Auteur Topic: [Aflevering 6] - Lijdensweg?  (gelezen 14277 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #80 Gepost op: 12-02-2023, 11:42:13 »
Weer een aflevering met geld binnenhalen en het weer uit de pot trekken. Wordt een beetje flauw en storend.

Nabil was mijn mol, voor mijn gevoel kan het alleen Jurre nog zijn.

Anke als laatste in de auto. Wil niet beslist een koffer meenemen. Daniël vangt de pijlen. Soy schiet de eieren. Soy en Daniël laten ei met geld liggen, Anke pakt het alsnog.

Dit was echt een van  de slechtere afleveringen ooit.

De saaiste opdrachten.. kom op zelfs ik kan beter verzinnen. Bel me!

Grappige twist van de stoelen maar dat maakt echt niks goed als we de hele aflevering naar slap gelul in de auto zitten te luisteren en naar kinderopdrachtjes.
En de kandidaten maar roepen ‘wat cool! Wat spannend”

Ehm…

En die eeuwige trend met geld uit de pot halen begint écht te vervelen nu.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #81 Gepost op: 12-02-2023, 11:51:57 »
Ik zit eigenlijk niet op Soy.
Maar deze titel wijst wel t duidelijkst naar hem.
Ik bedoel lijdensweg en hij heeft 2x de passion gespeeld waarvan 1x als Jezus.
En de passion is? ( de lijdensweg van Jezus ja)

Maar vond deze aflevering mwah, en dat ze zoveel trek de pot leeg sessies doen zeg.
Als widm ook recessie heeft hadden ze beter goedkopere locatie kunnen zoeken..

Dat geld kunnen ze niet meer uitgeven aan de pot, want ze moeten nu voor 8 kandidaten een luxe afvallershotel betalen voor 3 weken.

 :-X

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #82 Gepost op: 12-02-2023, 12:14:54 »
Ben het wel overwegend eens met de meeste lauwe reacties op deze aflevering. Teveel biechten en teveel shots van autorijden, hoteldecadentie, maar daar waren de opdrachten / spelletjes ook niet interessant genoeg voor, om dat uitgebreider in beeld te brengen.
Ik moest denken aan Jeroen in de ferry op Elba, waar de mol dus ook bij de dubbele executie zat. Nu kon de mol ook makkelijk een stoel kopen want €500 euro uit de pot en kandidaats overkomen, wel of niet bij de eliminatie moeten zitten of daardoor kandidaten 'extra benadelen' maakt allemaal niets uit.
Wart betreft de eieren, dat waren geleegde, en voor de looppplankopdracht weer verstevigd met opvulsel (pur?), vertelt Rik ergens. Maar struisvogel opgediend krijgen vond ik echt het dieptepunt met 6 opdrachten met struisvogels als thema. Inderdaad zoals Jurre zegt, dat is @mitchmol Hashtag evil  >:D
« Laatst bewerkt op: 13-02-2023, 10:39:43 door Mollem »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #83 Gepost op: 12-02-2023, 12:54:22 »
Zeker niet de beste aflevering ooit, maar zo slecht als de meesten het blijkbaar vonden vond ik in ieder geval niet! Wat een fantastisch landschap (de omgeving is wat mij betreft ook zeer belangrijk en zeker een onderdeel van het al dan niet slagen van een aflevering), een heerlijke twist (die ik eerlijk gezegd niet zag aankomen), en misschien wat kinderlijke spelletjes, maar al bij al een leuke zaterdagavondvermaak!

Overigens: struisvogel is best wel lekker ::jaja::
Ich bin ein Bärliner!

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #84 Gepost op: 12-02-2023, 13:00:16 »
Zeker niet de beste aflevering ooit, maar zo slecht als de meesten het blijkbaar vonden vond ik in ieder geval niet!

Helemaal mee eens en er valt ook genoeg na te praten.

De forumleden hier raken verwend en doen het niet meer voor minder dan een dikke tien!  ;)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #85 Gepost op: 12-02-2023, 13:03:47 »
Het was gezellig om deze aflevering met een groep molloten te kijken maar het kabbelde wel erg voort.

