Auteur Topic: [Aflevering 8] - Brandpunt  (gelezen 10158 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 8] - Brandpunt
« Gepost op: 25-02-2023, 18:24:39 »


Bespreek hier alles over de aflevering wat je niet in de afzonderlijke opdrachtentopics kwijt kunt.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 16:18:39 door Heinz »
I will follow my inner gold

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] -
« Reactie #1 Gepost op: 25-02-2023, 20:33:08 »
Oh oh. Zie Rik nou finalevrijstelling  :-\\ 

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] -
« Reactie #2 Gepost op: 25-02-2023, 20:36:12 »
Oh oh. Zie Rik nou finalevrijstelling  :-\\

En Ranomi die vraagt hoe ver men zou gaan voor een vrijstelling.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #3 Gepost op: 25-02-2023, 21:12:18 »
Wat bijzonder dat er niet eens een discussie plaatsvond over de penningmeester.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #4 Gepost op: 25-02-2023, 21:13:13 »
Weer gerommel bij de test, ik weet het niet. Het is me allemaal wat te veel dit jaar
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #5 Gepost op: 25-02-2023, 21:14:25 »
Wat bijzonder dat er niet eens een discussie plaatsvond over de penningmeester.

Het interesseert Daniël niet zolang ..., daar stopt zijn zin. Ik denk zolang het niet Jurre is, Daniël heeft duidelijk een tunnelvisie op Jurre.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #6 Gepost op: 25-02-2023, 21:30:55 »
Fantastische aflevering ::bravo:: ::bravo:: Zo gaaf!!

De prachtige safari, de geweldige lasergame met nóg een extra laag van de test. Genoten!
« Laatst bewerkt op: 25-02-2023, 21:35:02 door Lama1997 »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #7 Gepost op: 25-02-2023, 21:31:32 »
Laat Soy en Ranomi zijn geld verdienen  ::rofl::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #8 Gepost op: 25-02-2023, 21:32:26 »
Wat een gave aflevering  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #9 Gepost op: 25-02-2023, 21:34:26 »
Heel eerlijk, vond ik het een flutaflevering. Jurre al finalist (goh, wat een geluksvogel 🥱🥱). De laseropdracht was deze keer ook totaal niet boeiend en als klap op de vuurpijl geen afvaller. Jammer!
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #10 Gepost op: 25-02-2023, 21:35:39 »
Ik vond het wat minder dit keer. Mooie beelden wel, maar ik was vanwege de trage montage halverwege al aan het frustreren over het feit dat het waarschijnlijk weer maar 2 opdrachten zouden zijn en wellicht ook niet eens een afvaller.

Safari was leuk, prima opdracht als er nog 4 kandidaten over zijn. Ietwat te veel perfecte plaatje wel.
Lasergamen is eigenlijk nooit een favoriet van mij, nooit zo goed in beeld te brengen. Al vond ik dit qua opdracht zelf wel een van de betere lasergame-opdrachten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #11 Gepost op: 25-02-2023, 21:36:13 »
Helaas weer niet zo'n interessante aflevering naar mijn mening. Ik vind de tweede helft van dit seizoen erg matig eerlijk gezegd. Jammer, het begon vrij sterk. Ik blijf van mening dat WIDM een flinke frisse wind nodig heeft maar dat niet gaat krijgen omdat het nu eenmaal blijft scoren ondanks herhalingen van zetten.

Ik ben benieuwd wie er volgende week uit vliegt. Ik dacht eerst dat Soy naar Jurre ging switchen en we zo de eerste mannenfinale gingen krijgen, maar hij lijkt nu toch niet op Jurre te gaan. Alsnog dus wel een vraag goed en Ranomi weet niet meer wat ze heeft ingevuld, dus best kans dat ze alsnog afvalt volgende week ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #12 Gepost op: 25-02-2023, 21:37:08 »
Ranomi komt met €1250 bij de safezone, Jurre staat klaar maar ze geeft het lineirecta aan Daniel, haha  :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #13 Gepost op: 25-02-2023, 21:39:42 »
Gewoon slecht .. het gaat ook niet meer beter worden ben ik bang.

