Auteur Topic: [Aflevering 8] - Brandpunt  (gelezen 10167 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #40 Gepost op: 25-02-2023, 23:45:28 »
Het meest opvallend vond ik nog de bus scène. Men draagt blijkbaar geen gordels meer.  :-\\


https://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/52898-verkeer-en-verkeersregels-zuid-afrika.html
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #41 Gepost op: 25-02-2023, 23:57:39 »
Ja uiteraard .. het was 1 groot scripted reality draaiboek. Daarom was t zo slecht. En hij kan er niks aan doen.
Arme Jurre
Aannames.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #42 Gepost op: 26-02-2023, 00:07:08 »
De kandidaten proberen jokers en vrijstellingen te verdienen voor zichzelf. De Mol in hun midden probeert daarbij onderweg niet per ongeluk geld te verdienen.

Op zoek naar Geluk. Elke zaterdag 20:30 op NPO1.

Oh nee, het onderschriftenspel is er morgen pas weer. Ik zou graag in discussie gaan over de opdrachten, maar de - overigens zeer effectieve - Mol is voor mijn gevoel al een paar weken duidelijk. Jurre is zeker aan het begin onder de radar gebleven en heeft aantal keer vet gemold in het bijzijn van zijn medekandidaten. Ik hoop dat we nog wat mooie geheime acties tegenkomen in aflevering 10.
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #43 Gepost op: 26-02-2023, 00:25:39 »
Niks mis met het perfecte plaatje gebruiken voor een safari opdracht. Wat wel mist is dat de Jurre wel heel duidelijk al een fotocursus heeft gevolgd en we dat wss te zien krijgen in aflevering 10. (met beelden uit Safaripark Beekse bergen  ;)) En natuurlijk wisselt Jurre met Soy voor de vrijstelling. De mol die de finale vrijstelling pakt kennen we nu wel.

Lasergamen is altijd chaos qua beelden. Wat wel leuk gedaan was om de toekomst naar je hand te kunnen zetten. Is ook eerder gedaan. Maar zo zagen we Soy duidelijk zinspelen op een joker door kandidaten op nul levens te laten eindigen. Ik snap wel waarom genoeg kijkers hier halverwege zoiets hadden van ik kan beter wat anders gaan doen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #44 Gepost op: 26-02-2023, 00:49:59 »
Ik wacht al jaren op de comeback van [de twist uit seizoen 11], dus ik was toch wel heel blij ::bravo::
Wat dan wel jammer is, is dat het nu wel héééél erg hetzelfde is... met naar alle waarschijnlijkheid de mol die een vrijstelling heeft en daarom zogenaamd de testvragen niet zou weten, maar ondertussen...

Dat was toen eigenlijk echt één op één hetzelfde, zelfs inclusief het feit dat we volgens mij toen als forum ook al wel doorhadden wie de mol was en dat het daarom, net als toen, nu wéér een beetje nep overkomt....

---

Over de aflevering... ik vond de safari-opdracht tof en echt beter dan die uit 2013. Behalve het hele vrijstelling-gebeuren, alhoewel de extra laag van de pokerface moeten ophouden dan wèl weer goed gevonden was. De laseropdracht vond ik ook tof, maar was beter uit de verf gekomen zonder test-twist. In 2011 was het over één opdracht, dat aws al vet genoeg (eigenlijk béter, dat hadden ze nu ook moeten doen. Gewoon eerst laseropdracht, dan test met nog 3 vragen over de abseilopdracht; had je dezelfde twist maar zonder er twéé opdrachten voor te moeten verrommelen, en had je meteen een cliffhanger naar volgende week gehad, èn was het logisch geweest om nu geen afvaller te weten. Nu vraag je je af waarom ze de abseil niet in deze aflevering hebben gedaan.

Dus, tja. Mooi allemaal, maar het heeft gewoon allemaal best wel weinig "kandidaten spelen voor geld en de mol saboteert dat" gehalte. Ook nu weer, geen normale opdracht gezien. Eerste opdracht is verkl**t door die vrijstelling (wéér staan troeven tegenover het geld), en de tweede opdracht is weer verstrengeld met die test. Ik heb het idee dat de makers tijdens al die brainstorms hartstikke leuke dingen bedenken, maar even vergeten zijn wat ook alweer het spel "wie is de mol" inhield...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #45 Gepost op: 26-02-2023, 01:31:02 »
Het verbaast me dat er hier door sommigen nog enthousiast kan gereageerd worden over de aflevering.