De vondst met de stoelen vond ik wel briljant! Ik had bakstenen in de kisten verwacht maar dit was een stuk creatiever. En nog een tikkeltje gemener. >:D ::bravo::

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #86 Gepost op: 12-02-2023, 13:30:36 »
Zeker niet de beste aflevering ooit, maar zo slecht als de meesten het blijkbaar vonden vond ik in ieder geval niet!
Mee eens. Het lijkt er een beetje op dat "we" na dik 20 seizoenen bij voorbaat al denken "goed opletten waar ik allemaal kritiek op kan hebben"....

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #87 Gepost op: 12-02-2023, 13:37:55 »
Wat is er mis met een reactie geven op de aflevering? De ene aflevering is fantastisch, de andere minder. Dat is toch prima?

Ik vind het prijzenswaardig dat de makers experimenteren. Een gevolg van experimenteren is dat dit de ene keer goed kan uitpakken en de andere keer minder.

Ik heb genoten van de mooie beelden, enscenering en leuke muziek. Minder vond ik de simpele spelletjes, het wegspelen van geld en het splitsen van de groep zonder duidelijke reden. De twist met de stoelen was mooi en onverwachts.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #88 Gepost op: 12-02-2023, 13:49:13 »
Soy zegt bij de test: zit er tussen mijn vertrouwelingen ook niet gewoon een mol?
Dat klinkt ook weer erg bijbels. Soy/The Passion/Jezus.

Hij is acteur hoor, dat was een rol.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #89 Gepost op: 12-02-2023, 14:16:56 »
Mee eens. Het lijkt er een beetje op dat "we" na dik 20 seizoenen bij voorbaat al denken "goed opletten waar ik allemaal kritiek op kan hebben"....

Dit is echt niet waar.

Het zijn dingen waar al jaren iets over gezegd wordt. Zoals de kinderlijke, niets met ‘ik wil een mol ontdekken’ te maken opdrachten bijvoorbeeld.
Daar mag kritiek op geleverd worden. En denk als 90% van het forum dezelfde kritiek geeft dat het dan ergens wel ‘valid is’.  Zelfs bij de ‘normale’ kijker is dit een gemiddelde mening als ik de instagrampagina zo bekijk.

Als het goed is ben ik de eerste die het hier komt zeggen maar het is de laatste tijd gewoon vaker slecht dan goed. Prima dat bepaalde forumers het zien als zaterdagavond vermaak, maar als ik naar brave mensen wil kijken rondrijdend door een mooi gebied in het buitenland zijn er talloze andere programma’s die niets te maken hebben met een Mol ontdekken die ik kan opzetten :)

Maar gek genoeg zit dit program in mijn hart en geef ik het elke zaterdag weer een nieuwe kans.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 14:18:31 door Ra »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #90 Gepost op: 12-02-2023, 14:39:35 »
Ik vond het een goede aflevering. Ik hou persoonlijk ook wel erg van deze stijl, dat de opdrachten dat wat simpel zijn vind ik ook niet zo erg. Mijn part mag er elk jaar wel 1 zo'n doorreis-aflevering in. En als ze dan de opdrachten ook nog iets uitbreiden is het helemaal fantastisch! Als de ene groep iets anders had gedaan dan de andere groep, was het ook al beter geweest.

Met name het zelf rijden in auto's zorgt voor zo'n andere dynamiek van het programma. Je voelt gewoon dat de afstand van de makers wat groter is en het daarmee 'echter' overkomt.

Wel jammer dat er nu 3 afleveringen op rij geld uit de pot kon gaan, maar gelukkig was de twist nu wel een keer goed! Opdracht in het spookhotel had gewoon anders moeten werken qua geld, dan was ik helemaal tevreden geweest.

