Lijdensweg?  (gelezen 14260 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #20 Gepost op: 11-02-2023, 22:02:50 »
Probleem met de twist is dat de mol weet dat de kandidaten waarschijnlijk niet aan de verleiding van de kisten kunnen weerstaan .en dus bij de opdrachten gewoon goed voor de kan komen .

Dat dus inderdaad. Daarom vond ik het vanuit voorkennis beredeneerd opvallend hoe Daniel en Jurre terughoudend waren met het kiezen van een koffer. Kandidaten willen dat altijd met het idee: een joker, alvast een of meerdere vragen weten van de laatste vijf vragen in de test oid. Alleen de mol weet wat er komen gaat en met genoeg kandidaten kan de mol zijn best doen voor geld wat toch nooit in de pot gaat komen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #21 Gepost op: 11-02-2023, 22:04:29 »
Probleem met de twist is dat de mol weet dat de kandidaten waarschijnlijk niet aan de verleiding van de kisten kunnen weerstaan .en dus bij de opdrachten gewoon goed voor de kan komen .

Als alle opdrachten goed waren uitgevoerd was er nog steeds veel geld in de pot gekomen, ook met 4 kisten. Verder kan de productie het zich niet permitteren dat de mol als enige zo’n kist heeft aan het einde van de rit.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #22 Gepost op: 11-02-2023, 22:06:23 »
Ja precies er was 6.000 euro te verdienen en de opdrachten waren echt niet onmogelijk!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #23 Gepost op: 11-02-2023, 22:06:44 »
Dat dus inderdaad. Daarom vond ik het vanuit voorkennis beredeneerd opvallend hoe Daniel en Jurre terughoudend waren met het kiezen van een koffer. Kandidaten willen dat altijd met het idee: een joker, alvast een of meerdere vragen weten van de laatste vijf vragen in de test oid. Alleen de mol weet wat er komen gaat en met genoeg kandidaten kan de mol zijn best doen voor geld wat toch nooit in de pot gaat komen.

Daniël wilde wel een kist. Ging er zelfs steen/papier/schaar om spelen. Dus hij wilde zeker wel.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #24 Gepost op: 11-02-2023, 22:08:16 »
De mol heeft sowieso geld uit t juiste ei gehaald terwijl de andere 2 met hun hoofd onder de grond zaten.. toch??

Online Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #25 Gepost op: 11-02-2023, 22:09:02 »
Eens met de kritieken hier. De enige spanning kwam van de kistentwist. Verder spelletjes van het niveau Oud Hollandsch. En doordat er weer gegarandeerd veel geld werd kwijtgespeeld, is het nog lastig molzoeken ook. Leuke groep, mooiesfeerbeelden, maar snap nog altijd niet waarom er geen medewerkers zijn die structureel voor meer spanning en gelaagdheid in de opdrachten kunnen zorgen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #26 Gepost op: 11-02-2023, 22:09:57 »
Daniël wilde wel een kist. Ging er zelfs steen/papier/schaar om spelen. Dus hij wilde zeker wel.

Eens dat Jurre zich als enige goed afzijdig hield wat mols is. Maar met een beetje ervaring rock paper scissors kun je ook spelen om te verliezen. En dan denkt iedereen ach die Daniel gaat er voor. Ook hoe Daniel zijn schoen zette op het ei met geld erin. Het is dat Anke goed zat op te letten maar ik vlak Daniel niet meer uit.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #27 Gepost op: 11-02-2023, 22:14:30 »
De twist vond ik leuk! Een tegenvaller voor degenen die voor zichzelf gaan/ niet voor het geld gaan.
De opdrachten vond ik minder spectaculair. Wel weer in een prachtige omgeving.  :)

Ook lastig dat de verleiding om veel geld uit de pot te trekken erg groot is; dan hoeft de mol ook minder te mollen; persoonlijk zou ik dat anders willen zien.

Daniël wilde wel een kist. Ging er zelfs steen/papier/schaar om spelen. Dus hij wilde zeker wel.

En 500 uit de pot.  >:D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #28 Gepost op: 11-02-2023, 22:14:38 »
De mol heeft sowieso geld uit t juiste ei gehaald terwijl de andere 2 met hun hoofd onder de grond zaten.. toch??

Dat zou echt een topactie zijn!  ::rofl:: Ik zet de popcorn vast klaar

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #29 Gepost op: 11-02-2023, 22:14:46 »
Ik heb inmiddels al zoveel momenten gehad waarom ik Daniël zou uitvlakken dat ik hem bijna weer verdacht ga vinden .

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #30 Gepost op: 11-02-2023, 22:15:11 »
De twist maakte voor mij de kabbelende aflevering, die verder voor mijn gevoel alleen bestond uit mooie sfeerbeelden en ‘zomerkamp’ opdrachten (die bij beide groepen hetzelfde waren, nog minder afwisseling), niet goed.

Ook voelt een opdracht apart van elkaar doen, wel heel anders dan een hele aflevering, ik miste de groepsdynamiek, los van de vraag of het eerlijk is voor kandidaten die niet bij de mol in de groep zaten.

