Auteur Topic: [Aflevering 8] - Brandpunt  (gelezen 10185 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #20 Gepost op: 25-02-2023, 22:17:50 »
Hm, ik merkte ook dat ik afgeleid was en ondertussen nog wat computerwerk heb gedaan tijdens het kijken. Normaal doe ik dat soort dingen niet tegelijkertijd, dus dat zegt wel wat over mijn beleving.  :-X

Safari: supergaaf met de dieren, de opdracht zelf moet fantastisch geweest zijn voor de kandidaten. Maar inderdaad hoog 'perfecte plaatje' gehalte.
Lasergamen: ook tof voor de kandidaten, maar als kijker is er weinig uit te halen.

Jurre die weer iets tofs wint. Als hij de mol is (waar het op lijkt, maar wie weet toch niet  ;D ), heeft hij behoorlijk wat (voor de mol) zinloze extra's.
En het oogt inderdaad als scripted reality.

De landschappen zijn prachtig. Dat zeker. Maar wat mij betreft zitten er sterkere afleveringen tussen.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2023, 23:27:48 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #21 Gepost op: 25-02-2023, 22:20:57 »
Top kandidaten, mooie gelaagde opdrachten, prachtige beelden, treurige vrijstellingen, een aanstellerige over-de-top-Mol, 0,0 spanning. Helaas niet het programma waar ik groot fan van ben.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #22 Gepost op: 25-02-2023, 22:25:31 »
Mooie plaatjes. Alsof ik naar het perfecte plaatje keek.
Overduidelijk wie de mol is.
Jurre heeft een cursus konten fotografie gevolgd.
Echt spannend is het niet meer.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #23 Gepost op: 25-02-2023, 22:27:48 »
Helaas weer een erg matige aflevering. Mooie beelden van de wilde dieren, maar helaas net als vorige week met het paragliden gekoppeld aan een ontzettend platte opdracht. Deze was overduidelijk gescript voor de mol. En ik heb het al eerder gezegd, omdat de meeste opdrachten maar op één duidelijke manier molbaar of enorm gescript zijn, heeft het ook vrijwel geen zin meer om te speuren. Het is overduidelijk wie de mol is.
En weer een test die anders is dan normaal... er is sinds aflevering 3 (!!!) geen reguliere test & executie meer geweest. Tot nu toe vond ik het wel leuk dat ze wat andere dingen proberen, maar het wordt nu wel echt te veel van het goede. Verder was dit ook niet iets nieuws, dit is in 2011 ook al gedaan. En dus ook weer geen afvaller... dat uitstellen houd ik persoonlijk niet van. Jammer.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #24 Gepost op: 25-02-2023, 22:28:42 »
Ik heb blijkbaar een heel ander programma zitten kijken

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #25 Gepost op: 25-02-2023, 22:29:36 »
Jurre: "the lion was so luck" (geluk?)  ::vergroot::
Foto's van kontjes maken (o.a van een leeuw), en dan later in de aflevering spreekt hij over het hol van de leeuw zijn?  ::rofl::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #26 Gepost op: 25-02-2023, 22:52:49 »
Met het risico dat dit toch een soort recensietopic wordt, ben ik het met veel van de bovenstaande kritieken eens. Maar ik heb wel weer heel erg van de aflevering genoten!

Toch n.a.v. de opmerking van Erik Leppen vorige week:
Dus conclusie: de hele aflevering hebben we geen normale opdracht gezien van de vorm "de kandidaten verdienen geld voor de pot en de mol probeert dat te saboteren". Dan vraag ik me ernstig af waar ik nou eigenlijk naar zit te kijken. Naar "Wie is de mol", of naar "Kandidaten spelen spelletjes in een ver land"? ???
Dat Soy openlijk toegaf dat hij wel medekandidaten wilde afschieten in ruil voor een zekere testvraag haalt natuurlijk wéér het groepsdoel onderuit. En wat is het nut van een foto-safari als je als kandidaat niet eens weet waarvoor je speelt?

Soy die zegt dat Jurre weer "de winnaar van een opdracht" is, spreekt ook boekdelen. Ik dacht dat de groep moest samenwerken om opdrachten te laten slagen?

On-topic dan maar: de Mol kon zowel mollen door de fotowedstrijd te winnen als door een goede of slechte pokerface te trekken achteraf, afhankelijk van wie welke envelop had. Bij het lasergamen werd er verrassend veel geld verdiend en hoorde ik Jurre voor het eerst dit seizoen goede suggesties geven voor de tactiek bij het spel.
...óf niet!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #27 Gepost op: 25-02-2023, 23:04:54 »
Testvragen over toekomstige dingen zijn misschien bedacht om de voorsprong van Daniel minder te maken, maar raar is het wel. Zo wordt het gokken wie doorgaat.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #28 Gepost op: 25-02-2023, 23:11:09 »
Er was nog een mogelijkheid om een concurrent af te schieten.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #29 Gepost op: 25-02-2023, 23:19:49 »
Prima aflevering. Ietwat traag, maar vond de opdrachten erg leuk  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #30 Gepost op: 25-02-2023, 23:20:06 »
Een kandidaat die heeft ingevuld dat de Mol nul levens overhoudt bij het lasergamen, heeft inderdaad belang bij het afschieten van anderen. In feite is dat een testvraag goed en staat het bijna gelijk aan een joker. De Mol heeft hetzelfde belang. Minder levens is minder kans op geld.

Ik houd niet zo van opdrachten waarbij kandidaten en Mol hetzelfde belang hebben. Dat geldt ook voor de eerste opdracht. Iedereen wil de vrijstelling. Ik mag hopen, dat Jurre als Mol niet wist welke envelop hij moest hebben. Dan zijn kandidaten met deze uitkomst kansloos.