Ik denk wel dat we steeds kritischer worden. Als ik terugkijk naar mijn favoriete seizoenen (7&8), waren hier ook vaak genoeg best simpele opdrachten. Een kort quizje over medekandidaten, een soort mastermind, jenga of een spelletje pokeren. Het heeft me destijds nooit gestoord, omdat het prima in het geheel van de stijl van toen pastte. En de opdrachten van deze week vond ik ook prima in de stijl van de aflevering passen.
Alleen de stijl van deze aflevering komt wat minder overeen met wat we normaal zien en ze zijn sowieso een beetje experimenterend/zoekend. Dus ik denk dat het daarom nu ook snel wat aparter en minder goed aanvoelt.
Overigens, als je de afgelopen 2 afleveringen als 1 aflevering ziet -het liep als het ware toch door en er was geen afvaller-, vind ik het echt heel erg goed.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #91 Gepost op: 12-02-2023, 17:13:24 »
Ik sluit me graag aan bij Brtdm en vnid de aflevering echt prima. Ik vindt het juist wel goed dat er wordt afgewisseld. Deze aflevering spreekt weer andere kijkers aan dan de meer chaotische opdrachten met de quads of de meer psychologische opdrachten met koffers.

Ik heb deze falevering met vrienden gezien en mijn indruk was dat die het ook prima konden bekoren en sommigen daarvan (geen molloten) ook beter konden volgen dan sommige eerder aflveringen van dit jaar.

Het beste van de hele aflevering vond ik - en mijn medekijkers met mij - dat hebberigheid wordt afgestraft. Heerlijke twist met die stoelen. Hopelijk maakt dit kandidaten wat minder gretig, nu en volgend jaar.

Ik vond de opdrachten zelfs wat "Vlaams" aandoen: simpele, ietwat knullige spelletjes rondom 1 thema, die verband houdt met de omgeving, tijdens een rit waarbij de kandidaten zelf rijden en we weinig van de presentator zien.

Wat het naar mijn idee zou yhebben afgemaakt, is als de opdachten van groepje A invloed hadden op groepje B en andersom. Bijvoorbeeld, dat het groepje dat als tweede moest boogschieten iets had gekregen als ze beter waren geweest dan het andere groepje, en andersom bij de andere zoek-de-verschillenopdracht. Sterker nog, door het om-en-om te doen hadden ze twee deelopdrachten kunnen doen die invloed op elkaar hadden. Dan hadden ze bij de tweede opdracht, waar ze tehoren krijgen dat het resultaat van de andere groep invloed op hen heeft, doorgehad dat dus hún vorige resultaat ook invloed op de anderen hadden, wat kandidaten weer aan het denken kan zetten over molacties etc.

Dat had zo simpel kunnen zijn als: kist kopen = je maakt de opdracht voor het andere groepje makkelijker, of zoiets.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #92 Gepost op: 12-02-2023, 19:02:29 »
Dit is echt niet waar.

Het zijn dingen waar al jaren iets over gezegd wordt. Zoals de kinderlijke, niets met ‘ik wil een mol ontdekken’ te maken opdrachten bijvoorbeeld.
Daar mag kritiek op geleverd worden. En denk als 90% van het forum dezelfde kritiek geeft dat het dan ergens wel ‘valid is’.  Zelfs bij de ‘normale’ kijker is dit een gemiddelde mening als ik de instagrampagina zo bekijk.

Als het goed is ben ik de eerste die het hier komt zeggen maar het is de laatste tijd gewoon vaker slecht dan goed. Prima dat bepaalde forumers het zien als zaterdagavond vermaak, maar als ik naar brave mensen wil kijken rondrijdend door een mooi gebied in het buitenland zijn er talloze andere programma’s die niets te maken hebben met een Mol ontdekken die ik kan opzetten :)

Maar gek genoeg zit dit program in mijn hart en geef ik het elke zaterdag weer een nieuwe kans.

Beste Ra, Jammer dat je je zo ergert en de afleveringen niet aan jouw standaard voldoen. Denk eens aan het brede publiek waar WIDM voor is bedoelt en waar vele, niet molloten, heel veel plezier aan beleven. Het kan toch niet zo zijn dat er een programma wordt gemaakt en uitgezonden op zaterdagavond voor een select groepje mensen? Verder is kritiek hebben OK maar dan wel graag opbouwende kritiek, die mis ik bij jou.

Ben het verder eens met Brtdm en Erik Leppen.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #93 Gepost op: 12-02-2023, 19:08:54 »
Mee eens. De toon van kritiek van bijvoorbeeld Joligmolletje vind ik veel fijner. Respectvol naar het programma en naar de makers toe.

