Poll

Missen jullie bepaalde dingen op het forum? Graag je mening in een reactie delen.

Ja
9 (18%)
Weet ik niet
2 (4%)
Af en toe
17 (34%)
Nee
22 (44%)

Totaal aantal stemmen: 50

Auteur Topic: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?  (gelezen 13254 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #40 Gepost op: 7-03-2023, 00:05:46 »
Nou Starlight .. opmerkingen die beginnen met “ik zit met verbazing te lezen dat mensen dit of dat vinden” is een soort van hetzelfde als mensen voor een soort debiel uitmaken. Alsof ze niet sporen ofzo.
Dus jij bent zeker ook onderdeel daarvan.

Mensen kunnen soms anders denken dan jij. Beetje respect daarvoor ipv “met verbazing ernaar kijken” .. en dat ook persé ff moeten zeggen ook.

Anyway ik stoor me daar dus ook aan. Er lijkt soms weinig begrip voor andere meningen en daar moet dan “met verbazing naar gekeken worden”

Pluspuntje: het is nog niet zo erg als twitter. En dat topics een beetje op orde moeten blijven snappen we denk allemaal wel.
Vandaar mijn voorstel voor 1 zo’n topic vanaf t begin. Blijft t ook lekker daar

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #41 Gepost op: 7-03-2023, 00:06:43 »
Gelukkig kunnen we in dit topic niet zo snel off-topic raken, want hier mag iedereen lekker zijn mening geven en reageren op elkaar, wat ik aangaf.

Yes, sowieso wellicht een goede om naast een WIDM-feedbacktopic ook een Forum-feedbacktopic te hebben (wat dit topic in feite ook is)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #42 Gepost op: 7-03-2023, 00:30:14 »
Ik heb ook af en toe gestemd.

Ik ben al meerjaars een "Stalker" geweest, eer ik een eigen account heb gemaakt. Ik mis vooral een beetje die "ouderwetse" gezelligheid. Het voelt allemaal een beetje steriel. (Komt ook omdat er niet zo heel snel meer mensen zijn die zomaar een topic open durven te gooien, maar hier is al uitgebreid over gepraat.)

Ik denk dat de boosdoener toch wel echt de oversimplificatie van het spel is geworden. Zeker na S19 en verder. Hierdoor hoeft er op dit forum eigenlijk niet zo heel veel meer gezegd te worden. En wordt er als gevolg ook niet zo heel veel meer gezegd. Ik zou het zelf voornamelijk niet zo heel erg vinden om meer aparte off-topictopics te hebben die wel raakvlakken hebben met het spel. Maar goed als de interactie zelf er niet is, dan wordt dat vrij lastig. Dit probleem is dan ook niet echt aan de moderators te wijten.

Dit forum voelde voor mij altijd een beetje als een gezellig verjaardagsfeestje toen je kind was. (Hang on, deze vergelijking is logisch. I hope... :-\\) Maar naar mate je ouder wordt, en dit forum dus ook, komen er steeds minder familieleden omdat het steeds een beetje minder belangrijk wordt.

Dus is het eigenlijk de bedoeling, lees hoop, (Om de vergelijking helemaal af te maken.) Om ervoor te zorgen dat de feestjes nu door kunnen gaan, maar dan met nieuwe vrienden die je hebt leren kennen.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2023, 00:32:47 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #43 Gepost op: 7-03-2023, 00:30:31 »
Nou Starlight .. opmerkingen die beginnen met “ik zit met verbazing te lezen dat mensen dit of dat vinden” is een soort van hetzelfde als mensen voor een soort debiel uitmaken. Alsof ze niet sporen ofzo.
Dus jij bent zeker ook onderdeel daarvan.
Het spijt me als dat zo overkomt, want dat bedoel ik echt niet op zo'n manier! Als ik zeg dat ik verbaasd ben over een mening bedoel ik ook gewoon dat ik daar verbaasd over ben, en niet allemaal andere dingen die ik niet zeg. Verbazing is niet per se negatief, ik bedoelde dat gewoon neutraal.

Daarnaast werden er in dat topic best wel persoonlijke reacties op mij geplaatst, waardoor ik me een beetje in de verdediging gedrukt voelde en probeerde uit te leggen waarom ik een aantal keer heb gereageerd. Dat was ook de enige reden dat ik dat überhaupt zei.

Verder zou ik het fijn vinden als dit topic niet het grote "lees allemaal dingen in Starlights berichten die er niet staan" topic gaat worden. Als je een persoonlijk probleem met me hebt, mag je me altijd een pm sturen. Grote kans dat het een misverstand is wat we gewoon de wereld uit kunnen helpen :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #44 Gepost op: 7-03-2023, 00:41:47 »
Oh ik heb geen probleem.. ik gaf alleen aan dat ik me daar aan stoor af en toe. Maar daar kom ik wel overheen hoor.

