Auteur Topic: [Aflevering 6] - Lijdensweg?  (gelezen 14270 keer)

Offline Scherpeblik

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #40 Gepost op: 11-02-2023, 22:53:53 »
Pakt de mol wel of niet een kist..

Sowieso niet als eerste, het zal maar net zo zijn dat de andere groep besluit geen kisten mee te nemen en je eigen groepje besluit uiteindelijk om bij de 2e ook niks te pakken. Dan ben je als mol de enige bij de executie en kan je geen rood scherm krijgen..

In dat geval zal de productie toch gewoon plan B in werking kunnen zetten? Alle nietgekochte stoelen staan dan in de executie-opstelling en Rik zegt dat degene die een stoel heeft gekocht dus niet aan de test/eliminatie mee hoeft te doen.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #41 Gepost op: 11-02-2023, 22:54:19 »
Ze weet toch dat kandidaten sowieso een kist willen pakken? Die opmerking maakte haar alleen maar verdachter in mijn ogen.

Als ze dat weet, waarom zou je dan nog proberen om iemand op andere gedachten te brengen? Soy begon namelijk gelijk al van: we nemen er sowieso eentje mee. Ik zou als mol dan denken: mooi, ik moet de productie een gunst doen door er voor te zorgen dat iemand anders zo’n kist pakt, ga lekker je gang Soy. Ik zou als mol misschien nog een klein beetje tegengas geven voor mijn eigen kist om onverdacht te blijven, maar ik zou in ieder geval nooit opperen om geen kist te nemen. Voor mij is ze door die actie juist afgestreept.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #42 Gepost op: 11-02-2023, 22:54:27 »
Laat ik eens beginnen met het positieve, dat waren de roadtrip inclusief zelf rijden en de twist met de stoelen. Ook wat betere muziek deze aflevering.

Helaas vond ik de spelletjes/opdrachten niet zo, de kop in het zand de leukste van de drie. Wel jammer dat 3 kandidaten de Mol niet in actie hebben gezien, wel erg lang twee dagen zonder informatie.

Al met al niet slecht, maar de vorige twee afleveringen vond ik beter. Er zit voor mijn gevoel nog steeds meer in.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #43 Gepost op: 11-02-2023, 22:55:20 »
Vreemde is dat Nabil in zijn dagboek aangeeft dat hij de eerste kist heeft gepakt en Ranomi pas de tweede kist kreeg.

Nabil:
"We komen ook kisten tegen. Waarop staat: Ben je zeker van je zaak? Ik twijfel eerst. Maar zo arrogant als ik ben, besluit ik toch de kist te pakken. Ook een beetje omdat Jurre zegt ik pak het sowieso niet. En Ranomi wil de kist ook niet.

Tweede kist die we tegenkomen, pakt Ranomi wel. We gooien ze in de achterbak. We hebben ons hoofd nog in het zand gestoken."

Maakt Ranomi toch wat verdachter als mol, als mol wil je toch de eerste kist niet hebben lijkt mij.

Dat maakt haar zeker verdachter. Net als Anke die de eerste niet wilde. Het is 1 van de dames  ::jaja::

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #44 Gepost op: 11-02-2023, 22:55:24 »
Ja, dat las ik ook in zijn dagboek. Heeft Nabil het verkeerd in zijn geheugen of is er geknipt in de beelden?

Ik denk dat eerste, want Ranomi zegt op een gegeven moment dat ze bijna 2 kisten had willen nemen

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #45 Gepost op: 11-02-2023, 22:55:43 »
Ja, maar wel na de eerste ronde te opperen om helemaal geen kist te pakken.
Dat is dan weer extreem onverdacht.

Dan heb je niet goed opgelet. Kijk het maar eens terug, Anke zet als eerste gelijk aan om wel een kist te pakken. En past haar verhaal volgens nog een paar keer aan zodra ze hoort dat Soy en Daniel de kist willen.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #46 Gepost op: 11-02-2023, 22:59:17 »
Ja, dat las ik ook in zijn dagboek. Heeft Nabil het verkeerd in zijn geheugen of is er geknipt in de beelden?
Teruggekeken net. Maar Ranomi zegt bij de 2e stop "ik wil nog wel een kistje". Dus zij had hem echt bij de eerste stop. Geheugen van Nabil dus niet zo sterk  ::rofl::

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #47 Gepost op: 11-02-2023, 23:01:25 »
Gewoon bad deze aflevering. De hele tijd geld in de pot en dan wordt het er weer uit getrokken.

Slecht concept van de stoeltjes, de productie heeft geluk dat er 4 werden meegenomen. Wat als er maar 2 waren gepakt? Hadden dan 4 kandidaten een vrijstelling? En stel je voor je zat dan met de mol bij de executie, moest je dan gegarandeerd naar huis, alleen maar omdat je voor een kist koos?

Rik zei nog dat gretigheid werd afgestraft, maar het was helemaal niet duidelijk of er iets goeds of iets slechts in de kist zou zitten. Dus onterecht dat de vier kistkiezers als gretig werden bestempeld.

Het gesmijt met vrijstellingen die verdiend worden zonder moeite is al langer mijn grootste ergernis van WIDM. In het Jubileumseizoen kregen Tygo en Nikkie hun vrijstelling gratis, omdat ze toevallig in de "juiste" auto zaten. In S21 kregen 3 vd 6 een vrijstelling omdat ze in de trein een parcours wonnen. Iedereen heeft dezelfde kansen maar het heeft gewoon niets met de jacht op de mol te maken.