Ikzelf vond het een leuke aflevering. Ik vind het concept van roadtrip heel fijn om naar te kijken (voor de afwisseling) en vond de twist van de stoelen echt geniaal bedacht. De spellen tussendoor waren leuk, maar lagen qua kwaliteit niet helemaal in lijn met de opdrachten die we eerder zagen dit seizoen. Die waren gelaagder en staken kwalitatief beter in elkaar.

Al met al genoten van de aflevering! Leuk dat ze dingen uit durven te proberen dit seizoen. Ik geniet met volle teugen dit jaar  ::bravo::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #94 Gepost op: 12-02-2023, 19:19:23 »

Ik vond de opdrachten zelfs wat "Vlaams" aandoen: simpele, ietwat knullige spelletjes rondom 1 thema, die verband houdt met de omgeving, tijdens een rit waarbij de kandidaten zelf rijden en we weinig van de presentator zien.

Wat het naar mijn idee zou yhebben afgemaakt, is als de opdachten van groepje A invloed hadden op groepje B en andersom. Bijvoorbeeld, dat het groepje dat als tweede moest boogschieten iets had gekregen als ze beter waren geweest dan het andere groepje, en andersom bij de andere zoek-de-verschillenopdracht. Sterker nog, door het om-en-om te doen hadden ze twee deelopdrachten kunnen doen die invloed op elkaar hadden. Dan hadden ze bij de tweede opdracht, waar ze tehoren krijgen dat het resultaat van de andere groep invloed op hen heeft, doorgehad dat dus hún vorige resultaat ook invloed op de anderen hadden, wat kandidaten weer aan het denken kan zetten over molacties etc.


Exact. Bvendien zou in België deze aflevering als 2 opdrachten gelden. En die hebben nog een half uur extra voor de derde.

Als de opdrachten van de verschillende teams iets diverser waren en verband met elkaar hadden, dan was het helemaal perfect geweest voor een uur tijd!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #95 Gepost op: 12-02-2023, 20:44:11 »
Wat is ook alweer de volgorde van instappen in de auto’s?
Jurre weet dat Daniël vol op hem zit. Hij zou waarschijnlijk graag niet bij hem zitten als hij inderdaad de mol is. Heeft hij invloed gehad om niet bij Daniël te zitten?

Offline Esvin0210

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #96 Gepost op: 12-02-2023, 21:26:40 »
Wat is ook alweer de volgorde van instappen in de auto’s?
Jurre weet dat Daniël vol op hem zit. Hij zou waarschijnlijk graag niet bij hem zitten als hij inderdaad de mol is. Heeft hij invloed gehad om niet bij Daniël te zitten?

Ik heb het even teruggekeken. Soy en Daniël zijn als eerste klaar met de test, wanneer zij weglopen staat Jurre ook op. Soy en Daniël gaan allebei in de ene auto zitten. Dan zien we een shot van Jurre die naar ze zwaait en dan langs hun auto loopt om in de andere auto te gaan zitten.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #97 Gepost op: 12-02-2023, 21:27:34 »
Ja precies dat meende ik me al te herinneren! Perfecte positie voor Jurre

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #98 Gepost op: 12-02-2023, 22:12:24 »
Het lijkt allemaal sterk op een eindspel setting. Daniël die Jurre verdenkt, hulpmol en mol. In de ene groep de echte mol, in de andere groep degene die eigenlijk wel zeker is van zijn mol en ook gaat mollen. Jammer, want Daniël kan ook best winnen zonder dat gehulpmol met dat ei onder zijn voet, en verkeerd begrijpen van de opdracht waarbij je het hoofd onder de grond moest stoppen. Alsof dat het spannender maakt. Nee, ga dan voor die pot, je hebt de kans, doe alles goed!

De reacties van de drie die hun scherm zagen vond ik toch wel overtuigd kandidaats. Ranomi, Anke (in 2e instantie bij de auto's) en Soy waren echt blij dat ze door zijn.


Online Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] -
« Reactie #99 Gepost op: 12-02-2023, 22:33:10 »
Dit was echt een van  de slechtere afleveringen ooit.


Heette niet voor niets Lijdensweg die aflevering
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”