Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate  (gelezen 15948 keer)

Offline Drgonnofski

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #20 Gepost op: 6-01-2024, 23:55:48 »
Heb t ff crappy op m'n telefoon  gedaan maar was dit frame niet Anna??

Offline Pesto

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #21 Gepost op: 7-01-2024, 00:00:31 »
Misschien herkauw ik, maar ik vind het afwijkende stemmen van Kees interessant. Hij zegt zeker te weten dat Jeroen een vrijstelling heeft, maar volgens het stemschema stemt een ander toch wel op hem. Dus ofwel vertrouwt hij de tactiek niet, of het is een molactie. Want een ander heeft nu zeker geen stem, die mogelijk ook een vrijstelling heeft.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #22 Gepost op: 7-01-2024, 00:41:33 »
Spannende opdracht voor de Mol, misschien nog wel spannender dan verkleed en geschminkt de kandidaten een hand geven. De kandidaten zien je voor het eerst echt, doen hun eerste indruk op en je wordt gelijk in één-op-één gesprekken ondervraagd. Alleen al om deze reden zou ik als Mol deze opdracht willen beginnen door eerlijk te kunnen zijn: geen vrijstelling hebben dus. En je speelt ermee natuurlijk al zeker geen 1000 euro in de pot.

De andere mogelijkheid is om expres te laten zien dat je heel slecht kan liegen. Zenuwachtig worden, wegkijken, warrig praten. Zodat mensen je gelijk afstrepen als potentiële Mol.  Het ideale scenario is dus zónder vrijstelling mensen laten geloven dat je er wél eentje hebt. De waarheid liegen, zoals een groot filosoof ooit zei.
...óf niet!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #23 Gepost op: 7-01-2024, 00:44:11 »
Uit het dagboek van Babs maak ik overigens op dat dit (anders dan in de aflevering wordt gezegd) niet de eerste ontmoeting is tussen de kandidaten. Ze hebben elkaar "gewoon" al op het vliegveld gesproken, waarna Babs zelfs nog informatie heeft kunnen googlen.

Offline Pesto

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #24 Gepost op: 7-01-2024, 00:50:37 »
De eerste ontmoeting zetten ze wel vaker in scène. Vorig jaar ook vanuit die kisten.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2024, 00:57:47 »
Oh wat zonde :( Ik vond het juist zo'n vet idee: je ontmoet de Mol nog voor je weet we je medekandidaten zijn.
...óf niet!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2024, 06:35:34 »
Vond Jeroen's reactie op Jip(?) van 'oeh je gaat gelijk all in' wel interessant qua dat ik dit bij een kandidaat misschien sneller zou verwachten als zij gelijk allerlei vragen op hem afvuurde. In dit geval, het delen van een strategie om zo veel mogelijk geld te verdienen, zou ik me voor kunnen stellen dat je als mol wat meer overrompeld bent dan als kandidaat van 'oh shit, jij hebt echt een plan voor deze opdracht, huh?'.

Wie hadden er trouwens de aflevering 1 vrijstelling? Je zou kunnen denken dat diegenen (als ze mol zijn) net wat meer geloofwaardige motivatie hebben om hun hachje te beschermen dan die met een vrijstelling voor later in het spel.

Offline Vinzent

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #27 Gepost op: 7-01-2024, 08:13:15 »
Heb t ff crappy op m'n telefoon  gedaan maar was dit frame niet Anna??

Als ik naar de kaaklijn kijk, is deze in mijn ogen meer mannelijk…

Offline Vinzent

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #28 Gepost op: 7-01-2024, 08:17:10 »
Al hebben de meeste mannen een baardje of snor, dus Anna zou best goed kunnen  ::tandpastasmiley::

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #29 Gepost op: 7-01-2024, 09:23:14 »
Vond Jeroen's reactie op Jip(?) van 'oeh je gaat gelijk all in' wel interessant qua dat ik dit bij een kandidaat misschien sneller zou verwachten als zij gelijk allerlei vragen op hem afvuurde. In dit geval, het delen van een strategie om zo veel mogelijk geld te verdienen, zou ik me voor kunnen stellen dat je als mol wat meer overrompeld bent dan als kandidaat van 'oh shit, jij hebt echt een plan voor deze opdracht, huh?'.

