Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 96025 keer)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #400 Gepost op: 2-02-2024, 12:57:00 »
Na vier afleveringen worden er maar liefst vijf kandidaten (Rosario, Rian, Jeroen, Anna en Fons) ongeveer evenveel verdacht. Het is volgens mij echt jaren geleden dat dat nog eens voorkwam. Meestal staken er tegen deze tijd één of twee kandidaten wel echt bovenuit.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #401 Gepost op: 2-02-2024, 13:01:53 »
Na vier afleveringen worden er maar liefst vijf kandidaten (Rosario, Rian, Jeroen, Anna en Fons) ongeveer evenveel verdacht. Het is volgens mij echt jaren geleden dat dat nog eens voorkwam. Meestal staken er tegen deze tijd één of twee kandidaten wel echt bovenuit.
Er was voorgaande weken ook steeds een kandidaat die eruit stak. Anna... Rian.... het is nu even een reset naar normaal doordat een heleboel Rianverdenkers een ander wilden vinden.

Na vanavond zien we vast weer een nieuwe trend.

Landelijk is die er al wel, nog altijd Kees en Anna dik boven aan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #402 Gepost op: 2-02-2024, 15:46:46 »
Na vier afleveringen worden er maar liefst vijf kandidaten (Rosario, Rian, Jeroen, Anna en Fons) ongeveer evenveel verdacht. Het is volgens mij echt jaren geleden dat dat nog eens voorkwam. Meestal staken er tegen deze tijd één of twee kandidaten wel echt bovenuit.

Inderdaad, toch heel opvallend. Nu niet dat die twee die er bovenuitstaken het altijd waren, maar toch heel opvallend dit.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #403 Gepost op: 2-02-2024, 16:04:14 »
Inderdaad, toch heel opvallend. Nu niet dat die twee die er bovenuitstaken het altijd waren, maar toch heel opvallend dit.

::rofl::

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #404 Gepost op: 3-02-2024, 17:39:22 »
Het zal tunnelvisie zijn, maar ik blijf bij Kees. Ja, hij wilde niet bellen in de eerste opdracht, maar hij stond wel heel gemakkelijk toe dat Fons zo lang aan de lijn hing waardoor het doel alsnog bereikt was. Als kandidaat zou hij toch op zijn minst hebben moeten vermoeden dat er meer te verdienen was dan alleen pesos, maar dat deed hem opvallend weinig. Achteraf wilde hij ook nog wel heel graag benadrukken dat híj toch echt niet gebeld heeft. En ja, in de tweede/derde opdracht lost hij het molvlak van de kubus op (ik ga ervan uit dat die wel goed gerekend is) maar dat doet hij wel zo snel dat het duidelijk is dat hij ervaring heeft met kubussen. Volgens mij had hij prima de hele kubus kunnen oplossen. De eer strijken met een beperkt bedrag van €150, terwijl de opdracht in zijn geheel mingeld oplevert, is iets wat we een mol wel vaker zien doen.

Ik ben het wel eens dat Sor stijgt na de laatste aflevering, maar toch zijn er subtiele dingetjes die me ervan weerhouden naar hem over te stappen. Zo wil hij graag weer wegfietsen op het moment dat Fons aan het bellen is, wat je als mols zou kunnen zien. Maar dat wil hij ook al op het moment dat Fons begint met bellen (waarna Kees erop staat dat Fons toch wel echt gaat bellen). Dat zie ik als typisch kandidatengedrag: hij wil zijn eigen joker veiligstellen voordat de rest van de groep erachter komt dat er jokers te verdienen zijn. Daarom wil hij liever niet dat Fons belt en wil hij graag wegfietsen terwijl Fons belt. Voor mij puur een kandidaat die voor de jokers gaat.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #405 Gepost op: 3-02-2024, 17:44:35 »
Ik ben definitief geswitcht naar Kees als Mol. Misschien omdat ik het zo hoop, maar ook omdat hij genoeg op zijn kerfstok heeft:

1.1 De Molactie was hier het winnen van vier topito's van medekandidaten, dus de Mol zal zelf een vrijstelling hebben verdiend om niet in aflevering 1 al te veel op te vallen.
1.2 De tactiek van Kees, verwarring zaaien over de vrijstelling, kan ik alleen maar als mols uitleggen. Want waarom zou een kandidaat die geen vrijstelling heeft zoiets zeggen? Volgens mij wil Kees hier zoveel mogelijk mensen naar hem lokken, wat andere vrijstellingen stemmen zou kosten.
1.3 Er komt maar één juist schilderij vrij bij de slotjes. Statistisch gezien verwacht je meer. Kees stond de hele tijd bij het bord en had er dus regie over welke codes wel en niet genoemd werden.
2.1 Alles gaat mis, Kees draagt lekker bij op de chaos door snel en onduidelijk te roepen.
2.2 'Ga lekker zitten,' is een plek die gemaakt is om te mollen. We zien Kees voortdurend staan, zoekend naar niet bestaande clues.
3.1 Kees gaat lekker mee met de dronken Jeroen, wil liedjes kopen 'want dat vinden we gewoon heel leuk' maar komt met geen enkele goede inbreng voor de quiz. Hij noemt een desperado een wanhopige en een voortvluchtige als de eerste vraag al fout is (hij is subtiel sturend voor John Wayne). Zijn pleidooi dat het voetballied een wals is slikt men voor zoete koek.
3.2 Kees verdient credits met wat topografische kennis, maar is bepalend in het fout oplossen van de doorloper. Zou hij de opdracht echt niet begrepen hebben?
3.3 Alles gaat mis. Kees geeft alvast eerlijk toe dat hij bij sommige worstelaars meer foto's heeft opgestuurd dan toegestaan.
4.1 Kees wast zijn handen in onschuld, maar laat Fons wel zo veel mogelijk bellen. Zou hij echt geen argwaan hebben gehad? Als de grootste slag met de belminuten geslagen is, geeft hij wat goede suggesties bij de voorwerpen (en een paar foute). (Ik snap deze opdracht trouwens nog steeds niet, want is er voor pleiten dat iets veel waard is nou mols of niet?)
4.3 Ondanks Kees als kaartenfreak mislukt de landenopdracht. Hij speelt nog even de held door het laatste blokje van de kubus op te lossen, als Anna al het meeste werk heeft gedaan. Hij gaat mee met het juiste antwoord van 'ogenschijnlijk', maar verder draagt hij niets bij aan goede antwoorden. Zijn boot lijdt, net als de andere, verlies.
...óf niet!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #406 Gepost op: 3-02-2024, 19:33:06 »
Ik kan je redenatie helemaal volgen Pac. Mij ook opgevallen + dat Kees, nadat hij iets naar voren heeft gebracht steeds heel oplettend kijkt naar de reacties daarop.

Maar.... mijn schot voor de boeg was Rian en heb haar ook deze aflevering nog vastgehouden. Na vanavond kijk ik of ik overstap.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #407 Gepost op: 3-02-2024, 19:33:57 »
Ik blijf bij Jeroen, een aanwezige mol die veel initiatief neemt. Fons zou het ook kunnen zijn, hoewel hij veel verdacht in beeld komt en in zijn biechten vaak anderen beschuldigt. Anna en Tooske zijn met name in hun reacties te kandidaats. Kees is mij te obvious, Rian nog steeds erg afwezig en in Sor zie ik geen mol.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2024, 19:36:07 door Delightz »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #408 Gepost op: 3-02-2024, 20:24:02 »
Ik blijf bij Fons.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #409 Gepost op: 3-02-2024, 21:29:02 »
Sor, anders hopelijk Fons of Tooske

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #410 Gepost op: 3-02-2024, 21:29:40 »
Nu vrijwel zeker Anna. Kan niet anders

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #411 Gepost op: 3-02-2024, 21:32:15 »
Rosario.
...óf niet!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #412 Gepost op: 3-02-2024, 21:33:02 »
Rosario.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #413 Gepost op: 3-02-2024, 21:34:32 »
De mol laat mingeld niet liggen.

Anna of Sor.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #414 Gepost op: 3-02-2024, 21:35:01 »
Nu vrijwel zeker Anna. Kan niet anders

Vertel!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #415 Gepost op: 3-02-2024, 21:35:06 »
Rosario als hele brutale mol die ook heel duidelijk nepmollend in beeld wordt gebracht.

Rian die amper in beeld wordt gebracht.

Anna die de fanatieke kandidaat speelt en in het begin 6000 euro in de pot speelt door voor te stellen dat iedereen op zn eerste speeddate moet stemmen omdat ze wist dat er vandaag veel geld uit kon gaan.

Ik vind het allemaal geen logische mollen dit jaar.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #416 Gepost op: 3-02-2024, 21:35:14 »
Sor of Fons. Sor wel heel verdacht met min 3000 ::oink::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #417 Gepost op: 3-02-2024, 21:35:54 »
Ik heb op bijna iedereen getunneld, behalve op Rosario.
En nu dus mijn hoofdverdachte Jeroen eruit. Laat ik dan maar tunnelen op Rosario.

Ook nog mogelijk: Fons!
Misschien Anna (die ik al compleet had weggestreept, maar misschien was dat onterecht  ::schaam:: )

Edit: heel misschien toch nog Kees. Maar dat is meer, omdat ik zijn antwoord op de test (die wijst op Babs) best onlogisch vind.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2024, 21:41:07 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #418 Gepost op: 3-02-2024, 21:38:10 »
Het moet haast wel Sor zijn, denk ik nu. Al dat mingeld, maar vooral ook hoe hij daarover praat en het gezicht dat hij daarbij trekt.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #419 Gepost op: 3-02-2024, 21:41:21 »
Oh hij moet weer opnieuw open  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human