Wat een geluk die Jurre 🥱🥱

Weet niet eens of ik ga kijken vlg wk

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #14 Gepost op: 25-02-2023, 21:40:39 »
Een voldoende vanwege de prachtige safaribeelden en dieren. Foto-opdracht ook erg leuk (perfecte plaatje). Rest wat minder. Weinig spanning in de lasergame, dat is waarschijnlijk gewoon leuker om te doen voor de kandidaten dan om naar te kijken thuis. Weer een vrijstelling, weer geen executie, weer weinig spanning over het verloop met mol Jurre op de belangrijkste plek. Maar schitterende safaribeelden, gelukkig.

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #15 Gepost op: 25-02-2023, 21:44:38 »
Ik vond het maar een matige aflevering.
2 opdrachten die leuk zijn voor de kandidaten, maar op uitzendig maar matig uit de verf komen. Het waren mooie dierenfragmenten, maar 30min was wel erg veel, en de spanning van lasergamen krijg je toch niet goed over.
Combineer dit met jurre die erg overacteert, in een opdracht die puur gemaakt is voor dierenfoto's en de mol die een gratis actie krijgt (na wat oefenen is het niet moeilijk om te winnen en envelop 2 te pakken), en ik heb meer op mijn telefoon gezeten dan de aflevering gezien.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #16 Gepost op: 25-02-2023, 22:05:04 »
Of het nu  de deelnemers van dit seizoen ligt, de constante switch in het format ( persoonlijk gewin ten koste van pot en steeds eliminatie variatie ) of de verschrikkelijke edits ( wat was die Safari opdracht enorm langdradig geedit ) weet ik nog niet. Maar dit seizoen dreigt voor mij als een nachtkaars uit te gaan .   

Jurre en soy constant aan het over acteren, Ranomi draagt zelfs met slechts 4 deelnemers nog nauwelijks bij aan het groepsplaatje ( enkel actief tijdens de proeven ). Ik moet echt mijn best doen om te herinneren wat de twee opdrachten waren van vorige week en ook die van deze week zullen geen langblijvende herinnering worden .

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #17 Gepost op: 25-02-2023, 22:07:26 »
Ik vond beide opdrachten wel leuk maar het twist gehalte is veel te hoog dit seizoen, hebben ze tests gehad die normaal gingen?  En jammer ook dat er weer geen afvaller is.

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #18 Gepost op: 25-02-2023, 22:08:38 »
Ik kan geen reden bedenken waarom deze aflevering maar 2 opdrachten had en geen executie. De aflevering bewoog hierdoor enorm traag en het verpest ook het nut van de WIDM app dat ieder zijn punten behoud.

De aflevering begon al slecht met te lang durende bontje gewauwel tussen Jurre en Soy.

Toevallig vanochtend stukje gezien van WIDM seizoen 13 ook in Zuid-Afrika. een kandidatengroep met heel veel humor, het programma voelt nu veel minder dynamisch en kleurvol in mijn ervaring. Het is net alsof ik naar 'slow television' reisprogramma kijk met kwart aflevering bestaande uit drone shots. Ik mis het WIDM gevoel, twists, turns, mindfucks, chaos, groepdynamiek. Alles verloopt heel rechttoe rechtaan zonder ruimte voor de mol om op een creatieve manier te mollen. Logisch dat het mollen van Jurre niet te ontwijken is. 

« Laatst bewerkt op: 25-02-2023, 22:12:07 door Mit »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #19 Gepost op: 25-02-2023, 22:13:13 »
Ik vond het eigenlijk een prima aflevering, en ik ben al jaren best wel kritisch. Het zijn zeker niet de sterkste opdrachten ooit de laatste paar afleveringen, maar een heel seizoen negens en tienen halen hebben ze nog nooit gedaan - je hebt altijd wat mindere afleveringen en opdrachten. Ik zit me echt meer te vermaken met het seizoen dan in jaren.

Ja, de mol ligt er inmiddels vrij dik bovenop voor ons als kijkers. Maar we zitten dan ook vlak voor de finale, dan is dat wel vaker zo en daar heb ik weinig problemen mee. Ik heb liever een prima mol die al best een tijdje duidelijk is, dan dat je geen idee had omdat de persoon in kwestie gewoon nauwelijks heeft gemold (zoals we ook wel hebben gehad).

Enige kritiekpuntje is dat ze ook weer niet élke keer iets creatiefs met de test hoeven te doen - dat wordt nu een beetje te veel van het goede.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"