Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken  (gelezen 11356 keer)

Offline ikker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #80 Gepost op: 20-02-2023, 12:59:34 »
Ik kan niet terugvinden of dit al is gezegd, maar de keuze van Jurre is eigenlijk extra raar als je bedenkt dat hij sowieso 1 joker had gekregen als ze het plan van Daniel hadden uitgevoerd; dan zouden er 5 jokers verdiend en verdeeld worden. Nu had hij eigenlijk meer 'nadeel' van zijn keuze omdat er een kandidaat (na verdeling) 2 jokers zou hebben en hij maar 1.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #81 Gepost op: 20-02-2023, 14:37:30 »
Ja maar als Daniel of Anke na hem ook voor jokers gegaan zouden zijn, dan was de kans veel groter dat ze voor 2 of 3 jokers zouden gaan, die waren dan vervallen. En hij had dan wel 1 joker gehad.

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #82 Gepost op: 20-02-2023, 16:00:54 »
Dit is er net gepost: https://youtu.be/7vuq3BkcI8k

Ik ben doof dus ik ben van die auto generated subs afhankelijk maar heb ik goed dat ze zeggen daar dat Soy de Mol is?

Hoe serieus is dit onderzocht met een "stem-expert"? Want ik krijg het idee dat het niet heel definitief is.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #83 Gepost op: 20-02-2023, 16:20:39 »
Dit is er net gepost: https://youtu.be/7vuq3BkcI8k

Ik ben doof dus ik ben van die auto generated subs afhankelijk maar heb ik goed dat ze zeggen daar dat Soy de Mol is?

Hoe serieus is dit onderzocht met een "stem-expert"? Want ik krijg het idee dat het niet heel definitief is.
Hij had gesproken met een stem actrice, die eruit haalde dat er met een tongpunt-r wordt gesproken en dat er geen slis is te horen. Ranomi en Daniël zouden een met lichte slis praten.
De dame in kwestie kwam dan tot de beslissing dat de stem het meeste heeft van de stem van Soy.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #84 Gepost op: 20-02-2023, 17:37:06 »
De dame in kwestie kwam dan tot de beslissing dat de stem het meeste heeft van de stem van Soy.

Ik ben geenszins een expert, maar ik heb wel opgelet hoe de stem bepaalde dingen uitspreekt. Mij vielen vooral de ei en de ee op die ik ook bij Soy zo hoor. Nu ben ik weer helemaal in de war, want Soy stond niet op m'n shortlist.  ::ohno::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #85 Gepost op: 20-02-2023, 18:10:20 »
Dit heb ik ook ::oink::
De rollende R, de harde G en K hoor ik ook bij Soy.

Tijdens de afleveringen viel mij al de typische manier van het uitspreken van de ij, ei of ee door Soy op. Het lijkt op een aangeleerde manier van spreken door acteurs.
Soy hintte naar afloop ook wel erg naar het geld door aan Jurre te vragen of het ook geld had gekost etc.

Ik heb vorige week ook al de aflevering teruggekeken met het oog op Soy. Hij verdient nauwelijks geld en verstoort opdrachten behoorlijk. Ook neemt hij beslissingen zoals de regie in het labyrint met fruitkisten, Daniel naar buiten sturen bij het spookhotel, en het voorstel bij uitvlakken. Ik vlak Soy nog niet uit....
 
Edit: ik heb de aflevering met de badeend teruggekeken omdat Soy op het eind de telefoon overnam van Ranomi en erop aandrong de enveloppe met het vraagteken open te maken. Soy is echter ook erg gefocust op het vliegtuig en wat er onderop staat. Hij wil stoppen om te kijken en zodra duidelijk is dat het een telefoonnummer is wil hij bellen. Onmols van Soy. En Jurre maar het vliegtuig (dat hij al eerder gespot had) negeren en steeds meer haast maakte  ;D
« Laatst bewerkt op: 20-02-2023, 21:38:06 door Marimol »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #86 Gepost op: 20-02-2023, 20:19:11 »
Ik heb ook naar de telegraaf-youtube aflevering gekeken, en verbaas me toch elke keer weer over het zomaar gebruiken van origineel hier geplaatste posts, zie screenshot. Molloten die hier overzichten plaatsen worden vrijerlijk gebruikt voor het succes van zo'n video. Vind dat raar. Maar dit terzijde...
Verder hecht ik niet heel veel waarde aan zo'n ingevlogen stemactrice...

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #87 Gepost op: 20-02-2023, 20:22:28 »
Dit is er net gepost: https://youtu.be/7vuq3BkcI8k

Ik ben doof dus ik ben van die auto generated subs afhankelijk maar heb ik goed dat ze zeggen daar dat Soy de Mol is?

Hoe serieus is dit onderzocht met een "stem-expert"? Want ik krijg het idee dat het niet heel definitief is.

