Auteur Topic: [Aflevering 8] - Brandpunt  (gelezen 10045 keer)

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #60 Gepost op: 26-02-2023, 10:00:01 »
Ik vrees dat hij dat wel wist en dat de regie er dus op aangestuurd heeft dat hij de finalevrijstelling zou winnen omdat hij zo voor de kijkers hopelijk weer wat kandidaatser over zou komen.
Daniël zit kennelijk zozeer 100% op Jurre dat hij domweg niks anders meer biechtte. Dus konden ze ook niet anders dan dat tonen. Nu lijkt het nog een beetje alsof Jurre met geluk (pun intended!) in de finale terecht is gekomen.
Toch doen dit soort dingen me wel weer denken dat het er té dik op ligt. Hoe vaak is het in seizoenen van widm wel niet gebeurd dat kandidaten (deels) anderen verdenken terwijl achteraf bleek dat ze vol op de mol gingen? En dan werd hier op het forum altijd geroepen dat de productie bij de biechten dan gewoon vragen stellen over andere kandidaten zodat ze gedwongen worden om iets te zeggen over iemand die niet de mol is. Waarom zouden ze dat niet bij Daniël hebben kunnen doen dan? Of gewoon de Jurre-opmerkingen helemaal weg laten, en alleen algemene biechten van Daniël over de opdrachten er in laten. Zou ook niet voor het eerst zijn als je van bepaalde kandidaten helemaal geen verdenkingen over iemand hoort.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2023, 10:16:32 door Mollonia »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #61 Gepost op: 26-02-2023, 10:38:37 »
Ik vond het eigenlijk best een goede aflevering en ook een goed seizoen.
Nadeel van deze aflevering is geen afvaller, dat had wel gemoeten.

Al jaren denk ik: als de kandidaten gewoon goed spelen en geld verdienen, dan zie je de mol vanzelf verschijnen.
Nu hebben we 2 kandidaten die er alles aan doen om opdrachten te laten lukken (Daniel en Ranomi) en is het weer niet goed. Dat hebben we eerder gehad in het seizoen met Jon van Eerd als mol.
Normaal bedenk ik altijd degene die het minst mols neergezet wordt is de mol, maar ik denk dat het nu niet te vermijden was. En daar kan Jurre niet zoveel aan doen.

Eerste opdracht vond ik gewoon een mooie en goede opdracht, en natuurlijk heeft Jurre thuis geoefend (dat doet de mol altijd) en natuurlijk wist hij dat de vrijstelling in enveloppe 2 zat. Maar het scheelde niet zo heel veel of Daniel had gewonnen en Soy had beter kunnen doen. Maar Soy wilde zichzelf nog verdacht maken.

De laseropdracht vond ik geweldig, niet alleen maar elkaar afschieten voor een vrijstelling, maar daadwerkelijk geld verdienen. Als Soy zich nog verdachter had willen maken was hij naar Ranomi toegelopen en had haar van vlakbij nog 2 keer geraakt onder het mom dan heb ik mijn testvraag zeker goed.

Al met al ben ik heel tevreden met dit seizoen. Jurre de mol. Soy zou evt ook nog kunnen, maar dat denk ik al lang niet meer en hij heeft nu ook gezorgd voor veel geld in de pot samen met Ranomi.

Alleen als Daniel of Ranomi de mol zijn zou ik heel erg ontevreden zijn, want dan hebben ze alles uit de beelden gelaten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #62 Gepost op: 26-02-2023, 10:51:57 »
Toch doen dit soort dingen me wel weer denken dat het er té dik op ligt. Hoe vaak is het in seizoenen van widm wel niet gebeurd dat kandidaten (deels) anderen verdenken terwijl achteraf bleek dat ze vol op de mol gingen? En dan werd hier op het forum altijd geroepen dat de productie bij de biechten dan gewoon vragen stellen over andere kandidaten zodat ze gedwongen worden om iets te zeggen over iemand die niet de mol is. Waarom zouden ze dat niet bij Daniël hebben kunnen doen dan? Of gewoon de Jurre-opmerkingen helemaal weg laten, en alleen algemene biechten van Daniël over de opdrachten er in laten. Zou ook niet voor het eerst zijn als je van bepaalde kandidaten helemaal geen verdenkingen over iemand hoort.

Maar Daniël zegt toch iets als "Jurre, geen twijfel meer mogelijk, ik ga volledig op hem." Dan kun je daar toch niets anders meer van maken? Je kan na zo'n opmerking toch geen vragen over Soy gaan stellen? Dan zegt Daniël toch iets als "Soy is het niet, want zoals ik zojuist zei, ga ik volledig op Jurre"?