En dat ging over dat er mensen dachten dat de foto niet zelf door Jurre was genomen. Ging niet persoonlijk over jou.
En daar hoef je je niet over te verbazen dat mensen dat denken. Dat zijn mensen die dat geloven of in ieder geval ter discussie stellen. Mensen met n andere mening dus.. die overigens breed gedeeld wordt op andere kanalen.

Niemand heeft de wijsheid in pacht daarover verder.

Verder ben ik hier niet zoveel geweest dit seizoen .. petje af aan de mensen die t nog kunnen opbrengen om te speuren. Fijn dat sommigen het wel n leuk seizoen vinden.

Ik meld me hopelijk weer wat meer als België begint

Of misschien nog een mega shock reactie als Ranomi straks de mol blijkt  ::rofl::


Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #45 Gepost op: 7-03-2023, 00:46:58 »
Ik ben ook wel fan van het eerder open van het feedbacktopic ipv alles ‘opsparen’

Verder ben ik eigenlijk wel tevreden met hoe het nu is.
Je merkt dat zodra er minder te speuren valt er vaker berichten komen met ‘persoonlijke kritiek’ op elkaar en ook dat de berichten meer of topic gaan. Ik vind de momenten waarop de moderators ingrijpen eigenlijk bijna altijd logisch.
Al kan het dit seizoen misschien wat veelvuldiger voelen, omdat er minder ‘gespeurd’ wordt.

Ik vind  het vooral leuk dat het forum een heel diverse groep molloten aantrekt en dat het dan balanceren is tussen wat iedereen als prettig ervaart, lijkt me alleen maar logisch

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #46 Gepost op: 7-03-2023, 00:48:14 »
Het grote aantal reacties in een korte tijd toont volgens mij aan dat er meer topics moeten worden aangemaakt. Als het te verwachten is dat er veel reacties op een bepaald onderwerp zullen komen, maak hiervoor dan een apart topic aan. Dit draadje geeft al meteen een goed voorbeeld hiervan. Er zijn hier namelijk al verschillende reacties over de wenselijkheid van een feedback topic om te openen aan het begin van een seizoen, waar ik overigens erg voor ben.

Er is één ding dat ik het allermeeste mis: een eenvoudige manier waarop iemand aan kan geven dat hij of zij het eens is met een bepaalde reactie, zonder hiervoor een apart bericht te maken.

Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar als iemand een bericht plaatst waar je het grondig mee eens bent, dan heb je heel snel de neiging om hierop te reageren met "top" of "mee eens" of een of andere smiley.
Dit kan volgens mij veel beter in de vorm van een soort van "like" knop bij het bericht, zoals het forum van onze zuiderburen dit heeft. Werkt perfect. Voor details: kijk naar de Belgische site.

Deze likes moeten vooral niet worden gezien als een manier om een bepaalde status te krijgen, zoals influencers er alles aan doen om zoveel mogelijk volgers te krijgen. Hou dus vooral NIET bij hoeveel "likes" iemand heeft gekregen. Geef alleen een count bij het bericht en namen (voor zover dit er niet al te veel zijn) van forummers die met het gegeven bericht eens zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #47 Gepost op: 7-03-2023, 00:49:32 »
Leuk idee  ::ok::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #48 Gepost op: 7-03-2023, 00:54:44 »
Ik voel de bui al hangen... ::rofl::
Woosie down?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #49 Gepost op: 7-03-2023, 00:56:02 »
Dit kan volgens mij veel beter in de vorm van een soort van "like" knop bij het bericht, zoals het forum van onze zuiderburen dit heeft. Werkt perfect. Voor details: kijk naar de Belgische site.
Persoonlijk vind ik het fijne aan dit forum juist dat er geen enkele prestige- of prestatiedruk is. Op andere sociale media wordt je succes al heel gauw gereduceerd tot een nummer - of in elk geval zo voelt het voor mij vaak wel. Als ik op Instagram iets plaats wat ik zelf geweldig vind, maar er komen amper 'likes' op, ga ik aan mezelf twijfelen. Als ik iets oké plaats (zeg een foto van mezelf met een flauwe woordspeling eronder) wat ineens heel goed scoort, beïnvloedt dat toch wat ik de volgende keer nog plaats.

Wat mij betreft werkt het forum prima zo. Het is juist leuk als iemand speciaal een bericht typt om te zeggen dat ze iets slim of grappig van je vinden - één zo'n post doet me meer dan honderd binaire likes.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2023, 01:00:37 door Pac »
...óf niet!