Die hoort wat mij betreft in het spoiler topic! Ik hoef dit niet zozeer te lezen, of in ieder geval kiezen of ik het wil lezen als het een serieuze aanwijzing kan zijn.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #88 Gepost op: 20-02-2023, 20:24:01 »
Citaat
Ik heb ook naar de telegraaf-youtube aflevering gekeken, en verbaas me toch elke keer weer over het zomaar gebruiken van origineel hier geplaatste posts, zie screenshot. Molloten die hier overzichten plaatsen worden vrijerlijk gebruikt voor het succes van zo'n video. Vind dat raar. Maar dit terzijde...

Juridisch gezien zal het wel onder citaatrecht vallen, àls er al copyright op rust. Bronvermelding (wordt dat niet gedaan?) is een kwestie van fatsoen dan.

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #89 Gepost op: 20-02-2023, 21:19:09 »
Niet helemaal eens dat Daniëls idee zo geniaal was: als iedereen een joker heeft, heb je er nogsteeds niks aan.

Verder molt Jurre mooi.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #90 Gepost op: 20-02-2023, 21:23:49 »
Individueel gezien misschien niet, maar als je tot een groepsbeslissing moet komen is €3000 en iedereen evenveel jokers toch een behoorlijk goed resultaat.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #91 Gepost op: 21-02-2023, 09:30:13 »
 
Edit: ik heb de aflevering met de badeend teruggekeken omdat Soy op het eind de telefoon overnam van Ranomi en erop aandrong de enveloppe met het vraagteken open te maken. Soy is echter ook erg gefocust op het vliegtuig en wat er onderop staat. Hij wil stoppen om te kijken en zodra duidelijk is dat het een telefoonnummer is wil hij bellen. Onmols van Soy. En Jurre maar het vliegtuig (dat hij al eerder gespot had) negeren en steeds meer haast maakte  ;D

Dat was exact het moment waarop ik dacht. Nou Soy hoef ik nooit in mijn lijstje te zetten.
Nabil en Jurre pushen daar door. En Soy en Ranomi willen juist kijken wat er op vliegtuig staat.


Juridisch gezien zal het wel onder citaatrecht vallen, àls er al copyright op rust. Bronvermelding (wordt dat niet gedaan?) is een kwestie van fatsoen dan.

Er rust altijd copyright op natuurlijk. Op alles wat je schrijft, maakt en fotografeert rust automatisch copyright.
Citeren mag wel, maar je bent wettelijk verplicht om de naam van de auteursrecht hebbende te plaatsen of bronvermelding te doen. Is zelfs strafbaar als je dat niet doet of je moet goed kunnen aantonen dat je het echt niet kon vinden. Maargoed als ik alles juridisch zou moeten gaan aanvechten waarin mensen dingen van mij jatte dan kom ik uren te kort denk ik. En als ik een euro zou krijgen voor elke keer dat het gebeurd was ik miljonair.
Zelfs een bekende supermarkt die gewoon mijn foto gebruikt op hun verpakkingen.
Dus recht hebben en recht krijgen is wel een dingetje in deze.
Maar vind wel dat die kanalen  gewoon netjes credit moeten geven waar hoort.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2023, 09:31:59 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #92 Gepost op: 22-02-2023, 09:28:07 »
Deze opdracht gaat maar over 3 minuten. De rest is bijzaak. In die 3 minuten moet je toeslaan.
Soy heeft de eerste twee minuten gebruikt om een onzalig plan om voor jokers te gaan in de groep te gooien.
Daarna nog wat opmerkingen van Anke en Daniël met een plan om geld en jokers te pakken, maar toen was de tijd bijna op.
Jurre wordt neergezet als het piespaaltje dat precies rond de 3 minuten tijd nog even vraagt wat hij dan moet doen, alsof dat zijn molplan was om net binnen/buiten de 3 minuten tijd te reageren en dan maar voor  het '1 joker eigen belang" te kiezen en de opdracht in de war te schoppen.
Soy de ideale kandidaat, want die heeft 3 jokers. Jurre en Daniël krijgen de schuld. In discussie met Soy verliest Daniël vervolgens. Daniël kijkt naar beneden. Soy in dat zachtroze wollige pluizige truitje heeft ook gewoon stekels, die hij op kan zetten als hij dat nodig heeft.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #93 Gepost op: 22-02-2023, 09:46:00 »
Soy zijn plan was misschien 30 sec. We missen heel veel tijd hier voor mijn gevoel
Soy begint meteen zijn plan uit te leggen. Dat duurt, zelfs met biechten er tussen, minder dan 30 sec. Dus zeg in realtime misschien 15 sec.

Anke reageert meteen daarop met; ja maar we kunnen toch alles verdelen.


Dan horen we een biecht van Jurre die zegt; ik wilde niet meteen zeggen wat ik over iets denk laat ik even luisteren naar wat de andere hebben bedacht.

En dan knipt ie naar Daniel die blijkbaar mensen moet onderbreken, want die begint met; Jongens ik wil even 1 ding voorstellen met nog 1 minuut op de tijd.

Dus daar is ergens een dikke 1,5 minuut weggevallen waarin we niet horen wie wat zegt.