Al met al leuke beelden, maar je hebt er weinig aan. Ik heb het gevoel dat we ver af zijn van het concept: kandidaten proberen door samenwerken geld te verdienen en de Mol probeert dat zoveel mogelijk te voorkomen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #31 Gepost op: 25-02-2023, 23:20:57 »
Testvragen over toekomstige dingen zijn misschien bedacht om de voorsprong van Daniel minder te maken, maar raar is het wel. Zo wordt het gokken wie doorgaat.

Dat was al bedacht in het seizoen van mol Patrick

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #32 Gepost op: 25-02-2023, 23:23:03 »
Ik houd niet zo van opdrachten waarbij kandidaten en Mol hetzelfde belang hebben. Dat geldt ook voor de eerste opdracht. Iedereen wil de vrijstelling. Ik mag hopen, dat Jurre als Mol niet wist welke envelop hij moest hebben. Dan zijn kandidaten met deze uitkomst kansloos.

Al met al leuke beelden, maar je hebt er weinig aan. Ik heb het gevoel dat we ver af zijn van het concept: kandidaten proberen door samenwerken geld te verdienen en de Mol probeert dat zoveel mogelijk te voorkomen.
Mee eens. Het was leuk geweest als de opdracht was: 'Jullie verdienen geld als het gemiddelde cijfer boven de 7 uitkomt, en o ja, de winnaar maakt kans op een vrijstelling.' Dan had de Mol ineens een heel andere rol moeten spelen en zich moeten verantwoorden voor zijn slechte foto's.

Dat was al bedacht in het seizoen van mol Patrick
Ik wacht al jaren op de comeback van deze twist, dus ik was toch wel heel blij ::bravo::
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #33 Gepost op: 25-02-2023, 23:23:39 »
Ja ik vond dit de enige leuke twist

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #34 Gepost op: 25-02-2023, 23:27:45 »
Iedereen wil de vrijstelling. Ik mag hopen, dat Jurre als Mol niet wist welke envelop hij moest hebben. Dan zijn kandidaten met deze uitkomst kansloos.

Ik vrees dat hij dat wel wist en dat de regie er dus op aangestuurd heeft dat hij de finalevrijstelling zou winnen omdat hij zo voor de kijkers hopelijk weer wat kandidaatser over zou komen.
Daniël zit kennelijk zozeer 100% op Jurre dat hij domweg niks anders meer biechtte. Dus konden ze ook niet anders dan dat tonen. Nu lijkt het nog een beetje alsof Jurre met geluk (pun intended!) in de finale terecht is gekomen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #35 Gepost op: 25-02-2023, 23:30:12 »
Alhoewel de aflevering soms ook vermakelijk kon zijn (heb flink gelachen om Jurre bij opdracht 1 en om Soy bij opdracht 2 ::rofl::), moet ik zeggen dat ik inmiddels ook hoop dat Jurre niet de mol is. Dit is zo omdat in deze aflevering in dat geval al de tweede opdracht zat die hij waarschijnlijk vanwege voorkennis en oefenen vooraf heeft weten te winnen om vervolgens met zijn winst als enige geld uit de pot te houden.. tja, op deze manier mollen is ook niet echt uitdagend meer of leuk om naar te kijken, toch? Jurre kan er waarschijnlijk weinig aan doen dat dit zo loopt aangezien dit inderdaad waarschijnlijk wel scripted reality zal zijn als hij de mol is en hij de opdrachten ook niet bedenkt, maar ik begin me dan toch wel af te vragen als iemand die juist van speuren en creatief mollen houdt waar ik naar zit te kijken...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #36 Gepost op: 25-02-2023, 23:31:54 »
Ik vrees dat hij dat wel wist en dat de regie er dus op aangestuurd heeft dat hij de finalevrijstelling zou winnen omdat hij zo voor de kijkers hopelijk weer wat kandidaatser over zou komen.
Ik geloof niet in doorgestoken kaart als in de winnaar stond op voorhand vast, maar Jurre ging wel gretig naar envelop nummer 2 toe. Had hij de envelop met 0 euro gekozen, dan was hij veel verdachter geworden, maar het netto resultaat voor de pot is natuurlijk hetzelfde.
...óf niet!

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #37 Gepost op: 25-02-2023, 23:33:59 »
Het meest opvallend vond ik nog de bus scène. Men draagt blijkbaar geen gordels meer.  :-\\



Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #38 Gepost op: 25-02-2023, 23:34:02 »
Ik vrees dat hij dat wel wist

Ja uiteraard .. het was 1 groot scripted reality draaiboek. Daarom was t zo slecht. En hij kan er niks aan doen.
Arme Jurre

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #39 Gepost op: 25-02-2023, 23:34:33 »
Ik heb dit niet snel, maar ook ik begon halverwege deze aflevering mijn interesse een beetje te verliezen, merkte ik. Ik vond het al opvallend dat Jurre zo lang wachtte en de laatste envelop pakte. En toen kwam de aap natuurlijk uit de mouw, en liep het zoals verwacht af. Bijna te makkelijk voor de mol.

Het enige wat ik echt leuk vond was Soy die zijn medekandidaten af ging schieten voor een testvraag  ::rofl:: Vuil spel? Ja. Slim? Dat ook. Hij was de enige die zichtbaar de opdracht naar zijn hand probeerde te zetten, wat ook het hele idee was achter deze opzet.

Voor de rest, mwa. Ben ook een beetje klaar met het hele joker/vrijstelling gebeuren  ::niet-ok::