Ik vermoed dat Daniël een perfectionist is en er prat op gaat dat hij het niet een beetje goed, maar helemaal goed heeft. Hij leek eerder zelfs aan te geven 'alles of niets' te spelen en weet dus al een tijdje dat hij helemaal goed zit.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] -
« Reactie #63 Gepost op: 26-02-2023, 10:58:20 »
En Ranomi die vraagt hoe ver men zou gaan voor een vrijstelling.
Ik vond heel opvallend dat Ranomi hierover begon, maar ze is een wie is de mol kijker en dus zij hoopte dit waarschijnlijk en zag dit misschien aankomen, omdat dit vaker gebeurd is.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #64 Gepost op: 26-02-2023, 10:58:50 »
Ik vind het beetje vreemd dat je dus geen negativiteit mag hebben omdat dan het plezier van anderen zou verminderen .  De een komt hier om echt te speuren naar de mol en een ander om gewoon in spanning te kijken naar wie er af gaat vallen . Weer anderen willen gelaagde opdrachten met een stuk psychologisch spel .  Al deze verwachtingen in een programma , dan gaat er af en toe iemand teleurgesteld worden dat staat vast.

Mijn negativiteit heeft niets met de persoon te maken die de mol speelt , maar met mijn verwachtingen van het programma, dat ze zich houden aan een format en een rolverdeling , waarbij de mol molt en een kandidaat probeert geld te verdienen . En daar wordt mijns inziens , in elk geval voor mijn gevoel, te hard aan getrokken om het toch anders te maken.  Anders mag van mij best maar in dit seizoen vind ik het teveel van het goede en dus geen goede verandering .
Ik zou het erg triest vinden als we dit op dit forum niet meer zouden mogen zeggen of dat er daardoor mensen weggaan  ::hug::

Ik stoor me soms ook aan post als x is de mol zonder enige argumentatie, maar ik laat die mensen in hun waarde en geef niet aan daarom dit forum te verlaten .  Doordat ik dit seizoen zelf wat minder vind, heb ik dit seizoen wat minder gepost , maar nog altijd lees ik met plezier de meeste Posts hier

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #65 Gepost op: 26-02-2023, 11:02:49 »
Maar Daniël zegt toch iets als "Jurre, geen twijfel meer mogelijk, ik ga volledig op hem." Dan kun je daar toch niets anders meer van maken? Je kan na zo'n opmerking toch geen vragen over Soy gaan stellen? Dan zegt Daniël toch iets als "Soy is het niet, want zoals ik zojuist zei, ga ik volledig op Jurre"?

Ik vermoed dat Daniël een perfectionist is en er prat op gaat dat hij het niet een beetje goed, maar helemaal goed heeft. Hij leek eerder zelfs aan te geven 'alles of niets' te spelen en weet dus al een tijdje dat hij helemaal goed zit.

Tenzij je iemand dit in 1 shot in beeld ziet zeggen kan er nog prima in geknipt worden. Neem uit een andere zin het woord Soy en je hebt zo 'Soy... geen twijfel meer mogelijk, ik ga volledig op hem".

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #66 Gepost op: 26-02-2023, 11:09:46 »
Maar Daniël zegt toch iets als "Jurre, geen twijfel meer mogelijk, ik ga volledig op hem." Dan kun je daar toch niets anders meer van maken? Je kan na zo'n opmerking toch geen vragen over Soy gaan stellen? Dan zegt Daniël toch iets als "Soy is het niet, want zoals ik zojuist zei, ga ik volledig op Jurre"?

Ik vermoed dat Daniël een perfectionist is en er prat op gaat dat hij het niet een beetje goed, maar helemaal goed heeft. Hij leek eerder zelfs aan te geven 'alles of niets' te spelen en weet dus al een tijdje dat hij helemaal goed zit.
Toch wisselt het ook wat hij daarover zegt. Want vorige week zei hij dat hij zei tegen de rest dat hij spreidde, maar dat eigenlijk al niet meer deed. En in de laatste aflevering zei hij dat hij nu één keer all in was gegaan, of zoiets. Zó zwart-wit is het blijkbaar ook niet. En ze hebben vast wel ervaring met hoe ze vragen kunnen verwoorden waardoor er toch iets over gezegd wordt. En anders dus helemaal geen biecht over wie hij verdenkt, dat is ook al vaak genoeg gebeurd.

Het is gewoon teveel alles bij elkaar. Jurre die zó verdacht over komt. Daniël die 100% op Jurre zit. Ranomi die het echt niet meer kan zijn want Anke viel af op haar. Etc.

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #67 Gepost op: 26-02-2023, 11:14:33 »
En dat je niet alles van Jurre als mol uit de montage kunt houden, okay. Maar sommige dingen leggen er weer onnodig extra nadruk op. Zoals “…behalve de mol, die gaat nooit naar huis.” Terwijl je Jurre zijn vrijstelling in ziet zetten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #68 Gepost op: 26-02-2023, 11:49:39 »
En dat je niet alles van Jurre als mol uit de montage kunt houden, okay. Maar sommige dingen leggen er weer onnodig extra nadruk op. Zoals “…behalve de mol, die gaat nooit naar huis.” Terwijl je Jurre zijn vrijstelling in ziet zetten.