Daniel is het iig niet, want die komt er tussen. Dus dat moeten dan soy anke en jurre zijn geweest.  Jurre wordt hier juist door zijn eigen biecht soort van niet verdacht gemaakt. Want die zou zogenaamd niets hebben gezegd volgens zichzelf. Maar die biechten vertrouw ik dus juist niet.

Daniel stelt nog een keer hetzelfde voor als anke. Dit duurt misschien 15 sec.

Weer 45 sec niets (biecht van Anke)

En dan komt Jurre in de laatste 2 sec met; waar moet ik dan op? Waar moet ik?


Ik vermoed dat Jurre na Anke die zei we kunnen toch alles verdelen juist wel de discussie met Soy is aangegaan en dat daar heel veel tijd mee is verloren.




« Laatst bewerkt op: 22-02-2023, 09:48:23 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #94 Gepost op: 22-02-2023, 09:53:39 »
Ja, dat is dus de kracht van montage. Wie of wat lichten we uit en met welk doel.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #95 Gepost op: 22-02-2023, 10:01:29 »
Precies. En vooral in dit soort stukjes waar ze moeten overleggen bespeelt de montage ons zeker wel eens.

Het lijkt nu dus juist of Soy die tijd opmaakt. En dat maakt Soy ook zeker wel verdacht juist zelfs bij mij terwijl ik hem al vroeg afgeschreven heb is er dan toch weer zo’n stemmetje die zegt; Waarom heb je hem ook alweer afgeschreven? Kan hij het echt niet meer zijn voor jouw gevoel?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #96 Gepost op: 22-02-2023, 12:15:13 »
Wat ik mij afvraag: Soy landt als eerste, Ranomi als tweede, maar verder weg, en Jurre als derde. Wat als Jurre, die veel dichterbij de vakken landt, nu naar vak 4 was gegaan? Soy loopt meteen naar vak 5, Ranomi neemt de tijd, zij stond wel in lijn met vak 4 maar moeilijk te schatten 50 meter verder?
Voor zover wij weten waren er geen afspraken gemaakt, dus was iedereen vrij om te kiezen voor welk vak men zou gaan.
Eigenlijk vind ik het vreemd dat Jurre, als MOL, niet op vak 4 gaat staan. Hij zou dan meer zeggenschap hebben gehad over de verdeling en dat wil een MOL toch? Nu neemt hij, als kandidaat het zekere voor het onzekere en gaat voor 1 joker.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #97 Gepost op: 22-02-2023, 12:33:22 »
Aan landen met een parasail zitten risico's. De kandidaten geven hun keuze door een hun begeleider en die controleert (buiten ons beeld) of dat kan veilig kan en of dat kan binnen het spel. Afgesproken waren 6 landingsmogelijkheden, daar heb je je dan vanwege de veiligheid aan te houden. Twee in vak 5 is not done. Vak 5 en 4 bezet? Dan kunnen alleen nog 1 2 2 en 3.
Heel verstandig om vanwege de veiligheid de gemaakte afspraken te respecteren en je daar aan te houden.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #98 Gepost op: 22-02-2023, 12:46:58 »
En 2 in vak 2 heeft dan geen veiligheidsrisico?

Wat Jurre doet is verdacht, als 3de vertrekken en op een joker landen. Daarmee is op dat moment nog 2000euro te verdienen. Jurre speelt in dat geval 1000euro weg.
Wat Daniël doet is verdacht, als 4de vertrekken en op de 1000 landen. Daarmee is op dat moment nog 1000euro te verdienen. Daniël speelt op dat moment 2000euro weg.
Soy en Ranomi hadden geen enkele invloed. De 3 na hen konden voor de volle 3000euro zorgen.
Of je als mol 3de gaat of 4de, moet je gokken dat de eerste kandidaten voor de jokers gaan, wat kandidaten meestal wel doen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Uitvlakken
« Reactie #99 Gepost op: 22-02-2023, 13:10:12 »
Aan landen met een parasail zitten risico's. De kandidaten geven hun keuze door een hun begeleider en die controleert (buiten ons beeld) of dat kan veilig kan en of dat kan binnen het spel. Afgesproken waren 6 landingsmogelijkheden, daar heb je je dan vanwege de veiligheid aan te houden. Twee in vak 5 is not done. Vak 5 en 4 bezet? Dan kunnen alleen nog 1 2 2 en 3.
Heel verstandig om vanwege de veiligheid de gemaakte afspraken te respecteren en je daar aan te houden.

Ja maar daar gaat het niet om. Het gaat om hun gedrag nà dat ze geland zijn.
Dan lopen ze naar hun vak. Ik bedoelde wat als bv Jurre naar vak 4 was gegaan, vóór Ranomi haar neus?
Dan had Ranomi een ander plan moeten maken. Dat zou pas een echte MOL streek zijn geweest van Jurre. Ranomi in de paniek, wat nu?
« Laatst bewerkt op: 22-02-2023, 13:29:49 door Gadoesja »