Ben ook benieuwd wat ze hadden gedaan als er maar 1 of 2 stoelen waren gepakt, al hebben de makers het wel zo gestuurd dat die kans vrij klein was.

Mogelijk zet het de groep wel weer op scherp voor volgende week, die aflevering zag er in ieder geval afwisselender uit.

Online Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #31 Gepost op: 11-02-2023, 22:17:52 »
Wat een gaapverwekkende 50 minuten...::gaap::  ::slaap::
Woosie down?

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #32 Gepost op: 11-02-2023, 22:20:29 »
Pakt de mol wel of niet een kist..

Sowieso niet als eerste, het zal maar net zo zijn dat de andere groep besluit geen kisten mee te nemen en je eigen groepje besluit uiteindelijk om bij de 2e ook niks te pakken. Dan ben je als mol de enige bij de executie en kan je geen rood scherm krijgen..

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #33 Gepost op: 11-02-2023, 22:37:50 »
Ik heb een beetje een dubbel gevoel over deze aflevering. De opdrachten deden mij qua enscenering denken aan De Mol (denk aan die raket opdracht laatste serie), maar anders dan bij onze zuiderburen komen de makers er niet mee weg. De spelletjes waren te simpel en nietszeggend, zoals die brug bouwen over eieren, ze konden de eieren dus gewoon kapot stampen en de opdracht alsnog halen. De kop in het zand steken opdracht was grappig, de andere opdracht ook wel. Ik genoot van de muziek van The Kingsman, perfect passend in de sfeer!

Mijn ideeën:
- de snelheid van de rest maken bepaalde de autoverdeling, langzame kandidaten hebben dus dubbel nadeel want geen keuzevrijheid
- Jurre trekt Ranomi bijna de auto in om haar daarna de eerste kist aan te smeren onder het mom van 'ik gun jou dit omdat je de vorige keer geen kist had'
- de opdrachten hadden weinig zin doordat het geld sowieso eruit zou gaan
- de mol kan prima bij de eliminatie hebben gezeten, maar zal wel pas een kist pakken als zeker is dat hij niet de enige is
- de kandidaten hebben in hun groepje 'vakantie gevierd'. Het spel was even bijzaak. De mol kan de tijd ook even als rustpunt gebruikt hebben

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #34 Gepost op: 11-02-2023, 22:42:17 »
- de mol kan prima bij de eliminatie hebben gezeten, maar zal wel pas een kist pakken als zeker is dat hij niet de enige is


Dit
En wie deed dat? Anke

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #35 Gepost op: 11-02-2023, 22:45:37 »
Dit
En wie deed dat? Anke

Ja, maar wel na de eerste ronde te opperen om helemaal geen kist te pakken.
Dat is dan weer extreem onverdacht.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #36 Gepost op: 11-02-2023, 22:48:22 »
Ze weet toch dat kandidaten sowieso een kist willen pakken? Die opmerking maakte haar alleen maar verdachter in mijn ogen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #37 Gepost op: 11-02-2023, 22:48:46 »
Dit
En wie deed dat? Anke
dat is toch helemaal niet verdacht. Het is hoogstens niet onverdacht.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #38 Gepost op: 11-02-2023, 22:49:30 »
- Jurre trekt Ranomi bijna de auto in om haar daarna de eerste kist aan te smeren onder het mom van 'ik gun jou dit omdat je de vorige keer geen kist had'
Vreemde is dat Nabil in zijn dagboek aangeeft dat hij de eerste kist heeft gepakt en Ranomi pas de tweede kist kreeg.

Nabil:
"We komen ook kisten tegen. Waarop staat: Ben je zeker van je zaak? Ik twijfel eerst. Maar zo arrogant als ik ben, besluit ik toch de kist te pakken. Ook een beetje omdat Jurre zegt ik pak het sowieso niet. En Ranomi wil de kist ook niet.

Tweede kist die we tegenkomen, pakt Ranomi wel. We gooien ze in de achterbak. We hebben ons hoofd nog in het zand gestoken."

Maakt Ranomi toch wat verdachter als mol, als mol wil je toch de eerste kist niet hebben lijkt mij.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #39 Gepost op: 11-02-2023, 22:53:09 »
Vreemde is dat Nabil in zijn dagboek aangeeft dat hij de eerste kist heeft gepakt en Ranomi pas de tweede kist kreeg.

Nabil:
"We komen ook kisten tegen. Waarop staat: Ben je zeker van je zaak? Ik twijfel eerst. Maar zo arrogant als ik ben, besluit ik toch de kist te pakken. Ook een beetje omdat Jurre zegt ik pak het sowieso niet. En Ranomi wil de kist ook niet.

Tweede kist die we tegenkomen, pakt Ranomi wel. We gooien ze in de achterbak. We hebben ons hoofd nog in het zand gestoken."

Maakt Ranomi toch wat verdachter als mol, als mol wil je toch de eerste kist niet hebben lijkt mij.

Ja, dat las ik ook in zijn dagboek. Heeft Nabil het verkeerd in zijn geheugen of is er geknipt in de beelden?