Ik was op de klok aan het kijken wanneer het executie was en dan komt die er ook nog niet eens  ::rofl::

Nee, gelukkig heb ik enkele mooie beelden van het safaripark gezien, maar anders vergeet ik deze aflevering heel erg snel.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #46 Gepost op: 26-02-2023, 02:28:21 »
Zzzzzzzzz, wat was dit ongelooflijk saai zeg.. Met afstand de minste aflevering van het seizoen. En wederom weer geen normale test/eliminatie. :-\\

Het gesprek in de auto, daarna Soy en Jurre, dan de eerste opdracht ruim 30 minuten in beeld gebracht waarin bijna niks gebeurde, daarna weer een gesprek in de auto, de matige lasergame, etc. etc.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #47 Gepost op: 26-02-2023, 07:22:44 »
Hoewel ik deze aflevering ook niet geweldig vond, wil ik toch even een lans breken tegen (dat is niet helemaal goed Nederlands) de term ‘scripted reality’.

Scripted reality zijn series met enkel de illusie van reality, maar het in feite gewoon een vast script aflopen. Ook bij Hunted komt die term geregeld op fora en sociale media voorbij, omdat er dingen gebeuren die “zo ongeloofwaardig zijn dat ze wel geschopt moeten zijn”.

Bedenk dan dat dit ervaren, professionele programmamakers zijn, die zouden nooit zo’n slecht script schrijven. De enige logische en juist verklaring is dat het een idioot toeval is. En net als bij Hunted (waar ik het dus wel van weet), zal het hier dus ook wel een ongelofelijk toeval zijn. En makers vinden dat zowel briljant (omdat het echt is), als zijn een beetje bang voor deze reactie.

Bij Hunted was het ook moeilijk te geloven dat Dilan en Guido per ongeluk de hunters tegen kwamen, een serveerster opeens ons tipt over een totaal ander duo, hunter gaan tanken recht tegenover de plek waar twee kandidaten liften én my all time favorite: twee duo’s vanaf van de start van het programma beiden 120km onafhankelijk van elkaar afleggen om daarna per ongeluk allebei te overnachten in hetzelfde dorpje met nog geen 5.000 inwoners.  Allemaal echt gebeurd en allemaal echt toeval.

Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #48 Gepost op: 26-02-2023, 07:43:25 »
Als Annick of Sarah er nog inzaten, die per ongeluk wat meer apart gedrag vertoonden, was het ook weer anders. Dan voel Jurre minder op.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #49 Gepost op: 26-02-2023, 08:10:35 »
Elke week geniet ik van de afleveringen en de laatste paar weken, nu Jurre hier massaal verdacht wordt, is de 'evaluatie' van de aflevering steeds negatiever/kritischer. De grap is... als hij NIET de mol is, hoe briljant zijn dan de opdrachten? Hoe knap is het dat het de mol subtiel lukt om, ondanks dat een kandidaat de fotoshoor wint, toch 0 euro te verdienen door een enveloppenruil te creëren waarbij de vrijstelling in handen van de kandidaat komt? De nadruk lag op envelop 2 en we hebben mogen zien dat Daniël riep 'laten we voor 2 gaan', Soy die als eerste pakte en Ranomi biechtte dat ze ook graag 2 had willen hebben.

En dan het lasergamen, waar Soy zichzelf van een joker voorzag door in elk geval Daniël en later ook Jurre vroegtijdig uit te schakelen. Je zag bij Daniel de oprechte reactie, die baalde als een stekker.

Als je in de Jurre tunnel zit, dan is het misschien de moeite waard de aflevering eens terug te kijken vanuit het perspectief dat Jurre het niet is. Ik weet zeker dat je dan meer waardering hebt voor de potentiële mol en de afleveringen zelf.

En Jurre... die speelt de rol van mol voor ons in elk geval fantastisch, want Nederland verdenkt hem massaal (61% bij Moltalk, hier op het forum is het percentage nog veel hoger). Zou volgens mij voor het eerst ooit zijn dat de mol door de kijker zo massaal verdacht werd in deze fase.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #50 Gepost op: 26-02-2023, 08:55:03 »
Ik had helemaal niet dat het te lang duurde, de beelden van het safaripark waren echt heel bijzonder. Ik heb wel vaker zoiets gezien maar nu kreeg je het gevoel er helemaal bij te zijn, alsof je zelf die foto's aan het maken was. Heel mooi gedaan.  ::ok:: En hoe verschillend werd het ervaren, Jurre over kontjes, Daniel heel lief over groepsgevoel onder dieren, Ranomi over de vrouwtjesdieren, Soy ook heel serieus, qua beelden was dit een van de meest bijzondere afleveringen. Ik keek van tevoren met het idee van: hoe obvious gaat het zijn met Jurre en als je het zo bekijkt was deze aflevering hilarisch.  :D Hij wist zelf niet hoe hij moest spelen hoe blij hij was met de vrijstelling: 'is het zo genoeg? Nee ik moet enthousiaster doen!'
« Laatst bewerkt op: 26-02-2023, 09:01:13 door Run »