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #50 Gepost op: 7-03-2023, 00:59:34 »
Oh ik heb geen probleem.. ik gaf alleen aan dat ik me daar aan stoor af en toe. Maar daar kom ik wel overheen hoor.

En dat ging over dat er mensen dachten dat de foto niet zelf door Jurre was genomen. Ging niet persoonlijk over jou.
En daar hoef je je niet over te verbazen dat mensen dat denken. Dat zijn mensen die dat geloven of in ieder geval ter discussie stellen. Mensen met n andere mening dus.. die overigens breed gedeeld wordt op andere kanalen.
Dit topic leek me gewoon niet echt de plek om mensen direct aan te spreken op persoonlijke ergernissen. Als je dat echt wil bespreken, doe dat dan per pm, of gewoon niet. Daarnaast waren er wel degelijk een aantal persoonlijke reacties op mij in dat topic. Reacties als "je snapt er helemaal niets van" vind ik toch wat aanvallend overkomen.

En ik verbaasde me er dus wel over, omdat ik het totaal niet logisch vond. Dat is ook niets meer of minder dan het geven van mijn mening, die echt totaal niet negatief bedoeld was.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #51 Gepost op: 7-03-2023, 01:05:17 »
Het heeft n denigrerende ondertoon die je dan niet zo bedoelt. Dat wil ik echt wel geloven hoor. No hard feelings

Anyway een like knop vind ik n top idee. Scheelt heel veel “eens” etc posts

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #52 Gepost op: 7-03-2023, 01:06:32 »
oneens  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #53 Gepost op: 7-03-2023, 01:07:53 »
 ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #54 Gepost op: 7-03-2023, 01:17:17 »
Persoonlijk vind ik het fijne aan dit forum juist dat er geen enkele prestige- of prestatiedruk is. Op andere sociale media wordt je succes al heel gauw gereduceerd tot een nummer - of in elk geval zo voelt het voor mij vaak wel. Als ik op Instagram iets plaats wat ik zelf geweldig vind, maar er komen amper 'likes' op, ga ik aan mezelf twijfelen. Als ik iets oké plaats (zeg een foto van mezelf met een flauwe woordspeling eronder) wat ineens heel goed scoort, beïnvloedt dat toch wat ik de volgende keer nog plaats.

Wat mij betreft werkt het forum prima zo. Het is juist leuk als iemand speciaal een bericht typt om te zeggen dat ze iets slim of grappig van je vinden - één zo'n post doet me meer dan honderd binaire likes.
Dat is nou net niet de bedoeling dat iemand een soort van prestige- of prestatiedruk voelt. Daarom heb ik mijn voorstel ook heel voorzichtig geformuleerd en heb ik het woord "like" tussen aanhalingstekens geplaatst omdat ik het niet wil koppelen aan social media. Ik ken iemand die kennelijk voelt dat ze elke uiting van een vriend op Facebook moet liken omdat ze anders misschien denken, hè ze vinden me niet aardig meer. Dus nee, het moet geen doel worden om zoveel mogelijk likes te krijgen.
Het gaat er mij alleen maar om dat ik niet door al die - in mijn ogen overbodige - berichten hoef te scrollen die niets aan de discussie toevoegen, anders dan dat degene het eens is. Want laten we eerlijk wezen, als iedereen die het eens is met een bericht hierop zou reageren met een "eens" bericht, het echt niet leuk meer is.
En dat argument dat je aan je zelf gaat twijfelen zie ik niet, want de drempel om op een "like" knop te drukken is aanzienlijk lager dan om iedereen op te zadelen met een nieuw bericht. Dus als je geen berichten krijgt als reactie dan zul je waarschijnlijk zeker geen "likes" krijgen. En laten we eerlijk wezen, als niemand de moeite neemt om jou bericht te liken, dan zijn ze het blijkbaar hier niet zo mee eens en kun je misschien hier je voordeel mee doen. Of er zijn intussen zoveel berichten voorbij gekomen dat jouw bericht is ondergesneeuwd, waar ik soms ook wel aan denk te lijden.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2023, 01:25:12 door MartinJ »

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #55 Gepost op: 7-03-2023, 01:25:18 »

Ik denk dat de boosdoener toch wel echt de oversimplificatie van het spel is geworden. Zeker na S19 en verder. Hierdoor hoeft er op dit forum eigenlijk niet zo heel veel meer gezegd te worden. En wordt er als gevolg ook niet zo heel veel meer gezegd.