Qua mol kun je er weinig tot niets uit halen deze aflevering, omdat het concept van de aflevering geld winnen (1) en daarna weer verliezen (2) is. Ik denk dat het Jurre is.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #48 Gepost op: 11-02-2023, 23:14:35 »
Laten we het er maar op houden dat de afleveringstitel zijn naam eer aandeed.  :-\\
Woosie down?

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #49 Gepost op: 11-02-2023, 23:15:06 »
Deze aflevering had een hoog reisprogramma gehalte.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #50 Gepost op: 11-02-2023, 23:15:54 »
Laten we het er maar op houden dat de afleveringstitel zijn naam eer aandeed.  :-\\

 ::rofl::

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #51 Gepost op: 11-02-2023, 23:19:41 »
In dat geval zal de productie toch gewoon plan B in werking kunnen zetten? Alle nietgekochte stoelen staan dan in de executie-opstelling en Rik zegt dat degene die een stoel heeft gekocht dus niet aan de test/eliminatie mee hoeft te doen.
Helemaal mee eens. Het is de taak dat, los van wat de mol doet, opdrachten werkbaar moeten zijn in alle scenarios.

De ervaring leert natuurlijk dat de nieuwsgierigheid vaak de overhand neemt en de kans groot is dat er gewoon 4 stoelen worden meegenomen.
Maar voor het geval dat dit niet gebeurt is het aan de productie, en een soort constructie als hierboven werkt dan prima.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #52 Gepost op: 11-02-2023, 23:20:40 »
In zijn dagboek schrijft Nabil dat hij nog afscheid heeft mogen nemen van de groep en dat sommige kandidaten dachten dat hij ook door was. Ik denk dat de kandidaten hier stiekem veel informatie uit hebben kunnen halen als ze opletten.

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #53 Gepost op: 11-02-2023, 23:27:01 »
Pakt de mol wel of niet een kist..

Sowieso niet als eerste, het zal maar net zo zijn dat de andere groep besluit geen kisten mee te nemen en je eigen groepje besluit uiteindelijk om bij de 2e ook niks te pakken. Dan ben je als mol de enige bij de executie en kan je geen rood scherm krijgen..

In dat geval zouden de makers gewoon iedereen de test laten maken en alleen de persoon met kist krijgt scherm te zien. Rode scherm had in dat geval bij de andere groep kunnen zitten.

Al is dat hele scenario sowieso niet heel fijn.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #54 Gepost op: 11-02-2023, 23:55:41 »
Vond het een vermakelijke maar niet veelzeggende aflevering. Snap de reacties hier ook niet zo. Als je vanaf het begin af aan al ziet aankomen dat er niks verdiend gaat worden in de aflevering dan laat je het maar zo en ga je gewoon voor het vermaak kijken. En dan was het gewoon typisch zaterdagavond vermaak. De twist met de stoeltjes was dan weer leuk verzonnen.

Denk dat dit een soort Krügerpark idee had moeten zijn, als paralel met S13. Ook die uitzending was niet bijster bijzonder, met het weerwolven en legpuzzeltje leggen.

Ik vond het vooral jammer dat er nu 3 uitzendingen op rij geld uit de pot gespeeld kon worden. Dat stoort me eigenlijk veel meer dan de opdrachten of exe... eliminaties en de manier waarop. Statistisch gezien loopt dit seizoen nu al bij de top 5 slechtst scorende seizoenen qua pot, maar al die seizoenen hadden 1 of meer grootse geldplundergelegenheden. (En zelfs dan zat er op dit punt in het spel meer geld in de pot...)

Het hele principe van het spel gaat eraan ten onder als geld zo makkelijk als middel wordt ingezet om kandidaten een worst voor te houden.  ::niet-ok::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #55 Gepost op: 12-02-2023, 00:07:51 »
Het waren best prima deelopdrachten voor 1 opdracht, alleen was het dan alsnog maar 1 opdracht die niet genoeg substantie had om in z'n eentje de hele aflevering te vullen. Voor mijn gevoel gingen de deelopdrachten ook allemaal veel te traag. De twist was voorspelbaar en gaf te weinig een "wow" gevoel om de opzet van de aflevering goed te praten. Dus ja, toch een beetje teleurgesteld na vorige week, want dat leek juist een sterkere aflevering.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #56 Gepost op: 12-02-2023, 00:32:27 »
Ik zit eigenlijk niet op Soy.
Maar deze titel wijst wel t duidelijkst naar hem.
Ik bedoel lijdensweg en hij heeft 2x de passion gespeeld waarvan 1x als Jezus.
En de passion is? ( de lijdensweg van Jezus ja)

Maar vond deze aflevering mwah, en dat ze zoveel trek de pot leeg sessies doen zeg.
Als widm ook recessie heeft hadden ze beter goedkopere locatie kunnen zoeken..

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #57 Gepost op: 12-02-2023, 00:35:10 »
Domme aflevering
enorm saai ook
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #58 Gepost op: 12-02-2023, 00:45:09 »
Erg constructieve bijdrage... :-X
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #59 Gepost op: 12-02-2023, 00:49:37 »
Erg constructieve bijdrage... :-X

Ach, het is een wat beknopte, maar mijns inziens wel adequate samenvatting  ::rofl::
Woosie down?