Wie hadden er trouwens de aflevering 1 vrijstelling? Je zou kunnen denken dat diegenen (als ze mol zijn) net wat meer geloofwaardige motivatie hebben om hun hachje te beschermen dan die met een vrijstelling voor later in het spel.

Rian, Babs en Kees hadden een vrijstelling voor afl 1. Jeroen voor afl.2

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2024, 10:58:28 »
Heb t ff crappy op m'n telefoon  gedaan maar was dit frame niet Anna??

Het lijkt me een man en Anna heeft hele lichte ogen, beetje wensdenken? 🤗

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #31 Gepost op: 7-01-2024, 11:59:50 »
Ik ben ook van mening dat de kin en kaaklijn mij het idee geven dat dit een man is, maar snorretjes , baardjes kun je met een masker prima verbergen . Maar de make up bij de skeletten is soms zo goed gedaan dat je niet weet of het een masker is of schminck .

Met schminck en een tape is gezichtsbeharing wel te verbloemen maar toch wat lastiger, dan zou een waaier of een hoed om half over je gezicht te houden wel makkelijket zijn

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #32 Gepost op: 7-01-2024, 13:23:13 »
Deze opdracht lijkt me moeilijk te mollen. Kandidaten maken uiteindelijk hun eigen keuze en weken daarbij af van de strategie van Jip/Anna. En verdienen volstrekt per ongeluk 6000 euro.
Als de mol al aangestuurd heeft om op een kandidaat te stemmen die geen vrijstelling heeft, zat dat niet in de uitzending. Als mol kan je dit ook niet doen zonder op te vallen. Je kan alleen benadrukken dat je geen vrijstelling hebt om kandidaats over te komen en uberkandidaats door met de juiste strategie te komen om de vrijstellingen weg te spelen. Daar houdt toch niemand zich aan en gaat het normaal gesproken juist mis. Pech voor de mol deze keer. De kandidaten hielden zich niet aan de strategie en behalen een statistisch onwaarschijnlijk resultaat van alle zes goed.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #33 Gepost op: 7-01-2024, 13:26:12 »
Tenzij je denkt "dat gaat natuurlijk niemand doen", want iedereen gaat toch voor zijn eigen vrijstelling. Precies wat ook gebeurt: uiteindelijk blijkt dit plan helemaal niet uitgevoerd te zijn.
Exact dit. Ik zou ook gedacht hebben: "Ja, leuk idee, maar ik doet niet mee."
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #34 Gepost op: 7-01-2024, 14:55:23 »
Ik had eerlijk gezegd een beetje 'vervangende opdracht'-vibes bij deze opdracht. Alsof er eigenlijk een veel toffere grote opdracht gepland stond waarbij kandidaten hun vrijstelling moesten verdedigen, maar die niet door kon gaan.

Het voelde ook een beetje alsof de mensen met vrijstelling bij voorbaat al kansloos waren. Maar misschien komt dat doordat er van het 'wie liegt er'-element weinig overbleef door de tactiek die werd afgesproken.


Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #35 Gepost op: 7-01-2024, 16:48:46 »
De mol weet wie een vrijstelling heeft, en op wie ieder heeft gestemd.
De mol zal dus stemmen op een persoon die geen vrijstelling heeft / op iemand die al een stem heeft. Want anders verdiend de mol geld.