Hier sluit ik me bij aan, dit is verreweg de grootste frustratie. Ik zie hier en daar wel dingen die ondertussen verbeterd zijn, want het seizoen in China vond ik bijvoorbeeld van begin tot einde niet zo spannend. Verder ben ik voor het openen van een feedback topic tijdens het seizoen. Met de huidige vorm van het programma zal dat binnen de kortste keren vol staan met een flinke lading kritiek/negativiteit, maar daar moet ruimte voor zijn. Ook voor de makers is dat alleen maar nuttig, want niemand haalt het beste in zichzelf naar boven met alleen maar complimenten. Zijn openheid en directheid nu niet juist de waarden waar wij als Nederlanders onszelf om prijzen? Wat mij betreft hoeven scherpe, inhoudelijke formuleringen dan ook niet gecensureerd te worden, maar volgens mij gebeurde dat sowieso al niet?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #56 Gepost op: 7-03-2023, 01:38:43 »
Ik heb ook af en toe gestemd.

Ik ben al meerjaars een "Stalker" geweest, eer ik een eigen account heb gemaakt. Ik mis vooral een beetje die "ouderwetse" gezelligheid. Het voelt allemaal een beetje steriel. (Komt ook omdat er niet zo heel snel meer mensen zijn die zomaar een topic open durven te gooien, maar hier is al uitgebreid over gepraat.)
Als je ouderwetse gezelligheid wil, wie houd je tegen om een soort van "koffietunnel" topic te openen zoals dat jaarlijks wordt geopend op het fan forum. Weer een reden om een apart topic voor iets te openen zodat iedereen voor zichzelf kan bepalen of hij dat soort berichten wil lezen of niet. Zou misschien ook wel kunnen in het "off-topic" topic, maar met een naam als "koffietunnel" geef je precies aan wat je met het topic beoogt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #57 Gepost op: 7-03-2023, 08:25:41 »
An sich mis ik niks.
Maar als er extra topics geopend worden heb ik er geen problemen mee. Tenminste, ze moeten werkelijk wel iets nieuws toevoegen. Het moeten dus geen topics zijn die geopend worden om het openen. Al oud-moderator van de officiële AVRO-site weet ik hoe dat kan doorslaan...

En wat jet feedbacktopic aangaat: als de meesten het eerder willen hebben, heb ik er geen problemen mee, zolang er serieuze reacties in komen Waar ik me persoonlijk aan irriteer is het constante negatieve vergelijken met De Mol België. Waar ik vooral voor vrees is dat als je al in het begin zo'n topic opent dat je op een gegeven moment alleen maar berichten gaat krijgen over hoe 'slecht' WIDM Nederland is en hoe 'goed' De Mol België is...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #58 Gepost op: 7-03-2023, 08:35:23 »

En wat jet feedbacktopic aangaat: als de meesten het eerder willen hebben, heb ik er geen problemen mee, zolang er serieuze reacties in komen Waar ik me persoonlijk aan irriteer is het constante negatieve vergelijken met De Mol België. Waar ik vooral voor vrees is dat als je al in het begin zo'n topic opent dat je op een gegeven moment alleen maar berichten gaat krijgen over hoe 'slecht' WIDM Nederland is en hoe 'goed' De Mol België is...
Ben hier wel deels mee eens, want af en toe zeggen van oh ik vind de Belgisch beter prima, maar je kan het niet vergelijken met elkaar en het moet ook niet constant overgaan, want het gaat op dat moment over de Nederlandse variant. Maar waarom ze de Belgische leukere vinden, vind ik dan wel weer interessant, omdat ik het zelf niet kan voorstellen. Maar daar moeten gewoon duidelijkere regels voor komen, dat het echt wel af en toe over de Belgische mag gaan, maar niet steeds vergelijken of alleen over de Belgische gaan en dat het vooral bedoelt is voor de (negatieve of positieve) feedback van de Nederlandse widm.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #59 Gepost op: 7-03-2023, 09:34:36 »
En laten we eerlijk wezen, als niemand de moeite neemt om jou bericht te liken, dan zijn ze het blijkbaar hier niet zo mee eens en kun je misschien hier je voordeel mee doen.

Dat vind ik dus precies het probleem van zo'n systeem.

Ik heb een niet nader te noemen forum zien veranderen toen die likes werden ingevoerd. Forummers die eerst een eigen mening hadden gingen ineens slijmen bij de populairste posters en mods. Hadden in no time ineens overal een inwisselbare mening op  ::rofl::

Hoe het ze het op de .BE site doen zou eventueel kunnen werken, maar denk dat mensen dan nog steeds moeite gaan doen om veel likes te krijgen op een post.