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #51 Gepost op: 26-02-2023, 09:15:14 »
Maar zo zagen we Soy duidelijk zinspelen op een joker door kandidaten op nul levens te laten eindigen.
Openlijk mollen als mol onder het mom van een kandidaat.  ;D

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #52 Gepost op: 26-02-2023, 09:17:34 »
Ik heb ook echt genoten en ontzettend gelachen. Om de kontjes, om arme Daniël die afgeknald werd door soy, door het stoken van Soy in de bus!
En echt, al Jurre het niet is dan lach ik me helemaal rot, dan kunnen alle reacties de prullenbak in (ik begin zelfs te hopen dat het Daniël toch is, gewoon zodat mensen niet meer zo zeuren, wat een negativiteit pfff.
Geniet gewoon eens, zonder zoveel te vinden  ::love::

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #53 Gepost op: 26-02-2023, 09:18:43 »
Ik zit terug te kijken. Bij het intro zegt Rik dat de kandidaten misschien liever de mol in het vizier krijgen (Soy bij de laseropdracht) of een finalevrijstelling (Jurre). Conclusie: deze twee zijn kandidaat?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #54 Gepost op: 26-02-2023, 09:21:47 »
Rik noemt iedereen kandidaat, anders zou ie verraden wie de Mol is. :P

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #55 Gepost op: 26-02-2023, 09:35:42 »
Rik noemt iedereen kandidaat, anders zou ie verraden wie de Mol is. :P

Haha dat snap ik natuurlijk ook  ::rofl::
Maar dit was in het intro. Pas gedurende de aflevering werd duidelijk dat Jurre voor de vrijstelling koos en Soy oa Daniël en Jurry in het vizier had. Vandaar dat me dit nu opviel, zou een subtiele hint kunnen zijn.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #56 Gepost op: 26-02-2023, 09:36:24 »
...Ik keek van tevoren met het idee van: hoe obvious gaat het zijn met Jurre en als je het zo bekijkt was deze aflevering hilarisch.  :D Hij wist zelf niet hoe hij moest spelen hoe blij hij was met de vrijstelling: 'is het zo genoeg? Nee ik moet enthousiaster doen!'

Zo keek ik er ook naar en vond het erg amusant. Ik zei een paar keer "Jaaah hooor, is goed, molletje!" tegen mijn televisie.  ;D

Ik moet er wel bijzeggen dat ik normaal van elke aflevering verwacht dat er voldoende speurwerk/streepwerk mogelijk gemaakt wordt. Nu ben ik al overtuigd van mijn mol en is dat hopelijk ook de intentie van de regie, maar in andere seizoenen zou ik teleurgesteld zijn met zo een aflevering 8, omdat ik er niks uit had kunnen halen.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #57 Gepost op: 26-02-2023, 09:39:33 »

En Jurre... die speelt de rol van mol voor ons in elk geval fantastisch, want Nederland verdenkt hem massaal (61% bij Moltalk, hier op het forum is het percentage nog veel hoger). Zou volgens mij voor het eerst ooit zijn dat de mol door de kijker zo massaal verdacht werd in deze fase.

Is waarschijnlijk ook (deels) gewoon slim punten inzetten. Je weet al dat hij in de finale zit, dus handig om dan op hem je punten in te zetten.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #58 Gepost op: 26-02-2023, 09:41:29 »
Ik heb ook echt genoten en ontzettend gelachen. Om de kontjes, om arme Daniël die afgeknald werd door soy, door het stoken van Soy in de bus!
En echt, al Jurre het niet is dan lach ik me helemaal rot, dan kunnen alle reacties de prullenbak in (ik begin zelfs te hopen dat het Daniël toch is, gewoon zodat mensen niet meer zo zeuren, wat een negativiteit pfff.
Geniet gewoon eens, zonder zoveel te vinden  ::love::
Ja, ik herken dat laatste heel erg. Het zorgt er zelfs voor dat ik erover nadenk af te haken op het forum.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #59 Gepost op: 26-02-2023, 09:44:26 »
Ja, ik herken dat laatste heel erg. Het zorgt er zelfs voor dat ik erover nadenk af te haken op het forum.

Ja ik ben ook minder betrokken/aanwezig dan andere jaren. Maargoed, iedereen mag ook vinden wat ie wil, snap ik ook op een forum. Maar voor mij neemt het plezier er wel wat door af hier.