Ja, maar het programma wordt nou eenmaal niet voor molloten, maar voor het grote publiek gemaakt. Ik vrees dat ze ervoor hebben gekozen dat het grote publiek het ook eens een keertje goed kan hebben omdat ze bang zijn dat het anders afhaakt. Ik heb in mijn omgeving veel casual kijkers die dingen zeggen als "Ik kijk soms nog wel met een half oog (ander oog op mobiel of iPad) voor de fraaie natuurbeelden, maar het spel zelf boeit niet meer zo want ze monteren het toch altijd zo dat je de verkeerde gaat verdenken..."
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #69 Gepost op: 26-02-2023, 12:10:52 »
Ja, maar het programma wordt nou eenmaal niet voor molloten, maar voor het grote publiek gemaakt. Ik vrees dat ze ervoor hebben gekozen dat het grote publiek het ook eens een keertje goed kan hebben omdat ze bang zijn dat het anders afhaakt. Ik heb in mijn omgeving veel casual kijkers die dingen zeggen als "Ik kijk soms nog wel met een half oog (ander oog op mobiel of iPad) voor de fraaie natuurbeelden, maar het spel zelf boeit niet meer zo want ze monteren het toch altijd zo dat je de verkeerde gaat verdenken..."
Afgaande op de kijkcijfers lijkt me dat totaal niet nodig? Je hebt de molloten hier die kritisch de ene kant op zijn, en een groep die wellicht kritisch de andere kant op zijn. Maar het overgrote deel van de kijkers zit daar tussenin en na meer dan 20 jaar wordt het programma nog steeds goed bekeken. Als het zo makkelijk wordt dat zelfs een kleuter de mol kan ontdekken, dan ben ik blijkbaar niet de doelgroep meer.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #70 Gepost op: 26-02-2023, 12:22:27 »
Als het zo makkelijk wordt dat zelfs een kleuter de mol kan ontdekken, dan ben ik blijkbaar niet de doelgroep meer.


Ja, dat is dus het probleem: ofwel zitten we te kijken naar wat een soort kinderprogramma is geworden (niet leuk voor molloten), ofwel komt er nog een enorme twist en die zou dan betekenen dat we een Mol hebben die amper heeft gemold en stukken minder geld uit de put heeft gehouden dan 'hulpmol' Jurre. Tel uit je verlies...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #71 Gepost op: 26-02-2023, 13:14:30 »
Dit was voor mij gewoon een goed onderhoudzame aflevering! Misschien niet de beste van het seizoen, maar ik heb er toch van genoten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Autonoompje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #72 Gepost op: 26-02-2023, 13:24:08 »

Ja, dat is dus het probleem: ofwel zitten we te kijken naar wat een soort kinderprogramma is geworden (niet leuk voor molloten), ofwel komt er nog een enorme twist en die zou dan betekenen dat we een Mol hebben die amper heeft gemold en stukken minder geld uit de put heeft gehouden dan 'hulpmol' Jurre. Tel uit je verlies...

In dit huishouden zonder molloten geven ze ook aan dat het er wel erg dik boven op ligt dat Jurre het is en dat WIDM alleen leuk is als het tot het einde toe nog een beetje oprecht spannend is. Als Jurre het is, dan is dat niet alleen een teleurstelling voor een aantal molloten denk ik..


Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #73 Gepost op: 26-02-2023, 13:44:14 »

Ja, dat is dus het probleem: ofwel zitten we te kijken naar wat een soort kinderprogramma is geworden (niet leuk voor molloten), ofwel komt er nog een enorme twist en die zou dan betekenen dat we een Mol hebben die amper heeft gemold en stukken minder geld uit de put heeft gehouden dan 'hulpmol' Jurre. Tel uit je verlies...
Ja klopt het is één van de twee opties. Het ligt er zo bovenop dat het niet meer anders kan of er is een mol die inderdaad wat minder gemold heeft, maar amper dat ga ik nu nog niet zeggen, want soms verbaasd mij een mol, die ik niet als mol zag maar toch een goede was en soms was het een teleurstelling zoals bij Renee voorbeeld.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #74 Gepost op: 26-02-2023, 17:04:14 »
Het ding is dat het er niet dik bovenop ligt qua edit, maar qua acties. Kan eigenlijk niemand anders meer zijn als je ieders acties afweegt. Alhoewel het wel een ding is dat het gaat om een leuke ontknopingsaflevering te hebben waarbij soms hele delen (soms zelfs een hele aflevering) geskipt wordt tijdens afl. 10, waar de mol dan echt diens best deed om geld te verdienen. Sinds Jan is dat voor mijn gevoel
normaal geworden.

