Auteur Topic: [Aflevering 8] - Brandpunt  (gelezen 10243 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #80 Gepost op: 27-02-2023, 11:59:43 »
Met die vragen over opdrachten in de toekomst zul je Geluk moeten hebben om te winnen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #81 Gepost op: 27-02-2023, 13:38:42 »
De finale vrijstelling die Jurre won was een wit schijfje. Voorheen waren ze toch doorzichtig? Rik benoemde ook specifiek dat het een witte vrijstelling was.

"Jurre, van harte gefeliciteerd. Ik heb voor jou...,  Een witte vrijstelling."

Dus iig een schijf uit onderstaande post van Rick.

gouden vrijstelling

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #82 Gepost op: 27-02-2023, 13:47:22 »
Wijst naar Jurre. Finale met 4 en in het midden goud voor Jurre, ouders hadden een juwelierswinkel.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #83 Gepost op: 27-02-2023, 15:42:03 »
De instagrampost van Rick is van 2 juli 2021. Toen waren ze nog niet met dit seizoen bezig en ik denk ook niet met de 23e mol.Misschien dat ze vorig jaar naar Zuid-Afrika wilden maar door corona nog uitgesteld hebben?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #84 Gepost op: 27-02-2023, 18:39:52 »
Nog een irritatiepuntje van mijn kant (niet naar de programmakers hoor  ::zwaai::), maar wat ik echt bizar vind is dat Rik de vorige afl. aan Anke vroeg wie de penningmeester moet worden; Ranomi krijgt de geldpot toevertrouwd.
Jurre krijgt Soy vervolgens zover dat hij vraagt om penningmeester te worden en Ranomi staat zonder tegengas het geld af? En Daniël kijkt erbij en vindt alles prima?
Kom op kandidaten, na zoveel jaar WIDM mag je je toch meer bekommeren over (mogelijke aanwijzingen op) het geld?
Als het zo is dat Jurre de mol is, dan is de mol de enige die zich druk maakt over het geld/penningmeesterschap?  ??? Hoe dan? Waarom zijn de kandidaten zo nonchalant hierin?
« Laatst bewerkt op: 27-02-2023, 18:43:48 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #85 Gepost op: 27-02-2023, 18:43:57 »
Ja dit verbaasde mij ook. Ik dacht gelijk ging dit echt zo makkelijk of willen de makers dat we dit denken?.. Maar waarom zouden ze?

Conclusie kan ook zijn dat ze allemaal dachten oh Soy is het zeker niet dus dit is prima.

Misschien zien we dit nog terug in extra beelden of bij de ontknoping.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2023, 18:46:11 door Mol1991 »

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #86 Gepost op: 27-02-2023, 19:15:20 »
Conclusie kan ook zijn dat ze allemaal dachten oh Soy is het zeker niet dus dit is prima.

Ik denk dat dit het is. Daniël interesseerde het niet als Jurre het maar niet werd. Ik snap alleen Ranomi's passieve houding niet, waarom laat ze dit zo toe?

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #87 Gepost op: 27-02-2023, 19:18:24 »
Ik denk dat dit het is. Daniël interesseerde het niet als Jurre het maar niet werd. Ik snap alleen Ranomi's passieve houding niet, waarom laat ze dit zo toe?
Ja en dat betekent dus Ranomi helemaal niet meer op Soy zit lijkt mij na zo’n actie.
Geen idee hoop daar inderdaad nog antwoord op te krijgen, want dit is het enigste wat ik mij nog afvraag

Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #88 Gepost op: 27-02-2023, 20:32:25 »
Nog een irritatiepuntje van mijn kant (niet naar de programmakers hoor  ::zwaai::), maar wat ik echt bizar vind is dat Rik de vorige afl. aan Anke vroeg wie de penningmeester moet worden; Ranomi krijgt de geldpot toevertrouwd.
Jurre krijgt Soy vervolgens zover dat hij vraagt om penningmeester te worden en Ranomi staat zonder tegengas het geld af? En Daniël kijkt erbij en vindt alles prima?
Kom op kandidaten, na zoveel jaar WIDM mag je je toch meer bekommeren over (mogelijke aanwijzingen op) het geld?
Als het zo is dat Jurre de mol is, dan is de mol de enige die zich druk maakt over het geld/penningmeesterschap?  ??? Hoe dan? Waarom zijn de kandidaten zo nonchalant hierin?

Vond het al helemaal gek als Anke dit met haar bondje daniel heeft toevertrouwd (weet niet of ze dat genoemd heeft). En vooral weet ik nog niet of Jurre zijn geld van de meet the mole opdracht al heeft teruggegeven of niet.. dan denk je toch ook dat er iets is?  ::vergroot:: Alhoewel jurre (en soy) het wel slim spelen, maar misschien kwam de aanwijzing wat laat in het spel. Daarbij Jurre heeft de aanwijzing gekregen en hoefde daarna maar 1 test te maken, dus met die andere voorkennis heeft ie niks (tenzij het finale vragen zijn?? Dan kan je wel makkelijker gericht leren)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #89 Gepost op: 27-02-2023, 23:02:39 »
Conclusie kan ook zijn dat ze allemaal dachten oh Soy is het zeker niet dus dit is prima.