Wat we zeker weten is de volgende stemmen:
Babs.  => Kees (volgens afspraak 1ste aan tafel)
Tooske => Babs
Justin => Tooske
Kees = > Jeroen
Fons => Rian (volgens afspraak 1ste aan tafelj

We weten dus niet wie op Rosario heeft gestemd.
Maar uitgaande van de afspraak, stem op de 1ste persoon aan tafel. En er vanuit gaan dat de rest dat wel heeft gedaan het volgende:

Anna = > Justin (Anna kwam met het voorstel, dus lijkt me logisch)
Jip => Tooske
Rosario => Jeroen
Rian = > Fons.
Jeroen = > Rosario. ( Rosario was ook zijn vrijstelling kwijt, dus lijkt logisch)

Nu hebben alle personen met een vrijstelling een stem. + € 6000,00.

Hierdoor vallen de volgende personen voor mij af.
Jeroen stem alleen op Rosario, € 1000,00
Tooske stemt alleen op Babs € 1000,00
Fons stemt alleen op Rian, € 1000,00
Babs stemt allleen op Kees, € 1000,00 ( is ook afgevallen)

Kees, had gewoon op Babs kunnen stemmen! Volgens afspraak. Waarom dan
op Jeroen. Is niet nodig als mol zijnde
Justin, had gewoon op Anna kunnen stemmen! Volgens afspraak, Waarom dan
op Tooske. Is niet nodig als mol zijnde.

Blijven over:
Anna, Jip, Rosario, Rian: zij konden stemmen op de 1ste aan tafel, want die hadden geen vrijstelling of was al op gestemd.

Voor mij valt Anna ook af, met haar voorstel, 1ste van de tafel, was de kans groot dat er (veel) geld in de pot zou komen. Ook al er maar 5 personen dit zouden doen! Was er held in de pot belandt.

Resteert als mogelijk mol in mijn ogen : Jip, Rian, Rosario.

Maar ja dit bovenstaande is natuurlijk een aanname dat de beelden en vertellingen correct zijn, en dat bijna iedereen op de 1 ste van de tafel heeft gestemd. Maar we moeten ergens van uit gaan. Want mogelijk dat Jip of Rian op Rosario heeft gestemd, waardoor Jeroen weer de mol kan zijn, maar waarom dit dan niet in beeld laten komen?



Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #36 Gepost op: 7-01-2024, 17:01:16 »
Babs heeft toegegeven aan 1 iemand de waarheid te verteld te hebben (Tooske in dit geval) puur om deze persoon uit te testen. Als je als mol gewoon uit iemands mond hoort dat deze een vrijstelling heeft, hoe kun je dan niet op die persoon stemmen zonder door de mand te vallen. Jeroen kan dezelfde tactiek hebben gebruikt c.q. Kees kan als eventuele mol voor een dilemma hebben gestaan.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #37 Gepost op: 7-01-2024, 17:06:00 »
Ik snap je logica Klolimduin.

Alleen dit stukje:
Kees, had gewoon op Babs kunnen stemmen! Volgens afspraak. Waarom dan
op Jeroen. Is niet nodig als mol zijnde
Justin, had gewoon op Anna kunnen stemmen! Volgens afspraak, Waarom dan
op Tooske. Is niet nodig als mol zijnde.

Voor Kees had het dan inderdaad niets uitgemaakt, want Babs had immers een vrijstelling. Door iemand te kiezen met een vrijstelling, lijk je zelf niet mols bezig te zijn.

Voor Justin maakt het dan wel uit, omdat zijn keuze dan Anna had moeten zijn. Maar Anna had geen vrijstelling. Door Tooske te noemen lijkt hij dan niet mols bezig te zijn (als Jip haar zou hebben gekozen).


Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #38 Gepost op: 7-01-2024, 17:15:25 »
Hoi Vonne,

Wat jij zegt kan ook nog wat betreft Justin, om niet mols over te komen.
Dit betekend wel dat Jip dan mol af is.  ::tandpastasmiley::

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #39 Gepost op: 7-01-2024, 17:20:51 »
Of reden om beide voor nu nog niet af te schrijven  ::trots::