Wat ik ermee wil zeggen: het kan best zijn dat Ranomi de mol is ondanks dat zij gister duizenden euro’s bij de laseropdracht in de pot deed. Dan laten ze de laseropdracht gewoon uit afl. 10 en hebben ze het nergens meer over. Maar dit seizoen is dat denk ik niet zo.

Ik vind het overigens wel leuk als er veel beelden tussen zitten van bondjes/ in de auto. Ik vind het fijn dat ze wat minder clichéverhalen ertussendoor doen met biechts, en meer raw material laten zien. Echt een verbetering, maar ik lees dat sommigen dat minder vinden. Ik ben overigens wel voor 3 opdrachten per aflevering.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #75 Gepost op: 26-02-2023, 18:23:05 »
Ik vind het overigens wel leuk als er veel beelden tussen zitten van bondjes/ in de auto. Ik vind het fijn dat ze wat minder clichéverhalen ertussendoor doen met biechts, en meer raw material laten zien. Echt een verbetering, maar ik lees dat sommigen dat minder vinden. Ik ben overigens wel voor 3 opdrachten per aflevering.

Eens! In mijn optiek krijg je zo meer mee van de dynamiek in de groep! En wat betreft de 3 opdrachten; ik zou een mix fijn vinden. Dus de ene aflevering 2 en dan weer 3 opdrachten. Gisteren voelde het traag aan dus had je prima een derde opdracht kunnen toevoegen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #76 Gepost op: 26-02-2023, 18:39:27 »
Volgende week een opdracht met de afvallers?
Ze worden tijdens het abseilen gebeld door de afvallers.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #77 Gepost op: 26-02-2023, 18:49:20 »
Deze kleuter vindt het wel een leuk seizoen en ook een leuke aflevering.
Ik ben sowieso al heel erg blij dat we af zijn van de herhalingen.

Dus:
Rik zegt: We gaan abseilen.
Volgende shot: Een kandidaat die zegt: Rik zie dat we gaan abseilen.
Ja dat heb ik net ook gezien.
En dat tig keer per aflevering.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #78 Gepost op: 26-02-2023, 19:13:46 »
Het ding is dat het er niet dik bovenop ligt qua edit, maar qua acties. Kan eigenlijk niemand anders meer zijn als je ieders acties afweegt. Alhoewel het wel een ding is dat het gaat om een leuke ontknopingsaflevering te hebben waarbij soms hele delen (soms zelfs een hele aflevering) geskipt wordt tijdens afl. 10, waar de mol dan echt diens best deed om geld te verdienen. Sinds Jan is dat voor mijn gevoel
normaal geworden.

Wat ik ermee wil zeggen: het kan best zijn dat Ranomi de mol is ondanks dat zij gister duizenden euro’s bij de laseropdracht in de pot deed. Dan laten ze de laseropdracht gewoon uit afl. 10 en hebben ze het nergens meer over. Maar dit seizoen is dat denk ik niet zo.

Ik vind het overigens wel leuk als er veel beelden tussen zitten van bondjes/ in de auto. Ik vind het fijn dat ze wat minder clichéverhalen ertussendoor doen met biechts, en meer raw material laten zien. Echt een verbetering, maar ik lees dat sommigen dat minder vinden. Ik ben overigens wel voor 3 opdrachten per aflevering.
En blijkbaar heeft Ranomi deze vraag in de test op haar zelf gestemd dat de mol 2 kooitjes opendoet. Daarom deed ze zo goed haar best deze opdracht 😉

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #79 Gepost op: 27-02-2023, 10:16:49 »
Aflevering 8 en mijn ‘Die is de Mol’ model staat nog steeds overeind. Het model voorspelt dat Jurre de  :) is, met na aflevering 8 een kansverwachting van 99,99%.

De resultaten tot en met aflevering 8 zijn:
Aflevering 1 - 1. Jurre (43%), 2. Sander (21%), 3. Annick (11%)
Aflevering 2 - 1. Jurre (56%), 2. Sander (28%), 3. Ranomi (7%). (Sarah en Froukje vallen af).
Aflevering 3 - 1. Jurre (87%), 2. Ranomi/Anke (5%). (Sander valt af).
Aflevering 4 - 1. Jurre (98%), 2. Ranomi (1%), 3. Anke (1%). (Annick valt af)
Aflevering 5 - 1. Jurre (99,3%)
Aflevering 6 - 1. Jurre (99,7%). (Anke valt af).
Aflevering 7 - 1. Jurre (99,95%)
Aflevering 8 - 1. Jurre (99,998%)

Zaterdag de finale met de laatste afvaller (Soy?). We gaan het zien.  ::oink::
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?