Dat zou kunnen inderdaad.

Ik denk dat dit het is. Daniël interesseerde het niet als Jurre het maar niet werd. Ik snap alleen Ranomi's passieve houding niet, waarom laat ze dit zo toe?

Daar snap ik ook echt niks van. Als ze Soy nog zou verdenken (ze spreidde nog wel dacht ik?), is het helemaal raar. Maar misschien is Jurre dan toch haar hoofdverdachte?

Vond het al helemaal gek als Anke dit met haar bondje daniel heeft toevertrouwd (weet niet of ze dat genoemd heeft). En vooral weet ik nog niet of Jurre zijn geld van de meet the mole opdracht al heeft teruggegeven of niet.. dan denk je toch ook dat er iets is?  ::vergroot::

Dat is ook mijn ergernis, denk ik.  :) Je weet dat er misschien iets is met het geld en dan geef je het zomaar weg? Erg nonchalant, zo op het eerste gezicht; hopelijk komt hier in afl. 10 duidelijkheid over.

Eigenlijk vreemd dat Daniël (als bondgenoot) het geld niet heeft gekregen van Anke, bedenk ik nu. Voer voor de Daniël-tunnel.  ;D
Al vind ik Jurre ook erg verdacht met zijn verhaaltje dat hij niet gaat vragen om penningmeester te zijn, omdat dat verdacht zou zijn.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #90 Gepost op: 27-02-2023, 23:10:27 »
Ik heb een heel groot vermoeden hoe Ranomi zich gedroeg bij Jurre en het verschil hoe ze zich gedroeg bij Soy in de aflevering, dat ze Jurre als hoofdverdachte heeft.

Dan kan je denken wat is er gebeurd in tussentijd? Ik denk een heel logisch verklaring ze zit al langer op Jurre dan we denken of ze had bij de anologe test blijkbaar zoveel informatie eruit gehaald dat ze denkt oh het moet Jurre zijn en misschien is er iets gebeurd wat wij niet zagen dat ze Jurre voorbeeld betrapt heeft dat hij voorbeeld zijn wie is de mol vraag op zichzelf heeft ingevuld. En daar een conclusie uitgehaald heeft.

Of dit kan ook nog dat de biechten van haar niet kloppen en dat ze al langer op Jurre zit.

En vergeet niet dat ze bij de road-trip niet bij Soy zat, maar bij Jurre. Ze mochten met elkaar overleggen bij wie ze kwamen, waarom kiest ze dan niet de auto met Soy? Voor Daniël maakte het op zich niks uit, omdat hij al op Jurre daar zat en hij later toch ineens zijn scherm niet hoefte te zien. Maar dit wist hij niet van tevoren.

En voor mijn gevoel is Soy als enigste nog die heel erg twijfelt wie de mol is, in aflevering 6 zat hij op Nabil, aflevering 7 op Ranomi en Jurre en nu als ik goed kijk op Daniël en deels Ranomi denk ik nog steeds. Dus mijn vermoeden zegt dat hij door dit de afvaller wordt of hij moet ineens de mol zijn. Of Daniël is het, maar dat geloof ik al lang niet meer en net zoals bij Soy.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2023, 23:33:01 door Mol1991 »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #91 Gepost op: 27-02-2023, 23:36:11 »
Ranomi zegt in een biecht van aflevering 6 dat het haar opviel dat Jurre vaak aan het klooien is. Toen dacht ze dat dit een strategie is van een kandidaat.
Ik denk dat ze er langzamerhand wel achter is gekomen dat dit ook een strategie van de Mol zou kunnen zijn.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #92 Gepost op: 27-02-2023, 23:38:07 »
Ja klopt en daardoor waarschijnlijk niet meer op Soy zit, maar op Jurre.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #93 Gepost op: 27-02-2023, 23:53:32 »
Ik denk trouwens dat Soy ook op Jurre zit. We krijgen niet voor niets alleen nog maar verdenkingen van Daniel te zien tijdens de test. En opvallend genoeg zwakt hij nu opeens zijn verdenkingen af in de testbiecht terwijl hij hiervoor niet hard genoeg van de daken kon schreeuwen dat hij 100% op Jurre zat en al heel lang.
In theorie zou Daniel dus nog af kunnen vallen voor de finale en dat zou dan heel erg onterecht zijn. Maar in dat geval moet mol Jurre plotseling iemand anders gaan verdenken. En dan hadden we waarschijnlijk wel een andere test biecht montage gezien.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #94 Gepost op: 28-02-2023, 00:01:14 »
Ik denk trouwens dat Soy ook op Jurre zit. We krijgen niet voor niets alleen nog maar verdenkingen van Daniel te zien tijdens de test. En opvallend genoeg zwakt hij nu opeens zijn verdenkingen af in de testbiecht terwijl hij hiervoor niet hard genoeg van de daken kon schreeuwen dat hij 100% op Jurre zat en al heel lang.
In theorie zou Daniel dus nog af kunnen vallen voor de finale en dat zou dan heel erg onterecht zijn. Maar in dat geval moet mol Jurre plotseling iemand anders gaan verdenken. En dan hadden we waarschijnlijk wel een andere test biecht montage gezien.
Daar heb je een punt mee,  maar hoop inderdaad dat Daniël hierdoor niet afvalt, zou echt sneu zijn. Ik zeg nog steeds Soy als afvaller, omdat hij voor mijn gevoel het meest onzeker is. Misschien heb ik het mis, maar dit lijkt zo.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #95 Gepost op: 28-02-2023, 09:05:13 »
Nog een irritatiepuntje van mijn kant (niet naar de programmakers hoor  ::zwaai::), maar wat ik echt bizar vind is dat Rik de vorige afl. aan Anke vroeg wie de penningmeester moet worden; Ranomi krijgt de geldpot toevertrouwd.
Jurre krijgt Soy vervolgens zover dat hij vraagt om penningmeester te worden en Ranomi staat zonder tegengas het geld af? En Daniël kijkt erbij en vindt alles prima?
Kom op kandidaten, na zoveel jaar WIDM mag je je toch meer bekommeren over (mogelijke aanwijzingen op) het geld?
Als het zo is dat Jurre de mol is, dan is de mol de enige die zich druk maakt over het geld/penningmeesterschap?  ??? Hoe dan? Waarom zijn de kandidaten zo nonchalant hierin?
Daar ligt meteen de reden dat Jurre het penningmeesterschap naar Soy wilde, want Ranomi kijkt niet op het geld, zonde van de hints die daarop verwerkt zijn. Soy gaat wél naar het geld kijken want Jurre heeft expliciet gezegd dat daar iets mee is.

Andere vraag; voor mijn gevoel is het vaak voorgekomen dat de mol een finalevrijstelling kreeg. Heeft iemand helder voor de geest wanneer dat was?
« Laatst bewerkt op: 28-02-2023, 09:10:35 door Run »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #96 Gepost op: 28-02-2023, 09:22:23 »
Daar ligt meteen de reden dat Jurre het penningmeesterschap naar Soy wilde, want Ranomi kijkt niet op het geld, zonde van de hints die daarop verwerkt zijn. Soy gaat wél naar het geld kijken want Jurre heeft expliciet gezegd dat daar iets mee is.

Andere vraag; voor mijn gevoel is het vaak voorgekomen dat de mol een finalevrijstelling kreeg. Heeft iemand helder voor de geest wanneer dat was?
Wie zegt dat ze er niet op kijkt of het al gedaan heeft?  Ze is een hele slimme kandidaat en dit wordt denk ik onderschat als je naar dit programma kijkt. En we weten niet als het echt zo makkelijk ging als het lijkt dat ze Soy het geld gaf..

Maar Patrick Stoof wat ik herinner.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2023, 09:25:35 door Mol1991 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #97 Gepost op: 28-02-2023, 09:29:46 »
Wie zegt dat ze er niet op kijkt of het al gedaan heeft?  Ze is een hele slimme kandidaat en dit wordt denk ik onderschat als je naar dit programma kijkt.
Ik denk dat het niet bij haar opkomt om naar het geld te kijken, ze is meer iemand van om zich heen alles goed observeren.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #98 Gepost op: 28-02-2023, 09:33:54 »
Ik denk dat het niet bij haar opkomt om naar het geld te kijken, ze is meer iemand van om zich heen alles goed observeren.
Punt, maar toch vind ik ook een type om dit te doen, vooral omdat ze groot fan is van dit programma al jaren en van spelletjes houdt in spellen.

Maarja groot fan zegt niks als je kijkt naar Ron Boszhard zijn eerste keer.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Brandpunt
« Reactie #99 Gepost op: 28-02-2023, 09:41:41 »
Punt, maar toch vind ik ook een type om dit te doen, vooral omdat ze groot fan is van dit programma al jaren en van spelletjes houdt in spellen.

Maarja groot fan zegt niks als je kijkt naar Ron Boszhard zijn eerste keer.
Of ze heeft het gezien maar kon er niks mee, Anke heeft er ook weinig aan gehad. Wat staat er precies op dat geld? Vragen die in de eindtest worden gesteld in het Afrikaans?
« Laatst bewerkt op: 28-02-2023, 10:04:41 door Run »